Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
s0kkie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:08:
De eerste premiere van Star Wars die ik ga missen omdat ik op vakantie ben, waarom doen ze het dan ook potverdikkie in mei :(
Omdat de eerste zes ook in mei uit kwamen :P

De scene die al een tijdje bij een select aantal Renault dealers te bekijken is werd vandaag ook op youtube gegooid. De scene met het spel tussen Han en Lando in 360º:

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Solo Red Carpet premiere in Los Angeles afgelopen nacht:

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:26
De reviews van Solo zijn uit embargo omdat de première in Cannes uitgekomen is. Voorlopig zit het op 73%. Ik heb er een aantal gelezen en voor mij wordt het wachten op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik heb ook wat spoiler free reviews gekeken. Ik verwacht er eerlijk gezegd helemaal niks van.
Mijn verwachting is een space-heist movie waar toevallig wat Star Wars muziek onder zit.

De eerste reacties zijn goed.... niet fantastisch, maar gewoon goed!

De tickets zijn wel binnen, maar sta wel achter een hoop YouTubers. Zolang wij geld blijven geven aan Lucasfilm, blijven we ''goede'' films krijgen. Terwijl we fantastische films willen. Zonder politiek en SJW gezeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Om het met Yoda uit TLJ te zeggen: "Time it is for you to look past a pile of old books, hmm?"

Ik denk dat vele regisseurs blijven vast houden aan "ticking the right boxes" zoals bvb X-Wing fights, super weapons, exotische aliens, bar scenes, goofy robots, quotes zoals "I've got a bad feeling about this", ... Eens je op het einde van die lijst komt, dan blijft er niet veel vrijheid meer over voor creativiteit. Maar de films zijn wel altijd slick en professioneel gemaakt, enkel zit er weinig "spanning" in omdat je als kijker ook al die check boxes probeert af te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Vandaag de grote dag dus... ga hem vanaaf pas om 22:00 in IMAX Den Haag zien, ik laat me verrassen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Freshnezz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:44:
Vandaag de grote dag dus... ga hem vanaaf pas om 22:00 in IMAX Den Haag zien, ik laat me verrassen 8)
Ik ga Vrijdag avond IMAX Den-Haag. Dit is er niet zo eentje waar ik op de premiere dag de film gezien moet hebben! O-).

Veel plezier vanavond in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:21
Ik sla deze lekker over. Voel me nog steeds genaaid door TLJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Dubrillion schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:05:
[...]

Ik ga Vrijdag avond IMAX Den-Haag. Dit is er niet zo eentje waar ik op de premiere dag de film gezien moet hebben! O-).

Veel plezier vanavond in ieder geval!
Nee klopt, normaal zou ik vrij nemen en smiddags al gaan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:31
niet best als je je al genaaid voeld door een film.....
Robehr schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:34:
Ik sla deze lekker over. Voel me nog steeds genaaid door TLJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-09 09:47
Ik heb hem net gezien. Wat. Een. Film.
Persoonlijk vond ik hem heel veel beter dan TLJ. (Niet zo geforceerd grappig).
Als je TLJ verschrikkelijk vondt zal deze echt niet tegenvallen.

Kzal vandaag nog maar geen spoilers geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter

Vanaf nu staan er spoilers in dit topic. Heb je de film nog niet gezien en wil je niet gespoild worden, stop dan nu met lezen en kom pas terug nadat je de film gezien hebt :)

.

Seriously, je bent gewaarschuwd, vanaf hier kunnen spoilers openlijk besproken worden, spoiler tags zijn niet meer nodig

Mijn eerste reacties:

Okay, film zelf. Qi’ra viel lichtelijk tegen. Opzich interessant en ik wil graag zien hoe zij en Maul verder gaan of wat ze hiervoor uitgespookt heeft. Maar ik had meer van haar verwacht.

Jammer van Val. Beckett en Val boek svp!

L3 was meh. Phoebe’s acteerwerk als L3 was awesomesauce.

