Ervaringen: Goed werkende goedkope USB-Micro USB kabeltjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Iedereen kent het wel: USB kabeltjes bestel je voor 50 cent met gratis verzending ergens op een grote goedkope site in China, maar er is geen enkele manier om te polsen hoe de bouwkwaliteit is. Elke reviewer plaatst na 2 dagen gebruik een 5* review omdat het werkt, maar hoe zit het na een paar weken? Na een paar maanden, of zelfs jaren? Meestal wordt het contact op een gegeven moment slecht en moet je ze in een bepaalde stand buigen voordat ze weer opladen, terwijl je een maand wacht op weer een nieuwe levering van gegokte kabeltjes die misschien beter werken. Ondertussen ontdek je gefrustreerd wel eens een lege telefoon 's morgens.

Daarom wil ik jullie ervaringen in dit topic vragen: Wie heeft er nu al erg lange tijd een kabeltje wat uitzonderlijk goed werkt en blijft werken? En weet je nog precies te link te vinden naar het product, bijvoorbeeld uit de order email? Bij meerdere mensen die gedurende lange tijd goede ervaringen hebben met een specifiek product, kunnen we vaststellen dat die goed is. Zo hoeven we collectief allemaal minder materiaal en tijd te verspillen hiermee.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen op 23-07-2017 09:47 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:20
Volgens mij was er een tweaker die deze kabeltjes testte en hier een tweakblog van bij hield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Bottom line: "You get what you pay for."

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:48
Misschien dat dit topic ook te combineren valt met welke opladers goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:08

MsG

Forumzwerver

Ik heb al jaren deze, die bevalt perfect en laad ook snel op:

http://www.dx.com/p/usb-t...ung-htc-more-black-278470

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

GoT schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:50:
Nope. Legio dure producten op de markt die bij nadere inspectie hetzelfde product zijn wat een Chinese site voor een tiende van de prijs verkoopt. Een hogere prijs garandeert helaas geen beter product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
GoT schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:50:
Als dat zo was dan was het simpel, maar daar geloof ik dus niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
saveljos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:52:
Misschien dat dit topic ook te combineren valt met welke opladers goed zijn?
Om te bepalen of een oplader echt goed is moeten uitgebreide metingen worden gedaan (dit is wel eens kleinschalig gedaan elders) en moet de opbouw en de soldeerkwaliteit worden beoordeeld. Dat is wel wat uitgebreider, dus misschien kan dat beter in een ander topic. Kabeltjes zijn beter van buitenaf te beoordelen door te kijken hoe lang ze goed blijven werken.
.Maarten schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:50:
Volgens mij was er een tweaker die deze kabeltjes testte en hier een tweakblog van bij hield.
Thanks voor de tip, was het deze? DodgeReviews: [Shootout] Micro-usb kabels - part 07 - Aukey/Ugreen/Orico
MsG schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:55:

Hij is nu 'uitverkocht', zou die nog terugkomen?

[ Voor 40% gewijzigd door Jeroen op 23-07-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

• Hoge prijs is geen garantie voor een goede kwaliteit
  • Lage prijs is niet per definitie gelijk aan onveilige rommel
  • 'Premium' verpakking/vormgeving is geen garantie voor een goede kwaliteit
  • Simpel uiterlijk is geen maatstaf voor een inferieur product
  • Alle bovenstaande uitspraken zijn ook omkeerbaar :)
  • Veelal is er meer geld/aandacht aan de fancy verpakking besteed, dan aan de elektrische kwaliteit van het product :(
Kortom, er is veelal geen, altijd consistente, correlatie te definiëren tussen prijs en de kwaliteit/deugdelijkheid van het product.

In het china shopping topic komen regelmatig allerlei kabels langs:
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
en in de openingspost worden er een aantal beschreven.

Zijdelingse tip met testresulaten van allerlei USB materiaal:
http://www.lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 10:56

donny007

Try the Nether!

Ik ben al een tijdje tevreden met de kabels van Anker (te koop via amazon.de). Het oudste setje kabels is nu drie jaar in gebruik.

