chello / linux

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
tja sorry .. drukte per ongeluk op verstuur =)

ok het zit zo:

ik heb nu een aantal dagen chello, lekkere snelheid en alles (vooral als je eerst sonera had) maar nu heb ik als probleem dat na een tijdje met inet gewoon 'hangt'... na een reboot doet alles hetw eer perfect. Dit gebeurt (meestal) na een paar uur uptime

ik gebruik rh 7 (vandaag upgrade naar 7.1) als router

nu heb ik wat rondgekeken en elke keer word mijn /etc/resolve.conf geupdate naar het volgende:
code:
1
2
3
search
nameserver 213.93.128.11
nameserver 62.108.1.66

hiervan zegt linuxconf dus dat er op regel 1 een fout zit... (zal wel), maar het gekke is nu dat ik 213.93.128.11 niet kan pingen (zelfs geen timeouts.. niks).

ik heb ook geprobeerd mijn oude nameservers van sonera te gebruiken maar zelfs zonder schrijfrechten word resolve.conf gewoon automatisch overschreven bij elke boot :(

kan het hieraan liggen? zo nee weet iemand dan waar het wel aan kan liggen...

alvast bedankt

ps. dit topic is al eens eerder gepost maar door de recente problemen kan ik hem niet meer vinden, excuses als dit een crosspost blijkt te zijn

Verwijderd

hehehe...

en nu maar hopen dat iedereen nog weet waar het over ging ???

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja en? |:(

edit:
Inderdaad best handig om de inhoud erbij te geven :P

offtopic:
He das geinig: hij geeft niet aan dat je je tekst geweizigd hebt. Zouden die smilies ook weer werken?:)
test:) test :)

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

waar gaat dit over? :7

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• banaan-X
  • Niet online
Over niets, maar zoals je ziet gaat de topic-starter binnenkort zijn vraag stellen... :Z

• banaan-X
  • Niet online
bij de eerste regel moet je nog chello.nl erachter zetten.
Doet je internet het verder wel?

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
jup hij doet het voor de rest helemaal perfect

maar ookal zet ik chello.nl erachten dan word hij toch bij elke boot vervangen :/

• Zwerver
  • Niet online
ik heb nu een aantal dagen chello, ... na een reboot doet alles hetw eer perfect.
ik gebruik rh 7 (vandaag upgrade naar 7.1) als router
Redhat? Get it off ! Get it OFFF!!! ;)
nu heb ik wat rondgekeken en elke keer word mijn /etc/resolve.conf geupdate naar het volgende:
search
nameserver 213.93.128.11
nameserver 62.108.1.66
Wat is dat voor rare nameserver? Die is iig niet van chello.... Uhm ff to the point... linuxconf overschrijft hem? Of geeft ie alleen een foutmelding.... Wat heb jij zelf als resolv.conf staan? Iets meer info aub...

Orkaan
P.S. als resolv.conf overschreven wordt.... dan kun jij dat als noodoplossing altijd zelf weer scriptmatig overschrijven... overigens KAN die timeout komen door die niet chello nameserver.... het kan... lijkt me sterk maar ja het is en blijft sjello |:(

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
die nameserver is ns.a2000.nl.. vaag, maar ik krijg hem toch echt binnen via DHCP

linuxconf overschrijft hem niet maar DHCP wel neem ik aan (ben ook weer niet zo bedreven met linux, vandaar red hat :))

scriptmatig overschrijven is wel een mogelijkheid maar ik weet niet eens zeker of dit wel het probleem is (of iemand anders dit ook heeft gehad)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Niet kunnen pingen naar een ip adres heeft niets met je DNSers te maken. Kan je je eigen IP adres wel pingen?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Okee, nu weer even boven caféniveau graag :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
jup, mezelf kan ik wel pingen

(internet werkt voor de rest ook perfect... voor de tijd dat het werkt)

• Zwerver
  • Niet online
Hmmmm als het een a2000 ip is dan is dat het probleem ook niet a2000 = sjello nl ... en als je dhcp hebt **hmmm.... teyaron modem gok ik?** dan zal die inderdaad je resolve.conf wel overschrijven na elke reboot... helemaal omdat je geen vaste dns waardes meegeeft (neem ik aan?) ..... uhm.... denk denk....

ik weet dat als hier 'ineens' de internet verbinding wegvalt dat de routering dan naar zijn grootje is...
kan zowel sjello zijn *bij mij meestal* als bij jezelf...

als je zo'n timeout krijgt... ram dan eens route in?

Even er van uitgaand dat jij je eigen routering op moet zetten... weet nie hoe sjello dat doet met dhcp....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
eh.. a2000 was toch omgeving amsterdam ? ik zit nl in rotterdam... en het is een com21 modem

hostname = a92174.upc-a.chello.nl (is toch echt chello ?)

en als het probleem bij chello lag dan zou het tcoh wel vaag zijn dat alles na *elke* reboot het gewoon weer doet?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op vrijdag 01 juni 2001 17:32 schreef orkaan het volgende:

[..]

