Geflitst met 50 te hard in belgie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.144 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik woon zelf in Nederland maar ben een aantal dagen geleden geflits met meer dan 50km te hard op een weg waar je 50 mag. Echter ben ik nog 18 en heb ik net 3 maanden mijn rijbewijs. Wat gaat de consequentie worden? Hoe pak ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Afwachten tot je een brief thuis krijgt waarin staat wat de gevolgen en boete zijn.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor de rechter verschijnen
LED-Maniak schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:28:
Afwachten tot je een brief thuis krijgt waarin staat wat de gevolgen en boete zijn.

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:29:
[...]
Dan doe je dat. Sowieso, wat bezielt je om op je 18e, terwijl je net je rijbewijs hebt, 100+ te gaan rijden waar je 50 mag?

The devil is in the details.

Acties:
  • +74 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Hopelijk pakken ze direct je rijbewijs af als dat mogelijk is, mensen zoals jij behoren niet achter het stuur.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
[...]
Naar mijn weten wordt in zo'n geval altijd naar de omstandigheden gekeken. Jonge bestuurder, net rijbewijs en 100% te hard.. Dan kan het wel eens gaan tegenvallen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 17:03

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

net je rijbewijs en dan zo hard rijden....
Als ze slim zijn pakken ze je rijbewijs af.
Maar waarschijnlijk wordt het alleen je rijbevoegdheid in België dat wordt afgenomen.

Heb je er iets van geleerd? behalve dat het geld kost?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:20
Volgens mij kan je naar een verplichte cursus gestuurd worden ....... kost je wel 870 euro :) + de boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:54

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Mijn gok is dat je alles opnieuw mag gaan doen + een dikke boete + een dik rijverbod wanneer je je rijbewijs terug hebt omdat je een beginnend bestuurder bent.

[ Voor 21% gewijzigd door Jellabie op 23-07-2017 22:35 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Omdat je geen Belg bent, zal je een dikke boete krijgen. Wie rijdt er nu in een 50 km zone 100+!!!!!!! Je kind zal net oversteken. Man man man

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

http://www.lokalepolitie....ken-uw-verkeersboete.html

Lijkt erop alsof je minimaal een week niet mag rijden in belgië. maar dat zal wel langer worden om je echt te straffen als buitenlander, anders lacht iedereen erom omdat je toch maar 1x per jaar in belgië komt en dus nooit last zult hebben van zulke straffen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:27:
Hallo,

Ik woon zelf in Nederland maar ben een aantal dagen geleden geflits met meer dan 50km te hard op een weg waar je 50 mag. Echter ben ik nog 18 en heb ik net 3 maanden mijn rijbewijs. Wat gaat de consequentie worden? Hoe pak ik dit aan?
Wil je ons, de maatschappij, en groot plezier doen?

De rest van je leven nooit meer zoiets stoms doen! Ik hoop dat je leert van de straf die de rechter je op legt. Nu kom je er vanaf met een sanctie, de volgende keer rijd je jezelf of mijn kinderen dood.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
offtopic:
Niet om het een of het ander, maar registreren op t.net voor een verkeersvraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Je wordt sowieso gedagvaard voor de rechter. je wordt je berecht volgens Belgisch recht.

50km/u betekent in Belgie per definitie meer dan 2 weken je rijbewijs kwijt (ja...dat kunnen ze doen en is een standaard regel) en een geldboete van ongeveer 700-800 euro. Hangt af van de omstandigheden (binnen/buiten bebouwde kom); zicht ter plaatse.

iRacing Profiel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
Heerlijk hoe iedereen deze jongen meteen wilt opvoeden. Alsof we zelf nooit te hard rijden.
De beste jongen vraagt advies over wat er zou kunnen gebeuren bij de rechter, niet om levenslessen of wat dan ook...

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
We rijden te hard ja, maar binnen de bebouwde kom rijdt jij dus ook wel eens 50 te veel? Top!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
SgtElPotato schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:39:
Heerlijk hoe iedereen deze jongen meteen wilt opvoeden. Alsof we zelf nooit te hard rijden.
Nope. Niet bewust in ieder geval. Ik rijd misschien een keertje 110 waar ik 100 mag, omdat ik even niet op de snelheid lette.

En er is natuurlijk een verschil tussen ietsje harder dan de rest rijden en letterlijk meer dan 2x zo hard gaan als toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Richtbedragen:
SNELHEIDSOVERTREDINGEN
a. binnen de bebouwde kom, in een zone 30, schoolomgeving, woonerf en erf:
- snelheidsoverschrijding tot 10 km/u : 50 euro;
- snelheidsoverschrijding van meer dan 10 km/u : 50 euro + 10 euro voor elke bijkomende km/u.

Rechtbank kan hiervan afwijken: tussen € 60 en € 3000, intrekking rijbewijs mogelijk.

Ik denk dat je geluk gaat hebben; omdat je de overtreding in Belgie hebt begaan en je moet voorkomen (en niet staande gehouden), is er een zeeeer grote kans dat je richtboete van 450 Euro wordt verdubbeld of verdrievoudigd. Maar het rijbewijs kunnen ze niet invorderen, zo uit mijn hoofd. Ook kan je een rijontzegging krijgen in Belgie; je rijbewijs mag je houden maar je mag mogelijk x maanden/jaren niet meer in Belgie zelf achter het stuur zitten.

Neemt niet weg dat de dagvaarding/vonnis/innen van de boete wel bij/via CJIB kan lopen en het je dus wel punten op je rijbewijs kan kosten.

Advies: zoek een advocaat in de grensstreek die verstand heeft van overtredingen in Belgie.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 23-07-2017 22:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

carpebios schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:40:
We rijden te hard ja, maar binnen de bebouwde kom rijdt jij dus ook wel eens 50 te veel? Top!
Ik ben een tijdje geleden geflitst geweest tegen 92 waar je 50 mocht, in de bebouwde kom, maar je hebt een bebouwde kom en een bebouwde kom.

Hier zie je genoeg bebouwde kommen waar geen zak te zien is. Maar dat terzijde.

Mijn straf was toen iig voor de rechter komen, 15 dagen rijverbod (je kan een weekend verbod vragen als je je auto nodig hebt voor het werk, maar dit is een gunst van de rechter, helemaal niet zeker dat je dat krijgt) dus ipv bijvoorbeeld 15 dagen rijverbod, 15 dagen in totaal maar enkel in het weekend. (Ik mocht mijn C rijbewijs houden voor het werk)

300€ boete en 150€ voor het slachtofferfonds.

En dan als uw verzekering het niet dekt de gerechtskosten en eventuele advocaat.

Maar ik was geen beginnend bestuurder, en ik weet dat ze u daar kei hard op pakken.

De Nederbelg !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
Fijn dat je dat zo interpreteert, maar ik ken wel een aantal 50 wegen waar je (zeker snachts) makkelijk 80-90 kunt zonder dat iemand er ooit last van zal hebben. Maar dat is verder niet aan jou om te oordelen lijkt me.
Hahn schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:41:
[...]

Nope. Niet bewust in ieder geval. Ik rijd misschien een keertje 110 waar ik 100 mag, omdat ik even niet op de snelheid lette.