Een half jaar geleden heb ik er weer een setje aangeschaft van het nieuwe type, ook die voelen goed en stevig aan.

Verpakt per set zijn de Anker kabels niet heel duur, voor individuele kabels betaal je iets meer.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij de So Low. 2 euro 50 voor een kabeltje en werken uitstekend. Tot nu toe 1tje gesloopt, en dat kwam omdat de telefoon van tafel viel met connector erin en op de connector landde.

Wat ik er even aan wil toevoegen, dingen als draaddikte en serieweerstand zijn natuurlijk niet geheel onbelangrijk, maar waar die test niet op let is de kwaliteit van de connector. Hoe goed zit 'ie, hoe vaak zou je hem kunnen steken (geen enkel kabeltje zal levenslang mee gaan) en hoe goed is het moulden over die connector gebeurd. Ik had een keer usb kabels gekocht die Philips branded waren, maar die mould hield de connector niet bepaald op z'n plaats. Na een paar keer steken zat hij scheef.

2,50 voor een kabeltje in een winkel vind ik redelijk en hier in Eindhoven heb ik de So Low in het centrum.

[ Voor 62% gewijzigd door Flake op 23-07-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik heb vorig jaar bij electronica-online 10 usb-kabels besteld. Die moet je dus niet hebben; de kabeltjes blijven aan een magneet plakken, is dus CCFe

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
ehtweak schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:02:
In het china shopping topic komen regelmatig allerlei kabels langs:
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
en in de openingspost worden er een aantal beschreven.
Daar en in de hierboven genoemde reviews worden de weerstand/maximale stroom van de kabeltjes netjes getest. Dat lijkt me een eerste vereiste. Ik ben hier vooral benieuwd naar de kwaliteit en aanhoudende betrouwbaarheid van de connectors en de verbinding van het geheel, dat lijkt nog onvoldoende gedocumenteerd te zijn.

Ik heb er intussen een paar van Ugreen besteld met het oog op de ogenschijnlijk stevige kabels, gegeven specificaties over kabel materiaal (koper) en dikte (22 AWG), en de voldoende elektrische karakteristieken volgens een review van hun eerdere modellen door Dodge Reviews. Als ik ze binnen heb zal ik ze eens proberen, en waarschijnlijk opsturen naar Dodge Reviews als hij daar nog voor open staat. Ik kan dan na verloop van tijd nog aangeven in hoeverre de kabels blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
28AWG is flinterdun (0,08mm2) en kan je het beste bij binnenkomst meteen weggooien, de USB kabels die ikzelf in gebruik heb zijn 21AWG (0,4mm2) en kostten ook geen drol. Kijk op www.banggood.com eens naar de Blitzwolf USB kabels: https://www.banggood.com/...-4406v36782.html?brand=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ah dan heb ik het verkeerd om, het is waarschijnlijk 22 AWG. Er staat namelijk 2822 AWG wat op zich volgens mij nergens op slaat, maar misschien is het dikke voor power en dunne voor data.

Het gaat om deze, zal wel even duren voor ik ze heb hoor: https://nl.aliexpress.com...able-For/32776977817.html

[ Voor 35% gewijzigd door Jeroen op 23-07-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Ok heb goede ervaringen met ugreen spul van AliExpress. Half jaartje in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Goed topic, ben benieuwd wat de ervaringen zijn. Tot op heden is de Anker Powerline mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:03

Rmg

Blitzwolf kabels, vooral de nieuwe braided serie, zijn mijn favoriet. Powerlines zijn 21 awg en zelfs met de lange (2.5 meter)laad mijn telefoon met 2A op, iets waar andere kabels nog wel eens problemen mee heb e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:31
donny007 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:51:
Ik ben al een tijdje tevreden met de kabels van Anker (te koop via amazon.de). Het oudste setje kabels is nu drie jaar in gebruik.

Een half jaar geleden heb ik er weer een setje aangeschaft van het nieuwe type, ook die voelen goed en stevig aan.

