FPV Simulatoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:18
Goeie dag :)

dit topic is wellicht niet Helemaal op z'n plek op dit forum, maar ik dacht dat het desondanks toch wel leuk zou zijn dit es te laten zien.. Misschien alleen ter learing ende vermaek..

Wat zijn FPV simulatoren? Wellicht heb je wel es iets over drone-races gezien, of vlieg je zelf wel es met zo'n geval.. En voor het geval dat helemaal nieuw voor je is.. Dit soort aparaten:

Afbeeldingslocatie: https://helicomicro.com/wp-content/uploads/2015/06/Dsc_0352-600.jpg

Deze aparaten bedien je middels een 2.4Ghz zender.. Vervolgens heeft de drone / quadcopter een veredelde security-camera in de neus.. Het beeld dat die camera schiet word middels een 5.8Ghz zender verzonden richting de pilot, die een soort VR-bril op heeft..
Daarmee heb je dan min-of-meer het idee dat je in de quadcopter zit: FPV = First Person View..

Dat vliegen met zo'n drone behoeft wel wat oefening uiteraard, dus zijn daar ook PC simulatoren voor..
in dit topic zou ik er enkele willen laten zien..

Voor een indruk van hoe een ritje in zo'n simulator er uit ziet:

Uiteraard stel ik input van anderen die ervaring met deze sims heeft op prijs :)

Bij deze Ook een overzichtje van vlieg-simulatoren die ik inmiddels heb bekeken + mijn ervaringen ermee.. Ik zal dit lijstje bijwerken naar gelang ik er meer ervaring mee heb / andere heb geprobeerd..

Ikarus Aerofly RC 5 & 7
prijs: €99
LAN optie: ja
Link: https://www.aeroflyrc.com/
een zeer realistische sim voor LOS vliegen van vliegtuigen, heli's vooral.. LOS vlieg ik er ook wel in met multirotors..

FPV Freerider & Freerider Recharged
prijs: $5 - $10
LAN optie: nope
Link: https://fpv-freerider.itch.io/fpv-freerider
Vooral bedoeld om in poortjes te racen, al heeft de Recharged versie wat meer freestyle maps. Helaas geen maps waarin je leuk langs gebouwen kunt surfen. Verder vind ik hem (met de instellingen die ik nu gebruik) realistisch vliegen. De graphics zijn ook wel mooi

LiftOff
prijs: €19,99
LAN optie: wellicht later
Link: http://www.liftoff-game.com/
vooral op poortjes vliegen gemaakte maps. De graphics zijn best aardig. Ik vind hem helaas niet Heel realistisch vliegen, maar wellicht behoeft dat instellingen veranderen.. Op dit moment crash ik er veel vaker mee dan in het echt.

Hotprops
prijs: gratis
LAN optie: wellicht later
Link: http://www.hotprops-fpv-race.com/home/
Op dit moment nog 1 grote bug, maar je Kunt er mee vliegen. Ik moet er nog mee bezig, want alleen de zender erin aan de praat krijgen was al een verzoeking.
M'n quad voelt nu aan alsof hij aan een paar heliumballonen hangt.. Veel te floaterig, al heb ik alle physics realistisch ingevuld..

Velocidrone
prijs: 15,99 pond
LAN optie: ?
Link: http://www.velocidrone.com/
vond ik in eerste instantie lelijk en vreemde physics hebben.. Verder niet meer naar gekeken.

DRL Racing Simulator
prijs: gratis
LAN optie: ja
Link: https://thedroneracingleague.com/simulator/
Zeer vreemdy physics helaas.. Hij ziet er Wel mooi uit enzo, maar het is meer een game dan een simulator.. Het is net of de quadcopter 10 gram weegt bv..

[ Voor 50% gewijzigd door RoelandD op 24-07-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ziet er wel heel gaaf uit. Ik ben enthousiast!

Het is mij echter niet geheel duidelijk wat jouw doel achter dit topic is.
Enerzijds krijg ik het gevoel dat je met dit topic vooral wilt "sparren" met mede-enthousiastelingen maar anderzijds leest het inhoudelijk weg alsof je toevallig een filmpje vond op youtube en er maar een verhaaltje bij verzonnen hebt.