Chewie was BAMF! Erg toffe moves hier en daar. Zo zie ik wookiees graag.

Donald en Alden zijn een uitstekende Lando en Han, weinig op aan te merken.

Name drops waren tof, Warwick was tof.

Enfys is interessanter dan verwacht, in eerste instantie erg meh, maar na de unmasking en backstory werd het interessant.

Soundtrack was meh :/
Ik had graag dat stukje wat ze in de laatste trailers en Renault reclame gebruiken terug gehoord, al was het maar bij de title card.

Over title card gesproken… meh.

En de niet-crawl…. jammer. Snap het idee, maar naar mijn mening maken ze de ‘A long time ago’ tekst een stuk minder krachtig door die niet-crawl net zo te doen.

Al met al een toffe SW actiefilm die ik met plezier in de roulatie zet denk ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 23-05-2018 23:50 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Film was zeker erg goed. Ik vond hem ook een stuk leuker dan TFA en TLJ. Meer omdat gewoon de hele story vrij vernieuwend is.

En Maul... gaan we die terug zien in zij eigen film waar hij een plannetje bedenkt om wraak te nemen op Palpatine? Of gaan we die als main villain zien in de Kenobi spin off :o

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
raiders schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:20:
En Maul... gaan we die terug zien in zij eigen film waar hij een plannetje bedenkt om wraak te nemen op Palpatine? Of gaan we die als main villain zien in de Kenobi spin off :o
Maul heeft al een grote story line in The Clone Wars en Rebels.
spoiler:
In Rebels maakt Ben Kenobi op Tatooine eindelijk een einde aan Mau's leven.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Nou, gister gezien. Vond hem wel ok, niet beter dan de 'echte' Star Wars films (ook niet TLJ) en ik vond Rogue One ook veel beter.

Was gewoon een leuke actie/avonturenfilm, niet al te veel diepgang helaas, maar heb me gewoon goed vermaakt. Had erger gekund ;)

Alden vond ik Han wel redelijk neerzetten, wel even wennen maar toch wel goed geacteerd. Lando vond ik geweldig!

Erg leuk ook al die verwijzingen (die leider van de Shadow Collective was een grote wtf moment omg).

En Han shot first!! 8)7
Soundtrack was meh :/
Vond ik niet, de soundtrack was niet TE aanwezig zoals bij Rogue One. Die vond ik teveel een wannabe John Williams gehalte hebben die op sommige momenten gewoon anticlimactisch de plank totaal missloeg bij mij. Vond het bij deze wat subtieler met af en toe wat herkenbare deuntjes (Asteroid field!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-09 09:47
Freshnezz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:24:Erg leuk ook al die verwijzingen (die leider van de Shadow Collective was een grote wtf moment omg).
Alleen wel jammer dat hij zijn lightsaber ff moest showen om ons (de kijkers) te overtuigen dat het wel echt Maul was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Spike_wolf schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:35:
[...]

Maul heeft al een grote story line in The Clone Wars en Rebels.
spoiler:
In Rebels maakt Ben Kenobi op Tatooine eindelijk een einde aan Mau's leven.
Ja die heb ik beide gezien, maar het is meer dat ik me afvraag hoe ze hiermee verder gaan. Ze introduceren Maul hier niet voor de grap. En in Rebels hebben we al geleerd dat hij een slag wil slaan tegen The Empire. Met de stapel explosieven (weet of niet meer hoe het heet) wat we zien in Solo zou dat prima moeten lukken.

Zou de Kenobi film misschien een opbouw zijn naar het gevecht uit Rebels? Want dat maakt de film ook ineens een stuk interessanter dan 2 uur Ewan Mc Gregor die door de woestijn loopt :P
jannickdeb schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:30:
[...]

Alleen wel jammer dat hij zijn lightsaber ff moest showen om ons (de kijkers) te overtuigen dat het wel echt Maul was.
Verhaal technisch is het ook wat raar. Lightsabers zijn niet heel gewoon in deze tijd. (Bijna) niemand wist dat Palpatine en Vader Sith's waren. En de Jedi zijn op dit moment allemaal dood (tenminste dat denken ze).