Verpakt per set zijn de Anker kabels niet heel duur, voor individuele kabels betaal je iets meer.
Hier ga ik in mee. Heb vrij veel spul van Anker inmiddels om het gewoon uitstekend werkt. Battery pack, autolader, enkel en duo muurlader en een hele zwik micro USB kabels in verschillende lengtes. Toegegeven, je bent iets meer kwijt dan $1,50, maar je krijgt er een stuk meer voor terug.
MsG schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:55:

Ik heb het idee dat ik deze kabels overal tegen kom (eBay, DX of zelfs de Hema). Of ze zien er toevallig allemaal exact hetzelfde uit. :+ Conclusie is wel dat ik ze niet meer koop. Het lijkt vrij degelijk, maar de connector wordt bij mij na enkele maanden gewoon gammel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik vooral braided kabels via Ebay, rond de 1€ /st als je ze per 10 koopt
Kwaliteit .... het zijn geen Anker of 'echte' fabrikantenkabels.
Zolang ze maar minimaal 2A leveren, ben ik tevreden ;)

Wat mij vooral opvalt is dat het lockmechanisme ( de haakjes ) na 6 tot 8 maanden slapper worden.
Dan vervang ik de kabel met de volgende :+

Er zit misschien verschil tussen Blitzwolf en Anker, maar persoonlijk kan ik me het prijsverschil niet rechtvaardigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 10:53
Rmg schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:18:
Blitzwolf kabels, vooral de nieuwe braided serie, zijn mijn favoriet. Powerlines zijn 21 awg en zelfs met de lange (2.5 meter)laad mijn telefoon met 2A op, iets waar andere kabels nog wel eens problemen mee heb e
Ik heb er maar eens een paar besteld naar aanleiding van jouw post. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Banggood heeft de Blitzwolf kabeltjes goedkoper dan hun officiele store op Aliexpress, ook goed om te weten!

Ze zeggen dat je met die Ampcore kabels een auto van 1.5 ton kan slepen. Dat wil ik wel eens op youtube zien. Dan neem ik er 1 mee op vakantie :P

BlitzWolf heeft dan niet die omkeerbare micro-usb connector waar ik nu wel voorzichtig enthousiast over ben.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeroen op 24-07-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:08

MsG

Forumzwerver

The Realone schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:25:
[...]

Hier ga ik in mee. Heb vrij veel spul van Anker inmiddels om het gewoon uitstekend werkt. Battery pack, autolader, enkel en duo muurlader en een hele zwik micro USB kabels in verschillende lengtes. Toegegeven, je bent iets meer kwijt dan $1,50, maar je krijgt er een stuk meer voor terug.

[...]

Ik heb het idee dat ik deze kabels overal tegen kom (eBay, DX of zelfs de Hema). Of ze zien er toevallig allemaal exact hetzelfde uit. :+ Conclusie is wel dat ik ze niet meer koop. Het lijkt vrij degelijk, maar de connector wordt bij mij na enkele maanden gewoon gammel.
Ik weet wat je bedoeld, een vriendin van me had zoiets bij de action, weet niet of het dezelfde is, maar die krijgt elke kabel binnen een week stuk. Ik ben ook wel een stuk zuiniger op m'n spullen en heb er nog geen gekkigheid mee. Terwijl ik met hetzelfde gebruik al wel stuggere kabels kapot heb gekregen door het buigen bij het gebruik.

Deze heb ik ook nog gekocht later:

Nillkin 2A 120cm 5V Charge Cable Universal Flat Micro USB Cable

Ben trouwens in de war, dit was die braided kabel die ik nu gebruik: https://www.banggood.com/...979107.html?rmmds=myorder

En heb ook van Tronsmart een keer een setje van 6 gekocht met verschillende lengte. Die waren ook wel degelijk, alleen omdat het draad zo stug was boog de connector weleens als er wat druk op kwam. Maar die laden spul wel goed snel op.

Link: http://www.geekbuying.com...ck-0-3-1-1-8M-346625.html

[ Voor 27% gewijzigd door MsG op 24-07-2017 12:32 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Oeh, ik zie dat mijn blog hier al een paar keer vernoemd is :)
Even bookmarken!

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Pagina: 1