Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diensten

Pagina: 1
Acties:
  • 4.653 views

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:31
Ik ben een beetje verbaasd dat er hier geen topic is over het nieuwsbericht op de frontpage https://tweakers.net/nieu...in-eerste-helft-2017.html aangezien er heftig gediscussieerd wordt, reacties permanent op '-1' worden gemod, en gebruikers expliciet verwijzen naar dit forum om de discussie te voeren.

Aanleiding is de recente serie van 'Brein-related' nieuwsposts, waarvan veel gebruikers vinden dat er erg eenzijdig bericht wordt - zeg maar het klakkeloos overnemen van Brein persberichten en media-quotes, zonder verder kritische journalistiek.

Er wordt door gebruikers onder het meest recente nieuwsbericht verwezen naar berichten over 'guerilla-marketing'-campagnes van De Persgroep, en - overigens zonder enig bewijs - geïnsinueerd dat de 'Brein-gerelateerde' content op Tweakers onderdeel is van een soortgelijke campagne.

Andere gebruikers gaan niet mee in zo'n complottheorie, maar wijzen er wel op dat Tweakers als onderdeel van een groot media-concern een belang heeft in discussies over auteursrecht, waardoor de redactie kan verwachten dat berichten over Brein op Tweakers kritisch worden bekeken door gebruikers.

Het is dus zaak om zorgvuldig, kritisch en gebalanceerd te zijn in de berichtgeving over Brein-gerelateerd nieuws, omdat gebruikers anders de onafhankelijkheid van de redactie in twijfel trekken.

De vragen zijn dus: (1) doet Tweakers mee aan de strategie van De Persgroep om middels 'guerilla-marketing' producten of content aandacht te geven in nieuwsberichten, zonder daarbij aan te geven dat de aanzet hiervoor kwam van een extern bedrijf of stichting? (2) Wat doet de redactie - behalve kritische reacties op nieuwsberichten wild op permanent '-1' modden - om te voorkomen dat gebruikers het gevoel krijgen dat Tweakers niet journalistiek-onafhankelijk is als het gaat om berichtgeving over Brein?

Topics:
https://tweakers.net/nieu...in-eerste-helft-2017.html
https://tweakers.net/nieu...oepen-te-ontmantelen.html
https://tweakers.net/nieu...y-blokkade-afdwingen.html

Specifieke kritische video over marketingstrategie van De Persgroep, gepost door Ariekanari onder het nieuwsbericht en 'permanent -1' gemod:
https://www.apache.be/201...ctionele-bijdrages-kopen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-10 20:07
Het probleem in mijn ogen. Is dat de reactie die Ariekanari gaf meer op een rant richting Tweakers/Pergroep lijkt als een kritische reactie. Daarbij komt dat volgens de regels discussie over redactie keuze niet thuis hoort op de FrontPage. En ik denk dat daar het "probleem" in zit. Als Ariekanari en andere vinden dat de frontpage daar wel de juiste keuze voor is. Kunnen ze dat ook bespreken.

En als allerlaatste dit is in België gebeurt. En de kans bestaat dat het ook in Nederland gebeurt. Maar dat wil niet direct zeggen dat het ook bij Tweakers gebeurt. En daarom vind ik een -1 terecht. Maar was het een +1 geweest dan was er weinig aan de hand geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Erg sneu van tweakers om zo te modereren en een reactie op -1 te zetten. Als het niet waar is dat kunnen ze gewoon fatsoenlijk reageren aangezien er door het gelinkte artikel (https://www.apache.be/201...ctionele-bijdrages-kopen/ ) wel degelijk twijfel kan bestaan over de onafhankelijkheid van Persgroep mediums

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Blij dat dit topic er is, stond op het punt het zelf aan te maken in verband met een aantal vragen die ik zelf ook had in verband met het artikel waarin informatie wordt neergeplemd zonder enige vorm van nuance, dan wel het stellen van vragen over de geclaimde resultaten of het controleren van genoemde resultaten.

Dus, Tweakers.net, enige onderbouwing?

loki504 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:45:
Het probleem in mijn ogen. Is dat de reactie die Ariekanari gaf meer op een rant richting Tweakers/Pergroep lijkt als een kritische reactie. Daarbij komt dat volgens de regels discussie over redactie keuze niet thuis hoort op de FrontPage. En ik denk dat daar het "probleem" in zit. Als Ariekanari en andere vinden dat de frontpage daar wel de juiste keuze voor is. Kunnen ze dat ook bespreken.

En als allerlaatste dit is in België gebeurt. En de kans bestaat dat het ook in Nederland gebeurt. Maar dat wil niet direct zeggen dat het ook bij Tweakers gebeurt. En daarom vind ik een -1 terecht. Maar was het een +1 geweest dan was er weinig aan de hand geweest.
Dit is natuurlijk reinste onzin. Dit is monddood maken nog voordat mensen de kans hebben er op te reageren met berichten die de comment van Ariekanarie ontkrachten.

Bovendien: dit is hooguit een '0' gezien het niet relevant dan wel on topic zijn van de reactie, een -1 is daadwerkelijk bedoeld voor aanvallen richting gebruikers, redacteurs of mods. (Ik heb zelf een aardige tijd ook veel reacties gemod en ben actief geweest in het mismoderatie topic).
Gezien de parents van de reactie van Ariekanarie, durf ik zelfs zo ver te gaan als te stellen dat zijn reactie +1 is, gezien de discussie die (terecht) ontstaan is over het artikel, en waarin hij een (mogelijke) kant van het verhaal belicht. In dat licht is hij on topic bezig.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wizzfrizzle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Het fixeren van de reactie van ariekanarie zegt in mijn ogen al genoeg. Iemand monddood maken ipv een reactie geven als Tweakers zijnde, not done..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik heb dit topic:
Aanpassing modsysteem FP: Minimale account leeftijd
in het leven geroepen. Waarbij de community based moderatie aangepast zou kunnen worden tegen reaguurders.
Verder trek ik de onafhankelijkheid van Tweakers' berichtgeving niet in twijfel. De verklaring is simpel:
  • Tweakers verdient geld met betalende gebruikers en advertenties.
  • Ze mogen niet aan "sponsored content" doen, zoals gesuggereerd wordt, zonder dat te vermelden.
  • Brein/TPB-topics gaan altijd als een trein, dus die leveren gewoon veel clicks en hits op.
Vrij logisch dat er dan ook veel topics over geschreven worden.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Goed bezig hoor tweakers, alles op -1 modden en monddood maken. :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wizzfrizzle schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:39:
Het fixeren van de reactie van ariekanarie zegt in mijn ogen al genoeg. Iemand monddood maken ipv een reactie geven als Tweakers zijnde, not done..
S95Sedan schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:58:
Sinds wanneer is het Tweakers.net die de moderatie uitvoert? Het zijn gewoon users die de reacties waarderen, vele reacties in dat artikel zijn ook van bedroevend laag niveau. Als T.net mensen monddood zouden willen maken hadden ze de reactiemogelijkheid wel gesloten onder het artikel. Commentaar op T.net beleid hoort ook gewoon niet onder een nieuwsartikel maar op het forum hier.

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 23-07-2017 11:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

S95Sedan schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:58:
Er wordt niemand monddood gemaakt. Je kan namelijk gewoon nog steeds reageren. Doe dat alleen wel op de goede plek (zoals op dit forum dus), niet op de FP. Daar is dat ongewenst, en dat weten de posters heus wel, staat namelijk ook gewoon in de FAQ.

Net als degenen die er +3's aan gaven keihard weten dat dat absoluut niet de bedoeling is. Als iemand zich dan toch meent te moeten misdragen door er tóch +3's aan te geven, moeten ze daar de gevolgen maar van ondervinden ook.

Op de FP is dit soort gedrag gewoon niet wenselijk, en daarvoor is de -1 bedoeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GrooV schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:54:
Erg sneu van tweakers om zo te modereren en een reactie op -1 te zetten. Als het niet waar is dat kunnen ze gewoon fatsoenlijk reageren aangezien er door het gelinkte artikel (https://www.apache.be/201...ctionele-bijdrages-kopen/ ) wel degelijk twijfel kan bestaan over de onafhankelijkheid van Persgroep mediums
Op de Frontpage verwachten we dat je inhoudelijk reageert. Commentaar op de kwaliteit van nieuwsberichten kan in GR (dus hier zit je goed), maar dat betekent niet dat ongefundeerde beschuldigingen gewenst zijn.

Verder is het neerplempen van een linkje en termen als "er kan twijfel bestaan" onzin. Dergelijke suggestieve reacties worden eveneens niet op prijs gesteld; je beschuldigt hier Tweakers ervan de boel te bedonderen met als enige basis dat de inhoud van een nieuwsbericht je niet bevalt. Zet die anti-Brein-oogkleppen alsjeblieft af en kom met inhoudelijke argumenten, of reageer gewoon niet. Ongefundeerde beschuldigingen, naar wie dan ook of in welke vorm dan ook, tolereren we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
fsfikke schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:01:
[...]

Sinds wanneer is het Tweakers.net die de moderatie uitvoert? Het zijn gewoon users die de reacties waarderen, vele reacties in dat artikel zijn ook van bedroevend laag niveau. Als T.net mensen monddood zouden willen maken hadden ze de reactiemogelijkheid wel gesloten onder het artikel. Commentaar op T.net beleid hoort ook gewoon niet onder een nieuwsartikel maar op het forum hier.
Bullshit, er staat toch niet voor jan lul dat het door een mod veranderd is met een link hier naartoe. Het is verder ook niet het eerste geval waarbij als je maar een beetje buiten de richtlijnen zit meteen op de vingers wordt getikt. Tweakers moet niet vergeten dat een 'community' ervoor zorgt dat zij uberhaupt bestaansrecht hebben.

Dont bite the hand that feeds you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:03:
[...]

Op de Frontpage verwachten we dat je inhoudelijk reageert. Commentaar op de kwaliteit van nieuwsberichten kan in GR (dus hier zit je goed), maar dat betekent niet dat ongefundeerde beschuldigingen gewenst zijn.

Verder is het neerplempen van een linkje en termen als "er kan twijfel bestaan" onzin. Dergelijke suggestieve reacties worden eveneens niet op prijs gesteld; je beschuldigt hier Tweakers ervan de boel te bedonderen met als enige basis dat de inhoud van een nieuwsbericht je niet bevalt. Zet die anti-Brein-oogkleppen alsjeblieft af en kom met inhoudelijke argumenten, of reageer gewoon niet. Ongefundeerde beschuldigingen, naar wie dan ook of in welke vorm dan ook, tolereren we niet.
Ik heb helemaal geen mening over Brein in dit artikel dus wat je nu aanhaalt slaat echt helemaal nergens op, sterker nog ik heb in heel het artikel niet eens gereageerd dus laat dat er even buiten aub.

