Geflitst met 50 te hard in belgie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.143 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:59:
[...]

Bang? Waarschijnlijk. Spijt? Waarschijnlijk niet.
Tenminste, dat lees ik niet uit zijn (karige) bericht. Mogelijk spijt dat hij gepakt is.
Dat laatste, ben ik wel met je eens. Het bericht is vrij karig qua omschrijving te noemen. Geen details, geen tijdstippen. Geen berouw.. Kan ik me wel indenken. Maar onbewust heeft deze jongen echt wel spijt, omdat ie weet dat het z'n rijbewijs kan kosten. Dus angst voornamelijk in dit geval.. Spijt.. mja, misschien deels.. kan niet aan de andere kant van het WWW kijken.
ThomO schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:59:
[...]

Ik ben het met je eens dat het nogal veel van het goede is als 'iedereen' hem neerhaalt. Maar hij kent de plek waar hij was niet en reed daar 50+ te hard.. Sorry maar als hij zichzelf dood reed vond ik het niet zo erg, maar het feit dat hij andere mensen in gevaar brengt (en zelf zelfs een newb is (18 jaar!!!!!!!!)) dan vind ik dat echt misselijkmakend en mag je van mij je rijbewijs wel even opnieuw gaan halen.

Zal mij een worst wezen dat hij nu baalt. Had hij zich eerder moeten bedenken. Als je te cool bent om 50+ te rijden dan zorg je maar dat je ook cool genoeg bent om voor de rechter te verschijnen.
Met het dikgedrukte ben ik het helemaal eens. Maar ik ben gewoon van mening dat hij niet in volledigheid de grond in getrapt dient te worden. .dat gebeurt als het goed is straks wel door de rechter.. Hoeven wij niet voor hem te doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Tweakez op 24-07-2017 10:03 ]

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Advies van een belg:

Verschijn zelf, en neem een advokaat mee.
Ga de vaststelling niet weerleggen, tenzij je advokaat dat adviseert.
Toon berouw, en begin niet te argumenteren dat die 50 km/h daar onzin is.
Ga netjes gekleed, en begin geen verhaaltjes te verzinnen over dringendheid of zo. Dat werkt niet.

Verwacht je aan een rijverbod, en een boete van rond de 1000€ en nog wat gerechtskosten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in ieder geval regelen dat iemand anders je naar de rechtbank brengt en dat je je eigen auto en rijbewijs niet meeneemt. Zolang je je rijbewijs nog gewoon hebt, kun je in ieder geval in de rest van de wereld nog gewoon legaal rijden. De Belgische rechter kan je namelijk alleen maar een rijontzegging voor Belgie opleggen. (Vervelend, maar zolang je voor werk niet wekelijks in Belgie hoeft te zijn overleef je dat ook wel weer...) Politieagenten zijn wel bevoegd om je rijbewijs in te nemen, maar jij bent niet verplicht om je rijbewijs bij je te hebben zolang je maar niet achter het stuur zit.

Zo werkt dat overigens ook met Belgen in Nederland: die krijgen ook alleen een rijontzegging voor Nederland.

Blijkbaar werken ze in Belgie wel door. In de eerste post van de TS staat dat hij enkele dagen geleden geflitst is in Belgie met 50 km/u te hard en in de tweede post staat dat de TS al weet dat hij voor moet komen bij de rechter. Dat hoor je hier in Nederland echt niet binnen "enkele dagen" (reken maar op "een aantal weken" tot "enkele maanden". TS lijkt niet staandegehouden te zijn, want dan had zijn rijbewijs waarschijnlijk al niet meer gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:07:
Ik zou in ieder geval regelen dat iemand anders je naar de rechtbank brengt en dat je je eigen auto en rijbewijs niet meeneemt. Zolang je je rijbewijs nog gewoon hebt, kun je in ieder geval in de rest van de wereld nog gewoon legaal rijden. De Belgische rechter kan je namelijk alleen maar een rijontzegging voor Belgie opleggen. (Vervelend, maar zolang je voor werk niet wekelijks in Belgie hoeft te zijn overleef je dat ook wel weer...) Politieagenten zijn wel bevoegd om je rijbewijs in te nemen, maar jij bent niet verplicht om je rijbewijs bij je te hebben zolang je maar niet achter het stuur zit.

