draadloos internetverbinding voor desktop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje859
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Dag Tweakers!

Ik heb beslist om onderstaand systeem te samenstellen en ik wil graag deze verbinden met draadloos internet. Ik gebruik wifi van Telenet. Het probleem is dat ik niet weet wat ik precies moet kopen om mijn toekomstige nieuwe desktop te verbinden met draadloos internet.

Ik heb wel de specificaties van het moederbord gelezen, en heb netwerkadapters gezocht die erbij passen in de pricewatch, maar ik weet niet welke bij mijn gebruik zal passen. Ik zal dit systeem gebruik voor te gamen, dus liefst snel games kunnen downloaden via Steam, Origin, GOG,....

Kunnen jullie me iets aanraden? Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 67,76€ 67,76
1MSI B250M PRO-VD€ 64,95€ 64,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 D5 2G€ 125,95€ 125,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,45€ 48,45
1Zalman T2 Plus€ 25,49€ 25,49
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 64,95€ 64,95
1be quiet! System Power B8 350W€ 39,49€ 39,49
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 494,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:10

lier

MikroTik nerd

Gamen doe je bij voorkeur niet draadloos... weet je zeker dat je het draadloos wil aansluiten? Er is altijd wel een kabel te trekken is mijn ervaring (en daar ga je ontzettend veel lol van hebben!).

WiFi adapters zijn er in alle soorten en maten, je kan voor USB kiezen of voor een interne pci-e kaart kiezen. Kijk eventueel naar een losse antenne zodat deze goed gepositioneerd kan worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact welke WiFi gebruik je van Telenet?

- 2.4GHz only of dual-band?
- WiFi-ac support of enkel WiFi-n?
- heb je line-of-sight tussen je desktop en de Telenet AP? Zo niet, wat zit er allemaal tussen (en waar is dat van gemaakt)?
- welke eisen heb je ("gamen" kan van alles zijn...)?
- wat is je budget?

Verder eens met hierboven: vaste computers verdienen vaste verbindingen. Degenen die bij MMO's met kreten van 'lag' van afgronden afdonderen zij steevast de mensen die via WiFi verbinden :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje859
- Ondersteund 2,4 GHz en 5 GHz

- Dat weet ik niet precies, maar kan wel probleemloos met elke apparaat draadloos verbinden.

- Ik weet niet wat dat betekent, maar als je over afstand praat dan zit de router in de woonkamer maar de desktop zal in mijn eigen slaapkamer zijn.

- liefs snel kunnen downloaden en gamen zonder lag natuurlijk.

- Heb geen budget vastgesteld.

Ik kan wel ter info zeggen dat ik WIGO INTERNET FIBER - 2GB gebruik als mijn internetabonnement.

Heb wel een leuk netwerkkabel gevonden, ik weet alleen niet of dit moederbord deze kabel zal ondersteunen.

https://www.kabelstore.be...819-1290193115.1463686345

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag/opmerking hoor maar je bent al 3 maanden allerlei topics aan het openen over welk systeem je wel/niet moet kopen en allen zijn doodgebloed (geen oplossing / laatste reply van jezelf).

Om te voorkomen dat dit eenzelfde topic gaat worden, zou ik je adviseren om toch eens te verdiepen in wat je met de PC wil doen in het huidige huishouden dus kennis nemen van je WiFi-standaarden, standaarden over welke UTP-kabel je wel/niet zou kunnen kopen maar ook eens ene factuur van Telenet erbij pakken want de 2GB die je noemt, kom ik niet tegen bij Telenet als 16Gbit abonnement.

