Wat ik niet snap in dit draadje, is dat iedereen de gehele godsganse tijd zo verschrikkelijk die jongen naar beneden haalt. Ik kan me voorstellen dat die jongen zich helemaal in z'n broek aan het poepen is van angst.
Ik heb zonder rijbewijs een ongeluk veroorzaakt, DOM sure.. ook advies gevraagd op forums, wat de consequenties zouden zijn. Het ergste geval rijbewijs de komende 5 jaar niet mogen halen en een boete van plusminus 300 euro. Gelukkig is alleen het laatste het geval, en heb ik er geen rechter bij zien komen die mij m'n rijbewijs ontzegd heeft. Inmiddels ben ik 8 jaar verder. Misschien komt het nog, maar dat verwacht ik niet na het al ontvangen van de geldboete.
Desalniettemin, dat de vriendelijke jongeman een account hier aanmaakt en hier zijn verhaal "grotendeels in stukjes" heeft gedaan. Getuigt al van het feit dat hij spijt heeft, en bang is voor de consequenties. Komt dan nog bij dat bijna iedereen hem door het slijk haalt, alsof die zelf niet weet dat hij fout is geweest.. Anders kwam die hier niet langs toch. Iedereen heeft wel eens deze fout begaan. Althans in ieder geval te hard rijden. Ik zeg niet dat 50km/u in een 50km zone slim is. Maar deze jongen is nieuw. We weten niet of hij met vrienden was. Misschien werd ie wel opgefokt, van goh "Doe dan". Of even stoer doen..
Vriendelijke topicstarter. Hou rekening met de hoogst haalbare boete / consequentie. Dat is het enige wat je hierin kan doen. Wij zijn niet de rechter. We weten niet precies wat de rechter in jou geval gaat besluiten. Dat je namelijk net je rijbewijs hebt kan je positief of negatief uitvallen. De rechter kan het zien als een stomme fout, en doet het af met een boete en een voetveeg opmerking "nooit meer doen". Hij kan je ook afstraffen omdat je slimmer had moeten zijn.
Succes en ik hoop dat het meevalt voor je
[
Voor 0% gewijzigd door
Tweakez op 24-07-2017 09:52
. Reden: foutje bedankt ]