Zo werkt dat overigens ook met Belgen in Nederland: die krijgen ook alleen een rijontzegging voor Nederland.

Blijkbaar werken ze in Belgie wel door. In de eerste post van de TS staat dat hij enkele dagen geleden geflitst is in Belgie met 50 km/u te hard en in de tweede post staat dat de TS al weet dat hij voor moet komen bij de rechter. Dat hoor je hier in Nederland echt niet binnen "enkele dagen" (reken maar op "een aantal weken" tot "enkele maanden". TS lijkt niet staandegehouden te zijn, want dan had zijn rijbewijs waarschijnlijk al niet meer gehad.
Zijn 1 van de weinige dingen die wel goed werken in België: boetes en belastingen :'(

Je boete is vaak sneller thuis dan dat jij bent :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Domme actie. Hele domme actie.

Vraag me af of het echt zo is of dat TS een troll is. Je gaat geen account aanmaken op een techssite voor dit soort vragen lijkt me.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
Daar komt bij dat je met een fatsoenlijke GPS gewoon kan zien wat de opgegeven snelheid is per weg. In ieder geval, dat is met Sygic het geval. Ik ga er vanuit dat MAPS het nog wel beter geregeld heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:25:
[...]

Jij snapt toch zeker wel dat die wegen met een reden een snelheidslimiet van 50 hebben? Dan hoop ik toch echt dat je ze je een keer snel pakken als je 'makkelijk de dubbele snelheid aankunt'. Dit is gewoon levensgevaarlijk. Je bent zeker ook het type die de helft van de keren het knipperlicht niet gebruikt want: "Ik zit toch niemand in de weg"?

Als we ons allemaal aan de verkeersregels houden zouden we allemaal op tijd thuis zijn.

(Ja, ik rij ook met regelmaat te hard maar er is een verschil tussen 10km/h te hard of even de snelheid verdubbelen.)
Oke meneer de moraalridder. Bedankt voor je info en bedankt voor de goede conclusies die je trekt.
En ja in een Twingo rij ik ook niet 50 kmh te hard, maar met 500+pk onder je bips is dat een minimaal verschil.

Maar voordat je hier weer je conclusie uit gaat trekken, ik mag voor mezelf spreken dat ik genoeg ervaring heb om snachts in te kunnen schatten of ik op een 80 weg 150 kan of op de snelweg 250 kan.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
In het buitenland veel te hard rijden terwijl je net je rijbewijs hebt... Ik hoop dat het "perongeluk" gebeurt is.

Aan alle mensen die zeggen "ik heb rijervaring en kan prima te hard rijden", dat dachten Roger Rodas etc. ook. De boom dacht er anders over.

Edit: verkeerde naam

[ Voor 7% gewijzigd door xh3adshotx op 24-07-2017 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

xh3adshotx schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:30:
In het buitenland veel te hard rijden terwijl je net je rijbewijs hebt... Ik hoop dat het "perongeluk" gebeurt is.

Aan alle mensen die zeggen "ik heb rijervaring en kan prima te hard rijden", dat dachten Paul Walker etc. ook. De boom dacht er anders over.
Wat een debiele opmerking, Paul Walker zat als passagier in die Porsche...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
SgtElPotato schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:39:
Heerlijk hoe iedereen deze jongen meteen wilt opvoeden. Alsof we zelf nooit te hard rijden.
De beste jongen vraagt advies over wat er zou kunnen gebeuren bij de rechter, niet om levenslessen of wat dan ook...
Oh, ik rij wel eens te hard, maar niet 50 te hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ik heb zelf wel eens twee keer op een dag over een doorgaande 80km/u weg gereden in België, waarbij de snelheid voor enkele tientallen meters werd verlaagd naar 50 km/u zonder dat er ook maar iets in zicht was dat als bebouwde kom omschreven zou kunnen worden en waarbij de 80 km/u borden al meteen weer zichtbaar waren. Dan is het pure verspilling van energie en benzine om af te remmen. Gelukkig werd ik er door mijn TomTom voor gewaarschuwd dat daar een flitspaal stond. Ik kan me prima voorstellen dat je met 100 op zo'n situatie afrijdt en dan gewoon rustig doorsnort. Wie zegt dat TS niet in zo'n situatie is geflitst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
mark-k schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Wat een debiele opmerking, Paul Walker zat als passagier in die Porsche...
Verkeerde naam inderdaad, excuses. Punt blijft dat er altijd iets onverwachts kan gebeuren en de meeste snelheidslimieten een reden hebben. De dingen die sommige mensen uithalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Maar voordat je hier weer je conclusie uit gaat trekken, ik mag voor mezelf spreken dat ik genoeg ervaring heb om snachts in te kunnen schatten of ik op een 80 weg 150 kan of op de snelweg 250 kan.
Mooi dat je dat denkt, maar die ervaring heeft helemaal niemand. Daar is de openbare weg totaal niet voor gebouwd. Als je die snelheden wilt rijden dan rij je maar op een circuit of op de Duitse Autobahn maar je hebt hier in NL niets op de weg te zoeken.

