Ook een DM deelname beëindigd na betaling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Refererend aan dit topic, heb ik hetzelfde bij de hand...

De user [Verwijderde gebruiker] is ineens niet meer te berichten via DM, omdat zijn account niet meer actief is.

Nu verliep het allemaal al niet vlotjes, maar ach, dat kan gebeuren denk je dan.

Daarnaast gaat het om een erg klein bedrag bij mij (gelukkig), maar wellicht zijn er meer die zijn ingegaan op de advertenties van deze meneer, en hij had er een paar staan die flink waren qua bedrag.

Ik heb een emailadres waar ik via paypal geld naartoe heb overgemaakt en de naam die daar bij hoort (of althans, geregistreerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 20-07-2017 22:53 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Via een geschil bij Paypal kun je dan toch je geld terug claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Niet bij een familie overboeking...

Eigenlijk gaat het me niet om dat heel erg kleine bedrag van mij, maar meer om de eventuele 'echt' gedupeerde(n), want hij had behoorlijk dure dingen te koop staan...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

albino71 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:00:
Niet bij een familie overboeking...
Waarom ben je daar dan op in gegaan? Ik snap echt niet dat mensen dit doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ging om de verzendkosten bij achteraf betalen, dat risico wilde ik wel nemen.

Nogmaals, het gaat me eigenlijk niet om mij...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan niet faciliteren in uitleg over ieder geblokkeerd account. Waar nodig en mogelijk worden mensen automatisch geïnformeerd over mogelijke ongeregeldheden. Het lijkt dat dat vinkje hier niet aangevinkt was.

Het blijft vooral belangrijk dat mensen waakzaam blijven. Het maakt een oplichter niet uit of het alleen verzendkosten zijn of meer, zolang het eenvoudig genoeg is om er voldoende van binnen te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:14:
Het lijkt dat dat vinkje hier niet aangevinkt was.

Het blijft vooral belangrijk dat mensen waakzaam blijven. Het maakt een oplichter niet uit of het alleen verzendkosten zijn of meer, zolang het eenvoudig genoeg is om er voldoende van binnen te slepen.
Wordt dat vinkje nog achteraf uitgevoerd? Zou wel moeten, want wie weet hoeveel er nu nog aan het wachten zijn op iets... Ja dus, bedankt...

Verder helder dat iedereen zelf moet nadenken en afwegen, en dat heb ik gedaan.
Hij leek wat vreemd, maar (iig bij afhalen) betrouwbaar. Die zijn er natuurlijk ook...

Ik heb contact met andere Tweakers hierover en heb gegevens beschikbaar indien nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 21-07-2017 16:21 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:16:
[...]

Wordt dat vinkje nog achteraf uitgevoerd? Zou wel moeten, want wie weet hoeveel er nu nog aan het wachten zijn op iets...

Verder helder dat iedereen zelf moet nadenken en afwegen, en dat heb ik gedaan.
Hij leek wat vreemd, maar (iig bij afhalen) betrouwbaar. Die zijn er natuurlijk ook...

Ik heb contact met andere Tweakers hierover en heb gegevens beschikbaar indien nodig.
Als het goed is, heb je inmiddels een DM ontvangen - gegevens zie ik graag per DM, zodat we die kunnen verzamelen. Intussen is het aan te raden dat iedereen aangifte doet - er zijn er helaas heel veel nodig voordat actie genomen wordt. Maar, als mensen structureel aangiftes blijven doen, wordt op gegeven moment ook duidelijk dat het een groot probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:21:
[...]

Als het goed is, heb je inmiddels een DM ontvangen - gegevens zie ik graag per DM, zodat we die kunnen verzamelen. Intussen is het aan te raden dat iedereen aangifte doet - er zijn er helaas heel veel nodig voordat actie genomen wordt. Maar, als mensen structureel aangiftes blijven doen, wordt op gegeven moment ook duidelijk dat het een groot probleem is.
Yes, dankjewel...

Gegevens stuur ik zo per DM...

Verder ter info; Er wordt in de zojuist gestuurde DM verwezen naar "opgeletopinternet.nl", echter dat forum is niet meer actief.

[ Voor 63% gewijzigd door albino71 op 21-07-2017 16:24 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, we zijn aan het kijken naar mogelijkheden en alternatieven. Helaas konden we geen oplossing vinden om ze in de lucht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik denk ff mee...

Waarom niet gewoon hier een "alleen voor ingelogde gebruikers" toegankelijk topic dan?

Niet zo moeilijk toch lijkt me?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt eenvoudig, maar dat is het niet ;)

Je wil sowieso een platform waar alles verzameld wordt vanaf verschillende bronnen, en je zal zaken fysiek moeten scheiden van core business. Opgelet is eerder ook al eens uit de lucht gehaald omdat ze persoonsgegevens publiceren en er een zaak volgde. Anyway, we kijken nog naar een weg, mogelijk dat we hier naar gaan verwijzen:
https://opgelicht.avrotros.nl/forum/categories.php
Pagina: 1