WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies. Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK!

Brace for impact: de split-second voor een aanrijding

Pagina: 1
Acties:

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:17
Ik heb een keer zo'n aanrijding gehad, waarbij een busje overstak, terwijl ik hem op het laatst zag aankomen. Het enige waar ik tijd voor had was mijn stuur nog net wat steviger vastpakken. De echte 'brace for impact' zeg maar. Er kwam ook nog een kleine "Oh! Shi...." uit geloof ik.

Ik reed met ongeveer 50 in het busje, wel jammer van de auto :( Die is er eigenlijk nooit meer echt bovenop gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://sortedbits.com/media/IMG_1182.jpg

Mocht je denken dat het geregend had, dat komt allemaal uit mijn auto lopen...

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:17
Aight! schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:39:
[...]

Radiator lek?

Maar wie was de schuldige? Moet je niet altijd op tijd kunnen remmen van de wet?
Koelvloeistof met een mengsel van diesel en ruitersproeier gok ik.

Als iedereen altijd op tijd moet kunnen remmen van de wet, dan waren er geen ongelukken. Busje was de schuldige, die stak raar een kruispunt over waarbij mijn licht op groen stond. Aangezien de andere banen vol stonden met auto's heeft hij mij nooit aan zien komen, en ik hem ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://sortedbits.com/media/kaartje.jpg

En ja, het was ook nog bij de Naald... Je weet wel... waar ze ook een keer een Swift op parkeerden tijdens koninginnedag.

[ Voor 4% gewijzigd door sorted.bits op 26-07-2017 08:48 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

DaWaN

'r you wicked ??

Ik ben zelf ooit eens een keer met een gangetje van 60km/u tegen een betonnen muur aangereden. Dit kwam door een olie / koelvloeistofspoor in een bocht. Voor de impact nog aardig gegleden, dus ik wist goed dat de klap eraan zat te komen. Toen ik ongeveer zo'n 300ms voor de impact doorhad dat het botsen werd heb ik mijn handen van het stuur afgehaald en voor mijn borst gehouden.
Na de klap eigenlijk alleen last gehad van wat stijve spieren in mijn rug (na 24 uur was dat over) en een gekneusde ribbenkast van de gordel. Geen spijt dat ik het stuur heb losgelaten: mijn handen en armen waren 100% ongedeerd. De auto raakte zijdelings de muur, het stuur had zo'n optater gekregen dat de stuurstang doormidden was gebroken: die kracht had ik niet graag op mijn handen/armen gehad.

Edit:
Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2upxz11.jpg
Auto was er erger aan toe dan het lijkt a.d.h.v. deze foto.
Bodemplaat zat een vouw in tot aan de achterklep. Dak was ook over de breedte van de auto geknikt bij de B-stijl. Reservewiel was losgerukt in de koffer: er zat een gat in de bodemplaat. Achterbank was ook volledig krom. Bijrijdersdeur stond ongeveer 4 cm naast de A-stijl. Voorste chassisbalk was denk ik een goede 30 á 40 cm naar binnen gekomen. En zoals vermeld hier boven was de stuurstang volledig doormidden.

[ Voor 26% gewijzigd door DaWaN op 26-07-2017 17:48 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1