Ik reageer hier op het forum over jullie geforceerde -1 en jullie verdere reactie daarop. Een simpele mod-edit verwijzend naar jullie onafhankelijk uitleg was toch geen moeite geweest?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No offense maar elk artikel over copyright en dan voornamelijk over BREIN, lijkt als een rode doek op iedereen te werken. Net zoals artikelen over digitale sleepnetten vs. privacy.

50% van de Tweakers is meteen in defense-mode (tussen de oren) en modereert daar op. De andere helft zit in attack-mode (tussen de oren) en modereert daar op.

Dit soort artikelen zijn dus per definitie een loss-loss voor iedereen die een bijdrage levert in de comments. Als je geluk hebt, zijn de boze Tweakers niet op tijd en krijg je een +2 score. Als je geen geluk hebt, zijn de goede Tweakers niet op tijd en krijg je een -1 score.

Oplossing? Geen comments meer plaatsen op dit soort artikelen; het aantal mening-modders heeft dan ook minder om op te schieten en als, in the long run, een artikel maar minder dan x hits krijgt, zal T.net waarschijnlijk ook wel minder vaak dit soort artikelen plaatsen aangezien "de community" er niet meer op reageert.
S95Sedan schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Bullshit, er staat toch niet voor jan lul dat het door eem mod veranderd is met een link hier naartoe. Het is verder ook niet het eerste geval waarbij als je maar een beetje buiten de richtlijnen zit meteen op de vingers wordt getikt. Tweakers moet niet vergeten dat een 'community' ervoor zorgt dat zij uberhaupt bestaansrecht hebben.

Je snapt het verschil tussen moderatie en moderatie niet?

Het wijzigen/sluiten van reakties door "medewerkers" van T.net, is terecht. Dat is gewoon beleid en die bepaalde reaktie is niet gewenst op de Frontpage. Punt uit.

Het uitdelen van -1 tot +3 wordt door de community gedaan. Dat is vrijwillig en kan tot rare scores leiden. 95% van de topics op GoT omtrent "slechte scores" zijn veroorzaakt door de community zelf, niet door ingrijpen door beleid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kijk, dat is iemand waarmee je normaal kan discussiëren d:)b
er staat toch niet voor jan lul dat het door een mod veranderd is met een link hier naartoe. Het is verder ook niet het eerste geval waarbij als je maar een beetje buiten de richtlijnen zit meteen op de vingers wordt getikt. Tweakers moet niet vergeten dat een 'community' ervoor zorgt dat zij uberhaupt bestaansrecht hebben.

De mods zijn deel van de community, gelukkig zijn deze mensen er die op vrijwillige basis de rotzooi van anderen opruimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:31
Het lijkt nu of het vooral gaat over het wel of niet terecht zijn van de '-1' mod van de reactie van ariekanari. Dat is voor mij niet het punt. Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van de redactie op de twee vragen die ik stel: doet Tweakers mee aan de marketingstrategie met series nieuwsberichten die door de redactie worden geschreven, maar tot stand komen na een opdracht en betaling door een externe partij? En: wat doet Tweakers als onderdeel van een groot mediabedrijf om te zorgen dat de schijn van belangenverstrengeling wordt voorkomen in berichtgeving over Stichting Brein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

S95Sedan schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Bullshit, er staat toch niet voor jan lul dat het door een mod veranderd is met een link hier naartoe. Het is verder ook niet het eerste geval waarbij als je maar een beetje buiten de richtlijnen zit meteen op de vingers wordt getikt.
Alleen zitten deze reacties niet bepaald een beetje buiten de richtlijnen. Deze reacties zijn extreem ver over die lijnen heen, zo fout is het.

Dit soort dingen horen gewoon niet thuis op de FP, maar in GR. Dat staat gewoon in elke FAQ.

En bij elk nieuwsartikel staat gewoon een Feedback-knop. Maar kennelijk is het teveel moeite om 1 klik op die knop te doen, zodat je meteen hier in GR uitkomt? En gaan we maar lekker ranten op de FP, waar dat niet thuis hoort? Tsja, dan moet je ook niet raar opkijken als daar tegen opgetreden wordt natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GrooV schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Ik heb helemaal geen mening over Brein in dit artikel dus wat je nu aanhaalt slaat echt helemaal nergens op, sterker nog ik heb in heel het artikel niet eens gereageerd dus laat dat er even buiten aub.

Ik reageer hier op het forum over jullie geforceerde -1 en jullie verdere reactie daarop. Een simpele mod-edit verwijzend naar jullie onafhankelijk uitleg was toch geen moeite geweest?
Hier is je uitleg: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Nu ben je zelf amper inhoudelijk aan het reageren terwijl je mij zelfs nog beschuldigd van het hebben van Brein oogkleppen terwijl ik niet eens heb gereageerd in het hele artikel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GrooV schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Nu ben je zelf amper inhoudelijk aan het reageren terwijl je mij zelfs nog beschuldigd van het hebben van Brein oogkleppen terwijl ik niet eens heb gereageerd in het hele artikel 8)7
Jij wil weten waarom de reacties een -1 hebben gekregen, in de moderatie FAQ staat het antwoord. Als je het inhoudelijk over de juiste score wil hebben, dan dien je deze eerst door te nemen. Verdere discussie kan in Frontpagemoderatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Jij wil weten waarom de reacties een -1 hebben gekregen, in de moderatie FAQ staat het antwoord. Als je het inhoudelijk over de juiste score wil hebben, dan dien je deze eerst door te nemen. Verdere discussie kan in Frontpagemoderatie
Er zijn nu snel mod-edits toegevoegd, dat was er toen dit topic aangemaakt werd nog niet. Had dat meteen gedaan dan was er geen discussie geweest, ipv blind reacties op -1 vast zetten

Fijne dag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
MAX3400 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:10:

[...]

Je snapt het verschil tussen moderatie en moderatie niet?

Het wijzigen/sluiten van reakties door "medewerkers" van T.net, is terecht. Dat is gewoon beleid en die bepaalde reaktie is niet gewenst op de Frontpage. Punt uit.

Het uitdelen van -1 tot +3 wordt door de community gedaan. Dat is vrijwillig en kan tot rare scores leiden. 95% van de topics op GoT omtrent "slechte scores" zijn veroorzaakt door de community zelf, niet door ingrijpen door beleid.
Ik snap prima hoe zo'n moderatie systeem werkt, alleen als je vervolgens als mod erin gaat lopen kloten dat kan je net zo goed het hele -1 / +3 systeem weg laten.

Als mensen te ver gaan, dan kan je ze prima waarschuwen zonder meteen alles weg te editen en te -1en met een linkje hier naartoe. Als je zulke dingen weg edit en problemen hebt dat iemand iets zegt wat niet in je straatje past of een beetje offtopic is (woo, eng) dan behoor je geen mod te zijn.

Sowieso slaat dat hele -1 nergens op in mijn ogen, 0 zou het minimale moeten zijn. Juist met -1 gaan mensen het als nog lezen wat dan weer meer reacties op gaat leveren.
fsfikke schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:11:

[...]

De mods zijn deel van de community, gelukkig zijn deze mensen er die op vrijwillige basis de rotzooi van anderen opruimen.
Dus? Als ik op vrijwillige basis er een potje van maak dan wordt ik er toch ook op aan gesproken. Dit is in mijn ogen verkeerd modden en werkt alleen maar averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:31
@GrooV lees de reactie van RoD nog eens rustig door. De "je" is in zijn geval niet op jou gericht, maar op "de tweaker" in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GrooV schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:25:
[...]

Er zijn nu snel mod-edits toegevoegd, dat was er toen dit topic aangemaakt werd nog niet. Had dat meteen gedaan dan was er geen discussie geweest, ipv blind reacties op -1 vast zetten
Bij vrijwel alle gefixeerde reacties stond wel degelijk een linkje naar dit forum, dus wat jij zegt klopt niet.

Bij 1 reactie (die van ariekanarie) was dat idd niet het geval (vergeten neem ik aan?). Maar dan nog is dat geen reden om zich zo grof te misdragen als bij deze reacties absoluut het geval was.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

S95Sedan schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Dus? Als ik op vrijwillige basis er een potje van maak dan wordt ik er toch ook op aan gesproken. Dit is in mijn ogen verkeerd modden en werkt alleen maar averechts.
Prima, maar ik heb liever dat de modjes een gepubliceerd vast beleid volgen, dan dat ze dat doen whatever op dat moment volgens jouw willekeur het beste is 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S95Sedan
wildhagen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Alleen zitten deze reacties niet bepaald een beetje buiten de richtlijnen. Deze reacties zijn extreem ver over die lijnen heen, zo fout is het.

Dit soort dingen horen gewoon niet thuis op de FP, maar in GR. Dat staat gewoon in elke FAQ.

En bij elk nieuwsartikel staat gewoon een Feedback-knop. Maar kennelijk is het teveel moeite om 1 klik op die knop te doen, zodat je meteen hier in GR uitkomt? En gaan we maar lekker ranten op de FP, waar dat niet thuis hoort? Tsja, dan moet je ook niet raar opkijken als daar tegen opgetreden wordt natuurlijk.
En dat staan er dingen tussen die er niet thuis horen? Wat is het probleem precies daarmee.

Wat ik al zei, dit werkt juist averechts omdat mensen juist gaan reageren als je iets wegmod omdat mensen er niet van houden alsje ze censureert. Helemaal in combinatie met alles op -1 (en nee dat is niet door users gedaan want er stonden normale reacties tussen)

En wat ik hierboven al zei, 0 zou het minimale moeten zijn, niet voor niks dat bij facebook je alleen dingen kan liken. Twitter hetzelfde en zo zullen er vast nog tal van voorbeelden zijn.

Dat bevorderd positiviteit.
fsfikke schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:28:
[...]

Prima, maar ik heb liever dat de modjes een gepubliceerd vast beleid volgen, dan dat ze dat doen whatever op dat moment in jouw ogen het beste is 8)7
Als het dan ook vast beleid is dan ben ik het met je eens.
Dat is het alleen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:31
loki504 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:45:
Heb je het betreffende artikel gelezen? Het is nota bene ontstaan uit het promotiefilmpje van de Nederlandse persgroep over het succes van product placement (ING) in nieuwsartikelen van o.a het parool en het AD. Natuurlijk is het geen onomstotelijk bewijs dat het ook bij tweakers gebeurt, maar het zet het nieuwsbericht wel in een ander daglicht. Tweakers is tenslotte onderdeel van diezelfde persgroep.

