5.1 set met kleine speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
Ben nieuw in dit topic en dat komt mede door mijn vrouw die wilde namelijk van die grote speaker zuilen af :P
Ben zelf redelijk een leek op audio gebied maar heb na wat lezen toch iets samengesteld waarvan ik denk dat kan het wel eens worden ben alleen benieuwd wat jullie hiervan vinden?
Het is wel een beetje een budget set.

Zelf had ik in gedachten een:
- Onkyo TX-NR656 receiver

En als speakers:
- Center / Fronts Cambridge Audio Min 22
- Rear's Cambridge Audio Min 12
- Sub Cambridge Audio x201 (maar zou ook zomaar een 301 kunnen worden)

Hoe denken jullie hierover?
Het liefst zou ik wat goedkopers zoeken maar voor nu is het dit geworden, blijf tenslotte een Nederlander :P

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 22-07-2017 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@schumi2004 Ik denk dat de meeste reacties zullen zeggen dat je zelf moet gaan luisteren of je deze speakers mooi vindt klinken.

Wat algemene tips daarom:
  • Bij het kopen van een receiver is het het belangrijkst dat hij alle hokjes afvinkt die je wil hebben, in combinatie met genoeg speakerkanalen voor de opstelling die je nastreeft en méér hdmi-aansluitingen dan je nu nodig hebt.
  • Ook goed om te weten: wattages zeggen niks. Niet over de kwaliteit, niet over het volume en niet over of de componenten bij elkaar passen. Vaak speel je namelijk met een heel laag wattage en de fabrikanten van alles-in-1-setjes zijn heel creatief met kunstmatig hoge wattages.
  • Voor speakers is altijd het advies: eerst zelf luisteren en vergelijken, daarna pas kopen. Reviews lezen en op basis daarvan kiezen, is goed als begin voor een luistersessie. Zo dacht ik dat ik Kef of B&W zou gaan kiezen, maar na 2 luistersessies ben ik uiteindelijk met Focal naar huis gegaan.
  • Als je wél zelf wilt samenstellen en geen kant-en-klare homecinemaset wil aanschaffen, kan je ook nog naar complete speakerpackages kijken. Voordeel is dat het goed bij elkaar past en vaak net wat goedkoper is, dan alles los kiezen.
  • Als je zelf samenstelt, zorg dan dat je stereospeakers (front links en front rechts) en de center bij elkaar passen. Met de surrounds en de sub is dat van veel minder belang.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
De meeste regels ben ik me van bewust en het gaat ook vooral om het luisteren.
Ik ben dan ook meer opzoek naar ervaringen met beide merken, als iemand al negatieve ervaring heeft met door mijn genoemde type receiver dan hoef ik me daar niet verder op te focussen anders dan of bevestiging zoeken of naar alternatief gaan kijken, zelfde geld voor de speakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:20

FeaR

In GoT we trust

Posts afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic, dit neigt toch iets te veel naar aankoopadvies om in Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic behandelt te worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@schumi2004 Cambridge is een prima merk voor receivers en dergelijke. Speakers heb ik nooit van ze gehoord. Misschien is het goed om te vermelden welke apparatuur je nu hebt en wat je budget is voor een receiver en speakers. Bij losse onderdelen komt de prijs van bekabeling er overigens nog bij.

Edit: Heb je al iets kunnen beluisteren @schumi2004 ?

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 26-07-2017 21:03 ]

• schumi2004
Heb nog niet echt kunnen beluisteren, aanbod hier in de regio is ook niet zo denderend dat je vlug even ergens heen gaat. Ben nog steeds geneigd Cambridge te nemen echter ik zit een beetje met die center speaker, daar hebben ze van de Minx niet echt een mooie oplossing voor vind ik.

Canton is ook een optie maar die hebben weer ander ophang systeem en qua prijs doen de Cambridge het qua vermogen beter.

Budget technisch hoop ik ergens rond de 500 euro wel uit te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 21-09-2017 19:04 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zelf ben ik uiteindelijk ook naar Tegelen (Venlo) en Tilburg gereden voor goede winkels. De zaken wel in de buurt hadden vaak niet alle speakers zodat vergelijken lastiger werd.

Is het voor jou een optie om de set stap-voor-stap uit te breiden? Zie namelijk dat de Minx voor rond de € 500 een 2.1 set is en geen 5.1.

• schumi2004
4x een Minx Min12 = 300
Dan nog een center, de sub komt later wel die is voor nu niet zo belangrijk.
Probleem is alleen dat de Minx serie niet een mooie center heeft.

Ik zal in de regio Tilburg eens kijken voor wat adresjes.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan heb ik bij de verkeerde Minx gekeken, denk ik.
Ik ben zelf zeer plezierig geholpen bij iEar in Tilburg. 1 Probleempje bij het aansluiten (te korte kabels geleverd), dat uiteindelijk ook netjes verholpen is.

Pagina: 1