En er is natuurlijk een verschil tussen ietsje harder dan de rest rijden en letterlijk meer dan 2x zo hard gaan als toegestaan.
Zoals hierboven. Daar is geen zinnig woord over te zeggen als je de situatie niet weet waarin het gebeurt is.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:54
Heerlijk hoe iedereen deze jongen meteen wilt opvoeden.
Nee dat gaat de rechter straks wel doen, België is niet mals bij dit soort overtredingen. Als ik TS was zou ik vast een krantenwijk of 50 gaan regelen.
De beste jongen vraagt advies over wat er zou kunnen gebeuren bij de rechter
Dat gaat "niemand" 'm kunnen vertellen, aangezien er (bijna) niemand zo stom is om zo loeihard door een 50kmh gebied te rijden. één troost, hij krijg tijd genoeg om z'n zonden te gaan overdenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat hij er nog netjes vanaf komt doordat hij geen staatsburger is... Was hij Belg geweest was ie sowieso z'n rijbewijs kwijtgeweest.

Ik kan me voorstellen dat je je vergist en 70 rijdt ipv 50... Of zelfs 50 ipv 30, want die zones zijn afgrijselijk slecht aangegeven vaak, maar 100 ipv 50 dan ben je gewoon asociaal aan het knallen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
[...]

Zoals hierboven. Daar is geen zinnig woord over te zeggen als je de situatie niet weet waarin het gebeurt is.
Vandaar ook dat ik vroeg wat 'm bezielde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Als je niet naar de rechter gaat krijg je de boete vanzelf thuis. Mocht je een goede reden hebben of kunnen verzinnen dan moet je zeker naar de rechter gaan om je kans op verlaging van de boete te verhogen. Heb je dat niet heeft het ook weinig nut om voor te komen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Haha altijd zo mooi dat de moraalridders er als eerste bij zijn om te reageren. :')
Ik heb vorig jaar nog met succes een strafrechtboete wegens 40km/h te hard aangevochten met een bezwaarschrift, flitsapparatuur was mogelijk niet in orde en dus wist justitie niet hoe snel ze de bon moesten verscheuren... yolo! :P

Als je aangehouden bent door een agent, dan zou ik iniedergeval een advocaat gaan regelen.
Als je een brief per post hebt gehad, dan zou ik een fatsoenlijk bezwaarschrift gaan bouwen, bij voorkeur ontkennen dat je zelf gereden hebt oid. Anders even rondkijken of flitsservice.nl voor meer info.
En eventueel alsnog een jurist erbij halen, voor een stappenplan.

Jezelf willoos naar de slachtbank laten lijden zoals de moraalriddertjes hier adviseren is iniedergeval een no-go.
Gaat je sowieso geld kosten, maar dan is het beter om flink wat juridisch zand in de raderen te gooien om tijd te winnen en geld bij elkaar te sparen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
50 km/u te hard maar? Durfde je het gaspedaal niet verder in te drukken? Echte mannen gaan minstens 70 km/u te hard... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 16-09 23:49
[...]
Ga uit van €4000 boete en 5 jaar je rijbewijs kwijt, dan kan 't alleen nog maar meevallen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ION-
Specht schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:54:
Als je aangehouden bent door een agent, dan zou ik iniedergeval een advocaat gaan regelen.
Als je een brief per post hebt gehad, dan zou ik een fatsoenlijk bezwaarschrift gaan bouwen, bij voorkeur ontkennen dat je zelf gereden hebt oid. Anders even rondkijken of flitsservice.nl voor meer info.
Ontkennen dat je reed? Deze knul moet naar de rechtbank, als hij minstens één hersencel heeft gaat hij daar geen meineed plegen.
Als je wordt gedagvaard kun je bovendien geen bezwaar maken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Haha altijd zo mooi dat de moraalridders er als eerste bij zijn om te reageren. :')
Ik heb vorig jaar nog met succes een strafrechtboete wegens 40km/h te hard aangevochten
Mooi dat je iets roept over moraalridders, om in de zin erna direct aan te geven dat je zelf ook veel te hard hebt gereden. Zet gelijk de toon :)
Jezelf willoos naar de slachtbank laten lijden zoals de moraalriddertjes hier adviseren is iniedergeval een no-go.
Gaat je sowieso geld kosten, maar dan is het beter om flink wat juridisch zand in de raderen te gooien om tijd te winnen en geld bij elkaar te sparen.
Een man zijn en gewoon de gevolgen accepteren van wat je hebt gedaan is een prima optie, hoor.

Maar je hebt gelijk dat het niet de enige optie is, je kunt ook bewust veel te hard rijden en vervolgens er onderuit proberen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik heb vorig jaar nog met succes een strafrechtboete wegens 40km/h te hard aangevochten met een bezwaarschrift, flitsapparatuur was mogelijk niet in orde en dus wist justitie niet hoe snel ze de bon moesten verscheuren... yolo! :P
Een Alfa valt toch al uit elkaar bij 24km/h te hard? :+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
MAX3400 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:00:
[...]

There, fixed it for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Dat werkt dus niet in BE, auto staat op uw naam, dus jij draait er voor op, tenzij je zelf kan bewijzen dat jij niet achter het stuur zat. Kan je dat niet, jammer dan.

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:37
MAX3400 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:00:
Niet in een 30 zone.
Als je een brief per post hebt gehad, dan zou ik een fatsoenlijk bezwaarschrift gaan bouwen, bij voorkeur ontkennen dat je zelf gereden hebt oid.
Wat ga je doen met die brief? Aan de rechter geven als je er toch al zit?

Ga trouwens maar niet alleen. Grote kan dat je het rijbewijs daar achter mag laten voor een paar maanden, dus iemand zal je thuis moeten brengen. En jezelf de komende paar jaar in België gedragen, anders heb je nog meer plezier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Reacties op vragen zoals deze van de TS.... :')
Niemand is ooit 18 geweest, niemand heeft ooit eens veel te hard gereden.
Die beste knul is in paniek dan stel je zo'n beetje overal dezelfde vraag.

@TS rustig blijven en hopen dat je niet meteen alles kwijt bent. Even juridisch advies inwinnen is ook geen overbodige luxe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Het is volstrekt logisch dat men afkeurend reageert op deze zeer forse snelheidsovertreding. Dat bestempelen als moraalridderij en vervolgens doen alsof 40+ overschrijding volstrekt normaal is, klinkt alsof jezelf niet vies bent van flink planken ;) Dat je een mazzeltje hebt in het juridisch systeem, wil niet zeggen dat het gedrag goedgekeurd wordt.

De regels zijn er niet voor niets, ook al lijk je ergens veel harder te kunnen dan aangegeven. Zo nu en dan iets boven de snelheid rijden doet iedereen (onbewust) wel eens, maar je hebt hard en je hebt (structureel) veel té hard rijden. Tja, dan moet je maar op de blaren zitten, net zoals TS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -ION-
Mrjraider schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:05:
Net 3 maanden je rijbewijs en dan al 50 km/u te hard rijden in de bebouwde kom is dus iets wat normaal zou moeten zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

-ION- schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:10:
[...]

Net 3 maanden je rijbewijs en dan al 50 km/u te hard rijden in de bebouwde kom is dus iets wat normaal zou moeten zijn? 8)7
Wel als je de verkeerde auto onder je kont hebt. Nou ga ik er even redelijkerwijs vanuit dat niet elke 18-jarige een S8 of een F430 kan betalen maar met zulk speelgoed, ben je in minder dan 5 seconden gegarandeerd je rijbewijs kwijt bij goed gas geven in de bebouwde kom.

En of je nou 18 of 80 bent; als je een snellere auto hebt dan je ooit hebt gereden, is het toch bijna in je genen besloten dat je even dat gas in moet trappen? Gemiddelde lesbak is een VW SlowMotion of iets dergelijks.

Handig is anders, daar zijn we ondertussen wel over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tegenwoordig moet toch een minimale tijd iemand erbij zitten? Of is dat tot je 18 bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Voor de TS. Je gaat vanzelf horen van Belgie. Dat zal een forse boete worden schat ik in, aangezien er geen staandehouding is geweest.