Als je bijvoorbeeld niet weet wat jouw internet-snelheid is, is het een beetje zinloos om een dure kabel te trekken of een slechte WiFi-kaart te kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi, dan wil je iets wat ook dualband aankan.
- Dat weet ik niet precies, maar kan wel probleemloos met elke apparaat draadloos verbinden.
Neem eens een kijk in de WiFi instellingen van je Telenet-apparaat en kijk naar de 5GHz. Daar zie je als het goed is ofwel WiFi-n danwel WiFi-ac. Zie je geen van beide? Kijk dan naar kanaalbreedte. Zie je ergens 80MHz? Dan is het zeker ac. Zie je hooguit 40MHz, dan is het waarschijnlijk (maar niet zeker) WiFi-n.
- Ik weet niet wat dat betekent, maar als je over afstand praat dan zit de router in de woonkamer maar de desktop zal in mijn eigen slaapkamer zijn.
Ik praat over afstand maar bovenal wat er tussenin zit. WiFi kan probleemloos 300m ver reiken zonder obstakels, dus binnenhuis is afstand nauwelijks relevant. Wat wel relevant is, zijn die obstakels.

Trek een denkbeeldige lijn tussen die router en de plek in je slaapkamer waar de desktop komt te staan. Wat zit daar allemaal tussen? In ieder geval een enkele muur, maar mogelijk meer muren en mogelijk ook een of meer vloeren. Hoeveel van elk dan? En waar zijn ze van gemaakt? Hout houdt WiFi nauwelijks tegen, gewapend beton met metaalhoudende isolatielagen erop blokkeert WiFi vrijwel volledig. Geef per muur/vloer aan waar we mee te maken hebben.
- liefs snel kunnen downloaden en gamen zonder lag natuurlijk.
"Natuurlijk". Maar wat noem je snel? Ik noemde enkele jaren terug 4Mbps snel. Tegenwoordig ben ik verwend en vind ik alles onder de 250Mbps traag. Wat vind JIJ snel? Hang daar een getal aan! Idem mbt gamen - per email schaken is iets anders dan FPSsen. Geef exact aan welke games je wilt doen, of - beter nog - wat hun netwerkeisen zijn. En wil je ook jouw eigen spel streamen?
- Heb geen budget vastgesteld.
Dan raad ik te gaan voor de beste specs, bijvoorbeeld:
pricewatch: Asus PCE-AC88

Nu, is dat te duur? Geef dan aan wat wel mogelijk is...
Ik kan wel ter info zeggen dat ik WIGO INTERNET FIBER - 2GB gebruik als mijn internetabonnement.
Waarom geef je niet gewoon de bandbreedte in Mbps? Nu moeten wij het opzoeken en we (ik iig) raken daar ondertussen geirriteerd van. Ik vind op de Telenet website in ieder geval geen product dat daarmee overeen komt, de laagste "WIGO" die ik zie is de "3GB"-variant. Dat slaat niet op de snelheid maar de datalimiet van iets (mobiel internet?).

Dus geef gewoon de specs van de verbinding in Mbps down en up, zodat wij niet hoeven te zoeken of gokken wat je hebt.
Heb wel een leuk netwerkkabel gevonden, ik weet alleen niet of dit moederbord deze kabel zal ondersteunen.

https://www.kabelstore.be...819-1290193115.1463686345
Waarom neem je FTP? Woon je in een fabriekshal met sterke inductieve stromen? Nee? Dan wil je gewoon UTP. Is nog goedkoper ook. Zorg wel dat je zuiver koper ("CU") en niet CCA neemt. Als een winkel (zoals deze "kabelstore.be") niet duidelijk aangeeft of het CU danwel CCA is: elders kopen. allekabels.be doet dat alvast wel, ik zou daar kijken naar Cat6 UTP.

Bedenk trouwens dat het netter en betrouwbaarder is om de kabels in leidingen weg te werken met contactdozen aan beide uiteinden, dan om een enkele kabel met stekkers direct van router naar PC te trekken.

Zie:
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje859
- Heb gekeken bij kanaalbreedte van 5GHz, ik zag daar "Auto", dus ik denk dat dit automatisch aangepast wordt. Ik kan wel ter info zeggen dat 802.11n als wifi standaard heb.