Ik denk dat als het bericht van ariekanarie bij een ander artikel had gestaan, er geen fixed moderatie aan te pas was gekomen. En er lang niet zoveel aandacht aan besteed zou zij als wat nu het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 19:54
emperor3s schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:11:
Het lijkt nu of het vooral gaat over het wel of niet terecht zijn van de '-1' mod van de reactie van ariekanari. Dat is voor mij niet het punt. Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van de redactie op de twee vragen die ik stel: doet Tweakers mee aan de marketingstrategie met series nieuwsberichten die door de redactie worden geschreven, maar tot stand komen na een opdracht en betaling door een externe partij? En: wat doet Tweakers als onderdeel van een groot mediabedrijf om te zorgen dat de schijn van belangenverstrengeling wordt voorkomen in berichtgeving over Stichting Brein?
Precies. Overigens verwacht ik geen enkele inhoudelijke reactie van Tweakers, maar zolang deze uitblijft weet ik genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

S95Sedan schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:35:
[...]

En dat staan er dingen tussen die er niet thuis horen? Wat is het probleem precies daarmee.

Wat ik al zei, dit werkt juist averechts omdat mensen juist gaan reageren als je iets wegmod omdat mensen er niet van houden alsje ze censureert. Helemaal in combinatie met alles op -1 (en nee dat is niet door users gedaan want er stonden normale reacties tussen)

En wat ik hierboven al zei, 0 zou het minimale moeten zijn, niet voor niks dat bij facebook je alleen dingen kan liken. Twitter hetzelfde en zo zullen er vast nog tal van voorbeelden zijn.

Dat bevorderd positiviteit.

[...]

Als het dan ook vast beleid is dan ben ik het met je eens.
Dat is het alleen niet.
Nee. De reacties zijn ongewenst omdat ze 1. niet op de inhoud van het nieuwsbericht reageren en 2. ongefundeerde beschuldigingen bevatten 3. klagen op de moderatie / redactie ongewenst is op de Frontpage.
desp schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Precies. Overigens verwacht ik geen enkele inhoudelijke reactie van Tweakers, maar zolang deze uitblijft weet ik genoeg.
Hier staat je antwoord: https://tweakers.net/info/over_tweakers/onafhankelijkheid/

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 23-07-2017 11:44 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Het enige probleem met ariekanari's post is het ontbreken van de woorden "Ik vind/denk". Het is geen ongefundeerde flamebait, het gaat hier ook niet om dt-foutje. De journalistieke integriteit van het artikel en dientengevolge van Tweakers.net in het algemeen wordtt hiermee in vraag gesteld. Het is dan ook bijzonder ongelukkig dat de mods zijn reactie ipv op 0 op -1 hebben gefixeerd.

Dat je deze discussie liever niet op je FP wil zien als Tweakers.net zijnde, lijkt me logisch, maar het kan dan beter oogelost worden door het op 0 te zetten en in de reactie te vermelden dat er andere plaatsen voor zijn om dit verder te bespreken. Nu is alleen maar ongewild deze verdenking kracht bijgezet.

"Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie."

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal goed en aardig, maar dat sluit het niet uit. Integendeel zelfs.
. In verreweg de meeste gevallen is Tweakers echter in staat een tegenvoorstel te doen dat wel past bij Tweakers én waar de klant tevreden over is. Deze onafhankelijkheid is niet alleen redactioneel,...
Sorry, maar de eerste zin geeft duidelijk aan wat het "onafhankelijkheid" deel van de tweede zin tegenspreekt. En waarom?

1. "In verreweg de meeste gevallen...", juistem, en wat wanneer het NIET het geval is? Want er staat niet in alle gevallen.
2. "én waar de klant tevreden over is.". Dus de klant (BREIN in dit geval) heeft nog steeds het laatste woord in wat er als redactionele content gezien wordt.

Serieus, als Tweakers eens een goed onderzoek doet naar illegaal downloaden, gesloten websites, verandering door de jaren héén en hier een redactioneel stuk over schrijft. Zonder quotes van BREIN te noemen. Dan pas heb je een onafhankelijk nieuwsstuk. Wat je nu hebt is een Ctrl+C + Ctrl+V van de PR (marketing) van BREIN. En dat is waar de mensen over vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Nee. De reacties zijn ongewenst omdat ze 1. niet op de inhoud van het nieuwsbericht reageren en 2. ongefundeerde beschuldigingen bevatten 3. klagen op de moderatie / redactie ongewenst is op de Frontpage.
1. Daarvoor is het rating systeem, zie mijn opmerking daarover eerder.
2. Staat een prima reactie onder de post onder je eigen post (van slm) waar ik het wel mee eens ben. Kritisch zijn betekend niet direct dat het gecensureerd moet worden.
3. Ook dit heb ik uitgelegd, dit trekt just alleen maar meer 'ellende' aan en dat maakt het groter dan het moet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

slm schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:49:
Het enige probleem met ariekanari's post is het ontbreken van de woorden "Ik vind/denk". Het is geen ongefundeerde flamebait, het gaat hier ook niet om dt-foutje. De journalistieke integriteit van het artikel en dientengevolge van Tweakers.net in het algemeen wordtt hiermee in vraag gesteld. Het is dan ook bijzonder ongelukkig dat de mods zijn reactie ipv op 0 op -1 hebben gefixeerd.

Dat je deze discussie liever niet op je FP wil zien als Tweakers.net zijnde, lijkt me logisch, maar het kan dan beter oogelost worden door het op 0 te zetten en in de reactie te vermelden dat er andere plaatsen voor zijn om dit verder te bespreken. Nu is alleen maar ongewild deze verdenking kracht bijgezet.

"Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie."
Zoals al eerder gemeld, commentaar op de vorm van artikelen / redactie hoort hier, in GR. Niet op de FP. Daarnaast is "ik vind" geen argumentatie om ongefundeerde beschuldigingen neer te zetten. Als je het niet eens bent met de inhoud betekent dat niet dat je zonder inhoudelijke argumentatie iemands integriteit in twijfel kan trekken. Ik ben het hierin niet met jou eens, maar ik trek jouw integriteit ook niet in twijfel. Als je een discussie wilt voeren doe je dat het beste zonder elkaar te beschuldigen van bedrog.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 23-07-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
Bedankt, hoewel wat wel of niet bij Tweakers past de deur openlaat voor alles en nog wat. Als een reeks nieuwsartikelen riekt naar promotie en dit blijkbaar bij meerdere lezers als zodanig wordt opgevat, is het wellicht handig wat gevarieerder te gaan publiceren. Maar de ´klant´ moet dat natuurlijk wel weer willen accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:56:
[...]

Allemaal goed en aardig, maar dat sluit het niet uit. Integendeel zelfs.

[...]

Sorry, maar de eerste zin geeft duidelijk aan wat het "onafhankelijkheid" deel van de tweede zin tegenspreekt. En waarom?

1. "In verreweg de meeste gevallen...", juistem, en wat wanneer het NIET het geval is? Want er staat niet in alle gevallen.
2. "én waar de klant tevreden over is.". Dus de klant (BREIN in dit geval) heeft nog steeds het laatste woord in wat er als redactionele content gezien wordt.
1. Dan is er dus geen overeenkomst.
2. Brein is geen klant want we schrijven geen nieuwsberichten op verzoek / tegen betaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desp
RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:03:
[...]

1. Dan is er dus geen overeenkomst.
2. Brein is geen klant want we schrijven geen nieuwsberichten op verzoek / tegen betaling.
Oke, dat is een inhoudelijke reactie. Overigens laat de onafhankelijkheidsverklaring daar wel prima ruimte voor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
RoD doe even je rode jas uit en kijk eens wat nuchterder naar dit probleem.
Jullie halen als frontpage modders / redactie wel wat vaker de woede van de "vaste community" op de hals met dit soort ongefundeerde vrij drastische ingrepen.

De reactie in kwestie gaf geen enkel puntje van kritiek op het artikel. Het is een verwijt/mening naar de Persgroep, jullie baas. In plaats van te verdedigen als volwassenen pakken jullie het aan als een stel kleuters door hard te roepen "MAG NIET VAN MAMA". En verwijzen naar de FAQ. En fixeren de gehele reactie, terwijl er dus wel blijkbaar een gevoelige snaar geraakt is.

Wordt er dan een topic geopend dan houden jullie vaak de poot stijf: "wij hebben gelijk, kijk maar naar de FAQ". Dat werkt niet.....
Ik zei het al in het mismodtopic, er moet in de FAQ een stuk komen over punten van kritiek op artikelen, je kan niet alles naar de GR sturen dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

desp schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:06:
[...]

Oke, dat is een inhoudelijke reactie. Overigens laat de onafhankelijkheidsverklaring daar wel prima ruimte voor.
Ruimte voor wat precies? Ruimte voor commerciële uitingen op Tweakers? Ja. Maar geen ruimte voor het beïnvloeden van redactionele content zoals nieuwsberichten.
Mrjraider schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:07:
Jullie halen als frontpage modders / redactie wel wat vaker de woede van de "vaste community" op de hals met dit soort ongefundeerde vrij drastische ingrepen.

De reactie in kwestie gaf geen enkel puntje van kritiek op het artikel. Het is een verwijt/mening naar de Persgroep, jullie baas. In plaats van te verdedigen als volwassenen pakken jullie het aan als een stel kleuters door hard te roepen "MAG NIET VAN MAMA". En verwijzen naar de FAQ. En fixeren de gehele reactie, terwijl er dus wel blijkbaar een gevoelige snaar geraakt is.

Wordt er dan een topic geopend dan houden jullie vaak de poot stijf: "wij hebben gelijk, kijk maar naar de FAQ". Dat werkt niet.....
Ik zei het al in het mismodtopic, er moet in de FAQ een stuk komen over punten van kritiek op artikelen, je kan niet alles naar de GR sturen dat werkt niet.
Het enige dat we doen is het vastzetten van een reactie op de juiste score als deze massaal fout is gemodereerd, en het doorverwijzen naar plekken waar de moderatie / redactie besproken kan worden. Graag een beetje meer nuance in je reactie.

En ik zal het nog maar eens herhalen: ongefundeerde verwijten stellen we niet op prijs. Of het nou naar personen, andere gebruikers of bedrijven is.

[ Voor 64% gewijzigd door RoD op 23-07-2017 12:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dat verwijt werd onderbouwd (magertjes) door een url. Dus echt ongefundeerd was het mijn inziens niet ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-10 12:15
Uit de Tweakers FAQ moderatiesysteem:
Feitelijke onjuistheden
Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1. De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag.

"Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum."

Uit punt 1 lijkt me dat deze reactie niet lager dan een 0 verdient. (zoals hierboven al gezegd is)

Uit punt 2: Het is een reactie die vragen stelt bij de context van dit artikel, gezien de onderbouwing met link zeker een relevante reactie. Ik kan zelf niet beoordelen wat de juistheid is van deze reactie wat betreft Tweakers.net (niet wat betreft de Persgroep, duidelijk), maar vind het erg jammer dat deze reactie weggemod wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mrjraider schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:07:
[...]
Als onderdeel van de community ben ik juist blij met de moderatie. Het hoeft hier geen fok/GeenStijl/whatever te worden. De reacties op dit artikel liepen gewoon uit de hand omdat er een redelijk grote groep bezoekers vrij radicaal reageert op dingen zoals Brein. Dat is imo geen excuus om de regels maar los te laten uit angs anders als pro-brein over te komen. Mensen hebben zich gewoon te gedragen en als er dingen gebeuren die niet door de haak kunnen zijn daar geschikte kanalen voor.
Kritiek op de onafhankelijkheid van T.net an sich hoort natuurlijk niet onder een nieuwspost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Merik schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:20:
Uit de Tweakers FAQ moderatiesysteem:
Feitelijke onjuistheden
Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1. De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag.
Het stuk wat jij nu aanhaalt gaat over feitelijke onjuistheden in andere reacties.

