Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste internet aansluiting (kabel) via Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:01
Dag allemaal,

Ik ben sinds vorige week verhuisd naar mijn nieuwe woning en ik heb even advies nodig wat betreft het aansluiten van mijn internet.

Ik woon in een appartement en mijn hoofdaansluiting zit in de hoek van de woonkamer(meterkast zit buiten het huis)

Nu heb ik begrepen dat ik 2 opties heb, of een UTP kabel van 20 meter kopen aangezien deze helemaal via de woonkamer via de keuken naar mijn ''game room'' moet en deze rechtstreeks in het modem stoppen en vervolgens naar mijn pc.

Of een UTP kabel van 7 meter, deze heb ik ook al in huis en die via mijn horizon box op mijn pc aansluiten.

Wat raden jullie mij aan? mijn voorkeur gaat uit naar de horizon box omdat deze kabel en korter is dus ik minder signaal verlies(?) en deze voor mij makkelijker is weg te werken.

Maar ik hoor van diverse mensen dat een verbinding via de horizonbox niet heel stabiel is en mijn wifi daardoor ook een stuk slechter wordt, dat wil ik natuurlijk liever ook niet.

Alleen ben ik bang dat ik met een kabel van 20meter sowieso signaal verlies lijd en ik game best veel online dus een lage ping en een stabiele verbinding vind ik echt belangrijk.

Wat zeggen jullie?

1. 20m UTP rechtstreeks in modem naar pc
2. 7m UTP kabel van horizonbox naar pc

thanks. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ambition88 op 24-07-2017 15:00 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon 20m Cat 5e/6 kopen en klaar. Hoezo signaal-verlies; waar komt dit vandaan en in hoeverre is dit meetbaar in jouw appartement?

Gemiddeld appartement heeft loze ruimte langs de muren door vrijliggend laminaat, krullende vloerbedekking of holle plinten. Kabels kan je over het algemeen perfect wegwerken en anders even in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 kijken?

No offense maar je andere topic over COAX staat ook nog open; het zou je sieren als je in ieder geval je topics update met wat je uiteindelijk hebt gekozen en waarom. Dat scheelt als anderen dezelfde vraag hebben en dan ook een antwoord lezen in jouw topics.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

De horizonbox is een wanproduct met een zeer matige wifi-implementatie.

Ik zou ook voor de 20m kabel gaan.

• Ambition88
MAX3400 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:01:
Gewoon 20m Cat 5e/6 kopen en klaar. Hoezo signaal-verlies; waar komt dit vandaan en in hoeverre is dit meetbaar in jouw appartement?

Gemiddeld appartement heeft loze ruimte langs de muren door vrijliggend laminaat, krullende vloerbedekking of holle plinten. Kabels kan je over het algemeen perfect wegwerken en anders even in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 kijken?

No offense maar je andere topic over COAX staat ook nog open; het zou je sieren als je in ieder geval je topics update met wat je uiteindelijk hebt gekozen en waarom. Dat scheelt als anderen dezelfde vraag hebben en dan ook een antwoord lezen in jouw topics.
Ik weet van Coax kabels dat deze boven de 10 meter snel signaal verlies hebben en je er een versterker tussen moet zetten, vandaar mijn vraagtekens over een 20meter lange UTP kabel, maar wat ik uit jouw antwoord kan opmaken, maakt dat met een UTP kabel dus niks uit? :)

Goed punt, zal het coax topic even een update geven. ;-)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:28
tot 100m zou ik me geen zorgen maken over signaalverlies. Signaalverlies is er altijd maar zeer minimaal bij utp.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een redelijke kwaliteit UTP kabel CAT6a of hoger (dus geen goedkope rotzooi Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels) kan tot 100 meter 10Gb/s versturen zonder problemen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Ambition88
Top thanks guys, dan doe ik hem rechtstreeks in mijn modem.

Dan wordt het deze.

https://www.allekabels.nl...541/uutp-kabel-cat-6.html

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
Aders: CCA, dat is nu precies waartegen gewaarschuwd wordt in het eerder aangehaalde topic.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ambition88 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:42:
Top thanks guys, dan doe ik hem rechtstreeks in mijn modem.

Dan wordt het deze.

https://www.allekabels.nl...541/uutp-kabel-cat-6.html
Wel eerst lezen ?

https://netwerkproducten.com/soorten-netwerkkabel.html

Wat betekend CCA, Copper Clad Aluminium?

Copper Clad Aluminium (CCA) draad maakt gebruik van een aluminium geleider die is bekleed met een dunne laag koper . De kabel die ervan gemaakt wordt ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit als een echte koperen netwerkkabel en voelt ook gelijk. Daarom is het erg moeilijk om het verschil te herkennen.