- Kabel gaat langs drie muren, de grond is van tegels en de kabel zal achter een grote tv kast gaan en tussen twee deuren.

- Ik denk denk dat een minimum van 200Mbps mij zal voldoen, zolang downloaden en streamen vlot gaat. De games die ik wil spelen zijn redelijk zwaar, The Witcher 3: Wild Hunt, Battlefield 1, .... ik wil ook streamen als dat kan.

- Deze vind ik niet zo goedkoop, maar aangezien een kennis van mij voor bedraad internet heeft aangeraden zal ik voor een netwerkkabel willen kiezen. Ik denk dat downloaden en streamen een stuk vlotter zullen verlopen.

- Gemiddelde snelheid buiten piekuren (19u-23u) : Download - 180 Mbps, Upload - 18 Mbps. Deze test heb ik draadloos gedaan via mijn laptop.

- "Bedenk trouwens dat het netter en betrouwbaarder is om de kabels in leidingen weg te werken met contactdozen aan beide uiteinden, dan om een enkele kabel met stekkers direct van router naar PC te trekken." Sorry voor deze noob vraag maar ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik had in gedachte dat de Ethernetkabel verbonden moet zijn rechtstreeks met het moederbord en router en dan netjes weggewerkt moet worden van de woonkamer tegen de muren achter de tv kasten en zo door de deuren.

De netwerkkabels die je me op die website aangeeft vind ik heel goedkoop. Ik wist niet precies wat FTP en UTP is, en daarom heb ik gewoon voor het duurste gekozen omdat ik dacht dat deze van de beste kwaliteit was.

zou ik een Cat6 UTP kopen, zal ik die kunnen verbinden met mijn router en moederbord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De netwerkkabels die je me op die website aangeeft vind ik heel goedkoop. Ik wist niet precies wat FTP en UTP is, en daarom heb ik gewoon voor het duurste gekozen omdat ik dacht dat deze van de beste kwaliteit was.
:D
Had dan even wikipedia oid geopend en vijf minuten gelezen wat UTP/FTP/SFTP is en wat je nodig hebt, heck zelfs een google opdracht 'Do i need FTP cable' oid was genoeg geweest om erachter te komen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniempje859 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:58:
[...]

- Ik denk denk dat een minimum van 200Mbps mij zal voldoen, zolang downloaden en streamen vlot gaat. De games die ik wil spelen zijn redelijk zwaar, The Witcher 3: Wild Hunt, Battlefield 1, .... ik wil ook streamen als dat kan.
Dan wil je *echt* bedraad werken. WiFi is half-duplex, je kunt dus niet zenden en ontvangen tegelijk. Als jij wilt gamen en wilt streamen heb je twee gegevensstromen die elkaar bijten. Het is niet onmogelijk over WiFi, maar met een verdieping en een paar muren ertussen is het ernstig twijfelachtig of het goed gaat.
- Deze vind ik niet zo goedkoop, maar aangezien een kennis van mij voor bedraad internet heeft aangeraden zal ik voor een netwerkkabel willen kiezen. Ik denk dat downloaden en streamen een stuk vlotter zullen verlopen.
Inderdaad. Zolang je kabel goed genoeg is om zonder packetloss verbinding te maken, kan er bruto 1000Mbps over, wat netto ~940Mbps TCP oplevert. En dat voor een zeer bescheiden prijs vergeleken met minder stabiele/performante alternatieven.
- Gemiddelde snelheid buiten piekuren (19u-23u) : Download - 180 Mbps, Upload - 18 Mbps. Deze test heb ik draadloos gedaan via mijn laptop.
Bedraad direct op de modem geeft een betere indicatie van de werkelijke snelheid, maar dit is duidelijk genoeg. Waar heb je deze test uitgevoerd? Op jouw kamer of vlakbij de router?
[...]

- Kabel gaat langs drie muren, de grond is van tegels en de kabel zal achter een grote tv kast gaan en tussen twee deuren.

[...]