Dit stuk is relevant hier:
Commentaar m.b.t. artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-10 12:15
@_David_ Dit heb ik al aangehaald in mijn reactie, onder punt 2, ik vind dit een reactie (onder de nieuwspost) met toegevoegde waarde (gezien het aantal reacties in dit thread niet ongefundeerd).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Als onderdeel van de community ben ik juist blij met de moderatie. Het hoeft hier geen fok/GeenStijl/whatever te worden. De reacties op dit artikel liepen gewoon uit de hand omdat er een redelijk grote groep bezoekers vrij radicaal reageert op dingen zoals Brein. Dat is imo geen excuus om de regels maar los te laten uit angs anders als pro-brein over te komen. Mensen hebben zich gewoon te gedragen en als er dingen gebeuren die niet door de haak kunnen zijn daar geschikte kanalen voor.
Kritiek op de onafhankelijkheid van T.net an sich hoort natuurlijk niet onder een nieuwspost.
Ben ik met je eens maar dan nog is de betreffende reactie geen -1 fixatie waard, kijkend naar de FAQ. Helaas gaat het waarschijnlijk tot aan mijn pensioen (en dat duurt wel een jaar of 50) duren voordat het bij de powerwespen eens doordringt dat er verder gekeken moet worden dan de betreffende reactie.
Dit was volgens hen een aanval dus ongewenst dus -1.
Terwijl de reactie een antwoord was op een off-topic vraag. Een zeer kritisch antwoord en ook dat is blijkbaar ongewenst.

Discussies zoals BREIN, MS, Apple, Samsung ed lokken dit nou eenmaal sneller uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mrjraider schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:29:
[...]
Terwijl de reactie een antwoord was op een off-topic vraag. Een zeer kritisch antwoord en ook dat is blijkbaar ongewenst.
Het lijkt mij goed als men off-topic reacties met rust laat, er op reageren is imo ongewenst, ongeacht het onderwerp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar dit soort promotie-achtig nieuws zie je wel vaker (steeds vaker?) op Tweakers, waarbij Tweakers ogenschijnlijk 1:1 het goednieuwsbericht van een bedrijf overneemt waarin het vol lof over hun eigen prestaties spreekt. Dat is echt geen nieuws. Ik ben daar wel klaar mee.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Laatst online: 07-10 00:52
Wat naar mijn idee ook niet helpt is dat het erg veel Brein berichten achter elkaar zijn.
Sinds 15 juni zijn er al 5 nieuwsberichten over Brein.
Dit jaar zijn het er al 16.
Ik snap wel dat dat de community, die niet echt fan is van Brein dat niet zomaar slikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:43
moppentappers schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:53:
Wat naar mijn idee ook niet helpt is dat het erg veel Brein berichten achter elkaar zijn.
Ik snap wel dat dat de community, die niet echt fan is van Brein dat niet zomaar slikt.
Dat er meerdere nieuwsberichten over Brein op de FP staan is niet erg, als het maar inhoudelijk is en er eigen onderzoek naar is gedaan. De berichten van zoals degene waar dit topic mede over gaat heeft totaal geen inhoud. Helaas zie je dat steeds meer voor echt inhoudelijke berichten en testen en goed uitgelicht tech nieuws hoef je niet meer op de FP te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 23-07-2017 13:01 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• desp
RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:08:
[...]

Ruimte voor wat precies? Ruimte voor commerciële uitingen op Tweakers? Ja. Maar geen ruimte voor het beïnvloeden van redactionele content zoals nieuwsberichten.
  • Bij alles wat we commercieel doen op Tweakers, staat onze redactionele onafhankelijkheid centraal. Dit betekent dat wij soms nee zeggen tegen klanten omdat de actie of campagne niet bij Tweakers past. In verreweg de meeste gevallen is Tweakers echter in staat een tegenvoorstel te doen dat wel past bij Tweakers én waar de klant tevreden over is. Deze onafhankelijkheid is niet alleen redactioneel, maar slaat op heel Tweakers. Zo kan een positieve reviewscore bijvoorbeeld niet worden gekocht, testen we geen producten in ruil voor geld, en zorgen we ook dat onze prijsvergelijker onafhankelijk blijft.
De redactionele onafhankelijkheid staat centraal, maar is overduidelijk niet absoluut. Er staat dat commerciële uitingen (acties/campagnes) doorgang kunnen vinden zolang de aanvraag bij Tweakers ´past´. In mijn optiek staan acties/campagnes niet gelijk aan nieuwsberichten.

Ik lees dus nergens dat de redactionele onafhankelijkheid t.a.v. nieuwsberichten absoluut is: het staat wel centraal. Dus ja, ik zie daar ruimte voor toekenning van aanvragen a la ´willen jullie schrijven over onze rapportage?´.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Het lijkt mij goed als men off-topic reacties met rust laat, er op reageren is imo ongewenst, ongeacht het onderwerp.
Nee nee, hier ga je grandioos fout. Als men gewoon antwoord geeft op een vraag die gesteld is dan moet dat gewoon kunnen. Daar is niets ongewenst aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Precies, dus als er vijf berichten sinds 15 juni waren geweest over Bits of Freedom, omdat die een aantal wat relevante persberichten de deur uit doen, dan waren mensen niet als kleine kinderen aan het huilen geslagen. En dus zie je precies het probleem wat je ook met de moderatie hebt: De reacties eronder, en het door de community omhoog zetten van die reactie, heeft niks met de inhoud te maken, maar puur met dat ze Brein niet leuk vinden. Het zijn onder Brein (en overigens ook privacy) berichten altijd dezelfde reacties die vaak twijfelachtig relevant zijn voor het nieuwsbericht.

Maar goed, jij vindt dus dat er teveel over Brein wordt bericht. Tweakers zal eerder berichten over iets wat pageviews oplevert dan niet. En natuurlijk is dat niet geheel zwart wit, maar behalve dat pageviews inkomsten opleveren, is het natuurlijk ook simpelweg dat als iets veel pageviews oplevert de Tweakers bezoekers er dus interesse in hebben, en het dus een goed onderwerp was om over te berichten. En gezien de 300 reacties, durf ik ook wel te stellen dat dat artikel een hele hoop pageviews heeft. Toch bijzonder voor iets waar blijkbaar zo veel mensen niet over willen lezen ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik heb de hele discussie nog kunnen lezen voordat hij als ongewenst is gemarkeerd. - 1, 0, +1, +2. Lekker belangrijk. Als jullie van mening zijn dat het ongewenst was, dan prima. Fixeer het lekker.

Wat mij persoonlijk meer tegen staat. Is dat de reacties nu bewerkt zijn. En op die manier, dat het originele bericht het is verwijderd. Jullie zijn het er blijkbaar niet mee eens. Maar naar mijn mening stonden er een paar informatieve berichten tussen. Inclusief links met bronvermelding. En wanneer de bron de persgroep zelf is, kwalificeerd ik dat als redelijk betrouwbaar.

Je verliest hier een trouw volkje mee. Stap 1 was het minder technisch maken van het nieuws. Stap 2 is het verwijderen van comments. Stap 3 het onmogelijk maken om te reageren?

Jullie geven met de quotes om de titel overigens zelf ook al aan dat het onbetrouwbaar nieuws is, aangezien roddels hier zo worden aangegeven. Dat maakte deze thread voor mij nog iets minder off topic.

Maar goed, voor mij persoonlijk is dit punt X, en hecht ik wederom nog iets minder waarde aan Tnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splorky
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 21:04
Zou het misschien een optie zijn om bij berichten aan te geven dat er al dan niet in opdracht van de persgroep gehandeld wordt (of geinitieerd is) namens een Native Advertising campagne. Ook al claimt Tweakers dat het onafhankelijk is, er is ook nog een Persgroep die kan mee bepalen wat wel en niet passend is voor hun Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

GateKeaper schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:17:
Ik heb de hele discussie nog kunnen lezen voordat hij als ongewenst is gemarkeerd. - 1, 0, +1, +2. Lekker belangrijk. Als jullie van mening zijn dat het ongewenst was, dan prima. Fixeer het lekker.

Wat mij persoonlijk meer tegen staat. Is dat de reacties nu bewerkt zijn. En op die manier, dat het originele bericht het is verwijderd. Jullie zijn het er blijkbaar niet mee eens.
Vergeet niet: Jullie is jodenvolk. Veel FP mods zijn onbetaalde community vrijwilligers en dus deel van de community en niet van de crew persé. De redenatie dat JULLIE (Persgroep, Tweakers.BV) hier de dienst uitmaakt is totaal vergezocht. Tweakers BV zorgt voor de content en bepaalt de regels op basis van gedragingen door de Community Tweakers.Net - Zeiken is makkelijk, maar denk mee aan hoe het beter kan en je bent ook deel van hoe die Community (vrijwilligers, donateurs en leden) de B.V. vormgeven. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Splorky schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:37:
Zou het misschien een optie zijn om bij berichten aan te geven dat er al dan niet in opdracht van de persgroep gehandeld wordt (of geinitieerd is) namens een Native Advertising campagne. Ook al claimt Tweakers dat het onafhankelijk is, er is ook nog een Persgroep die kan mee bepalen wat wel en niet passend is voor hun Tweakers.net
Dat is er al: plan: Tweakers introduceert .Adv-artikelen

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Kijk eens naar het aantal reacties op die artikelen. Dergelijke artikelen zijn overduidelijk de perfecte click bait. Het is de community zelf die maar al te graag toehapt en er voor zorgt dat dit soort berichten een prominente plaats op de voorpagina in blijven nemen. Persoonlijk zijn het meer de berichten over exotische onderwerpen die mij irriteren en die geen ander onderwerp dienen dan rapporteren over onderwerpen waar nog niemand anders over gerapporteerd heeft. Los daarvan zijn er volgens mij ook wel periodes geweest dat er niets over Brein te melden viel en er ook niets gemeld werd.

Daarnaast bevatten de artikelen weinig stellingname dus begrijp ik ook niet echt wat er te slikken valt. Het is over het algemeen gewoon berichtgeving over de activiteiten van Brein. Je kan hooguit zeggen dat de berichtgeving eenzijdig is, maar ik zie aan de andere kant bij de rest van de nieuwsberichten doorgaans ook geen diepgaande analyse van alternatieve producten of diensten.