Reken voor de grap even uit wat je stopafstand is bij 50 km/u en bij 100 km/u... Dan snap je misschien ook waarom je binnen de bebouwde kom bepaalde snelheden worden gehandhaafd.

Edit:

Laat maar... zie hier onder

50 km/u = 27.5 meter
100 km/u = 80 meter

[ Voor 11% gewijzigd door Gri77ie op 23-07-2017 23:21 ]

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mrjraider schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:05:
Impliceer je nou dat iedereen wel eens 50 km/h te hard heeft gereden op z'n 18e?

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 23-07-2017 23:23 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
CH40S schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:19:
Tegenwoordig moet toch een minimale tijd iemand erbij zitten? Of is dat tot je 18 bent?
Volgens mij is dat als je al je rijbewijs al voor je 18e hebt. Daarna mag je zonder begeleiding

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:37
Dat kan nog niet, de boete is nog niet bekend alleen de dagvaarding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Waar staat dat het binnen bebouwde kom is geweest? Ik ken genoeg N wegen waar je van 80 naar 50 moet en weer terug naar 80. Zowel in België als Nederland.
Wil overigens niet zeggen dat ik ts steun, integendeel zelfs. Maar ik ga er niet vanuit dat hij met 100 door een woonwijk is gaan scheuren.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
Wat zal ik hier eens van zeggen?

Ik snap dat je lekker met je verse rijbewijs wat kilometers onder je kont wil hebben, ervaring is fijn tenslotte.
Maar je bent in het buitenland, dan zou je verwachten dat je op z'n minst voorzichtig aan doet, want boetes en gedonder met je verse rijbewijs wil je gewoon niet hebben.

En dan 50 km/h te hard rijden, binnen de bebouwde kom?
Why?
Waar is op dat moment je verstand dat zegt, dit kan ik beter niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Gri77ie schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:19:
Voor de TS. Je gaat vanzelf horen van Belgie. Dat zal een forse boete worden schat ik in, aangezien er geen staandehouding is geweest.

Reken voor de grap even uit wat je stopafstand is bij 50 km/u en bij 100 km/u... Dan snap je misschien ook waarom je binnen de bebouwde kom bepaalde snelheden worden gehandhaafd.

Edit:

Laat maar... zie hier onder

50 km/u = 27.5 meter
100 km/u = 80 meter
Staande gehouden of niet, maakt niet uit. Het enige verschil is dat als je wordt staande gehoude je rijbewijs instant 15 dagen afgepakt word. Al de rest gaat via de rechtbank.

De Nederbelg !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
I give up. Te veel moraal ridders hier :F
Nee het is in mijn ogen niet normaal om 50 km te hard te rijden. Ik denk dat de TS na twee pagina's vol met: "Hoe durf je!?" en "waar zat je met je vetstand?" dat nu ook wel beseft. Wat dachten we van goed bedoeld advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:29:
Nee het is in mijn ogen niet normaal om 50 km te hard te rijden. Ik denk dat de TS na twee pagina's vol met: "Hoe durf je!?" en "waar zat je met je vetstand?" dat nu ook wel beseft. Wat dachten we van goed bedoeld advies?
Dat advies bestaat uit niet meer dan: wacht af, zoek eventueel juridische hulp en haal je spaarpot leeg. Hoeveel meer advies wil je? Of wat had je nu eigenlijk verwacht van zulke vraag? Je reed véél te hard, ze hebben je gepakt, nu zit je in de shit, klaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Mrjraider schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:29:
Tja... ben je dan meteen moraalridder ? Vanuit mijn vakgebied heb ik gereageerd. Dan met name omdat mensen er geen idee van hebben hoe hard ze rijden. Tot je ze vlug voor houdt hoeveel meters per seconde zij rijden en wat hun stopafstand ongeveer is bij bepaalde snelheden. Vanuit mijn vakgebied worden wij regelmatig met de gevolgen van ongevallen geconfronteerd. Dus tja... moraalridder dan maar. Al zal het maar een paar maanden helpen dat er iemand minder hard rijdt dan win je al wat. Slecht-nieuws gesprekken zijn echt het meest beroerde onderdeel van dit werk.

Als ik dan ontopic reageer :

Even googlen geeft mij dit:
http://www.boetecalculator.be/proces.php#calculator

Met de gegevens dit TS liet weten komt dit eruit:
Je zal met zekerheid moeten verschijnen voor de politierechtbank en riskeert een geldboete, rijverbod en mogelijks een gevangenisstraf. Vul onderstaande formulier in om jouw berekening op maat te ontvangen. We bezorgen jou via een e-mail de inschatting van de geldboete, het rijverbod en de gevangenisstraf die je kan verwachten.

Goed advies ? Geen idee, je kunt dus een dagvaarding verwachten gok ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:05
Goed bedoelde adviezen? Die zijn hier ook al gegeven, te beginnen met

1. post wat meer uitleg over de situatie, bij voorkeur met streetview-linkje. Ik denk dat de reacties hierboven al een stuk minder fel zouden zijn als blijkt dat het om een verlaten stuk 4-baans snelweg gaat waar de matrixborden 50 aangeven maar er in de verste verte geen reden te vinden is (dan zou ik het nog niet goedpraten, maar het geeft een nuance).

Verdere adviezen, die volgens mij ook al her en der door het topic staan:
2. Ga van het ergste uit (de verschillende websites geven bedragen tot €4.000 en rijontzegging), dan kan het alleen meevallen
3. Werk mee en blijf bij de waarheid, toon begrip/berouw
4. Leer je les... nooit meer dan 50 te hard :+ (okay, de welgeplaatstheid van die :+ is een beetje afhankelijk van je antwoord op #1...)

[ Voor 5% gewijzigd door sjroorda op 23-07-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De beste jongen vraagt [...] niet om levenslessen of wat dan ook...
En dat is precies wat hij wel zou moeten doen, want hij heeft ze hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

sjroorda schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:40:

4. Leer je les... nooit meer dan 50 te hard :+
Nooit meer dan 30 te hard in de bebouwde kom en 40 te hard in andere zones :*

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Mijn god wat zijn er veel bange mensen hier zeg. Kafferen jullie nou ook
IRL iedereen uit die te hard rijdt of doen jullie dat alleen maar op fora? :')

Jullie zitten volgens mij ook allemaal zo achter het stuur bij >30km/h ;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l40TpTd.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sinner schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:51:
Als ze 50 km/h te hard rijden binnen de bebouwde kom* wel ja.

Ja, dat is een aanname. Zoals @sjroorda terecht opmerkt zou het ook kunnen gaan om een matrixbord op een lege snelweg o.i.d. In dat geval vind ik het een stuk minder ernstig. Meer duiding van TS hierover zou handig zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 23-07-2017 23:55 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

TS zien we nooit meer terug na dit "warme" welkom :D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
Sinner schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:57:
TS zien we nooit meer terug na dit "warme" welkom :D
Nee, die gaat er weer heel erg hard vandoor natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Dit vind ik persoonlijk een heel zielige reactie: als je iets mispeutert, wees dan ook consequent en geef het gewoon toe (deze opmerking komt van iemand die zelf al eens iets te snel durft te rijden).

@Onze Nederlandse vrienden: zelf Belg zijnde, moet ik jullie toch even inlichten dat de algemene houding t.o.v. regels hier in België lichtjes anders is dan in Nederland... het lijkt bijna een nationale sport om als er regels te zijn die niet volledig netjes te volgen.