- "Bedenk trouwens dat het netter en betrouwbaarder is om de kabels in leidingen weg te werken met contactdozen aan beide uiteinden, dan om een enkele kabel met stekkers direct van router naar PC te trekken." Sorry voor deze noob vraag maar ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik had in gedachte dat de Ethernetkabel verbonden moet zijn rechtstreeks met het moederbord en router en dan netjes weggewerkt moet worden van de woonkamer tegen de muren achter de tv kasten en zo door de deuren.
Wat jij voorstelt is een losse, slingerende kabel door het huis. Dat vinden de meeste mensen niet mooi, maar technisch is het ook geen goed idee: zo'n kabel kan tussen de deur komen te zitten, mensen kunnen erop gaan staan en voorwerpen kunnen erop vallen en als je huisdieren hebt kunnen ze eraan knagen.

Het is een veel beter idee om kabels in leidingbuizen door de muren heen te trekken (zoals gebeurt voor electra en doorgaans ook voor telefonie en televisie). Doorgaans lopen dergelijke leidingen van de meterkast naar de kamers. In de meterkast ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tele2-nl/attachment/c6d7c6bf-a56d-421f-8e13-23fbecb6bf02.png
Zie de buis links van het doosje "KPN" waar een tweetal kabels in gaan. Die komen ergens anders in huis uit.

In de andere kamer zie je dan iets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yGMWCHhzwfDztg7MuIzqqFaV/full.jpg

Daar zit zo'n montagedoos achter waar je de kabels de muur in ziet gaan.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-oo_JK3gXef8/VCVi8KyQkXI/AAAAAAAALRg/mHgP3SBh5Yw/w737-h553-no/IMG_20140926_145801.jpg

Als er dus leidingbuizen lopen tussen jouw slaapkamer en de meterkast en tussen de woonkamer en de meterkast kun je de netwerkkabels door die buizen trekken, dan aan de uiteinden wandcontactdozen plaatsen, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://electro-etc.nl/wp-content/uploads/2014/03/tmp_kVcJJT.jpg

Heb je geen vrije plek meer, dan kun je Cat6 RJ45 combineren met coax in dezelfde contactdoos:
Afbeeldingslocatie: https://www.utptang.nl/media/catalog/product/cache/3/thumbnail/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/c/o/cb3cb5b07ea49709a854827e5b8142e6/www.utptang.nl-Combi-Outlet-Coax-+-UTP-Cat6-1x-RJ45-Gigabit-uitvoering,-retourgeschikt-voor-cai-Tv-en-Sat.-JMS-Combioutlet-1-(1xutp-ftp-+-1x-coax-f-connector)-19.jpg

Zo zorg je voor goede afwerking waardoor alles er net uitziet - en waarmee de kabels veilig weggewerkt zitten en jarenlang betrouwbaar zullen blijven.

Door de muur wil je stugge (solid-core) UTP gebruiken, voor de aansluiting van wandcontactdoos naar PC of naar router wil je korte flexibele (flexible-core) UTP patchcables gebruiken.
FTP is extra afgeschermd tegen verstoringen van buitenaf. Het levert alleen meerwaarde als je die hebt, wat in een normale woning vrijwel uitgesloten is. Bovendien is FTP lastiger om te monteren - het is dikker, het is stugger, en voor goede werking moet de mantel altijd ergens geaard worden (en waar dat is hangt ook af van aantal factoren). Als je niet zeker weet dat je (S/)FTP nodig hebt, wil je het niet gebruiken.

Duurder is zeker niet altijd beter.
zou ik een Cat6 UTP kopen, zal ik die kunnen verbinden met mijn router en moederbord?
Als je er RJ45-stekkers op hebt zitten en je moederbord een Ethernetaansluiting heeft: ja.

