Nieuwe desktop (goh!)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik_klaver
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-09 19:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking, fotobewerking (beginnend) en renderen van animaties/3D-scenes.

[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?[/i
M'n huidige systeem draait al Win10, daarna vooral Blender en Gimp. Gamen? Huh, deze desktop is op maat gebouwd om TES Skyrim te spelen, maar tot op heden heb ik 't spel nog altijd niet gekocht. Ik ben eigenlijk blijven hangen bij HoMM V..

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1000,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Boxed€ 114,31€ 114,31
1Cooler Master Elite 431 Plus€ 49,26€ 49,26
1BenQ GL2250HM Zwart€ 109,-€ 109,-
1Logitech Z-10€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow KC400 256GB€ 122,90€ 122,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,47

De kast valt denk ik mee te nemen, misschien de voeding, Ik heb bij de kast 'n beetje gegokt, maar het is beslist een tower-model.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-> videokaart vraagt (meestal) om -> nieuw moederbord, en dan zit je meteen aan -> nieuwe processor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidea is wel prettig, vanwege de cuda, maar niet verplicht.

Ga je overklokken?
Serieus, wat is overklokken?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Onderstaand lijstje aan een kritische blik onderwerpen en opmerkingen/wijzigingen maken dan wel voorstellen, s.v.p.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1ASRock AB350M-HDV€ 72,50€ 72,50
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 359,-€ 359,-
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 85,95€ 85,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,95€ 135,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,49€ 53,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 920,84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Diemer_
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-10-2024
Je topic is niet erg duidelijk! Er staan dingen in van de topic template, deze moet je wel invullen. als je het wat duidelijker maakt zullen we kijken of we je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:50
Er zijn inderdaad wat punten in je topic start wat ik niet vat.

Neem je oude voeding mee?
En zo ja, wat voor voeding is het?

En wat doe je met die AMD A10 cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik_klaver
@_Diemer_ Ik ben zo duidelijk geweest als ik maar kan zijn; meegenomen uit de topic template wat volgens mij van toepassing was.

@CryRaven Oude voeding neem ik niet mee (als ik 't goed heb is het een Corsair CX430) Wat zou ik met die AMD A10 moeten doen?

Weet je, laat verder ook maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
Opzich ene prima systeem, je kunt nog wat op de videokaart besparen;

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G

Verder is het misschien toch een goed idee om te kijken wat voor kast het exact is?
Je stop een stuk krachtigere hardware in je pc, die warmte moet wel afgevoerd kunnen worden.

Het mobo zou je nog iets meer in kunnen investeren, maar aan de andere kant als je de stock koeler gebruikt zal er wel wat airflow langs de vrm gaan.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

@rik_klaver

De verwarring komt doordat je in de eerste tabel een aantal onderdelen hebt staan, waarvan de vraag is;
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Doordat je die A10 erin hebt staan lijkt het dus dat je die mee wilt nemen naar je nieuw te bouwen systeem, maar aangezien je ook een Ryzen processor in je tweede tabel hebt komt de verwarring om de hoek.

Als je iets uitgebreider bent in wat je precies wilt gaan doen dan kan er veel gerichter advies aan je gegeven worden. Je schrijft dat je onder andere 3d animatie/rendering wil gaan doen, maar is dat dus met Blender en Gimp of gebruik je daar ook nog andere software voor?

Overigens; Videokaart vraagt in weinig gevallen direct om een nieuw moederbord. De processor is een ander verhaal, maar een videokaart gaat altijd in hetzelfde slot waar de meeste moederborden daar minimaal 1 van hebben.

Al met al lijkt je systeem zoals in de onderste tabel prima keuze voor hetgeen je er mee wil doen. Wellicht nog even een dubbelcheck welke kast je precies hebt om er zeker van te zijn dat alles past en genoeg gekoeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:50
rik_klaver schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:29:
@_Diemer_ Ik ben zo duidelijk geweest als ik maar kan zijn; meegenomen uit de topic template wat volgens mij van toepassing was.

@CryRaven Oude voeding neem ik niet mee (als ik 't goed heb is het een Corsair CX430) Wat zou ik met die AMD A10 moeten doen?

Weet je, laat verder ook maar..
Wij vragen gewoon zodat het ons duidelijk wordt hoe we jou het beste van advies kunnen voorzien.

Aangezien je laatste zin krijg ik niet het idee dat je onze vragen op de prijs stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik_klaver
Het was ook niet zo hele verstandig van me...ik kan daar nogal kort-door-de-bocht in zijn. Weet je, ik had op 't "werk" al gevraagd (antwoord: positief naar beste vermogen), maar daarna dacht ik: laat me dit ook voorstellen aan de knutselaars en ervaren zelf-bouwers. Voor mij zou 't de eerste keer worden..

Ps. bij mij is het echt, V: bios flashen? A: O. RML genereren? Dat is eenvoudig kopieer en plak. TIworker.exe stopen? Kan ik ook. Maar verder uh...
Pagina: 1