Al die hardrijders die zichzelf kapot rijden en/of andere meenemen dachten dat ze een uitzondering waren en dat ze 'echt wel wisten dat dit kon'

Ongeloofelijk dit en dat je het voor jezelf nog denkt goed te kunnen praten :S Ik hoop dat ik je nooit tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:37
Hann1BaL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Hij kent de situatie niet, maar ik vind het echt niet normaal dat iedereen die kritiek heeft op het gedrag maar even wordt weggezet als moraalridder. Hij reed geen 60-70, wat nog eens kan gebeuren maar gewoon 100.
Het gaat mij ook niet om het wel of niet moraalridder spelen, hoewel velen hier (of overal op het internet) erg goed in zijn, maar dat er op GoT altijd maar ongevraagd commentaar gegeven moet worden. Niet alleen in een topic als deze, maar over de meest uiteenlopende onderwerpen vindt men dat ze maar altijd hun mening moeten geven. Als de TS graag de mening van anderen op het internet had gehad over zijn hardrijden, had ie dat wel gewoon zo in zijn verhaal gezet.

GoT is een leuke plek om te komen, maar ik walg af en toe van mensen hier die hun mening zo belangrijk vinden en die te pas en onpas moeten delen.
De TS mag best even gewaarschuwd worden.
Dat lijkt mij echt niet iets waar de GoT bezoekers zich mee bezig moeten houden. Afgezien van het feit of het überhaupt nut heeft om vanachter een schermpje hier wat over te zeggen. Die taak ligt, in dit geval, bij justitie, en ik gok dat die daar een stuk beter in zijn dan menig GoT'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
The Realone schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Het gaat mij ook niet om het wel of niet moraalridder spelen, hoewel velen hier (of overal op het internet) erg goed in zijn, maar dat er op GoT altijd maar ongevraagd commentaar gegeven moet worden. Niet alleen in een topic als deze, maar over de meest uiteenlopende onderwerpen vindt men dat ze maar altijd hun mening moeten geven. Als de TS graag de mening van anderen op het internet had gehad over zijn hardrijden, had ie dat wel gewoon zo in zijn verhaal gezet.

GoT is een leuke plek om te komen, maar ik walg af en toe van mensen hier die hun mening zo belangrijk vinden en die te pas en onpas moeten delen.

[...]

Dat lijkt mij echt niet iets waar de GoT bezoekers zich mee bezig moeten houden. Afgezien van het feit of het überhaupt nut heeft om vanachter een schermpje hier wat over te zeggen. Die taak ligt, in dit geval, bij justitie, en ik gok dat die daar een stuk beter in zijn dan menig GoT'er.
Hier ben ik het volledig mee eens en stoor ik mezelf ook erg vaak aan. En vooral weer in dit topic.
Er zijn legio voorbeelden te vinden van (ondertussen gesloten) topics waar iemand om advies vraagt vanwege een probleem of een fout die hij gemaakt heeft. Maar eerst een lading met meningen over zich heen krijgt over hoe dom ie wel niet is en hoe hard hij wel niet afgestraft dient te worden bij een fout als deze.

Het is niet aan ons om te bepalen wat TS wel of niet kan. Het is al helemaal niet aan ons om hem af te branden op de fouten die hij gemaakt heeft. Blijf me dan ook verbazen hoeveel conclusies mensen al klaar hebben liggen voordat ze überhaupt meer over de situatie of TS weten.

Stel je rijdt 100 op een 80 weg, die weg gaat over op een 50 weg. Er staat een bord achter een laag hangende boom of niet goed zichtbaar. Wel staat er vrij snel een flitspaal. Zouden de moraalridders dan anders tegen de TS aankijken? Of is het dan nog steeds: Wat ben je dom bezig je had toch direct op je rem moeten stampen. Je had het heus wel kunnen zien.
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:36:
[...]

