Ik ben helaas niet zo tevreden met die update.
Doordat die brawlboxes nu uit het spel verdwenen zijn, worden nu bepaalde zaken lastiger bereikbaar en gaat de voortgang in het spel minder snel. Met die brawlboxes had je altijd x procent kans op een starpower of gadget. Nu moet je die verplicht kopen met coins terwijl het verdienen van coins lastig blijft. Oftewel, de snelheid in voortgang gaat er op achteruit.
Ik heb inmiddels alle brawlers, dus heb ik niets aan die nieuw geïntroduceerde Credits die ik krijg om nieuwe brawlers te unlocken. Nu worden ze weggegeven aan de "Level of Fame", terwijl ik liever coins of power points had gehad.
De Trophy road is overigens wel verbeterd. Je krijgt steeds vaker een beloning, en je ziet ook meteen wat het is.
De kans van 3% op 200x een token doubler is met die brawlboxes ook verdwenen uit het spel.
Ik spaarde namelijk alle Bonus Rewards van een seizoen op, en zodra er een coin shower event was, opende ik al die boxes waardoor ik dan extra token doublers kreeg. Hierdoor kreeg ik dan 2x zoveel coins tijdens dat event.
Een event die van vrijdag 10.00u t/m maandag 10.00u duurde levert normaal 780 coins. (Donderdag beperkt spelen zodat je vrijdagochtend de 200 tokens meteen kunt gebruiken.) Met een token doubler leverde zo'n weekend dus 780 coins extra. (+ nog de brawlers die ik hoger in ranking kreeg. Normaal krijgt je daar 10 tokens voor, en met een token doubler dus 20. En tijdens een coin shower event betekent dat dus 20 extra muntjes.)
Daarnaast is die nieuwe versie is helaas een stuk trager met opstarten. Het starten van de app zelf (dus het zwarte scherm tot het SuperCell logo wordt weergegeven) duur nu zo ongeveer 15 seconden, terwijl dat vlak daarvoor nog ongeveer 3 seconden was. Zodra het spel eenmaal is gestart, draait het weer als vanouds. Hopelijk fixen ze dit in de volgende update.