[ Voor 22% gewijzigd door raiders op 24-05-2018 13:12 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik ben afgelopen Vrijdag naar Solo geweest. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Ik ging omdat ik Star Wars fan ben en niet omdat ik op deze film zat te wachten.

Er zaten leuke nostalgie momenten in, zonder dat ze het ook weer TE deden. Ja uiteraard zagen de de bekende dobbelstenen wel 6x in beeld en heet Han dus Solo omdat de Empire hem zo genoemd heb.... Maar daarbuiten vond ik het een vermakelijke film.

Ik raadt iedereen aan om er toch blanco in te gaan en er gewoon van te genieten.
Stukken beter dan Last Jedi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Film gezien, ik was aangenaam verrast. Het stuk met die trein en die Kessel run waren erg goed. Snap alleen niet wat ze met Darth Maul wilden. Gaan we meer zien in de nog komende anthology films van Boba Fett en Obi Wan ? Soort poging van een mini shared universe ?

Eerste weeked box office lijkt zozo. De bios vanmorgen om 11.00 was nog geen derde vol denk ik, andere kant wie gaat er op een bloedhete dag naar de film.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

"I hate you."

"I know."

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
loekf2 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:21:
Eerste weeked box office lijkt zozo. De bios vanmorgen om 11.00 was nog geen derde vol denk ik, andere kant wie gaat er op een bloedhete dag naar de film.
Volgens boxofficemojo valt het tegen. Er is veel concurrentie van Deadpool 2 en Avengers. Mensen kunnen uiteraard nog een aantal weken wachten, maar denk dat het minder populair is dan Rogue One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
algalid schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:11:
[...]

Volgens boxofficemojo valt het tegen. Er is veel concurrentie van Deadpool 2 en Avengers. Mensen kunnen uiteraard nog een aantal weken wachten, maar denk dat het minder populair is dan Rogue One.
Vraag me wel af waarom dat komt. Afgaande op collega's hangt er toch een "mweh" sfeertje rond deze film, wat niet terecht is, want het is geen top film (zou hem minder dan Rogue One ranken), maar toch best vermakelijk. Andere kant, bv. Ant Man was leuker dan Solo en Ant Man bracht iets van 600-700 miljoen op. Denk dat Disney in z'n handen mag knijpen als ze 600 miljoen halen. Zullen ze niet blij van worden met alle reshoots (productie budget van uiteindelijk 200+ miljoen ?).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Volgens boxofficemojo was het budget zelfs $300 miljoen. Maar afgaande op de inkomsten zullen ze wel break-even halen binnen 3 weken, dankzij internationale verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat een draak van een film.
Een dun verhaal, waar ook nog het nodige aan ontbrak (kom op Qi'ra... je hebt alle tijd gehad om iets te vertellen, dit was te plat). Plotwendingen die niet als een verrassing kwamen. En dan ben ik niet eens een die-hard SW fan.Ik ben de film wezen kijken omdat Jester-JR hem wilde zien.
Dat dan weer wel... kudoo's van de fans van onder de 10.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

raiders schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:06:
[...]
Verhaal technisch is het ook wat raar. Lightsabers zijn niet heel gewoon in deze tijd. (Bijna) niemand wist dat Palpatine en Vader Sith's waren. En de Jedi zijn op dit moment allemaal dood (tenminste dat denken ze).
Nou... tenzij ze in een galaxy long ago and far away last hebben van hun collectief geheugen denk ik dat dat wel meevalt:
That’s five to seven years after the fall of the Jedi, and 14 to 11 years before the Battle of Yavin and the destruction of the first Death Star.
bron