@Alle "bebouwde kom" opmerkingen: volgens mij zegt TS nergens "bebouwde kom", wel max 50 km/u... en ja, hier in België hebben we (heel) veel max 50 km/u buiten bebouwde kom

@TS: samengevat ben ik het wel eens met de algemene teneur hierboven: ik vind het oerstom dat je zo veel te snel rijdt als je nog maar pas je rijbewijs hebt (als je het al langer hebt, blijft het nog steeds stom :+ )... enfin, laat ons hopen dat je hiermee je les geleerd hebt. We zijn allemaal jong geweest en de meesten van ons zullen toen ook wel (al dan niet kleine) fouten begaan hebben... trek hier wel je lessen uit aub!!! En voor de duidelijkheid: als je over een paar jaar die 100.000 km rij-ervaring hebt: néén, dan kan je nog niet volledig goed rijden... ga dan liefst niet denken dat het dan wél kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

edeboeck schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:58:
[...]
Dit vind ik persoonlijk een heel zielige reactie: als je iets mispeutert, wees dan ook consequent en geef het gewoon toe (deze opmerking komt van iemand die zelf al eens iets te snel durft te rijden).
Ben jij ook zo consequent om, na een stukje te hard te hebben gereden, naar het politiebureau te rijden om jezelf aan te geven dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Sinner schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:51:

Jullie zitten volgens mij ook allemaal zo achter het stuur bij >30km/h ;
[afbeelding]
Beetje overtrokken reactie. Ik ben niet bang om achter het stuur te kruipen en rijd woon werk rond de 42000 per jaar. Hiervoor tijdens mijn werk meerdere achtervolgingen mee gemaakt op hoge snelheid. Ben ik nu beter dan de gemiddelde bestuurder ? Nee ik denk het niet. Maar om er meteen maar vanuit te gaan dat hier allemaal bange bestuurders reageren vind ik echt complete kul.

Wat ik alleen zeg is dat de meeste mensen totaal geen idee hebben met wat voor snelheden zij rijden en wat dit doet voor hun stopafstand.

Ik moet altijd aan mijn oma denken.... wie zijn billen brandt.... de rest kun je wel zelf invullen...Mijn oma was een wijze vrouw... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Sinner schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:02:
[...]Ben jij ook zo consequent om, na een stukje te hard te hebben gereden, naar het politiebureau te rijden om jezelf aan te geven dan?
Haha, hier heb je mooi een punt, zo had ik het nog niet bekeken :)
Neen, zo consequent ben ik niet... wel om een boete gewoon te betalen zonder te mekkeren... ben nooit voorstander geweest van procedureslagen in een rechtbank... heeft iets te maken met geloof in een rechtsstaat veronderstel ik.
Voor alle duidelijkheid: het is niet dat ik de feestslingers uithaal als ik een boete krijg... evenmin dat ik constant als een halve gare zit te straatracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Wel doet de TS er verstandig aan dat áls hij voor de rechter moet verschijnen z'n rijbewijs niet mee te nemen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

ThunderNet schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:14:
Wel doet de TS er verstandig aan dat áls hij voor de rechter moet verschijnen z'n rijbewijs niet mee te nemen.
:')

Nee... Die grapjes werken dus niet.
De wijkagent komt hem een dikke week later ophalen.

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Jellabie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:18:
[...]

:')

Nee... Die grapjes werken dus niet.
De wijkagent komt hem een dikke week later ophalen.
:) Dit is even er vanuitgaande dat de TS niet in belgië woont :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
ThunderNet schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:14:
En dan gaat hij alleen naar de rechtbank, graag uw rijbewijs inleveren. Dat kan niet, heb ik thuis laten liggen..., meneeer, hoe bent u hierheen gekomen... Ja! Met de auto.... :+ |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou te hard rijden doen we bijna allemaal wel eens. Maar je hebt hard rijden en hard rijden.

Ik doe het wel eens snachts naar het werk en of terug. Op de snelweg als het rustig is. Maar kom nooit boven de 50 te hard omdat ik m'n rijbewijs nodig heb voor m'n werk.

Maar als het echt in de bewoonde wereld 50 is geweest dan is dit een slechte keuze geweest en zal hard bestraft gaan worden, hoop dat je ook wel snapt waarom. Dit gaat je in ieder geval veel geld kosten maar verwacht dat je je rijbewijs wel mag houden omdat je een buitenlander bent, mogenlijk wel dat je een tijd in België geen auto meer mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Omdat hij in het buitenland woont verwacht ik toch dat het een geldboete zal worden.

Ik heb ook in Belgie wel eens 160 gereden waar je honderd mag, 4 baans weg, niemand op de weg.
In het ene land een boete waar je 3 dagen voor moet werken, in Duitsland de gewoonste zaak van de wereld.

100 waar je 50 mag, zeker gezien het feit dat je vrijwel geen rijervaring hebt is natuurlijk niet handig, omdat je simpelweg nog niet de ervaring hebt om situaties goed in te schatten.

Ik denk dat je een boete van ongeveer 250/300 euro zult gaan ontvangen, maar alles zal afhangen van de situatie op de weg en dat weten we alleen als je aangeeft waar je dan exact bent geflitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

moppentappers schreef op maandag 24 juli 2017 @ 01:01:
Omdat hij in het buitenland woont verwacht ik toch dat het een geldboete zal worden.

Ik heb ook in Belgie wel eens 160 gereden waar je honderd mag, 4 baans weg, niemand op de weg.
In het ene land een boete waar je 3 dagen voor moet werken, in Duitsland de gewoonste zaak van de wereld.
Nee hoor, als je in Duitsland 60 km/h te hard rijdt mag je op zekers minimaal drie maanden je rijbewijs inleveren ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik doelde dan ook meer op de wegen zonder snelheidslimiet in Duitsland, maar ik zie nu dat dat niet ondubbelzinnig blijkt uit wat ik heb geschreven.

Voor zover ik weet is het in bijna elk land zo dat wanneer je staande wordt gehouden voor een grote snelheidsovertreding op z'n minst een rijverbod wordt opgelegd, maar dat is hier niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wat is dat voor gezeik over "moraal ridders" ? :?

"Och iedereen rijd wel eens te hard" ... yup de meeste mensen wel eens ja (gebeurt mij ook wel eens) maar we hebben het hier niet over 55km/h waar je 50km/h mag of 110 waar je 100 mag. |:(

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:40

franssie

Save the albatross

ScrooLoose schreef op maandag 24 juli 2017 @ 01:46:
Wat is dat voor gezeik over "moraal ridders" ? :?

"Och iedereen rijd wel eens te hard" ... yup de meeste mensen wel eens ja (gebeurt mij ook wel eens) maar we hebben het hier niet over 55km/h waar je 50km/h mag of 110 waar je 100 mag. |:(
Niemand weet waar het was, het is allemaal speculatie. Daarom.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Lijkt mij als buitenlander dat er enkel een boete volgt.
Als jij als Belg jouw rijbewijs kwijt raakt in Nederland, geldt dit alleen voor Nederland en mag je buiten Nederland gewoon rijden.

Het lijkt mij niet dat Belgie voor heel de wereld/Europa geldt :).
Ga uit van een forse boete maar daar zal het waarschijnlijk bij blijven!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 23:39

WhiteDog

met zwarte hond

Overlaatst was er hier ook een Nederlander die voor de rechter moest komen in BE voor te snel rijden. Die is naar de zitting geweest waar prompt zijn auto is aanslagen en later tot een blokje geperst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Mijn ervaring met een boete in België (was maar voor 10 te hard):

Eerst een brief in welke taal ik mij zou willen verdedigen voor de rechtbank. Daar moet je dan dus wel op antwoorden.

Vervolgens gewoon een bekeuring gekregen.