Nadelen van CCA netwerkkabels zijn o.a.:

Flexibiliteit op lange termijn neemt af
Grotere kans op breuken
De demping is ongeveer 40% hoger dan bij gebruik van koper
DC (Direct Current / gelijkstroom) weerstand is ongeveer 40% hoger dan bij koper
Kabel werkt niet goed bij langere lengtes
De kabel kan lagere treksterktes aan
Voldoet niet aan de ANSI/TIA-568-B2-1 standaard

Voordeel van deze geleider is dat hij aanzienlijk goedkoper is dan 100% koperen netwerkkabels

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:18
@Ambition88 als je daar wilt kopen koop dan tenminste deze kabel: https://www.allekabels.nl...647/uutp-kabel-cat-6.html
Die is volgens de tekst wel van koper en dus GEEN CCA ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ambition88 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:57:

Ik woon in een appartement en mijn hoofdaansluiting zit in de hoek van de woonkamer(meterkast zit buiten het huis)
Dat je meterkast uitpandig is, wil nog niet zeggen dat daar de AOP (hoofdaansluiting) voor coax niet in kan zitten :o

Ik heb ook een uitpandige meterkast en inderdaad, daar zit de AOP. Daarvandaan is coax doorgelust naar de woonkamer. Bij mij - en mogelijk ook bij jou - is de woonkamer dus niet de juiste plek voor de modem. Die hoort bij de hoofdaansluiting in de meterkast.

Groot voordeel hiervan: je hebt doorgaans vanuit de meterkast (loze) leidingen lopen naar verschillende kamers in het huis, zo mogelijk ook je "game room".

Check dus even of er niet stiekem een AOP in de meterkast zit, en zo ja hoe het zit met leidingen. Met beetje geluk kun je modem in de meterkast hangen, UTP door een loze leiding trekken (of naast een bestaande telefonie- of coaxkabel) en netjes een contactdoos in de muur naast je gamePC hebben :)

Oslik blyat! Oslik!

• Ambition88
Annuk schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:08:
@Ambition88 als je daar wilt kopen koop dan tenminste deze kabel: https://www.allekabels.nl...647/uutp-kabel-cat-6.html
Die is volgens de tekst wel van koper en dus GEEN CCA ;)
Top! Dan haal ik deze :)

Kabels trekken via de meterkast ben ik niet handig genoeg voor helaas.

Mijn coax aansluiting zit in de woonkamer daar staat ook mn modem, mag er toch vanuit gaan als ik hem rechtstreeks instop naar mn pc toe dat ik gewoon een goeie verbinding heb?

Thnx voor de hulp en advies

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ambition88 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Kabels trekken via de meterkast ben ik niet handig genoeg voor helaas.
Ooit geprobeerd? Zelfs ik blijk het te kunnen :')

Losslingerende kabels door het huis zijn in ieder geval kwetsbaar voor allerlei schades (klem tussen deur, erop gaan staan etc. etc.) waardoor je mooie stabiele verbinding veel te makkelijk kan gaan klapperen.
Mijn coax aansluiting zit in de woonkamer
Correctie: je hebt een coaxaansluiting in de woonkamer. Heb je nou gekeken in de meterkast of daar niet de groene kabel daadwerkelijk binnenkomt?
daar staat ook mn modem
Als de eerste aansluiting in de meterkast zit, staat je modem verkeerd. Met goede materialen tussen meterkast en woonkamer valt de impact daarvan mee, maar het kost je altijd wel een paar dB headroom op het DOCSIS-stuk (dus tussen modem en centrale) waardoor jij eerder last zult hebben van schommelingen en ruis in het netwerk dan iemand die de modem wel op eerste aansluiting heeft zitten.
mag er toch vanuit gaan als ik hem rechtstreeks instop naar mn pc toe dat ik gewoon een goeie verbinding heb?
Zolang de modem zelf een goede verbinding heeft en de kabel niet om zeep is wel ja...

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 25-07-2017 01:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Ambition88
Kabel gister binnen gekregen en aangesloten, 131mb down 15 up 20ms ping. :) ik ben helemaal happy.

Thanks voor de replies

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ambition88 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:03:
Kabel gister binnen gekregen en aangesloten, 131mb down 15 up 20ms ping. :) ik ben helemaal happy.

Thanks voor de replies
131down en 15 up en jij bent happy op een 150/15 verbinding ?

Mijn OCD zou er dan inschieten, en me afvragen waar die andere 19Mb gebleven is :+

Hier een 300/30
http://www.dslreports.com/speedtest/19166366

En altijd boven de 'aangeboden' snelheden .. zoals het hoort

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 27-07-2017 10:35 ]

• Ambition88
FreshMaker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:33:
[...]

131down en 15 up en jij bent happy op een 150/15 verbinding ?

Mijn OCD zou er dan inschieten, en me afvragen waar die andere 19Mb gebleven is :+

Hier een 300/30
http://www.dslreports.com/speedtest/19166366

En altijd boven de 'aangeboden' snelheden .. zoals het hoort
Ik zit in een appartement gebouw waar iedereen ziggo heeft aangezien het kpn netwerk super slecht is.
Dus ik vind 130mbit een nette snelheid ja :9

Ik kom van 40/4 dus dit vind ik al heel wat :+
Pagina: 1