Daarnaast heb ik wel vaker aangegeven dat dit de verkeerde plaats en de verkeerde manier is voor de copyright oorlogjes. Het zijn de wetgever en de rechter die er samen voor zorgen dat Brein zoveel macht heeft en altijd aan het langste eind trekt. Als je dan zo graag ergens je pijlen op wilt richten is dat de meest voor de hand liggende partij.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzfrizzle
fsfikke schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:01:
[...]

[...]

Meningen verschillen flink blijkt maar weer. Ariekanarie heeft zelfs een link geplaatst om zijn stelling te onderbouwen. Dat deze stelling wat kort door de bocht is kan ik nog met je eens zijn, dat deze op de verkeerde plek staat, tja... Door zijn reactie te fixeren op -1 ipv 0 krijg ik (en velen met mij blijkbaar) het gevoel dat er een gevoelige snaar is geraakt, sterker nog: er waarschijnlijk waarheid zit in ariekanarie zijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niks tegen Brein (al mijn content is 100% legaal verkregen), niks tegen een Brein campagne en zelfs niks tegen een Tweakers redactie die daaraan meewerkt door berichten zonder nieuwswaarde op de FP te zetten.

Waar ik mij echter wel aan stoor, en waarom ik in deze draad mijn mening kom "dumpen", zijn die gefixeerde moderaties en edits. Het suggereert een mate van censuur die mijns inziens alleen gepast is bij oproepen tot geweld of haat.

Voor al het andere moeten we toch kunnen vertrouwen op moderatie door de community zelf. Als draadjes off-topic gaan of slecht onderbouwd zijn kun je daar met sterke replies verandering in proberen te brengen, iets wat ik regelmatig zie gebeuren en naar mijn mening ook gewoon prima werkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 19:12
Auteur hier. Laat ik beginnen met de makkelijke vraag: heeft Brein mij betaald voor dit stuk?

Nee. Niemand is betaald door Brein. Hoe weet ik dat zo zeker? Omdat dit stuk in het weekend geschreven is. Door mij. En in het weekend werk je in je eentje, want budget. Het hele proces van het nieuws ontdekken tot het publiceren ervan is beperkt gebleven tot mij en mij alleen.

Ja maar waarom is het dan zo pro-Brein?

Is het dat? Zoals anderen ook al opgemerkt hebben, is het geen geheim dat velen van ons hier een gruwelijke hekel hebben aan Tim Kuik en Brein. Ik heb sterk het gevoel dat dat anti-Brein-sentiment ervoor zorgt dat we in dit soort gevallen onmogelijk iedereen tevreden kunnen stellen.

Maar goed, laat ik voor de volledigheid mijn eigen stukje kritisch onder de loep nemen. Er is al een aanpassing gedaan en ik zal nog een aanvullende edit maken die ik hier belicht.

• De aanhalingstekens in de kop. Die staan er nu in, maar hadden er vanaf het begin al bij moeten staan. Waarom? Omdat het een stelling van Brein is die niet valt te controleren. Brein heeft belang bij hogere cijfers en daarom moet je slag om de arm houden.
• Overigens stond er vanaf het begin al ‘naar eigen zeggen’ in de lead, maar de ervaring leert dat je bij dit soort hete hangijzers niet ‘nuance’ moet toevoegen maar ‘NUANCE’. Of dat terecht is, vraag ik me af. Moet ik met dit soort hete hangijzers duidelijker zijn dan bij andere stukken, of moeten lezers ondanks hun gevoelens over het onderwerp gewoon goed blijven lezen, zoals altijd?
• In de eerste alinea na de lead wordt nu gesteld dat het een bewering van Brein is die niet zomaar valt te controleren. Dat is in totaal de derde keer dat nu gecommuniceerd wordt dat het hier niet om een voldongen feit gaat, maar een uitspraak die met een korrel zout genomen mag worden.

Had het stuk überhaupt gepubliceerd mogen worden?

Ik vind van wel. Brein heeft niet alle acties in zijn eigen nieuwsfeed gezet, maar spaart een hele hoop kleinere op voor een overzichtspost zoals deze. Dat tilt het van ‘klein bier’ naar ‘hm, interessant’ en datzelfde geldt voor een nieuwsartikel op Tweakers over datzelfde onderwerp. De inhoud vind ik ook relevant. Het stikt hier van de downloaders, downloaden is nu echt illegaal en het gaat om flinke bedragen voor de gemiddelde Nederlander. Dat is mijn afweging geweest. Ik kan het mis hebben, maar malafide bedoelingen zijn er niet.

Bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Deze reactie in het mismod topic omschrijft exact het hele punt: FlowSnake in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

Wellicht een goed leermoment. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mrjraider op 23-07-2017 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slm

slm

RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Zoals al eerder gemeld, commentaar op de vorm van artikelen / redactie hoort hier, in GR. Niet op de FP. Daarnaast is "ik vind" geen argumentatie om ongefundeerde beschuldigingen neer te zetten. Als je het niet eens bent met de inhoud betekent dat niet dat je zonder inhoudelijke argumentatie iemands integriteit in twijfel kan trekken. Ik ben het hierin niet met jou eens, maar ik trek jouw integriteit ook niet in twijfel. Als je een discussie wilt voeren doe je dat het beste zonder elkaar te beschuldigen van bedrog.
Het was geen commentaar op de vorm van het artikel. Meer een kritische noot t.a.v. de publicatie in zijn geheel. Maar goed, ik laat in het midden of het wel of niet de juiste plek is om een dergelijke reactie te plaatsen. Waar het mij om gaat, is dat er volledig verkeerd mee is omgesprongen en dat de acties die de mods hebben ondernomen een volledig averrechts effect hebben gehad.

Dat de mods dit omgefundeerde kritiek vinden is voor discussie vatbaar. Arie plaatste namelijk wel degelijk een enigszins onderbouwende link. Dat je het daar als mod niet mee eens bent, is wat anders. Dat het feitelijk misschien helemaal niet klopt, doet na het op -1 fixeren niet eens meer ter zake. Het kwaad is dan al geschied en de op het eerste oog misschien slecht onderbouwde kritiek krijgt direct veel meer gewicht.

Jullie hadden hier zoals ik al eerder aangaf gewoon anders mee om moeten springen. Geef het gewoon toe. Zo erg is dat niet. Ben zelf ook jaren moderator geweest en soms neem je beslissingen die achteraf niet zo geweldig blijken te zijn. Kan gebeuren.

De post van arie is namelijk niet zozeer persoonlijke kritiek op de auteur, de vorm van het artikel, schrijfwijze of zelfs de onderbouwing ervan. Nee, dit gaat (gewild of ongewild) veel verder en dieper dan dat. Dat zie je ook aan de vervolgreacties. Om het dan onder de mat te schuiven door het op -1 te fixeren is veel te kort door de bocht.

Nogmaals, je had het gewoon op 0 moeten zetten en klaar. Eventueel nog een voetnoot in de reactie zelf. En in de toekomst misschien de mogelijkheid om een reactie oo 0 te zetten en De hele subthread van die post (dus niet per stuk) op -1. Zo kan je duidelijk maken (of nóg duidelijker) dat discussie hierover ergens anders moet gebeuren zonder de validiteit van de reactie an sich in twijfel te trekken en dat ook nog zonder echte tegenargumenten. Een officiële reactie van Tnet zou overigens ook niet misstaan en zou meer helpen dan het downmodden van die post.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

slm schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:52:
Een officiële reactie van Tnet zou overigens ook niet misstaan en zou meer helpen dan het downmodden van die post.
Ik ben het niet eens met je post. Je zult daarom wel lid zijn van de anti-Brein-brigade, die onder een hoedje speelt met torrentsites voor een PR-campagne op Tweakers. Een reactie van jou op mijn beschuldigingen zou dan ook niet misstaan. Let wel, als je niet reageert op een manier die mij bevalt, dan maakt het je alleen maar verdacht.

See what I did there.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 20:28
Ik volg zo ongeveer sinds de oprichting Tweakers.net (meer dan 10 jaar) en om het kort te houden: deze manier van schaamteloos weg-modereren van overduidelijke zeer relevante on-topic reacties is voor mij de druppel. Ik ga proberen een andere nerd-nieuwsbron te vinden.

Vooral de reacties van de moderators hier zijn echt te sneu voor woorden. Geef gewoon toe dat je niet van kritiek houdt en dat dat de echte reden is van het weg-modereren en zelfs verwijderen van berichten waarin wat zeer terechte kritiek op je artikel staat. Hiermee geef je IMO gewoon toe dat je helemaal fout zit en inderdaad gewoon schaamteloos omgekochte Persgroep journalisten aan het helpen bent de propaganda van hun klanten te broadcasten. In dit geval Brein, maar zeker niet beperkt tot Brein. En waarom eigenlijk? Van de Persgroep begrijp ik het nog: die krijgen ervoor betaald door Brein. Maar jullie toch niet?

En dan reacties van modders als "oh dan zul je wel lid zijn van de anti-Brein brigade". What in the f***?!

;w ;w

RIP en tot ziens. Tweakers.net is dood. Zo komen jullie wel van je oude garde trouwe lezers af.

[ Voor 9% gewijzigd door GeoBeo op 23-07-2017 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GeoBeo schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:10:

En dan reacties van modders als "oh dan zul je wel lid zijn van de anti-Brein brigade". What in the f***?!

;w ;w

RIP en tot ziens. Tweakers.net is dood.
Ik dacht dat het ridicuul genoeg was om het niet serieus te nemen. Het punt is je blijkbaar ontgaan, dus om het even in heldere taal neer te zetten: het niet eens zijn met een nieuwsbericht betekent niet dat je daarom een ongefundeerde beschuldiging van bedrog moet uiten, en al helemaal niet dat je dan kunt stellen dat daar een reactie van Tweakers op moet komen.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 23-07-2017 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizzfrizzle
RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:14:
[...]

Ik dacht dat het ridicuul genoeg was om het niet serieus te nemen. Het punt is je blijkbaar ontgaan, dus om het even in heldere taal neer te zetten: het niet eens zijn met een nieuwsbericht betekent niet dat je daarom een beschuldiging van bedrog moet uiten, en al helemaal niet dat je dan kunt stellen dat daar een reactie van Tweakers op moet komen.
Arie geeft in zijn post nergens aan dat hij het niet met Brein eens is, hij geeft een link waarin duidelijk staat wat Persgroep BE heeft gedaan ivm betaald krijgen voor het schrijven van nieuwsberichten. Het gaat ook niet om de -1 an sich, maar om de reacties daarna, maar dat wil er duidelijk niet in bij je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 14:19

LankHoar

Langharig tuig

RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:14:
[...]