Indien je er een levendig topic van wilt maken om met lotgenoten te sparren zou ik oa beginnen met het niet meer aanduiden alszijnde "apparaten"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik weet niet goed wat we met dit topic hier moeten. Het gaat nou niet bepaald over gaming waar Spielerij voor bedoeld is, ook al klinkt het interessant. Ik check even bij m'n collega's waar dit topic beter op z'n plek is, als we er al een plek voor hebben.

Edit na overleg met collega's: Ik had geen idee dat er überhaupt software was om drone-vluchten te simuleren, maar nu de startpost is uitgebreid en ik de filmpjes van MsG hieronder heb gezien heb ik blijkbaar wat gemist :+
Ik dacht eerst dat het hoofdonderwerp drone-vliegen was en de techniek er omheen en niet de simulatiesoftware die er voor is.

Wat mij betreft past een topic over de simulatiesoftware hier prima, net als Flight Simulator etc.

Er is overigens ook een topic voor Drones zelf in Algemene Zaken: Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2
En in Foto & Video Hardware staan er topics over drones i.c.m. camera's (DJI)

[ Voor 58% gewijzigd door Grotman op 24-07-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
Goeie dag heren :)
Zoals ik al aangaf wist ik zelf ook niet Helemaal of deze materie hier wel op z'n plek is.. Aan de andere kant kun je dit toch zeker Wel zien als een game (IMHO). Uiteraard is het ook een tool om dit FPV vliegen te oefenen.

@Switchie: mijn doel was alleen mensen op dit forum het te laten zien.. Het lijkt me iets dat veel mensen hier nog niet kennen, maar wel leuk zouden vinden..
Ik kwam niet toevallig een filmpje tegen, want ik heb dat filmpje zelf gemaakt :D .. Vervolgens zou je dan dus kunnen denken dat ik m'n eigen video hier rond wil spammen.. Dat is ook niet het plan.. op andere fora heb ik een uiteenzetting gemaakt van alle FPV simulatoren. Als er hier interesse voor zoiets is, kan ik dat in dit topic ook doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Ik vlieg zelf wel regelmatig met LiftOff om te trainen voor m'n FPV-vluchten.

Sindskort ook met HotProps, die is gratis en heeft standaard de rates van Betaflight waardoor het ook wat meer 1 op 1 gelijk aanvoelt.

Vlieg ook wel veel traditioneel RC in Phoenix.

Vlieg je zelf ook in het echt met een quadcopter of vind je het vooral 'leuk' om ermee te vliegen op de PC? Ik kom geen posts van je tegen in: Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 dus was even benieuwd :-).

Liftoff:

HotProps:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jwPGgw20pno&t=62s]

PhoenixRC:

[ Voor 32% gewijzigd door MsG op 24-07-2017 20:50 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
Kijk eens aan! Dank je voor de aanvulling MsG! :) Inmiddels heb ik de start-post uitgebreid met een lijst van simms waar ik inmiddels naar gekeken heb..

Phoenix was de eerste line-of-sight sim waar ik mee vloog :) Inmiddels gebruik ik Daarvoor alleen nog Ikarus Aerofly.. Daarmee kun je ook wel een Beetje FPV-en:

Ik vlieg ook wel in het echt je (met vliegtuigen, helicopters & multirotors)..
Zal zo es zien of ik aan Dat topic iets toe te voegen heb :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
Howdy mensen :)

kleine update.. Er is net een nieuwe versie uit van FPV Freerider.. Er is niet enrom veel veranderd. De voornaamste toevoeging zijn de custom maps.. Of daar op korte termijn extra maps voor worden gemaakt? Geen idee, maar we krijgen in ieder geval 3 maps gratis bij deze release..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
En NOG een videotje over Freerider :O De ontwikkelaar had mijn vorige video gezien, en mijn verbeterpunten vrijwel metteen in nog een nieuwere release verwerkt :)
Als alle 'bugs' in RC-land zo snel gefixed zouden worden.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
Halloa mensen :)

het is alweer een tijdje geleden.. Inmiddels is er echter een nieuwe versie van FPV Freerider..
De grootste verandering is de toevoeging van een Track Generator.. Deze genereert random race-tracks.. Best leuk en een unieke feature...

(ik word niet gesponsord oid door de ontwikkelaar)
Pagina: 1