Echte zoals @WhiteDog hierboven schrijft hebben ze in België de laatste tijd wat slechte ervaringen gehad met Nederelandse en andere Europese chauffeurs.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik ben in 2015 geflitst op een snelweg in belgie. Waar ik 120 km/h mocht rijden reed ik boven de 190 km/h. Het was 1 uur 's nachts en op het laatste moment zag ik de mobiele flitser en remde af. Met 181 km/h geflitst. Na een jaar mocht ik voorkomen en dat heb ik toen ook gedaan in Antwerpen.

Dus ben ik op internet gaan kijken hoeveel euro's ik lichter zou worden.Viel vies tegen want er staat niet zoveel op fora's.

Ik heb 15 dagen rijontzegging gehad voor Belgie en een geld boete gehad van 180 euro. Bereking was 6 x 30, zo werd mij verteld. Zonder correctie reed ik 60 km/h te hard, hoe ze op de 30 zijn gekomen weet ik niet. Geld boete moet ik nog binnenkrijgen en verwacht het komende 2 jaar nog niet :).

Gezien het in de 50 zone zit, 18 jaar bent en maar paar manden je rijbewijs hebt denk ik dat je het volgende kunt verwachten:
- Lange rijontzegging in Belgie, 1 a 3 maanden
- Voor ieder te hard gereden km/h rond de 10-12 euro

[ Voor 6% gewijzigd door MrJames op 24-07-2017 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:08
franssie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 01:49:
[...]

Niemand weet waar het was, het is allemaal speculatie. Daarom.
50km is heel zelden buiten de bebouwde kom. En als het al er buiten is dan is het veelal echt met een reden en vaak omdat er veel ongevallen gebeuren.

Onze cijfers qua verkeersdoden en ongevallen zijn veel te hoog om random 50km op wegen te plakken die zich wel tot hogere snelheden lenen.

Ik heb ook nog een kennis gehad die dat vaak zei en vreemd genoeg was hij ook heel sterk in dat moraalridders verhaal. Tot hij 2 jaar geleden op zo’n baantje een boom meehad. Jaar in coma gelegen en dan de stekker uitgetrokken. Als je dan weet dat die een kind van net 1 jaar achterliet en de andere gevolgen, dan maakt die “moraalridders” nog weinig impact op mij.

Ik kan dat ook omdraaien. Gaan jullie dan ook zo stoer aan verkeersslachtoffers en hun naasten vertellen dat iedereen toch wel eens snel rijd en de chauffeur in kwestie weinig nood heeft aan moraliserende praat?

Een ongeluk is snel gebeurd en zeker als je even 2x de toegelaten snelheid rijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
simplicidad schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:31:
[...]

Ik kan dat ook omdraaien. Gaan jullie dan ook zo stoer aan verkeersslachtoffers en hun naasten vertellen dat iedereen toch wel eens snel rijd en de chauffeur in kwestie weinig nood heeft aan moraliserende praat?
Dat vind ik ook altijd het kromme: Als we bestuurder A en B hebben die exact hetzelfde fout doen, veel te hard rijden, in exact dezelfde omstandigheid. En bij bestuurder B ging er ergens net een kind oversteken die door het te harde rijden nu dood is. Dan is het schandalig dat bestuurder A zo'n hoge boete krijgt in Nederland, en zou bestuurder B gelyncht moeten worden. Vooral als het ook nog een Oost Europeaan is. Terwijl ze uiteindelijk exact hetzelfde fout doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:08
Famous schreef op maandag 24 juli 2017 @ 02:37:
Het lijkt mij niet dat Belgie voor heel de wereld/Europa geldt :).
Eigenlijk wel gek dat hier nog niets Europees voor is geregeld. Dit is dan min of meer een vrijbrief om je je in het buitenland te misdragen. Een rijontzegging in een land waar je volgend jaar pas weer terugkomt is geen straf en of een eventuele geldboete geincasseerd gaat worden is ook twijfelachtig als je de reacties hier leest.
WhiteDog schreef op maandag 24 juli 2017 @ 05:43:
Overlaatst was er hier ook een Nederlander die voor de rechter moest komen in BE voor te snel rijden. Die is naar de zitting geweest waar prompt zijn auto is aanslagen en later tot een blokje geperst...
Dit lijkt mij eigenlijk broodje aap. Gaat zo'n rechter dan vragen of je je sleutels in wil leveren? In beslagname doen in Nederland? En dan nog kan je hem beter veilen (Domeinen) dan tot blok persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:45:
[...]

Fijn dat je dat zo interpreteert, maar ik ken wel een aantal 50 wegen waar je (zeker snachts) makkelijk 80-90 kunt zonder dat iemand er ooit last van zal hebben. Maar dat is verder niet aan jou om te oordelen lijkt me.
[...]
Jij snapt toch zeker wel dat die wegen met een reden een snelheidslimiet van 50 hebben? Dan hoop ik toch echt dat je ze je een keer snel pakken als je 'makkelijk de dubbele snelheid aankunt'. Dit is gewoon levensgevaarlijk. Je bent zeker ook het type die de helft van de keren het knipperlicht niet gebruikt want: "Ik zit toch niemand in de weg"?

Als we ons allemaal aan de verkeersregels houden zouden we allemaal op tijd thuis zijn.

(Ja, ik rij ook met regelmaat te hard maar er is een verschil tussen 10km/h te hard of even de snelheid verdubbelen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Er zijn ook genoeg steden waar je, bijvoorbeeld nadat je vanaf de ringweg in de stad zelf komt, opeens maar 50 mag. Dat zijn vaak 2 of 3-baans wegen waar buiten de spits geen hond te bekennen is, waar geen voetpaden of fietspaden liggen.

Regels zijn regels en 100 is natuurlijk veel te hard, maar hoe stellig de moraalridders hier zijn vind ik ook een beetje overdreven.
Sissors schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:54:
[...]

Dat vind ik ook altijd het kromme: Als we bestuurder A en B hebben die exact hetzelfde fout doen, veel te hard rijden, in exact dezelfde omstandigheid. En bij bestuurder B ging er ergens net een kind oversteken die door het te harde rijden nu dood is. Dan is het schandalig dat bestuurder A zo'n hoge boete krijgt in Nederland, en zou bestuurder B gelyncht moeten worden. Vooral als het ook nog een Oost Europeaan is. Terwijl ze uiteindelijk exact hetzelfde fout doen.
Ook als je hard rijdt zou je misschien kunnen uitwijken, daar zit een verschil. Ook op lage snelheden kan dat het geval zijn. Al ben ik het opzich wel met je eens :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomO
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01-2023
De beste jongen vraagt advies over wat er zou kunnen gebeuren bij de rechter, niet om levenslessen of wat dan ook...
Spreek voor jezelf a.u.b. Ik rijd nooit 50+km/p/u harder dan wat ik mag. Dit is kansloos gedrag en daar mag van mij ook zeker een flinke, kansloze straf op staan. Als je na zo kort je rijbewijs te hebben al zo de mist in gaat dan weten we allemaal dat dit niet per ongeluk is gebeurd.

Je weet wat ze zeggen hé. Niet goed is opnieuw. :X

OT: Denk dat er genoeg advies gegeven is inmiddels. Maar toch raad ik je aan om gewoon de consequenties te aanvaarden, het is je eigen schuld en je zal er van leren ook. Als je onder je eigen fouten uit probeert te komen siert dat je nog veel minder. Succes. :>

[ Voor 18% gewijzigd door ThomO op 24-07-2017 08:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smuey
  • Laatst online: 26-08 13:50
Wel grappig dat de twee personen die hier het minst lekker op reageren zo te zien allebei in een Alfa rijden... Blijkbaar klopt mijn beeld bij Alfa-rijders dus redelijk met de werkelijke situatie...

