Toon posts:

ipnummer verlies ik steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 server draaien met NAT ROUTING. Per dag raak ik steeds mijn ipnummer van slownera kwijt en moet ik perse mijn server opnieuw opstarten om een nieuwe te krijgen. Het commando ipconfig /renew werkt niet, want dan zegt ie dat de dhcp server unreachable is.
Vroeger kon ik soms wel een maand draaien op het zelfde ip.
Mijn vraag is: staat er iets verkeerd in mijn configuratie of heb ik dit aan slownera te danken?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
denk een firewall die na het booten actief is, ( tijdens het booten krijgt ie al een IP)
en verlengen kan niet als de firewall dicht staat.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Aangezien de lease bij Sonera (nu) 12 uur is, denk ik ook aan een firewall die de DHCP requests blokt.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

IK heb ook slownera, hetzelfde probleem heb ik nooit gehad. Me router staat 24 x 7 aan en geen(ff afkloppen) enkel probleem tot nu toe...

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Ik heb ook Sonera, firewall (zonealarm) en geen probleem. Maar ik lees het vaak genoeg.

No production networks were harmed during this posting

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

ik heb datzelfde probleem gehad met chello op een linux router

lees deze thread er maar op na, het gaan dan wel over chello/linux maar ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt

en na vriendelijk een maat van me die bij de heldesk van chello werkt te hebben aangekeken doet alles het weer perfect :)
Pagina: 1