En het is niet zo dat de Jedi voor hun val een klein, onbeduidend clubje zijn geweest. als je dit zo bekijkt is het eigenlijk gek dat iedereen zo verbaast is dat Luke een Jedi wordt. Op basis van de getallen hierboven is er hooguit een periode van 18 jaar zonder Jedi geweest. Ik geef toe: dat is een generatie, en vandaar dat Luke er niets over heeft meegekregen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

Jester-NL schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:01:
[...]
Op basis van de getallen hierboven is er hooguit een periode van 18 jaar zonder Jedi geweest. Ik geef toe: dat is een generatie, en vandaar dat Luke er niets over heeft meegekregen.
mwoh, heb de film nog niet gezien maar we zijn tegenwoordig WWI en II ook nog niet vergeten hoor. De val van de jedi en/of republiek lijkt me toch een behoorlijk groot event in het star wars universum wat niet zo snel vergeten zou (mogen) worden.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001

MazeWing

The plot thickens...

Inmiddels mogen we wel concluderen dat Solo een commerciële flop is geworden.
Ik heb 'm nog steeds niet gezien, maar het moge duidelijk zijn dat een Star Wars film, zo snel (5 maanden) na de vorige uitbrengen een ronduit idiote beslissing is geweest. Ik snap dan ook niet waarom ze de film niet gewoon in december 2018 uit hebben gebracht. Precies een mooi jaar tussen beide "grote" Star Wars films in. Tenzij Disney natuurlijk een andere, zeer grote, release in december op de planning heeft staan.

Hoe dan ook is Solo een flop. Waar Rogue One na een week $221,999,674 (domestic) binnenhaalde, komt Solo maar tot $119,592,692 (wederom domestic). Ook wereldwijd lijkt het er niet op dat de film het beter doet.

Je merkt het ook in de "buzz" rondom en na de release. Waar bij de vorige films er wekenlang over gesproken werd (zelfs Rogue One was toch nog aardig populair na release), is er bij Solo niets van dit alles. Gevoelsmatig lijkt het alsof deze film van het lijst gestreept kan worden en iedereen weer vrolijk verder gaat met z'n leven. Het feit dat dit topic zo weinig reacties heeft, geeft ook iets aan.

Ik hoor echter wel positieve verhalen over de film en probeer 'm één dezer dagen nog te kijken in de bios.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
MazeWing schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 07:55:
Inmiddels mogen we wel concluderen dat Solo een commerciële flop is geworden.
Ik heb 'm nog steeds niet gezien, maar het moge duidelijk zijn dat een Star Wars film, zo snel (5 maanden) na de vorige uitbrengen een ronduit idiote beslissing is geweest. Ik snap dan ook niet waarom ze de film niet gewoon in december 2018 uit hebben gebracht. Precies een mooi jaar tussen beide "grote" Star Wars films in. Tenzij Disney natuurlijk een andere, zeer grote, release in december op de planning heeft staan.

Hoe dan ook is Solo een flop. Waar Rogue One na een week $221,999,674 (domestic) binnenhaalde, komt Solo maar tot $119,592,692 (wederom domestic). Ook wereldwijd lijkt het er niet op dat de film het beter doet.

Je merkt het ook in de "buzz" rondom en na de release. Waar bij de vorige films er wekenlang over gesproken werd (zelfs Rogue One was toch nog aardig populair na release), is er bij Solo niets van dit alles. Gevoelsmatig lijkt het alsof deze film van het lijst gestreept kan worden en iedereen weer vrolijk verder gaat met z'n leven. Het feit dat dit topic zo weinig reacties heeft, geeft ook iets aan.

