Ik ben zelf ooit eens een keer met een gangetje van 60km/u tegen een betonnen muur aangereden. Dit kwam door een olie / koelvloeistofspoor in een bocht. Voor de impact nog aardig gegleden, dus ik wist goed dat de klap eraan zat te komen. Toen ik ongeveer zo'n 300ms voor de impact doorhad dat het botsen werd heb ik mijn handen van het stuur afgehaald en voor mijn borst gehouden.
Na de klap eigenlijk alleen last gehad van wat stijve spieren in mijn rug (na 24 uur was dat over) en een gekneusde ribbenkast van de gordel. Geen spijt dat ik het stuur heb losgelaten: mijn handen en armen waren 100% ongedeerd. De auto raakte zijdelings de muur, het stuur had zo'n optater gekregen dat de stuurstang doormidden was gebroken: die kracht had ik niet graag op mijn handen/armen gehad.
Edit:
Plaatje bij het praatje:

Auto was er erger aan toe dan het lijkt a.d.h.v. deze foto.
Bodemplaat zat een vouw in tot aan de achterklep. Dak was ook over de breedte van de auto geknikt bij de B-stijl. Reservewiel was losgerukt in de koffer: er zat een gat in de bodemplaat. Achterbank was ook volledig krom. Bijrijdersdeur stond ongeveer 4 cm naast de A-stijl. Voorste chassisbalk was denk ik een goede 30 á 40 cm naar binnen gekomen. En zoals vermeld hier boven was de stuurstang volledig doormidden.
[
Voor 26% gewijzigd door
DaWaN op 26-07-2017 17:48
]