Hulp bij vervangen firmware chip bij gefrituurde HDD

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Bedankt voor het heldere advies!

Morgen is de dag des oordeels. Ik wil iedereen alvast bedanken voor het meedenken tot nu toe. Ik zal laten weten wat het resultaat is van de operatie van mijn HDD.

Wordt vervolgd!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Oké, met grote vreugde kan ik zeggen dat de operatie geslaagd is! Ik ben de bestanden aan het back-uppen op een externe hdd terwijl ik dit typ! Dit allemaal dankzij jullie meehelpen en meedenken, het gulle aanbieden van jullie donor harde schijven en uiteindelijk het soldeerwerk van NS_5!

NS_5 was zelfs zo vriendelijk geweest om weerstandjes voor me te bestellen en had ook een Windows boot-USB gemaakt zodat we gelijk konden testen of de bestanden te lezen waren. En dat was gelukkig zo!

Uiteindelijk is er geen donor aan te pas gekomen: de diodes waren goed, NS_5 heeft deze eerst gemeten, maar de weerstand bleek inderdaad het probleem. Het was dus een kwestie van het weerstandje verwarmen met de soldeerbout, eraf wippen en een nieuwe erop plakken met wat tin. Daarna zoemde hij er weer vrolijk op los en waren mijn bestanden te lezen.

Ik kan de HDD zelfs weer gebruiken begreep ik!

Nogmaals heel erg bedankt allemaal. Dankzij deze community, in het bijzonder jullie hulp heb ik mijn bestanden weer terug!

Dan rest mij nu alleen nog na te denken over een goede geautomatiseerde synchronisatie-software voor het back-uppen... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8zM0iWiEtq0IKJ9t5BcVAH99/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Bernaar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:19:
Oké, met grote vreugde kan ik zeggen dat de operatie geslaagd is!
..
Dan rest mij nu alleen nog na te denken over een goede geautomatiseerde synchronisatie-software voor het back-uppen... :)
Gefeliciteerd! :)
Misschien is de gratis versie van Macrium Reflect iets voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrcitroen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 22:01
Of Allway Sync, synchroniseert automatisch folders met inhoud naar bijvoorbeeld je NAS.
Simpel en eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik gebruik zelf FreeFileSync. Mooie eraan vind ik zelf dat het (behalve dat het gratis) makkelijk backupdracht as-is kan opslaan die eigenlijk zoals een executable werken. Ik plaats die batch file dan op de drive waarop ik backup zelf.

Workflow is dan zo: Drive aansluiten => explorer-venster opent automatisch => dubbelklik op backupfile.

Voor de backups zelf gebruik ik de 'Mirror' variant, waardoor er maar in één richting gekopieerd wordt en bestanden die in de bron zijn verdwenen ook uit de backup worden gehaald. Letterlijk een kopie dus.

Hier is nog een filmpje met meer info (speel hem op 1.5x speed): YouTube: FreeFileSync: Mirror Synchronization
Pagina: 1 2 Laatste