Mooi dat je dat denkt, maar die ervaring heeft helemaal niemand. Daar is de openbare weg totaal niet voor gebouwd. Als je die snelheden wilt rijden dan rij je maar op een circuit of op de Duitse Autobahn maar je hebt hier in NL niets op de weg te zoeken.

Al die hardrijders die zichzelf kapot rijden en/of andere meenemen dachten dat ze een uitzondering waren en dat ze 'echt wel wisten dat dit kon'

Ongeloofelijk dit en dat je het voor jezelf nog denkt goed te kunnen praten :S Ik hoop dat ik je nooit tegenkom.
Ik hoop ook niet dat ik je tegenkom. Want als ik het zo lees rij je 80 waar je 120 mag en rij je stapvoets waar je 30 mag. Ik denk dat dat voor meer ergernis in het verkeer zorgt dan iemand die te hard rijdt.

[ Voor 16% gewijzigd door SgtElPotato op 24-07-2017 11:47 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:43:
[...]

Hier ben ik het volledig mee eens en stoor ik mezelf ook erg vaak aan. En vooral weer in dit topic.
Er zijn legio voorbeelden te vinden van (ondertussen gesloten) topics waar iemand om advies vraagt vanwege een probleem of een fout die hij gemaakt heeft. Maar eerst een lading met meningen over zich heen krijgt over hoe dom ie wel niet is en hoe hard hij wel niet afgestraft dient te worden bij een fout als deze.

Het is niet aan ons om te bepalen wat TS wel of niet kan. Het is al helemaal niet aan ons om hem af te branden op de fouten die hij gemaakt heeft. Blijf me dan ook verbazen hoeveel conclusies mensen al klaar hebben liggen voordat ze überhaupt meer over de situatie of TS weten.

Stel je rijdt 100 op een 80 weg, die weg gaat over op een 50 weg. Er staat een bord achter een laag hangende boom of niet goed zichtbaar. Wel staat er vrij snel een flitspaal. Zouden de moraalridders dan anders tegen de TS aankijken? Of is het dan nog steeds: Wat ben je dom bezig je had toch direct op je rem moeten stampen. Je had het heus wel kunnen zien.
Als het bord echt niet zichtbaar is door de boom kan je het (met succes) aanvechten. Ook zijn er regels voor de afstand van een flitspaal. In het voorbeeld van jou zou dit in Nederland 140 meter zijn, met die afstand hoef je echt niet direct op de rem te stampen... Tenzij je natuurlijk al veel te hard reed.
Ik hoop ook niet dat ik je tegenkom. Want als ik het zo lees rij je 80 waar je 120 mag en rij je stapvoets waar je 30 mag. Ik denk dat dat voor meer ergernis in het verkeer zorgt dan iemand die te hard rijdt.
Er zit een verschil tussen het limiet (met eventueel iets te hard), te langzaam en VEEL te hard rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door xh3adshotx op 24-07-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:06
The Realone schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:37:
[...]

[...]

Je registreren op een IT-forum voor een topic als dit zonder verdere informatie is anders ook vrij kansloos.
Dan krijg je inderdaad dit soort reacties. En terecht.

Daarbij komt, de TS is een paar dagen geleden geflitst en heeft nu al een brief dat hij voor de rechter moet verschijnen?

TS lijkt me meer een troll.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 24-07-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Arjant2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Je registreren op een IT-forum voor een topic als dit zonder verdere informatie is anders ook vrij kansloos.
Dan krijg je inderdaad dit soort reacties. En terecht.
TS lijkt me dan ook meer een troll.
Misschien was het wel een test om te laten zien hoe achterlijk en vies de 'users' zijn op dit forum als het niet over IT gaat en niet volgens de regels ;) Misschien was dit te hard, maar het is toch duidelijk dat een topic als deze met al die ongevraagde adviezen geen zin heeft, ik snap al niet waarom deze gegeven moeten worden? De opvoeding moet je aan zijn ouders overlaten, adviezen krijgt hij van andere mensen, niet van de moraalridders die hier rond lopen.

Trouwens is dit een IT-forum maar is er toch echt een hele sectie met General Chat waar dit topic thuis hoort. Verkeer & Vervoer.