Redhat? Get it off ! Get it OFFF!!! ;)
[..]
EJ, das copyrighted :D

en achter search moet je lokale domain komen.

Verwijderd

Er schijnen bij sommige mensen met een Chello-aansluiting nogal wat problemen te zijn bij het verkrijgen van een nieuwe lease, nadat de lease-tijd verstreken is.

Tokkie had hier ook al last van.
Nadat we daar een aantal dingen doorgenomen hadden, heeft hij Chello opgebeld end aar gaf iemand toe dat er wat problemen met de DHCP-server zijn.

Een handmatige release/refresh wil dan wel werken :?
Mocht het dus niet lukken, dan is mijn advies om gewoon het scriptje op te nemen in een crontab.

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
nelske: Mocht het dus niet lukken, dan is mijn advies om gewoon het scriptje op te nemen in een crontab.

over welke scriptje hebben we het hier?

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 18:32 schreef nelske het volgende:
Tokkie had hier ook al last van.
Nadat we daar een aantal dingen doorgenomen hadden, heeft hij Chello opgebeld end aar gaf iemand toe dat er wat problemen met de DHCP-server zijn.
Ja dat klopt. Ik heb ze al heeeeeeeeeeeeel veel keer opgebeld. Maar gisteren hebben ze weer de template over mijn modem gegooid en nu lijkt het erop dat die het blijft doen. (Maar ik heb al eerder gehad dat die het 4 dagen achter elkaar heeft gedaan)

Het probleem bij was (en hopelijk nu niet meer >:) dat de internetverbinding na zoveel uur werd verbroken. Ik moest dan de dhcp-client restarten en dan werkte het weer)

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
is er een mogelijkheid om je dhcp client handmatig te restarten?

de volgende keer dat zoiets gebeurt kan ik het dus gelijk testen zodat ik gelijk sterk sta tegenover hun helpdesk >:)

offtopic:
omg nightrider op v8! :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 18:35 schreef stylee het volgende:
nelske: Mocht het dus niet lukken, dan is mijn advies om gewoon het scriptje op te nemen in een crontab.

over welke scriptje hebben we het hier?
Waarschijnlijk heet dat scriptje ifup o.i.d.
Je kan ook gewoon het commando toevoegen aan je crontab waarmee je een nieuwe lease aanvraagt.
Wat dat commando is, kan ik je zo niet zeggen.
Ligt eraan wat je voor een dhcp-client gebruikt.

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
eh standaard dhcp client van rh 7 ?

Verwijderd

Ik geloof gewoon:

/sbin/ifup eth0
en
/sbin/ifdown eth0

anders nog altijd "/etc/init.d/network reload" om het alle NIC's opnieuw te initialiseren.
Ik denk dat je PUMP als dhcp-client hebt, maar dat weet ik niet zeker.

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
ik heb hier iets over dhcpcd , ik geloof dat dit hem is

nou wachten tot mijn internet doodgaat :)

Verwijderd

Ja volgens mij is het dat dhcpcd bestand.

Ik draai SuSE 7 en daar heb je een script bij /sbin/init.d/dhclient

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
ff voor het archief:

het is inderdaad een probleem met de dhcp lease

na in uitvoeren van /sbin/dhcpcd doet alles het ook weer perfect, ik ga proberen om wat waardes te tweaken en te kijken of dit kan worden gefixd.. ik neem ook tegelijk contact op met de chello helpdesk.

voor nu zet ik dit gewoon in een cron zodat er elke uur automatisch een lease word verkregen
code:
1
2
3
4
crontab -e
<i>
0 * * * * /sbin/dhcpcd
<esq> <:wq>

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 11:10 schreef stylee het volgende:
het is inderdaad een probleem met de dhcp lease

ik neem ook tegelijk contact op met de chello helpdesk.
Nou succes >:)

Ik heb ze ook al heel veel keer opgebeld en je krijgt toch geen normaal antwoord daarop. Ik heb het idee dat ze het probleem allemaal gewoon weten maar dat ze dat niet mogen zeggen. (Omdat ze het niet opgelost krijgen?)

Maar ik ga zoiezo nog geld terug eisen van de weken dat ik die problemen heb gehad. Ze zullen ongetwijfeld daar moeilijk over doen, maar ik moet het gewoon terug hebben! )

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Op vrijdag 01 juni 2001 17:46 schreef stylee het volgende:
eh.. a2000 was toch omgeving amsterdam ? ik zit nl in rotterdam... en het is een com21 modem

hostname = a92174.upc-a.chello.nl (is toch echt chello ?)

en als het probleem bij chello lag dan zou het tcoh wel vaag zijn dat alles na *elke* reboot het gewoon weer doet?
probeer eens als hostname ns1.rott.upc.nl (Da's toch echt upc -> dus chello)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Pagina: 1