Ik hoor echter wel positieve verhalen over de film en probeer 'm één dezer dagen nog te kijken in de bios.
Tjah, je hebt wel deels gelijk hoor. Een flop is misschien wat te overdreven, maar ik denk dat Disney hier wel wat kansen heeft laten liggen op marketinggebied.
Met uitzondering van de eerste 3 delen heb ik de overige delen altijd de eerste week gelijk in de bios gezeten, maar heb vooralsnog niet echt de behoefte er naar toe te gaan. Deze ga ik denk ik pas voor het eerst op Blu-ray zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
Eerlijk gezegd vond ik dit van de 'nieuwe' films (dus VII en VIII plus de twee losse verhalen) wel de meest vermakelijke, hoewel ik TFA de betere film vind. Na bijna drie weken kan ik me het meeste nog herinneren, en dat wil bij dit soort films wel wat zeggen. Ik vind het erg jammer dat de film behoorlijk aan het floppen is, want de setup aan het einde met Han en Qi'ra vind ik erg interessant, zeker v.w.b. dat het karakter van Han gaat beïnvloeden. Ik hoop hem nog een keer te bekijken in de bio voor hij daar verdwenen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Gisteren gezien in Pathé De Kuip. De Dolby Cinema 3D versie..

Ik vond de film (veel) beter dan ik had verwacht. Maar iets stond niet helemaal goed afgesteld, af en toe kwam er rechts een lichtblauwe balk van boven naar onder. En als die balk er was, leek het wel of alle gezichten rechts overbelicht werden en links leek er dan een lichtblauw auro om de karakters. Was wel jammer. Denk een lensafstelling die niet klopt o.i.d.

Na afloop zelfs nog vergeten dat te melden, dus vanavond maar eens een mailtje sturen naar Pathé.

Maar nogmaals: ik vond het zeker een vermakelijke film...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Stormtrooper schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:50:
Gisteren gezien in Pathé De Kuip. De Dolby Cinema 3D versie..

Ik vond de film (veel) beter dan ik had verwacht.

Maar nogmaals: ik vond het zeker een vermakelijke film...
Dat vond ik dus ook. Een vermakelijke film!

Wel hadden ze hem van mij gewoon in December mogen droppen. Gewoon tussen de ''Episodes'' in. Ik weet niet of dat de hele reden is dat de film zo slecht verkoopt....

Er speelt natuurlijk veel meer. YouTubers die Disney de Empire noemen en zichzelf de Rebellion. Toch zal 90% van de fans niks mee gekregen hebben van de boycot tegen Disney. En toch verkoopt de film niet, terwijl het best een vermakelijke film is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

MazeWing schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 07:55:

In dit tempo word het historisch gezien gewoon een top-10 film voor het jaar. Geen top-3, maar ook bepaald geen flop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

PWM schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:08:
[...]

In dit tempo word het historisch gezien gewoon een top-10 film voor het jaar. Geen top-3, maar ook bepaald geen flop ;)
Nee! Over een paar dagen barst in Europa het geweld genaamd Jurassic World los (in America pas een paar weekjes later), die helemaal de wind uit de zeilen van Solo haalt. Daarnaast wordt een film met de week minder bezocht. Kijkend naar al het andere filmgeweld dit jaar, zal het dus geen top 10, nog een top 25 film worden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
Dubrillion schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:56:
[...]

Dat vond ik dus ook. Een vermakelijke film!

Wel hadden ze hem van mij gewoon in December mogen droppen. Gewoon tussen de ''Episodes'' in. Ik weet niet of dat de hele reden is dat de film zo slecht verkoopt....

Er speelt natuurlijk veel meer. YouTubers die Disney de Empire noemen en zichzelf de Rebellion. Toch zal 90% van de fans niks mee gekregen hebben van de boycot tegen Disney. En toch verkoopt de film niet, terwijl het best een vermakelijke film is.
Slechte marketing, lage verwachtingen / negatieve berichtgeving t.g.v. grote productieproblemen. Zo dicht tegen Infinity War programmeren is ook niet handig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Maandag ook SOLO eindelijk gekeken en was erg verrast dat het toch nog zo'n leuke film is geworden.
De acteerprestaties zijn prima en zeker Donald Glover speelt erg goed.

De film had een uitstekend tempo (kon je niet echt zeggen van Rogue One) en keek eigenlijk vanaf de eerste tot de laatste minuut fijn weg. Ook is het weer leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen van hoe the empire functioneert. Dit vond ik ook een erg groot pluspunt bij Rogue One.