[ Voor 32% gewijzigd door SgtElPotato op 24-07-2017 11:57 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:06
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Misschien was het wel een test om te laten zien hoe achterlijk en vies de 'users' zijn op dit forum als het niet over IT gaat en niet volgens de regels ;)
Ik heb nog geen enkele vieze reactie gelezen, tot op heden allemaal terechte opmerkingen.
Ongevraagd advies misschien aan de TS, maar daarom is het ook een discussieforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:45
Als advies: zeker gaan, al dan niet met advocaat of advocaat in jouw plaats laten gaan

Veroordeling bij verstek = maximumstraf in Be

En er zijn afspraken tussen Be en Nl dus je ontkomt niet aan je straf.

Ik weet de omstandigheden niet, maar 100km/u bestaat niet in Be - dus als het 70 of de zeldzamere 90 was reed je als beginnen bestuurder ook veel te hard... en bennje misschien nog niet volwassen genoeg om al te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Oke meneer de moraalridder. Bedankt voor je info en bedankt voor de goede conclusies die je trekt.
En ja in een Twingo rij ik ook niet 50 kmh te hard, maar met 500+pk onder je bips is dat een minimaal verschil.

Ik maak mijzelf ook schuldig aan te hard rijden, daar ben ik eerlijk in. Je hebt waar ik woon een hele hoop van die gehuchten waar je 30km/h mag, geen hond die zich daar aan houd. Maar goed, ik probeer dat niet goed te praten natuurlijk.. op de autosnelweg reken ik uit hoe hard ik kan zonder een boete te krijgen, dat is meestal zo rond de 140-145 op de teller.

In de nacht is het sowieso een ander verhaal, als er geen hond op de A2 is rij ik ook 150-160 met een knipoog naar Flitsmeister. Het is gewoon moeilijk in te schatten in welke omstandigheden TS 50km/h te hard heeft gereden, als dat in de nacht op een weg is zoals ik die in mijn dorp heb 'kan ik me het nog inbeelden', als dit overdag op een straat is waar mensen en ander verkeer is kan ik het niet anders dan streng afkeuren.

Als ik TS was, zou ik netjes gekleed naar die rechter gaan, mijn berouw tonen en gewoon respect tonen. Dat toont welwillendheid en dat je een fatsoenlijk persoon 'bent'. Als ik met 50km/h te hard wordt geflitst binnen de bebouwde kom en mijn ouders zien dat dan krijg ik ze echt enorm gereten en mag ik mijn rijbewijs thuis al voor onbepaalde tijd inleveren, ik ben daarom benieuwd wat de ouders van TS van dit hele gebeuren vinden.

Ik ben het eens met het Twingo en 500pk verhaal, in de 7 GTI van mijn ouders rij je letterlijk zonder dat je het merkt 30 te hard, als ik in mijn Kevertje rol dan voelt 80 al vrij hard.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:56:
[...]

Met je snelheden, een woonerf in België is maximum snelheid van 30 per uur, geen 5.
- Wie in een bebouwde kom , woonerf, zone 30, schoolomgeving of erf 20 per uur te snel rijdt, kan het recht van sturen verliezen. Vanaf 30 te veel is altijd rijbewijs kwijt.
- daarbuiten vanaf 30 mogelijk tot rijbewijs verliezen, vanaf 40 te veel altijd rijbewijs kwijt.
Een woonerf kent een snelheidslimiet van 20 km/u in België :)

Ik vermoed dat de rest wel klopt, al blijf ik het bizar vinden dat een slecht aangegeven zone 30 (waar een brave bestuurder dus 50 kan blijven rijden zonder het door te hebben) je automatisch zo'n draconische maatregel oplevert. Overal duiken die zones 30 op, maar als je een straat indraait in België is het kiezen: kijk je naar de borden of kijk je naar de zwakke weggebruikers :p

Zelfs nieuw aangelegde verkeerssituaties in België zijn om te huilen. Je zou toch denken dat we wat geleerd hebben ondertussen 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:43:
[...]
Bij maatschappelijk ongewenst gedrag mag je best meningen vanuit de maatschappij verwachten, zo lang het allemaal beschaaft blijft. Als je billen brand moet je op de blaren zitten. En dubbel maximum snelheid is niet normaal, helemaal niet in het buitenland waar de wegen niet zoals gewend zijn. Al is de vraag in hoeverre je uberhoud gewend bent met maximaal 3 maanden zelfstandig rijervaring.