Maar wederom, het is een beter idee een lang stuk stugge Cat6 door de muur te laten lopen, die af te werken met contactdozen, en dan korte flexibele patchcables van contactdoos naar router/moderbord.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je NU bekabeling gaat trekken, ga voor CAT6 of liever nog, CAT6A.
Die kabel kan snelheden tot 10GBit/s aan: Wikipedia: Category 6 cable

Heb je nu nog niet nodig, maar stel dat je in de toekomst toch hogere snelheden dan 1GBit/s wilt kunnen halen, hoef je de kabel niet te vervangen.

6/6A is weinig duurder dan CAT5E en voor het prijsverschil zou ik het dus niet laten.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

MAX3400 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:31:

Als je bijvoorbeeld niet weet wat jouw internet-snelheid is, is het een beetje zinloos om een dure kabel te trekken of een slechte WiFi-kaart te kopen.
"Dure" kabel bestaat niet. Alleen mensen die te veel aan een kabel uitgeven.

maar on topic: Ook mijn oude 18 jaar !!!! oude CAT 5e, trekt gewoon 1 Gbit. (server staat in de schuur, met 20 meter CAT 5e (soepel ook nog!)). En dat draait als een zonnetje. Transfer tussen server en NAS gaat tegen de 920 Mbps....

Maar ik zou gewoon nu gaan voor CAT6A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje859
Na lang te zitten twijfelen heb ik toch beslist om draadloos te gaan.

De reden: Ik woon in een appartement die ik huur, dus ik kan geen gaten in de muur boren, kabels in leidingbuizen door de muren laten gaan is dus geen optie

En met die wandcontactdozen gaat hem ook niet worden. Kan niet geïnstalleerd worden in mijn appartement.

Een meterkast? Zoiets heb ik niet. Ik heb trouwens een simpele router met een adapter die verbonden is met een wandcontactdoos, da's alles.

En als gamen en streamen moeilijk gaat. Dan zal ik maar bij gamen blijven, streamen is een leuke bonus maar zeker niet verplicht.

Als downloaden soepel gaat (hoeft niet heel snel), en als ik kan gamen zonder lag, ben ik al zeer content.

Daarom ben ik twijfelen tussen de volgende Netwerkadapters:

en

pricewatch: Asus PCE-AC68

Als de meerprijs van diegene die jij me hebt aangeraden het waard is, zal ik ervoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniempje859 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:44:

De reden: Ik woon in een appartement die ik huur, dus ik kan geen gaten in de muur boren, kabels in leidingbuizen door de muren laten gaan is dus geen optie
"Dus"?

Dus niet. Een huurhuis is ook je eigen woning die je naar eigen goeddunken mag inrichten. Een verhuurder mag als voorwaarde stellen dat alles na einde huur in originele staat teruggebracht wordt, maar stopverf in evt gaten en aan die eis is voldaan.
En met die wandcontactdozen gaat hem ook niet worden. Kan niet geïnstalleerd worden in mijn appartement.

Een meterkast? Zoiets heb ik niet.
Waar staat jouw electriciteitsmeter dan?
Ik heb trouwens een simpele router met een adapter die verbonden is met een wandcontactdoos, da's alles.

En als gamen en streamen moeilijk gaat. Dan zal ik maar bij gamen blijven, streamen is een leuke bonus maar zeker niet verplicht.

Als downloaden soepel gaat (hoeft niet heel snel), en als ik kan gamen zonder lag, ben ik al zeer content.
Dan moet je zeker in de 5GHz werken en als het even kan op de (W)LAN zelf QoS instellen.
Daarom ben ik twijfelen tussen de volgende Netwerkadapters:

en

pricewatch: Asus PCE-AC68

Als de meerprijs van diegene die jij me hebt aangeraden het waard is, zal ik ervoor gaan.
Tja, definieer "het waard".

De twee kaarten zijn erg vergelijkbaar, van zelfde vendor (Asus) met zelfde chipset vendor (Broadcom) en zelfde drivers. Verschil is dat de AC68 een BCM4360 heeft met 3x3 MiMo. en de AC88 een BCM4366 heeft met 4x4 MiMo. Als je een 4x4 MiMo AP zou hebben, zou die laatste waarschijnlijk 33% betere performance geven.