Wat betreft Darth Maul leek het erop dat ze gewoon een grote naam in de film wilden hebben. Feitelijk voegt hij niets toe en dat hij ook nog eens intimiderend zijn lichtsaber naar zich toetrekt en aanzet, was ondanks dat het er leuk uitzag, ook volstrekt nutteloos.
Wat wel zou kunnen is dat ze Maul in de Obi Wan film gaan gebruiken en op die manier een verband gaan leggen.

Al bij al dus jammer dat de film gaat floppen, want de film zelf verdient dit niet. Het blijft dan ook idioot dat Disney 5 maanden na TLJ de film uitbrengt en niet gewoon in december 2018 (mooi een jaar na TLJ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
MazeWing schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:24:

Het blijft dan ook idioot dat Disney 5 maanden na TLJ de film uitbrengt en niet gewoon in december 2018 (mooi een jaar na TLJ).
Ik zie dit vaker terugkomen, dat een tweede Star Wars film binnen 5 maanden uitbrengen geen goed plan is. Disney brengt echter dit jaar binnen 5 maanden drie Marvel films uit: Black Panther, Infinity War en Antman & The Wasp. De eerste twee, net iets langer dan twee maanden na elkaar uitgebracht, hebben samen meer dan 3 miljard dollar opgebracht.

Ik denk dat het eerder aan het Star Wars universum zelf ligt. Ondanks dat er een heel universum is, blijven de films hangen op/rond hetzelfde onderwerp. Er kan niet worden afgeweken van het grote verhaal van de familie Skywalker en de strijd tussen de rebellen en het Keizerrijk. Waar Disney met Marvel uit honderden karakters kan kiezen, is het Star Wars universum erg magertjes. De EU/Legends heeft wel een boel nieuwe karakters, maar die zijn alleen bekend bij de Star Wars nerds. Dus wordt er gezocht naar karakters die het grote publiek wel kent. Hierdoor is het aannemelijker dat er eerder een film komt over de avonturen van oom Owen en tante Beru dan een film over Quinlan Vos.

Wat Disney nu met de Star Wars spin-offs doet is gaten opvullen. Kijken waar nog een beetje rek zit in een bekend personage en daar een film van maken. Je krijgt dan hetzelfde probleem als met de saga prequels, dat er wordt getoond wat je al weet, waarbij er in allerlei bochten gewrongen moet worden om tot het resultaat uit de originele trilogie te komen.
In Solo hebben ze de meest iconische Han Solo eigenschappen binnen een tijdsbestek van enkele dagen de revue laten passeren: de eerste ontmoeting met Chewbacca, het winnen van de Millenium Falcon én de Kessel run. En op het eind is hij op weg naar Jabba. Dus in 3 jaar opleiding als voetsoldaat van het Keizerrijk is er niks bijzonders gebeurd en een week later alle belangrijke momenten in zijn leven.

Persoonlijk vond ik juist dat korte stukje in de loopgraven oorlog het leukste. Dat is nooit eerder getoond in een Star Wars film, de strijd vanuit het perspectief van het Keizerrijk. Een chaotische strijd die hevig conflicteert met de haast lineaire veldslagen zoals in ESB Hoth en LTJ Zoutplaneet (geen idee hoe die heet). Zodra dit voorbij is vervalt de film in een slappe hap. We leren nieuwe karakters kennen die allemaal snel het loodje leggen. Ik ken ze niet dus hun dood doet me niks. Je krijgt zo'n Rogue One effect, waarbij op het eind alle nieuwe karakters dood moeten, omdat ze niet in de originele trilogie meespeelden. Een onvermijdelijke valkuil als je prequels maakt.