Serieus, als je het OK vindt om 50+ binnen de bebouwde kom te hard te rijden, mogen ze van mij per direct je rijbewijs afnemen en er voor zorgen dat je nooit meer iets met een motorblok mag besturen, zeg! Ik vindt jullie mentaliteit echt om te kotsen! Als je dit dus OK vindt, dan mag je ook niet janken wanneer je kind word doodgereden door een bestuurder die veel te hard rijdt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lekker troll-topic dit :') TS laat ook niks meer van zich horen.

En wat betreft hoe verwerpelijk zoiets hypothetisch is hangt helemaal af van de situatie. 100 rijden op een smalle weg in een woonwijk waar auto's langs de weg staan geparkeerd staat voor mij gelijk aan poging tot moord. Maar wie heeft niet eens gehad dat ie met 140 opeens een bord '90 wegwerkzaamheden' zag staan en in feite dus ook even 50km te hard reed? Of het genoemde voorbeeld dat je vanaf de snelweg een stad in rijdt en opeens 50 mag waar je nog afremt vanaf 120. En in Nederland wordt het nog duidelijk aangegeven. In België is het soms een grote chaos qua verkeersborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

DonChaot schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:07:
[...]

Eigenlijk wel gek dat hier nog niets Europees voor is geregeld. Dit is dan min of meer een vrijbrief om je je in het buitenland te misdragen. Een rijontzegging in een land waar je volgend jaar pas weer terugkomt is geen straf en of een eventuele geldboete geincasseerd gaat worden is ook twijfelachtig als je de reacties hier leest.

[...]

Dit lijkt mij eigenlijk broodje aap. Gaat zo'n rechter dan vragen of je je sleutels in wil leveren? In beslagname doen in Nederland? En dan nog kan je hem beter veilen (Domeinen) dan tot blok persen.
Klopt, in de garage van mijn vorig werk stonden regelmatig dikke sportbakken te wachten op een veiling. Waren allemaal in beslag genomen wagens. De overheid zou stom moeten zijn om.deze gewoon te vernietigen, brengt aardig centje op.

Wagen wordt wel vernietigd als er gesjoemeld wordt met chassisnummers enzo maar voor de rest gewoon verkocht.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

ScrooLoose schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:30:
Hopelijk pakken ze direct je rijbewijs af als dat mogelijk is, mensen zoals jij behoren niet achter het stuur.
Beetje een moraalsridderstopic zeg.

Ondanks dat ik zeer zeker van mening ben dat je met zo kort je rijbewijs niet zoveel te hard moet rijden (better safe than sorry) heeft België wel een systeem van verkeersborden wat ook de goedbedoelde ervaren rijder op het verkeerde been kan zetten. Vroeger toen je nog 80 mocht (of was het 90?) daar is het nu veelal 70km/h. Wij reden een keer langs 5 huizen op zo'n weg (95 tot 100km/h) en toen werden we staande gehouden en kregen we te horen dat het officieel bij een dorp hoorde maar dat er geen benaming (dorpsnaam, bebouwde kom) voor was in België (?). Dat bleef een waarschuwing gelukkig maar wij zaten ook op de grens in dat geval. Dat was in Herentals overigens.

Die mensen die roepen, 'je kind zal net oversteken', komen zeker nooit in België? Op genoeg wegen daar zou ik de ouders die hun kinderen in de buurt van zo'n weg laten spelen uit het ouderschap willen zetten. Maar ik als grensregio bewoner (Eindhoven) kom wellicht vaker in België/Duitsland dan de meeste mensen in NL. Situaties in België niet te vergelijken met die in NL.

Die "als...als...als....redeneringen" slaan natuurlijk nergens op. Als er toch een koe overstak, als er toch een gat in de weg zat, als er toch dit als er toch dat.... wat een burgerklets. Feiten mensen!

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 24-07-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Laatst online: 13-08 18:38
carpebios schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:37:
Omdat je geen Belg bent, zal je een dikke boete krijgen. Wie rijdt er nu in een 50 km zone 100+!!!!!!! Je kind zal net oversteken. Man man man
Ja, want in elke 50km zone spelen kinderen. Hou toch op man moraalridder. Je weet het verhaal en de omstandigheden niet eens. Ware het niet dat het superdom is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MarkHero schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Ja, want in elke 50km zone spelen kinderen. Hou toch op man moraalridder. Je weet het verhaal en de omstandigheden niet eens. Ware het niet dat het superdom is..
Hij kent de situatie niet, maar ik vind het echt niet normaal dat iedereen die kritiek heeft op het gedrag maar even wordt weggezet als moraalridder. Hij reed geen 60-70, wat nog eens kan gebeuren maar gewoon 100.

Ik ben er wel tegen dat we dat even gaan vergoedelijken. Af en toe ergens te hard kan, maar dit is voorbij wat per ongeluk gaat. De wegen in Belgie kunnen best wat vreemd zijn, zeker als je uit NL komt, en dan kun je een vergissing maken, maar tegelijkertijd is dat ook alleen maar een extra reden om voorzichtiger te rijden.

De TS mag best even gewaarschuwd worden.

Dan lees ik hierboven nog even een reactie dat iemand met 40+ door vormfout zijn boete kwijt gescholden krijgt, wat zijn goed recht is, maar wat mij betreft niet de bedoeling moet zijn.

De TS zal moeten afwachten. Volgens mij worden rijbewijzen nooit internationaal ingenomen en zou het bij een boete blijven die je vast kunt aanvechten. Bezwaar maken kan waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

simplicidad schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:31:
[...]
50km is heel zelden buiten de bebouwde kom. En als het al er buiten is dan is het veelal echt met een reden en vaak omdat er veel ongevallen gebeuren.
Mag ik er dan van uitgaan dat jij geen Belg bent? Hier in mijn buurt (pakweg midden van de driehoek Antwerpen-Brussel-Gent) zijn er wegen genoeg waar maximumsnelheid 50 km/u is zonder dat je in bebouwde kom bent. Neen, dat is echt geen uitzondering!
De officiële reden is inderdaad vaak omwille van ongevallen... echter is in de praktijk naar lijn aanvoelen de slinger doorgeslagen en vraag ik me vaak af of het niet eerder gaat over het vullen van gemeente- of stadskas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hann1BaL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Hij kent de situatie niet, maar ik vind het echt niet normaal dat iedereen die kritiek heeft op het gedrag maar even wordt weggezet als moraalridder. Hij reed geen 60-70, wat nog eens kan gebeuren maar gewoon 100.

Ik ben er wel tegen dat we dat even gaan vergoedelijken. Af en toe ergens te hard kan, maar dit is voorbij wat per ongeluk gaat. De wegen in Belgie kunnen best wat vreemd zijn, zeker als je uit NL komt, en dan kun je een vergissing maken, maar tegelijkertijd is dat ook alleen maar een extra reden om voorzichtiger te rijden.

De TS mag best even gewaarschuwd worden.

Dan lees ik hierboven nog even een reactie dat iemand met 40+ door vormfout zijn boete kwijt gescholden krijgt, wat zijn goed recht is, maar wat mij betreft niet de bedoeling moet zijn.