Ik dacht dat het ridicuul genoeg was om het niet serieus te nemen. Het punt is je blijkbaar ontgaan, dus om het even in heldere taal neer te zetten: het niet eens zijn met een nieuwsbericht betekent niet dat je daarom een ongefundeerde beschuldiging van bedrog moet uiten, en al helemaal niet dat je dan kunt stellen dat daar een reactie van Tweakers op moet komen.
Je praat wel steeds zo mooi over "ongefundeerde beschuldiging", echter ben ik, samen met tig andere tweakers, niet met je eens dat deze beschuldiging ongefundeerd is. Ik zeg niet dat het klopt, ik vraag het me af, en zou graag meer willen horen. Dat artikel dat gepost was in de comments loog er niet om, en door het posten van dat artikel leg je toch echt een fundering onder je comment. Nu mag jij het niet eens zijn met dat artikel, geen probleem. Indien je weet waarom het niet klopt, kom dan met een tegenargument, i.p.v. lopen roepen dat het om iets 'ongefundeerd' gaat. Dan schop je juist extra hard tegen het zere been van vele tweakers.

Vergeet niet dat er een groot community element is hier, en die keihard verziekt word door dit soort acties, al dan niet gerechtvaardigd. Stug blijven volhouden dat iets ongefundeerd is i.p.v. inhoudelijk op de reacties ingaan helpt daar zacht gezegd niet aan mee.

Gaat er nog inhoudelijk gereageerd worden vanuit de redactie? Ik zou dat graag zien, dus nogmaals: ik wacht af.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

LankHoar schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:41:
[...]

Gaat er nog inhoudelijk gereageerd worden vanuit de redactie? Ik zou dat graag zien, dus nogmaals: ik wacht af.
7 posts boven je:
Mark_88 in "Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diensten"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slm

slm

RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:02:
[...]

Ik ben het niet eens met je post. Je zult daarom wel lid zijn van de anti-Brein-brigade, die onder een hoedje speelt met torrentsites voor een PR-campagne op Tweakers. Een reactie van jou op mijn beschuldigingen zou dan ook niet misstaan. Let wel, als je niet reageert op een manier die mij bevalt, dan maakt het je alleen maar verdacht.

See what I did there.
Nice try, maar ik vertegenwoordig geen nieuwsmedium. De mods hier -alhoewel indirect- uiteindelijk wel. Ik kan reacties +1 2 3 etc geven, maar niet fixeren. Ik heb ook nooit mijn standpunt over het nieuwsitem gegeven, maar alleen over hoe er mee om is gegaan.

In ieder geval, genoeg hierover gemekkerd wat mij betreft. Ik heb mijn mening gegeven en probeerde aan te geven waar het fout ging. Jullie zijn het er blijkbaar niet mee eens. Jammer, maar het is dan gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 14:19

LankHoar

Langharig tuig

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is dit hele topic een farce.

"Commentaar mag je leveren, maar op een plek waar eigenlijk niemand dat ziet." Vervolgens kan er niet inhoudelijk ingegaan worden op commentaar en kritiek, en worden onderbouwde bezwaren van de hand gedaan.

Het is duidelijk dat er van hoger af een beleid gevoerd wordt die enkel een focus heeft aan de korte termijn marge, en niet aan de journalistieke kwaliteit van dit ooit best wel gerespecteerde nieuwsmedium.

Overigens geeft de auteur aan dit zelf te hebben geschreven zonder externe invloed. Het is jammer dat het klakkeloos overnemen van een niet-neutrale bron (wij van wc-eend) zowel door hem, als door de eindredactie als acceptabel gezien wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:23:

"Commentaar mag je leveren, maar op een plek waar eigenlijk niemand dat ziet." Vervolgens kan er niet inhoudelijk ingegaan worden op commentaar en kritiek, en worden onderbouwde bezwaren van de hand gedaan.
Commentaar en feedback is absoluut welkom. Het is van belang dat dit gebeurt op de juiste plek zoals hier in Geachte Redactie. Een van de redenen dan feedback op de vorm of inhoud van een artikel in GR geplaatst moet worden is simpelweg omdat het daar onder de aandacht van de juiste mensen komt; namelijk de redactie. Zo werkt dat in dit geval ook getuige de (imho) nette en duidelijke feedback en reactie van de auteur van het nieuwsitem in dit topic. Heb je die al gelezen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Het is duidelijk dat er van hoger af een beleid gevoerd wordt die enkel een focus heeft aan de korte termijn marge, en niet aan de journalistieke kwaliteit van dit ooit best wel gerespecteerde nieuwsmedium.

Overigens geeft de auteur aan dit zelf te hebben geschreven zonder externe invloed. Het is jammer dat het klakkeloos overnemen van een niet-neutrale bron (wij van wc-eend) zowel door hem, als door de eindredactie als acceptabel gezien wordt.
Wat een onzin, het redactioneel stuk door betaalde Tweakers.Net medewerkers gaat helemaal niet tegen de Community richtlijnen in. Zoals iemand anders hier formuleerde:
Het is hier geen Fok!,GeenStijl,etc.
Op Tweakers.Net verwachten we gewoon iets meer kwaliteit in reacties zoals door meerdere >10 jaar oude leden aangedragen. Waaronder ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben benieuwd naar jouw voorbeelden. :) Ik ben zelf ook vrij kritisch naar Tweakers aangaande van alles, maar jullie spannen toch echt de kroon nu. Ik ben echt benieuwd naar voorbeelden waaruit blijkt dat eea vanuit beleid of hogerhand komt. Het filmpje uit het artikel op die Apache.be site zegt natuurlijk niet gelijk dat álle websites van de Persgroep zo te werk gaan. Wellicht bijvoorbeeld alleen de sites die behoren bij kranten, iets wat Tweakers niet heeft.
Tja, dat heet een persbericht. Daar zijn ze voor bedoeld, om anderen in te lichten, zodat die iets erover kunnen publiceren in hun krant, op hun website, noem het maar op. Dat heeft altijd een 'wij-van-WC-eend' effect en maakt het ook lastig te controleren voor een site of krant. :)
LankHoar schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:41:
Je praat wel steeds zo mooi over "ongefundeerde beschuldiging", echter ben ik, samen met tig andere tweakers, niet met je eens dat deze beschuldiging ongefundeerd is. Ik zeg niet dat het klopt, ik vraag het me af, en zou graag meer willen horen.
Sorry, maar ik heb hier het idee dat je eerder aan het stampen bent omdat je je zin niet krijgt (en het antwoord van Tweakers niet accepteert). Geloof me, zulke acties werken juist alleen maar averechts (is mijn ervaring) en wekt alleen maar aan beide kanten irritatie op (ook uit eigen ervaring).
Ik volg zo ongeveer sinds de oprichting Tweakers.net (meer dan 10 jaar) en om het kort te houden: deze manier van schaamteloos weg-modereren van overduidelijke zeer relevante on-topic reacties is voor mij de druppel. Ik ga proberen een andere nerd-nieuwsbron te vinden.

Vooral de reacties van de moderators hier zijn echt te sneu voor woorden. Geef gewoon toe dat je niet van kritiek houdt en dat dat de echte reden is van het weg-modereren en zelfs verwijderen van berichten waarin wat zeer terechte kritiek op je artikel staat. Hiermee geef je IMO gewoon toe dat je helemaal fout zit en inderdaad gewoon schaamteloos omgekochte Persgroep journalisten aan het helpen bent de propaganda van hun klanten te broadcasten. In dit geval Brein, maar zeker niet beperkt tot Brein. En waarom eigenlijk? Van de Persgroep begrijp ik het nog: die krijgen ervoor betaald door Brein. Maar jullie toch niet?

;w ;w

RIP en tot ziens. Tweakers.net is dood. Zo komen jullie wel van je oude garde trouwe lezers af.
Toch wel jammer, dat je je gelijk gewonnen geeft omdat @RoD alleen maar iets vergelijkbaars als wat jij richting Tweakers doet, maar dan naar jou. Laat je je echt zo makkelijk kennen? ;)

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Doei! hier lichting '99... Zoek een beter forum elders. Wij waarderen kwalitatief goede en feitelijk onderbouwde reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 20:28
Ulysses schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:44:
[...]
Doei! hier lichting '99... Zoek een beter forum elders. Wij waarderen kwalitatief goede en feitelijk onderbouwde reacties.
Ja, jullie wel. Want jullie horen bij "de slimme soort" en ik ben vet dom.

Wat een heerlijke kwalitatief goede reactie van je! :F ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-10 07:01
RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:02:
[...]

See what I did there.
Je snapt het nog steeds niet, helaas. Er zijn geen aantijgingen gemaakt, maar jullie knee jerk reactie op basis van die aanname maakt het alsof die aantijgingen er wel zijn, en tegelijkertijd pleit je jezelf schuldig. If anything, heeft arie een link gelegd tussen een BREIN artikel en een awarenessprogramma dat De Persgroep vorig jaar heeft opgezet. Of deze met elkaar zijn verbonden, laat ik in het midden. Is het überhaupt ontkent?
Bor schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:30:
[...]

Commentaar en feedback is absoluut welkom. Het is van belang dat dit gebeurt op de juiste plek zoals hier in Geachte Redactie. Een van de redenen dan feedback op de vorm of inhoud van een artikel in GR geplaatst moet worden is simpelweg omdat het daar onder de aandacht van de juiste mensen komt; namelijk de redactie. Zo werkt dat in dit geval ook getuige de (imho) nette en duidelijke feedback en reactie van de auteur van het nieuwsitem in dit topic. Heb je die al gelezen?
Het is al dik en breed onder de aandacht van iedereen. Vind jij dat er inmiddels al concrete acties zijn genomen? Ik niet, of het nou op FP staat of hier. Ik vind het een vreemd verhaal, met een nog vreemdere uitleg. Je kan niet ontkennen dat het op zijn minst meta-ontopic was. arie suggereerde namelijk niets. If anything, heeft hij het onder het verkeerde artikel gezet.
Ulysses schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:44:
[...]

Je hebt een konthaartje tussen je tanden. Ik neem niet aan dat we nu een flinke derail moeten gaan maken of de content op Tweakers beter of slechter wordt? Daarnaast slaat dit niet op hetgeen er is voorgevallen.
Mark_88 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:59:
Auteur hier. Laat ik beginnen met de makkelijke vraag: heeft Brein mij betaald voor dit stuk?

Nee. Niemand is betaald door Brein. Hoe weet ik dat zo zeker? Omdat dit stuk in het weekend geschreven is. Door mij. En in het weekend werk je in je eentje, want budget. Het hele proces van het nieuws ontdekken tot het publiceren ervan is beperkt gebleven tot mij en mij alleen.

Ja maar waarom is het dan zo pro-Brein?

Is het dat? Zoals anderen ook al opgemerkt hebben, is het geen geheim dat velen van ons hier een gruwelijke hekel hebben aan Tim Kuik en Brein. Ik heb sterk het gevoel dat dat anti-Brein-sentiment ervoor zorgt dat we in dit soort gevallen onmogelijk iedereen tevreden kunnen stellen.

Maar goed, laat ik voor de volledigheid mijn eigen stukje kritisch onder de loep nemen. Er is al een aanpassing gedaan en ik zal nog een aanvullende edit maken die ik hier belicht.