Helaas heb je niet kunnen aangeven welk AP je exact van Telenet hebt, maar voorzover ik weet hebben ze (nog) geen 4x4 apparaten. Dat betekent dat je die 33% betere performance niet gaat halen op de AC88. Wel is de ontvangstgevoeligheid van een 4x4 array beter dan 3x3, dus het zal iets sneller zijn cq iets stabieler werken. Is dat jou het prijsverschil waard? Dan de duurdere nemen. Zo niet de goedkopere.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 10:02
Er zijn zelfs nog goedkopere 3x3 (~40 euro) en 2x2 (~25 euro) 802.11ac kaarten.

Kun je de resterende euro's in het potje voor een 802.11ac-AP gooien, als de huidige dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje859
Dan is de keuze voor pricewatch: Asus PCE-AC68 wel snel gemaakt.

Ik heb de reviews gelezen hier op tweakers en de meeste zeer content, op youtube heb ik een review erover gezien en in de comments beschrijven consumenten dit producten als zeer goed en raden ze hem aan voor snel internet, gamen zonder lag en downloaden.

Dit is dan wel simpel op het moederbord te inprikken. Er is ook een CD om de drivers te installeren als ik me niet vergis. Kan ik die drivers ook online vinden? Zo niet, dan zal ik een aparte optische drive die via usb aan te sluiten is moeten kopen. Heb namelijk geen zin om die in de computer zelf te installeren.

Het is natuurlijk beter als het bekabeld is, maar zal die netwerkadapter volgens jouw voldoende zijn om op een matige snelheid games te kunnen downloaden/spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00
Elke driver is op internet te vinden. En die zijn meestal nieuwer (dus misschien beter) dan wat op cd rom meegeleverd wordt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Of het voldoende is om games te kunnen spelen hangt van meer dan alleen die adapter af, wifi is twee richtingsverkeer dus de kwaliteit van jouw AP, hoe druk het is bij jou (veel buren met veel wifi netwerken), of er stoorzenders zoals een babymonitor of draadloze camera zijn en van wat voor materiaal jouw huis is gemaakt, die kaart zou het op zichzelf moeten doen, of hij goed werkt is met Wifi niet te voorspellen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Anoniempje859 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:44:
Lijkt mij een grandioos hopeloze exercitie, zelfs al werkt het, helemaal bevredigend gaat WiFi nooit worden icm gamen.
Er is geen verhuurder die jou kan verbieden een 7mm gaatje door een muur te boren voor een noodzakelijke internet verbinding.
Hoeveel zakken stuc denk je nodig te hebben bij vertrek om dit zwarte gat van 7mm weer op te vullen?? :+

Kies liever losse UTP kabel, dat voert iets makkelijker door een piepklein boorgat dan als je de connector er compleet aan laat zitten.
Als je per se kabel + connector door de muur wilt voeren dan moet je een beduidend groter gat boren, zou ik niet doen.
Alleen moet je na gedane arbeid wel aan beide zijden even een nieuwe connector correct aankrimpen.
Deze wandcontactdozen bestaan uiteraard ook in opbouw versies. ;)

Je kunt uiteraard ook vloeken in de kerk door gewoon een UTP kabel rechtsstreeks in de ethernetpoort van je pc te steken.
Het is natuurlijk niet zoals het hoort, maar ik heb dat ook eens uit nood "tijdelijk" gedaan en uiteindelijk is dat zeker 10 jaar zonder enig morren blijven zitten, zelfs met een solid cable (wel met een correcte plug voor solid). O-)

Een alternatief voor WiFi is powerline, zodat je je internet over het eigen lichtnet voert.
Werkt niet altijd even betrouwbaar en het is duurder dan UTP.

Heb je al coax liggen dan is ook moka te overwegen.

