Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Prijs voor PC HP Envy 750 - 315 NB +scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Vraag

• Resmo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-11-2020
Hey,

Via een vriend zou ik onderstaand systeem kunnen aankopen.
We moeten nog een prijs bespreken, maar ik had graag van de experts gehoord waar ik mij aan kan verwachten, zodat geen onrealistische bedragen worden besproken. Ik betaal niet graag teveel, maar wil een vriend ook geen onrecht aan doen.

Het gaat om onderstaand toestel met twee grote verschillen:
Er zit een extra 256 SSD in.
De GTX 970 is het 4GB type in plaats van standaard 2GB.

Er zit ook nog een scherm bij:
PC: https://support.hp.com/be-nl/document/c05404219
Scherm: https://support.hp.com/ee-en/document/c05078320

Ik hoop dat dit bij Aankoopadvies hoort. Ik zocht naar een prijsschatting topic, maar helaas niets gevonden.

Alvast dank!

Beste antwoord (via Resmo op 24-07-2017 11:49)

Verwijderd

Resmo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:38:
Ik zocht naar een prijsschatting topic, maar helaas niets gevonden.

Alvast dank!
Daar is Howto: prijsbepaling (oude) hardware voor.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Resmo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:38:
Ik zocht naar een prijsschatting topic, maar helaas niets gevonden.

Alvast dank!
Daar is Howto: prijsbepaling (oude) hardware voor.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11 10:23
Tja, persoonlijk zou ik nooit voor een prebuild systeem gaan.
Vaak worden er kwalitatief minder goede onderdelen ingebouwd.

Als ik het zo zie is de voeding niet veel soeps.

Ook kan je te maken krijgen met beperkingen van het moederbord wat veel prebuilds gebruiken, dat houd in dat je soms niet zomaar een andere gpu er in kan steken.

[ Voor 31% gewijzigd door CryRaven op 24-07-2017 11:50 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Er is nooit een 2GB 970 geweest. Apart.
T scherm is niet slecht.
De 300 watt voeding. Tja, prebuilds.
12GB RAM is opzich mooi en de opslag is aardig.
Wat ik persoonlijk altijd doe is een nieuw systeem samenstellen wat dezelfde prestaties levert en ongeveer 50-60% van die prijs willen betalen, afhankelijk van of de pc nog onder garantie staat misschien wat meer.
Heel veel geld zou ik voor een tweedehands prebuild niet betalen om mee te beginnen. Die voedingen die ze erin stoppen zijn al een reden opzich.

• Resmo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-11-2020
youridv1 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:54:
Er is nooit een 2GB 970 geweest. Apart.
T scherm is niet slecht.
De 300 watt voeding. Tja, prebuilds.
12GB RAM is opzich mooi en de opslag is aardig.
Wat ik persoonlijk altijd doe is een nieuw systeem samenstellen wat dezelfde prestaties levert en ongeveer 50-60% van die prijs willen betalen, afhankelijk van of de pc nog onder garantie staat misschien wat meer.
Heel veel geld zou ik voor een tweedehands prebuild niet betalen om mee te beginnen. Die voedingen die ze erin stoppen zijn al een reden opzich.
Ah kijk, alweer wat bijgeleerd. Ben helaas niet zo bekend met hardware en performanties, het is dus een beetje moeilijk om de build 'na te maken'.
Wat de voeding betreft, wat kan daar mis lopen? Ik heb in mijn oude pc een 530 watt voeding zitten, een goedkoop modelletje en die doet het al 7 jaar prima.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Weet niet precies wat je met goedkoop modelletje bedoelt. Maar een 300 watt voeding die HP in zijn desktops stopt is een nieuwe vorm van goedkoop. Wat kan er misgaan? Nouja hij kan er abrupt mee stoppen. In het beste geval vervang je de voeding en start de boel weer op, in een slechter geval neemt hij de processor of het moederbord mee het graf in.

Verwijderd

Resmo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:58:

Ik heb in mijn oude pc een 530 watt voeding zitten, een goedkoop modelletje en die doet het al 7 jaar prima.
Dat denk je. In de tussentijd kan een cheapass psu het hele systeem om zeep helpen met duistere problemen als gevolg. Je zoekt je een ongeluk naar de oorzaak en tegen de tijd dat je het gevonden hebt en een nieuwe voeding geplaatst blijkt het moederbord al zo onstabiel dat er niet meer mee te werken is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Afijn, verder zijn prijsindicaties niet toegestaan. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.