• De aanhalingstekens in de kop. Die staan er nu in, maar hadden er vanaf het begin al bij moeten staan. Waarom? Omdat het een stelling van Brein is die niet valt te controleren. Brein heeft belang bij hogere cijfers en daarom moet je slag om de arm houden.
• Overigens stond er vanaf het begin al ‘naar eigen zeggen’ in de lead, maar de ervaring leert dat je bij dit soort hete hangijzers niet ‘nuance’ moet toevoegen maar ‘NUANCE’. Of dat terecht is, vraag ik me af. Moet ik met dit soort hete hangijzers duidelijker zijn dan bij andere stukken, of moeten lezers ondanks hun gevoelens over het onderwerp gewoon goed blijven lezen, zoals altijd?
• In de eerste alinea na de lead wordt nu gesteld dat het een bewering van Brein is die niet zomaar valt te controleren. Dat is in totaal de derde keer dat nu gecommuniceerd wordt dat het hier niet om een voldongen feit gaat, maar een uitspraak die met een korrel zout genomen mag worden.

Had het stuk überhaupt gepubliceerd mogen worden?

Ik vind van wel. Brein heeft niet alle acties in zijn eigen nieuwsfeed gezet, maar spaart een hele hoop kleinere op voor een overzichtspost zoals deze. Dat tilt het van ‘klein bier’ naar ‘hm, interessant’ en datzelfde geldt voor een nieuwsartikel op Tweakers over datzelfde onderwerp. De inhoud vind ik ook relevant. Het stikt hier van de downloaders, downloaden is nu echt illegaal en het gaat om flinke bedragen voor de gemiddelde Nederlander. Dat is mijn afweging geweest. Ik kan het mis hebben, maar malafide bedoelingen zijn er niet.

Bedankt voor jullie feedback.
Dank voor de reactie. Echter is jouw reactie incompleet en slaat het de plank mis. Het ging niet inhoudelijk om het artikel, noch jou, noch jouw schrijfwijze, of het onpopulaire BREIN.

Maar om toch inhoudelijk op jouw reactie in te gaan; heeft Tweakers, dan wel De Persgroep, geld ontvangen voor het schrijven van dit of enig artikel over/voor BREIN, dan wel een quotum van x aantal artikelen per tijdsperiode, dan wel achteraf op vrije basis?

Dat jij persoonlijk niets overhoudt aan het schrijven van artikel A, B, of C, verbaast mij niet. Ik heb wel ervaring met bepaalde constructen van community platforms, vaak ligt die cashflow niet bij de werkelijke schrijver.

PS

Neen, ik suggereer nog altijd niet dat BREIN en De Persgroep onder een hoedje spelen, een aanname gemaakt door het moderatieteam hier als basis voor een twijfelachtig moderatiebeleid, maar het is tot dusver ook niet ontkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:56:
In elke artikel is een linkje Feedback te vinden. En dan kom je direct in het juiste gedeelte. Hoeveel makkelijker wil je het hebben?
Hieraan toevoegend: in het verleden is geregeld de vraag gesteld over hoe de feedback te verbeteren, daaruit kwamen verschillende inzichten en uiteindelijk is de link die er nu is gewoon het beste voor de partijen.

Andere ideeën zijn altijd welkom, maar hou er rekening mee, dat;
  • Devvers ook elke seconde maar 1 keer kunnen spenderen (tijd is beperkt)
  • Tweakers kan zeggen dat men er geen heil in ziet
  • Tweakers kan zeggen, been there, done that
  • Er ook een duidelijke meerwaarde moet zijn
  • Zaken die uiteindelijk Tweakers geld opleveren meer prioriteit krijgen om voor te devven, zoals de Pricewatch
FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:08:
Het is al dik en breed onder de aandacht van iedereen. Vind jij dat er inmiddels al concrete acties zijn genomen? Ik niet, of het nou op FP staat of hier. Ik vind het een vreemd verhaal, met een nog vreemdere uitleg. Je kan niet ontkennen dat het op zijn minst meta-ontopic was. arie suggereerde namelijk niets. If anything, heeft hij het onder het verkeerde artikel gezet.
Truth be told snap ik ook de hele heisa om de reactie niet; de reactie is gemodereerd volgens de richtlijnen en is gefixeerd omdat er zoveel foutieve moderaties op zijn geweest, dat het niet meer goed te breien is.

De reactie had beter tot zijn recht gekomen als de reactie een topic start was geweest alhier in Geachte Redactie. Dan kan er (inhoudelijk) ook dieper over gesproken worden dan via reacties onder een artikel, die er eigenlijk niet horen. Maar om de boel nu dan wat op te blazen is van een mug een olifant maken, een storm in een glas water, imo.

Alsof je op de verkoopafdeling van een garage gaat klagen dat de auto stuk is en gerepareerd moet worden; dat gaat niet werken nie.

TL;DR: Het forum (om precies te zijn Geachte Redactie) is om discussie te voeren met de redactie, niet de frontpage.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2017 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ulysses schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:33:
[...]

Wat een onzin, het redactioneel stuk door betaalde Tweakers.Net medewerkers gaat helemaal niet tegen de Community richtlijnen in. Zoals iemand anders hier formuleerde:

[...]

Op Tweakers.Net verwachten we gewoon iets meer kwaliteit in reacties zoals door meerdere >10 jaar oude leden aangedragen. Waaronder ik zelf.
Op tweakers verwachten we ook meer redactionele discretie en journalistiek. We zijn hier niet op FOK of GeenStijl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:30:
[...]

Heb je die al gelezen?
Als je de moeite had gedaan mijn reactie goed te lezen had je gezien dat ik zelfs op zijn reactie in ga....

Overigens is de tendens is ik lees vanuit de vertegenwoordigers van Tweakers in de lijn van "jullie zitten fout". Een betere reactie had geweest " We begrijpen jullie bezwaren, en we zullen zorgdragen dat in de toekomst meer redactionele kwaliteit wordt toegepast waardoor we nog betere artikelen kunnen maken".

Gemiste kans.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizzfrizzle
Ulysses schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:33:
[...]

[...]

Ai, ik kom hier pas sinds 2009, nu mag ik geen mening hebben over de kwaliteit? Wat een vreselijke opmerking, alsof je na 10 jaar bij de elite hoort en alleen die mening waarde heeft, bah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
CH40S schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:09:
[...]
Truth be told snap ik ook de hele heisa om de reactie niet; de reactie is gemodereerd volgens de richtlijnen en is gefixeerd omdat er zoveel foutieve moderaties op zijn geweest, dat het niet meer goed te breien is.

De reactie had beter tot zijn recht gekomen als de reactie een topic start was geweest alhier in Geachte Redactie. Dan kan er (inhoudelijk) ook dieper over gesproken worden dan via reacties onder een artikel, die er eigenlijk niet horen. Maar om de boel nu dan wat op te blazen is van een mug een olifant maken, een storm in een glas water, imo.

TL;DR: Het forum (om precies te zijn Geachte Redactie) is om discussie te voeren met de redactie, niet de frontpage.
Echt ontopic was het niet, en als arie daadwerkelijk een klacht neerlegde bij de redactie, had dat hier gemoeten. Helemaal mee eens. Maar ik lees geen klacht; ik lees een constatering, met onderbouwing. Volgens dezelfde reglementen had dat een +1/+2 geweest, zeker daar zijn reactie onder feitelijk elk artikel geplaatst had kunnen worden.

Maar daarentegen lijkt de redactie/mods hier tegenin te gaan met een gefixeerde -1 meningmod. Of dit is gedaan om eerdere meningmods (+2/+3) ongedaan te maken, weet ik niet, maar de onderbouwing van de mods helpt niet, met als resultaat nog meer +3 meningmods. Ieder reactie krijgt meningmods. Volgens mij worden er dikwijls meningmods gegeven, dan wel in zo'n lage kwantiteit, dat geen haan hier naar kraait, totdat de mediaan hierdoor beïnvloed wordt. Daar is het systeem dus al dysfunctioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De reactie is discutabel voor zowel 0 als -1 en het is maar net hoe je het uitlegt / opvat voor de score, imo is zowel 0 als -1 verdedigbaar. Ook de -1 valt nog wel mee. Voor hetzelfde geld had het bericht naar -2 gegaan of was het compleet aangepast. ;) Niet dat zoiets het had moeten zijn, maar had ook wel een gevolg kunnen zijn op de reactie, dat is meer mijn puint.

De reactie is wat dat betreft gewoon te luchtig, om het zo even te zeggen.

Overigens loopt er over het meningmodden ook al een ellenlange discussie (alweer); Mening-modders / moderatie-systeem

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:35:
[...]

Echt ontopic was het niet, en als arie daadwerkelijk een klacht neerlegde bij de redactie, had dat hier gemoeten. Helemaal mee eens. Maar ik lees geen klacht; ik lees een constatering, met onderbouwing. Volgens dezelfde reglementen had dat een +1/+2 geweest, zeker daar zijn reactie onder feitelijk elk artikel geplaatst had kunnen worden.

Maar daarentegen lijkt de redactie/mods hier tegenin te gaan met een gefixeerde -1 meningmod. Of dit is gedaan om eerdere meningmods (+2/+3) ongedaan te maken, weet ik niet, maar de onderbouwing van de mods helpt niet, met als resultaat nog meer +3 meningmods. Ieder reactie krijgt meningmods. Volgens mij worden er dikwijls meningmods gegeven, dan wel in zo'n lage kwantiteit, dat geen haan hier naar kraait, totdat de mediaan hierdoor beïnvloed wordt. Daar is het systeem dus al dysfunctioneel.
Je staat enorm een spijker op de kop. Arie doet feitelijk niets meer dan de accuraatheid van het nieuwsartikel aan de tand voelen. De commentaren zijn hiervoor een uitermate juiste plek.

Als er een ander artikel was geweest en Arie had met een andere vergelijkbare bare post geweest die niet het moederbedrijf van Tweakers aan de tand had gevoeld dan was er niets aan de hand geweest.