De TS zal moeten afwachten. Volgens mij worden rijbewijzen nooit internationaal ingenomen en zou het bij een boete blijven die je vast kunt aanvechten. Bezwaar maken kan waarschijnlijk.
En gelijk heb je. Maar vergelijkingen van 'man man er kan een kinder oversteken' dat kan ook als je 50 rijdt in de 50 zone. En de gevolgen zijn in beide gevallen niet goed. Dergelijke argumenten dus gewoon buiten de discussie laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

edeboeck schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:35:
[...]
Mag ik er dan van uitgaan dat jij geen Belg bent? Hier in mijn buurt (pakweg midden van de driehoek Antwerpen-Brussel-Gent) zijn er wegen genoeg waar maximumsnelheid 50 km/u is zonder dat je in bebouwde kom bent. Neen, dat is echt geen uitzondering!
De officiële reden is inderdaad vaak omwille van ongevallen... echter is in de praktijk naar lijn aanvoelen de slinger doorgeslagen en vraag ik me vaak af of het niet eerder gaat over het vullen van gemeente- of stadskas.
Bebouwde kom is bepaald vanuit overheid/kadaster/whatever welke deze zijn. De gemeente mag niet zomaar deze aanpassen.
Met borden van 50 per uur mogen ze wel doen wat ze willen. Is hier ook in de straat. Straat met enkele huizen. Staat bord van einde bebouwde kom, met 1 meter erachter een bord van 50. 500m verder staat er dan terug een bord van begin bebouwde kom :D
Typhone schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Beetje een moraalsridderstopic zeg.

Ondanks dat ik zeer zeker van mening ben dat je met zo kort je rijbewijs niet zoveel te hard moet rijden (better safe than sorry) heeft België wel een systeem van verkeersborden wat ook de goedbedoelde ervaren rijder op het verkeerde been kan zetten. Vroeger toen je nog 80 mocht (of was het 90?) daar is het nu veelal 70km/h. Wij reden een keer langs 5 huizen op zo'n weg (95 tot 100km/h) en toen werden we staande gehouden en kregen we te horen dat het officieel bij een dorp hoorde maar dat er geen benaming (dorpsnaam, bebouwde kom) voor was in België (?). Dat bleef een waarschuwing gelukkig maar wij zaten ook op de grens in dat geval. Dat was in Herentals overigens.

Die mensen die roepen, 'je kind zal net oversteken', komen zeker nooit in België? Op genoeg wegen daar zou ik de ouders die hun kinderen in de buurt van zo'n weg laten spelen uit het ouderschap willen zetten. Maar ik als grensregio bewoner (Eindhoven) kom wellicht vaker in België/Duitsland dan de meeste mensen in NL. Situaties in België niet te vergelijken met die in NL.

Die "als...als...als....redeneringen" slaan natuurlijk nergens op. Als er toch een koe overstak, als er toch een gat in de weg zat, als er toch dit als er toch dat.... wat een burgerklets. Feiten mensen!
Voor iemand die zo vaak in België rijdt, zou die toch mogen weten dat het vroeger buiten de bebouwde kom 90 mocht. Is nu in gans vlaanderen 70 (tenzij anders aangegeven natuurlijk)

En zone 50 is geen bebouwde kom trouwens. Bebouwde kom is altijd aangegeven met een wit bord met de naam van de gemeente erop. Op zelfs de kleinste boerenweg ga je bord van bebouwde kom vinden.
Je redenering van: "ze wisten de naam niet" kan ik wel niet helemaal volgen....

Ik snap niet dat de situatie er toe doet trouwens. Het is voor een rede dat ze er een 50/u limiet ligt.
Dat je 100 te veel rijdt op een autosnelweg kan me weinig boeien. Maar 50 te veel in zone 50...dat is er wat over

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2017 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
Heb je dan ook een mooie brief van de koning ontvangen?

Boetes hangen een beetje van de regio af wat ik van een BE collega begreep. De rechter in Mechelen was een stuk strenger dan die in Antwerpen.
Regels in BE omtrent rijbewijs verliezen liggen iets strenger als in NL als ik me niet vergis.
Volgens mij ben je bij een overschrijding dubbel toegestane snelheid of > 30km je rijbewijs kwijt.
Dus:
  • Woonerf 5km/u dan rbw kwijt >10km/u
  • Bebouwde kom bij 50km/u dan rbw kwijt >80km/u
Aan onze meelezende zuiderburen, klopt dit ongeveer?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zij wisten het wel maar ik weet het niet meer. Ik wist niet zeker meer of het 80 of 90 was. Of 70 of 60 of 50 of 90 of 100. Want zoveel borden staan er in België. Je rijdt op een gegeven moment een bebouwde kom in waar je via een afbeelding (!) op de weg een 100-stuk komt te rijden waar je kort daarvoor 70 (vroeger dus 90) mocht. Eerstkomende keer dat ik er ben krijg je trouwens antwoord met foto's want wat je zegt klopt totaal niet in de noord-oost hoek van België. Onder Luik is het nog rampzaliger want daar worden alle verkeersborden gediscrimineerd door de anderstaligen maar goed aan een cijfer valt niet zoveel te doen :)

100 te hard op de snelweg boeit je niet? Moet ik eens op 90cm langskomen met 220km/h terwijl jij met pech en je gezin naast de snelweg staan? Vreemde reactie.

Ik vind het te hard hè, terecht dat er straf volgt maar het moraal waar ik me tegen verzet is hetzelfde als die krantenberichten die de laatste tijd zo populair zijn: 'je moet er niet aan denken dat'.... en dan allerlei burgers die lopen te tieren en te vloeken.

Bij ons in de buurt rijden 2 mensen zich te pletter in 1 jaar tijd met alcohol op tegen een boom. Wie worden er gestraft? Wij want de 80-weg is nu een 60-weg en de hermandad staat er gretig te laseren. Typisch Nederlands non-beleid.

[ Voor 34% gewijzigd door Typhone op 24-07-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Palomar schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:04:
Maar wie heeft niet eens gehad dat ie met 140 opeens een bord '90 wegwerkzaamheden' zag staan en in feite dus ook even 50km te hard reed? Of het genoemde voorbeeld dat je vanaf de snelweg een stad in rijdt en opeens 50 mag waar je nog afremt vanaf 120. En in Nederland wordt het nog duidelijk aangegeven. In België is het soms een grote chaos qua verkeersborden.
Hoe de situatie in België is weet ik niet maar hier in Nederland heb ik nog nooit last gehad van borden die "opeens" verschijnen ;)
Wegwerzaamheden worden hier altijd goed aangegeven, einde wegwerkzaamheden dan weer niet dus je zou hooguit kunnen hebben dat je een tijd lang onnodig 90 rijdt waar je 130 mag. dit geld overigens ook voor einde snelweg borden.

Ik rij gerust te hard, maar ik ga niet lopen verkondigen dat dit onbewust of perongelijk is. En bij een boete betaal ik het bedrag ook zonder te mokken.

@Verwijderd Ging je nou 50 te hard in de bebouwde kom of was er een andere situatie?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

Hou even rekening met dit vooral:

https://www.rijksoverheid...enland-worden-ingevorderd
Invordering rijbewijs en rijontzegging buitenland
Een buitenlandse politieagent mag uw rijbewijs in beslag nemen en u een rijontzegging opleggen.

De rijontzegging geldt alleen in dat land. De rijontzegging geldt niet in Nederland.
Als het rijbewijs in beslag is genomen mag u niet rijden in Nederland. U moet namelijk altijd een geldig rijbewijs kunnen laten zien.
Probeer dus in ieder geval wel je rijbewijs terug te krijgen ondanks een rijontzegging. En zorg er voor dat iemand je kan terug rijden vanuit belgie indien je een rijontzegging krijgt :+
Hoe de situatie in België is weet ik niet maar hier in Nederland heb ik nog nooit last gehad van borden die "opeens" verschijnen ;)
In België is het vrij kut vergeleken met Nederlandse standaarden, zeker in van die grensdorpjes, nou is het wel meer de vraag "Mag ik hier nou 50 of 70" niet "mag ik hier nou 50 of 100" :+

[ Voor 18% gewijzigd door Rmg op 24-07-2017 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Wat ik niet snap in dit draadje, is dat iedereen de gehele godsganse tijd zo verschrikkelijk die jongen naar beneden haalt. Ik kan me voorstellen dat die jongen zich helemaal in z'n broek aan het poepen is van angst.