Maar cat6 UTP is de goedkoopste, de eenvoudigste en de best werkende 100% oplossing voor het probleem dat je hier aandraagt. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 27-07-2017 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thralas schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:05:
Er zijn zelfs nog goedkopere 3x3 (~40 euro) en 2x2 (~25 euro) 802.11ac kaarten.

Kun je de resterende euro's in het potje voor een 802.11ac-AP gooien, als de huidige dat niet doet.
Er zijn zeker goedkopere, maar die hebben antennes direct op de kaart en niet aan verlengkabel. Aangezien de kaart zelf achterin de PC steekt en dat zo mogelijk slechtste plek is voor WiFi, is die verlengkabel belangrijker dan de kaart zelf :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 10:02
dion_b schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:54:
[...]

Er zijn zeker goedkopere, maar die hebben antennes direct op de kaart en niet aan verlengkabel. Aangezien de kaart zelf achterin de PC steekt en dat zo mogelijk slechtste plek is voor WiFi, is die verlengkabel belangrijker dan de kaart zelf :o
Deze komt gewoon met een losse anetenne (2x2).

pricewatch: Gigabyte WB867D-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thralas schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:10:
[...]

Deze komt gewoon met een losse anetenne (2x2).

pricewatch: Gigabyte WB867D-I
Dan is dat een prima voordelige keus :)

Ik zie trouwens dat het een Intel chip bevat. Die is duidelijk minder performant dan de BCM4360 in de PCE-AC68, maar heeft wel een voordeel: goede Linux support. Mocht je ooit Linux willen draaien, blijf dan verre van de Broadcom NICs, zeker met recent chipset erop. Voor enkel Windows is het minder relevant, de Broadcom driver voor Windows werkt prima.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje859
Die pricewatch: Gigabyte WB867D-I vind ik prima, veel goedkoper. Maar op de reviews lees ik dat die 1x om de 1 à 2 uur zijn verbinding verliest voor 10 seconden. Is dat zo? De anderen zijn er wel tevreden over.

Als ik nog altijd games op een gemiddelde snelheid kan downloaden en kan gamen zonder lag ben ik zeer al zeer blij. Dan kom ik veel goedkoper uit.

Ik heb gelezen dat mensen er ook een aparte modem erbij kopen? Is het niet voldoende als het draadloos verbindt met mijn AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij Telenet kun je sowieso geen eigen modem kopen/gebruiken. Als de AP in de Telenetmodem/router/AP niet voldoet om goed signaal naar je desktop te krijgen kun je er altijd een AP naast nemen. Waar je dan tegenaan loopt is natuurlijk dat die AP ook een netwerkkabel nodig heeft naar de (modem)router toe :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje859
Laten we zeggen dat het voldoet om goed signaal naar mijn desktop te krijgen, zou die dan volgens jou voldoende zijn voor mijn soort gebruik? Wat is jouw persoonlijke mening over die netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Prima ding. Het is eigenlijk gewoon de Intel AC7260 (of mogleijk 8260, maakt iig behalve aansluiting weinig uit) op een mPCIe -> PCIe converter geprikt. Oftewel zelfde adapter die je in veel mid/high-end laptops aantreft, en zowat enige laptopadapter die je retail makkelijk kunt kopen als je laptop in eerste instantie geen fatsoenlijke WiFi had. Ik tik dit overigens op laptop met een AC7260.

Er bestaan betere WiFi NICs, maar bij fatsoenlijk signaal voldoet dit zeker, en feit dat de antennes aan verlengkabel hangen is erg positief (IMHO noodzakelijk voor desktopgebriuk). Verschil tussen dit en een van de twee Asus monsters is qua performance zeker aanwezig (zowel qua throughput als qua gevoeligheid), maar of het het prijsverschil rechtvaardigt... dat moet je zelf beslissen. Voordeel van de Gigabyte/Intel NIC is bovendien zoals gezegd multi-OS driver support. Als je een keer een Linux LiveUSB moet draaien kun je het itt die Asus/Broadcom gevallen ook gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1