Het artikel van Apache brengt echter een zeer pijnlijk punt over het moederbedrijf van Tweakers, en dus in het verlengde Tweakers onder de aandacht. De reactie is direct in een censuur stuip schieten en een dun verhuld excuus "dat hoort daar niet" aan te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Om dit topic een farce te noemen is weer helemaal een ander punt, kijkende naar het aan views en reacties hier wordt het prima gezien. Daarnaast zie ik ook niet dat kritiek zomaar van de hand wordt gedaan kijkende naar de genoeg hier te vinden post van moderators, de auteur en andere gebruikers hier die ook voldoende onderbouwd zijn. Dat de gegeven antwoorden een aantal niet bevallen mogen duidelijk zijn, je mag het ook zeker niet eens zijn met acties maar om dan maar gewoon over te gaan op dit topic een farce te noemen vind ik eigenlijk best wel simpel.
FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Je snapt het nog steeds niet, helaas. Er zijn geen aantijgingen gemaakt, maar jullie knee jerk reactie op basis van die aanname maakt het alsof die aantijgingen er wel zijn, en tegelijkertijd pleit je jezelf schuldig. If anything, heeft arie een link gelegd tussen een BREIN artikel en een awarenessprogramma dat De Persgroep vorig jaar heeft opgezet. Of deze met elkaar zijn verbonden, laat ik in het midden. Is het überhaupt ontkent?
Hoe moet
Dit is een betaalde, langdure PR/awareness programma dat is ingekocht bij de Persgroep. Gedurende enkele maanden zullen (eenzijdige) berichten over Brein als nieuwsberichten worden verpakt in plaats van een betaalde advertorial of PR-artikel.
dan wel geïnterpreteerd worden vraag ik mij af? Ik vind het best wel kort door de bocht om bovenstaande te schrijven omdat er de laatste tijd meer artikelen zijn gepubliceerd over brein.
[...]

Wellicht was het handig als er naar gr was verwezen echter mag je toch redelijker wijs verwachten van gebruikers die hier toch al een tijdje actief zijn dat ze de faq gelezen hebben naast dat er bij elk artikel een feedback link staat, modereren is ook mensen werk. De -1 lijkt mij een prima score aangezien de gehele reactie commentaar is, en geen andere content bevat kom je met de punt aftrek gewoon op een -1, nog niet eens kijkende dat de reactie wel kort door de bocht is om te stellen dat tweakers betaald omdat brein de laatste tijd wat meer in het nieuws is. Dan kan er wel gezegd dat er weer meteen naar de faq gegrepen wordt, maar die is niet zonder reden bedacht.

In het nieuwsbericht vind ik tweakers gewoon neutraal en berichten ze over de cijfers die brein naar buiten brengt en kun je als gebruiker prima je eigen oordeel vormen. Hoe zou zoiets anders moeten berichten? Uiteindelijk zullen bij veel cijfers de fabrikant/ onderzoekers of partij die er mee bezig is deze cijfers naar buiten brengen. Interesseren dergelijke nieuwsberichten je niet sla je ze toch gewoon over?

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
@-zeehond
Het enige twijfelachtige is óf BREIN hier onderdeel van het programma uitmaakt, dat tot dusver nog steeds niet is bekend of ontkend.

Dát er covert betaalde artikelen zijn, is een feit.

Hoe de redactie zich voelt bij het aanhalen van dat feit, weet ik niet, maar de (knee jerk) reactie laat weinig tot de verbeelding over.

Begrijp me niet verkeerd, zelfs de gefixeerde -1 had best gemogen, maar van alle momenten om geen modbreak toe te voegen, is wel echt het slechtste moment gekozen, om vervolgens IMO flut argumenten aan te halen.

De meningmods @+3 geven al aan dat er Tweakers zijn die zich zorgen maken over hetgeen arie al dan niet suggereert, de suggestie leeft kennelijk, ook bij de mods. Dit was NIET de PR gang van zaken vanuit Tweakers om dit potentieel kleine vuurballetje te doven.

Het gaat niet om de inhoud van het artikel, noch om arie's post, het gaat om de reactie daarop en het gebrek aan een degelijk excuus hiervoor. Althans, voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:08:
@-zeehond
Het enige twijfelachtige is óf BREIN hier onderdeel van het programma uitmaakt, dat tot dusver nog steeds niet is bekend of ontkend.
Volgens mij staat hier toch vrij duidelijk 'nee' in: Mark_88 in "Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diensten"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:08:
@-zeehond
Dát er covert betaalde artikelen zijn, is een feit.
Omdat? Ik mis echt totaal de onderbouwing, eigenlijk.
Hoe de redactie zich voelt bij het aanhalen van dat feit, weet ik niet, maar de (knee jerk) reactie laat weinig tot de verbeelding over.
Tja, ik heb nog niet echt iets gezien waarvan onweerlegbaar bewezen is dat Tweakers ook aan dergelijke praktijken meedoet. En ja, ik heb in het verleden ook vaak zat dergelijke vraagtekens neergezet bij redactionele artikelen. :)
Begrijp me niet verkeerd, zelfs de gefixeerde -1 had best gemogen, maar van alle momenten om geen modbreak toe te voegen, is wel echt het slechtste moment gekozen, om vervolgens IMO flut argumenten aan te halen.
Want? Dat doet toch verder ook niet onder voor het eigenlijke punt?
De meningmods @+3 geven al aan dat er Tweakers zijn die zich zorgen maken over hetgeen arie al dan niet suggereert, de suggestie leeft kennelijk, ook bij de mods. Dit was NIET de PR gang van zaken vanuit Tweakers om dit potentieel kleine vuurballetje te doven.
Je kunt niet zien wie wat gemodereerd heeft, dus er maar vanuit gaan dat de mods het er ook mee eens zijn weet je niet. En daarbij; de reacties hadden op een andere plek gemoeten, namelijk op het forum. De reacties hadden dus ook nooit als +3 gemodereerd mogen worden, maar 0, hoogstens.
Het gaat niet om de inhoud van het artikel, noch om arie's post, het gaat om de reactie daarop en het gebrek aan een degelijk excuus hiervoor. Althans, voor mij dan.
Ik lees in jouw post anders twee dingen; je wilt wat weten of dat wat Ariekanari in zijn post schrijft, ook een praktijk is die bij Tweakers plaatsvindt en de mismoderaties op het geheel wat ontspoorde. Een excuus zul je sowieso niet krijgen; waarvoor verwacht jij dan dat er een excuus komt? Ik verwacht eerder van de users die dergelijke reacties menen te moeten plaatsen op de FP dat zij excuses aanbieden, aangezien zij (in beginsel) al in de fout gingen, al dan niet tegen beter weten in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Wie wil je anders dat er gaat ontkennen of bekennen dat T.net word betaald :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Dus wat wil je dan? Bankafschriften van Tweakers van de afgelopen jaren om te zien dat er geen geld van Brein afkomstig is? Als je een auteur van Tweakers al niet meer op zijn wordt gelooft... Wie geloof je dan wel? De Paus? Ik denk eerder dat je de schuld niet bij Tweakers moet zoeken. Maar bij je eigen. Omdat je niemand vertrouwt maar wel bewijs wil hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Beter lezen, de auteur heeft niets ontvangen. Dat zegt niets op community platforms.

@CH40S, kom ik morgen op terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:25:
Beter lezen, de auteur heeft niets ontvangen. Dat zegt niets op community platforms.
Hij zegt dat niemand is betaald door brein, dus ook z'n baas niet. Misschien moet je zelf maar beter lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzfrizzle
RagingPenguin schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:27:
[...]

Hij zegt dat niemand is betaald door brein, dus ook z'n baas niet. Misschien moet je zelf maar beter lezen...
Even advocaat van de duivel spelen: jij weet ook van elke financiele transactie van je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
wizzfrizzle schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:33:
[...]

Even advocaat van de duivel spelen: jij weet ook van elke financiele transactie van je werkgever?
Nee maar als je baas er niet is en je die dag vrij bent om te posten wat je wil. Kan je baas onmogelijk opdrachten hebben gegeven.. Maar jullie zoeken er echt te veel achter.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 23-07-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
wizzfrizzle schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:33:
Nee, maar dat is ook helemaal niet relevant. Ik weet wel welke opdrachten mijn baas heeft aangenomen die ik geacht word uit te voeren en ik neem aan dat dat voor iedereen geld. Anders wordt je werk doen wel erg lastig. Al had T.net de opdracht om artikelen te schrijven over Brein dat zullen de nieuwsposters dat weten omdat het anders niet gaat gebeuren.

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 23-07-2017 21:52 . Reden: f*ck autocompleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
loki504 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:36:
[...]

Nee maar als je baas er niet is en je die dag vrij bent om te posten wat je wil. Kan je baas onmogelijk opdrachten hebben gegeven.. Maar jullie zoeken er echt te veel achter.
Je weet zelf ook wel dat zakelijke overeenkomsten zo niet werken, toch? Je denkt toch niet dat BREIN op zaterdagavond met de werkgever van de auteur aan de lijn hangt dat er vandaag een artikel moet zijn? Dit wordt of eenmalig geregeld, of over een hele periode.

Daarnaast is de werkelijke werkgever De Persgroep, niet enige admin/mod, en auteur zal de laatste zijn die iets terugziet van een potentiële overeenkomst, sowieso de laatste die iets weet of er al dan niet betaald is.

Nogmaals, ik stel niet dát Tweakers is betaald, maar ben wel benieuwd naar dit voorval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:45:
[...]

Nogmaals, ik stel niet dát Tweakers is betaald, maar ben wel benieuwd naar dit voorval.
Je hebt reactie van de auteur waarin precies wordt uitgelegd hoe dit artikel tot stand is gekomen, wat wil je nou?

Volgensmij ben je hier gewoon aan het zeiken en het stampen omdat je blijkbaar niet kan accepteren dat er gewoon onafhankelijk besloten is door een redacteur van Tweakers om een "positief" artikelen over BREIN te sturen n.a.v een persbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:45:
[...]

Je weet zelf ook wel dat zakelijke overeenkomsten zo niet werken, toch? Je denkt toch niet dat BREIN op zaterdagavond met de werkgever van de auteur aan de lijn hangt dat er vandaag een artikel moet zijn? Dit wordt of eenmalig geregeld, of over een hele periode.

Daarnaast is de werkelijke werkgever De Persgroep, niet enige admin/mod, en auteur zal de laatste zijn die iets terugziet van een potentiële overeenkomst, sowieso de laatste die iets weet of er al dan niet betaald is.

Maar als ik geen opdracht heb gekregen om iets te publiceren. Dan zal er ook niet betaald zijn(anders komt brein wel zijn geld terug halen.
Dus het nieuws is zelf onder zijn aandacht gekomen en hij heeft zelf besloten dit te publiceren. Niet zijn baas niet Brein. Niemand anders behalve mark. En gezien de hoeveel clicks op voorgaande Brein artikelen leeft het onder de Tweaker(positief of negatief). En dacht mark dat het zinvol was om te publiceren.

@_David_ klopt. Ze zeuren omdat ze hun zin niet hebben gekregen op de FP. En helaas zijn de vrijwilligers die Tweakers tot een fantastisch platform maken de Duppen.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 23-07-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke reactie accepteer je dan wel? De reactie van de auteur lijkt mij duidelijk genoeg. Je bent echt spijkers op laag water aan het zoeken hier.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed, alles lijkt me inmiddels wel gezegd. De auteur heeft uitgelegd met welke overwegingen hij het stuk heeft geschreven, en voor wie wil weten of Tweakers zijn ziel redactionele onafhankelijkheid verkoopt aan derden kan hier terecht: https://tweakers.net/info/over_tweakers/onafhankelijkheid/

Ik hang er nu een slotje aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.