Zelf heb ik met 19 jaar (1 jaar rijbewijs) ook dingen op de weg gedaan die eigenlijk onacceptabel* waren, maar ik heb altijd de gevolgen hiervan geaccepteerd en hier een (soms dure) les uit gehaald. De discussie of dit geaccepteerd gedrag is helpt de TS alleen maar, mits het beschaaft blijft.

*= nooit binnen de bebouwde kom!
Gezien er geen details vernoemd worden in de TS ga ik ervan uit dat hij dondergoed weet dat hij fout zat. Als dit niet zo was had hij wel geprobeerd zich te verdedigen. Al vermoed ik ook dat het dummy account is. Een verkeersvraag stel je alleen op GoT als je het forum kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Groever schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:33:
Ik heb zelf wel eens twee keer op een dag over een doorgaande 80km/u weg gereden in België, waarbij de snelheid voor enkele tientallen meters werd verlaagd naar 50 km/u zonder dat er ook maar iets in zicht was dat als bebouwde kom omschreven zou kunnen worden en waarbij de 80 km/u borden al meteen weer zichtbaar waren.
Buiten het feit dan dat er helemaal geen 80 km/u borden bestaan in België :+ Het is 30, 50, 70, 90 (enkel Wallonië sinds 1 juli dit jaar) of 120.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat het handiger is om dit topic te laten voor wat het is TOT de TS zich nog eens serieus meld

Met 2 korte typsels is het niet heel veel waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
PixelShooter schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:59:
[...]

Buiten het feit dan dat er helemaal geen 80 km/u borden bestaan in België :+ Het is 30, 50, 70, 90 (enkel Wallonië sinds 1 juli dit jaar) of 120.
Dus een situatie van een 90 zone naar een 50 zone zou denkbaar kunnen zijn?
xh3adshotx schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Als het bord echt niet zichtbaar is door de boom kan je het (met succes) aanvechten. Ook zijn er regels voor de afstand van een flitspaal. In het voorbeeld van jou zou dit in Nederland 140 meter zijn, met die afstand hoef je echt niet direct op de rem te stampen... Tenzij je natuurlijk al veel te hard reed.

[...]

Er zit een verschil tussen het limiet (met eventueel iets te hard), te langzaam en VEEL te hard rijden.
Als er in België uberhaupt regels voor zijn. Tevens kan een situatie van een 90 zone naar een 50 zone nu theoretisch denkbaar zijn als ik bovenstaande lees.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:07:
[...]

Dus een situatie van een 90 zone naar een 50 zone zou denkbaar kunnen zijn?
[...]

Als er in België uberhaupt regels voor zijn. Tevens kan een situatie van een 90 zone naar een 50 zone nu theoretisch denkbaar zijn als ik bovenstaande lees.
Ze hebben hier voor sommige dingen soms best wel rare regels maar ik moet de eerste situatie nog tegenkomen waar ze je onmiddellijk van 90 naar 50 laten gaan. Vaak zit daar nog een 70 km/u bord tussen :) Nu ik erover nadenk, ik meen me wel te herinneren dat er op de ring van Leuven zo een situatie bestaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Borromini schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Een woonerf kent een snelheidslimiet van 20 km/u in België :)

Ik vermoed dat de rest wel klopt, al blijf ik het bizar vinden dat een slecht aangegeven zone 30 (waar een brave bestuurder dus 50 kan blijven rijden zonder het door te hebben) je automatisch zo'n draconische maatregel oplevert. Overal duiken die zones 30 op, maar als je een straat indraait in België is het kiezen: kijk je naar de borden of kijk je naar de zwakke weggebruikers :p

Zelfs nieuw aangelegde verkeerssituaties in België zijn om te huilen. Je zou toch denken dat we wat geleerd hebben ondertussen 8)7
Je hebt gelijk. Bedoelde 20 hoor. Typfoutje langs mijn kant. Mijn excuses, de rest zou min of meer wel kloppen :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:27

Perkouw

Moderator General Chat
TS laat al even niets van zich horen en het topic verzaakt nu in offtopic geneuzel en modder gooien. Deze krijgt van mij dan ook een slotje.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.