Verder wordt de film voor mij nergens bijzonder. De treinroof: meh, de diefstal op Kessel: meh, de Kessel run: meh. De obligate "je moet niemand vertrouwen" waarschuwing door iemand die later niet te vertrouwen blijkt te zijn: meeeeeeeeeh (al was Woody Harrelson wel weer fijn om naar te kijken). De cameo van Darth Maul vond ik dan wel weer leuk, die zag ik niet aankomen.

Kortom ik denk niet dat de tegenvallende opbrengst aan de vijf maanden ligt, maar aan het feit dat Solo gewoon geen goede film is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Voor de diehard Harrison Ford fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hahahah netjes netjes.

Maar even zonder dollen. Ik heb Solo na de release nog eens gekeken en afgelopen week in het vliegtuig.
En ik vind het nog steeds een erg vermakelijke film!

Jammer eigenlijk dat er Star Wars fatique en een boycott op de film zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Dubrillion schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:02:
Hahahah netjes netjes.

Maar even zonder dollen. Ik heb Solo na de release nog eens gekeken en afgelopen week in het vliegtuig.
En ik vind het nog steeds een erg vermakelijke film!

Jammer eigenlijk dat er Star Wars fatique en een boycott op de film zat!
Hij was ook best vermakelijk ondanks het feit dat ie nogal overbodig was. Ik merk wel de negatieve tendens in veel berichtgeving.
Filmtotaal bijv: "HOE DISNEY 'STAR WARS' WEER NIEUW LEVEN IN WIL BLAZEN" https://www.filmtotaal.nl/nieuws/62740

Alsof de franchise op sterven na dood is...

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

De film net voor het eerst gezien, kan iemand me iets uitleggen?

Hoe kan darth maul nog voorkomen in de film?
Deze speelt zich namelijk ver na deel 1 af...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:36
G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:23:
De film net voor het eerst gezien, kan iemand me iets uitleggen?

Hoe kan darth maul nog voorkomen in de film?
Deze speelt zich namelijk ver na deel 1 af...
Omdat Darth Maul niet dood is, hij wordt alleen in tweeen gehakt zegmaar. Als je goed kijkt zie dat hij prostetic legs heeft, soort van robot benen. In de comics zie je hem meer terug komen in deze vorm

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• G_Dragon

G_Dragon

gielie schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:34:
[...]

Omdat Darth Maul niet dood is, hij wordt alleen in tweeen gehakt zegmaar. Als je goed kijkt zie dat hij prostetic legs heeft, soort van robot benen. In de comics zie je hem meer terug komen in deze vorm

[YouTube: Solo: A Star Wars Story - Exclusive Darth Maul Clip]
Ah op die manier! Ik vond hem er ook erg mager en verwaarloost uitzien, jammer dat hij alleen maar in de comics terugkomt.

Bedankt voor je reactie :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:46

Major_ton

Shoot!

G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:39:
[...]

Ah op die manier! Ik vond hem er ook erg mager en verwaarloost uitzien, jammer dat hij alleen maar in de comics terugkomt.

Bedankt voor je reactie :)
Niet alleen in de comics, maar ook in de animated series The Clone Wars en Star Wars Rebels. Zeker de moeite waard om te kijken!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• G_Dragon

G_Dragon

Major_ton schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:29:
[...]

Niet alleen in de comics, maar ook in de animated series The Clone Wars en Star Wars Rebels. Zeker de moeite waard om te kijken!
Nog nooit gezien, was al terughoudend over de 7e film die disney wou uitbrengen en nu hoorde ik vanmorgen dat ze nog meer gaan uitbrengen na deel 9

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Allemaal dingen dat al ruim bekend waren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:12:
[...]

Nog nooit gezien, was al terughoudend over de 7e film die disney wou uitbrengen en nu hoorde ik vanmorgen dat ze nog meer gaan uitbrengen na deel 9
The Clone Wars is geproduceerd door George Lucas nog voor de Disney overname :)
En Maul ziet er vooral wat verwaarloosd uit omdat hij inmiddels ook gewoon al vrij oud is :P

Humankind… be both.

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de inhoud van de film en bevat dus spoilers!