Oké, met grote vreugde kan ik zeggen dat de operatie geslaagd is! Ik ben de bestanden aan het back-uppen op een externe hdd terwijl ik dit typ! Dit allemaal dankzij jullie meehelpen en meedenken, het gulle aanbieden van jullie donor harde schijven en uiteindelijk het soldeerwerk van NS_5!
NS_5 was zelfs zo vriendelijk geweest om weerstandjes voor me te bestellen en had ook een Windows boot-USB gemaakt zodat we gelijk konden testen of de bestanden te lezen waren. En dat was gelukkig zo!
Uiteindelijk is er geen donor aan te pas gekomen: de diodes waren goed, NS_5 heeft deze eerst gemeten, maar de weerstand bleek inderdaad het probleem. Het was dus een kwestie van het weerstandje verwarmen met de soldeerbout, eraf wippen en een nieuwe erop plakken met wat tin. Daarna zoemde hij er weer vrolijk op los en waren mijn bestanden te lezen.
Ik kan de HDD zelfs weer gebruiken begreep ik!
Nogmaals heel erg bedankt allemaal. Dankzij deze community, in het bijzonder jullie hulp heb ik mijn bestanden weer terug!
Dan rest mij nu alleen nog na te denken over een goede geautomatiseerde synchronisatie-software voor het back-uppen...