Ik heb zonder rijbewijs een ongeluk veroorzaakt, DOM sure.. ook advies gevraagd op forums, wat de consequenties zouden zijn. Het ergste geval rijbewijs de komende 5 jaar niet mogen halen en een boete van plusminus 300 euro. Gelukkig is alleen het laatste het geval, en heb ik er geen rechter bij zien komen die mij m'n rijbewijs ontzegd heeft. Inmiddels ben ik 8 jaar verder. Misschien komt het nog, maar dat verwacht ik niet na het al ontvangen van de geldboete.

Desalniettemin, dat de vriendelijke jongeman een account hier aanmaakt en hier zijn verhaal "grotendeels in stukjes" heeft gedaan. Getuigt al van het feit dat hij spijt heeft, en bang is voor de consequenties. Komt dan nog bij dat bijna iedereen hem door het slijk haalt, alsof die zelf niet weet dat hij fout is geweest.. Anders kwam die hier niet langs toch. Iedereen heeft wel eens deze fout begaan. Althans in ieder geval te hard rijden. Ik zeg niet dat 50km/u in een 50km zone slim is. Maar deze jongen is nieuw. We weten niet of hij met vrienden was. Misschien werd ie wel opgefokt, van goh "Doe dan". Of even stoer doen..

Vriendelijke topicstarter. Hou rekening met de hoogst haalbare boete / consequentie. Dat is het enige wat je hierin kan doen. Wij zijn niet de rechter. We weten niet precies wat de rechter in jou geval gaat besluiten. Dat je namelijk net je rijbewijs hebt kan je positief of negatief uitvallen. De rechter kan het zien als een stomme fout, en doet het af met een boete en een voetveeg opmerking "nooit meer doen". Hij kan je ook afstraffen omdat je slimmer had moeten zijn.

Succes en ik hoop dat het meevalt voor je

[ Voor 0% gewijzigd door Tweakez op 24-07-2017 09:52 . Reden: foutje bedankt ]

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 07:32
[quote]SgtElPotato schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:45:
[...]

[...]

Juridisch gezien is dit totale onzin. Het is helemaal niet aan jou om te beoordelen of je 'makkelijk 80-90 kunt zonder dat iemand er ooit last van zal hebben'.

Het is aan de wegbeheerder en wetgever om te bepalen wat de maximum snelheid is, en die is 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Bastie-88 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:44:
Heb je dan ook een mooie brief van de koning ontvangen?

Boetes hangen een beetje van de regio af wat ik van een BE collega begreep. De rechter in Mechelen was een stuk strenger dan die in Antwerpen.
Regels in BE omtrent rijbewijs verliezen liggen iets strenger als in NL als ik me niet vergis.
Volgens mij ben je bij een overschrijding dubbel toegestane snelheid of > 30km je rijbewijs kwijt.
Dus:
  • Woonerf 5km/u dan rbw kwijt >10km/u
  • Bebouwde kom bij 50km/u dan rbw kwijt >80km/u
Aan onze meelezende zuiderburen, klopt dit ongeveer?
De boetes zijn overal hetzelfde. Natuurlijk als je voor de rechter komt, dan hangt het vaak af van hoe die smorgens uit zijn bed gekomen is. Dat is overal zo.
De strengste rechter die je kan hebben hier is in de zone Dendermonde. Peter DHondht. Daar wil je niet voorkomen ^^

Met je snelheden, een woonerf in België is maximum snelheid van 30 per uur, geen 5.
- Wie in een bebouwde kom , woonerf, zone 30, schoolomgeving of erf 20 per uur te snel rijdt, kan het recht van sturen verliezen. Vanaf 30 te veel is altijd rijbewijs kwijt.
- daarbuiten vanaf 30 mogelijk tot rijbewijs verliezen, vanaf 40 te veel altijd rijbewijs kwijt.

De boete krijg je er beide gevallen ook altijd gratis bij :+
Ps minimum rijbewijs ingetrokken is 8 dagen dacht ik, tot 5 jaar of permanent. Dat bepaald de politie rechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tweakez schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:50:
Desalniettemin, dat de vriendelijke jongeman een account hier aanmaakt en hier zijn verhaal "grotendeels in stukjes" heeft gedaan. Getuigt al van het feit dat hij spijt heeft, en bang is voor de consequenties. Komt dan nog bij dat bijna iedereen hem door het slijk haalt, alsof die zelf niet weet dat hij fout is geweest..
Bang? Waarschijnlijk. Spijt? Waarschijnlijk niet.
Tenminste, dat lees ik niet uit zijn (karige) bericht. Mogelijk spijt dat hij gepakt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomO
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01-2023
Tweakez schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:50:
Wat ik niet snap in dit draadje, is dat iedereen de gehele godsganse tijd zo verschrikkelijk die jongen naar beneden haalt. Ik kan me voorstellen dat die jongen zich helemaal in z'n broek aan het poepen is van angst.

Ik heb zonder rijbewijs een ongeluk veroorzaakt, DOM sure.. ook advies gevraagd op forums, wat de consequenties zouden zijn. Het ergste geval rijbewijs de komende 5 jaar niet mogen halen en een boete van plusminus 300 euro. Gelukkig is alleen het laatste het geval, en heb ik er geen rechter bij zien komen die mij m'n rijbewijs ontzegd heeft. Inmiddels ben ik 8 jaar verder. Misschien komt het nog, maar dat verwacht ik niet na het al ontvangen van de geldboete.

Desalniettemin, dat de vriendelijke jongeman een account hier aanmaakt en hier zijn verhaal "grotendeels in stukjes" heeft gedaan. Getuigt al van het feit dat hij spijt heeft, en bang is voor de consequenties. Komt dan nog bij dat bijna iedereen hem door het slijk haalt, alsof die zelf niet weet dat hij fout is geweest.. Anders kwam die hier niet langs toch. Iedereen heeft wel eens deze fout begaan. Althans in ieder geval te hard rijden. Ik zeg niet dat 50km/u in een 50km zone slim is. Maar deze jongen is nieuw. We weten niet of hij met vrienden was. Misschien werd ie wel opgefokt, van goh "Doe dan". Of even stoer doen..

Vriendelijke topicstarter. Hou rekening met de hoogst haalbare boete / consequentie. Dat is het enige wat je hierin kan doen. Wij zijn niet de rechter. We weten niet precies wat de rechter in jou geval gaat besluiten. Dat je namelijk net je rijbewijs hebt kan je positief of negatief uitvallen. De rechter kan het zien als een stomme fout, en doet het af met een boete en een voetveeg opmerking "nooit meer doen". Hij kan je ook afstraffen omdat je slimmer had moeten zijn.

Succes en ik hoop dat het meevalt voor je
Ik ben het met je eens dat het nogal veel van het goede is als 'iedereen' hem neerhaalt. Maar hij kent de plek waar hij was niet en reed daar 50+ te hard.. Sorry maar als hij zichzelf dood reed vond ik het niet zo erg, maar het feit dat hij andere mensen in gevaar brengt (en zelf zelfs een newb is (18 jaar!!!!!!!!)) dan vind ik dat echt misselijkmakend en mag je van mij je rijbewijs wel even opnieuw gaan halen.

Zal mij een worst wezen dat hij nu baalt. Had hij zich eerder moeten bedenken. Als je te cool bent om 50+ te rijden dan zorg je maar dat je ook cool genoeg bent om voor de rechter te verschijnen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.