Klein formaat hifi speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 03:26
In mijn nieuwe huis zijn kabels getrokken om in verschillende hoeken ter hoogte van het plafond speakers op te hangen. Ondanks dat ik grote vloerstaande speakers heb (incl. buizenversterker), lijkt het me toch wel aardig om er speakers te gaan plaatsen. Om er bijvoorbeeld radio over te laten spelen, of wat muziek op momenten dat er bezoek is.

Ik ben daarom op zoek naar een klein formaat speaker, waar toch redelijk geluid uit komt. Mijn plan is er een instap 2.0 versterker van onkyo of denon aan te koppelen (<200 Euro)

Nu kwam ik deze speakers zelf al tegen.
Klik1
--> Maar net te groot

Klik2
--> Design spreekt vriendin niet aan :/

Dus mijn vraag: zie ik alternatieven over het hoofd? Iemand suggesties? Richtprijs 50E/speaker

Beste antwoord (via Ik ben het! op 24-07-2017 14:07)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:53

DjVe

Hatsaflats!

Setje Tangent EVO van marktplaats trekken. Zijn klein, zien er goed uit en klinken best behoorlijk.

Wat oudere Sony SSLA500ED is ook een goede optie (al moet het design je wel aan staan)

[ Voor 31% gewijzigd door DjVe op 24-07-2017 07:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Deze zijn echt goed dan heb je ook geen receiver nodig.

pricewatch: Edifier R1280T (Bruin)

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
digifun schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:37:
Deze zijn echt goed dan heb je ook geen receiver nodig.

pricewatch: Edifier R1280T (Bruin)
Op zich geen verkeerd formaat en prijs! Alleen heeft stroom nodig en moet bekabeld aangesloten worden op de geluidsbron. Dus helaas valt deze in mijn situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
Je eerste suggestie is al 110,-/speaker, dus die valt ook niet echt in je eigen richtprijs. Als het geen haast heeft kun je marktplaats/V&A in de gaten houden voor een net setje boekenplankspeakertjes. Dan hoeft het niet heel veel te kosten en kan er best een leuk geluid uitkomen. Uiteraard niet vergelijkbaar met de vloerstaanders, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Elke speaker heeft een geluidsbron nodig, anders geven ze geen geluid. En je hebt notabene de kabel al getrokken, dus waarom dat ineens niet meer kan is mij een raadsel. Maar behalve speakersnoer kan je ook wel tweelingsnoer trekken en dan heb je er ook gewoon 230~ volt.

Zoals ik je startpost lees kan het dus gewoon prima hoor ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
Royenroy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:47:
Je eerste suggestie is al 110,-/speaker, dus die valt ook niet echt in je eigen richtprijs. Als het geen haast heeft kun je marktplaats/V&A in de gaten houden voor een net setje boekenplankspeakertjes. Dan hoeft het niet heel veel te kosten en kan er best een leuk geluid uitkomen. Uiteraard niet vergelijkbaar met de vloerstaanders, maar dat terzijde.
Klopt ja. Zijn al wel duurder. Marktplaats in de gaten houden is een goede suggestie. Mocht ik toch voor de q acoustics gaan dan probeer ik ze ook via mp te kopen en dan vallen ze hopelijk ook meer binnen budget
RaZ schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:47:
Elke speaker heeft een geluidsbron nodig, anders geven ze geen geluid. En je hebt notabene de kabel al getrokken, dus waarom dat ineens niet meer kan is mij een raadsel. Maar behalve speakersnoer kan je ook wel tweelingsnoer trekken en dan heb je er ook gewoon 230~ volt.

Zoals ik je startpost lees kan het dus gewoon prima hoor ;)
Kabels zijn al getrokken/weggewerkt voordat ik er kwam wonen. Om nog een tweelingsnoer te gaan trekken zie ik niet zitten. Ook zijn de bewuste speakers weer onderling met een snoer verbonden. Wat dan over het plafond moet lopen ofzo. Lijkt me niets

[ Voor 7% gewijzigd door Ik ben het! op 19-07-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Bij die q-acoustics speakers staat wel prijs per 2, maar in het winkelmandje is het per stuk.

Voor die prijs heb je ook een set wharfedales.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:53

DjVe

Hatsaflats!

Setje Tangent EVO van marktplaats trekken. Zijn klein, zien er goed uit en klinken best behoorlijk.

Wat oudere Sony SSLA500ED is ook een goede optie (al moet het design je wel aan staan)

[ Voor 31% gewijzigd door DjVe op 24-07-2017 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
Ik heb 2 setjes Tangent EVO voor een mooie prijs kunnen aanschaffen via Marktplaats. Goed tip!
(één paar EVO4 en één paar EVO5)

Nu het volgende: ik heb een versterker nodig om deze speakers aan te kunnen sturen.

Het liefst een 2.0 versterker, waar ik 2 paar speakers op aan kan sluiten (met keuzeschakelaar A, B, of A+B). Natuurlijk heb ik al wat rond gekeken. Maar het probleem waar ik tegenaan loop is dat de speakers 4 Ohm weerstand hebben. En veel versterkers lijken 2 sets parallel niet zo goed aan te kunnen. Of gaat dat in de praktijk wel goed, mits je niet te veel vermogen vraagt?

[ Voor 3% gewijzigd door Ik ben het! op 29-07-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie [FAQ] Audio
Meestal wordt het dan intern parallel aangesloten en dus effectief 2 Ohm. Niet alle verstekers kunnen daar goed mee om gaan. Maar ik denk zelf dat als je een home cinema receiver pakt met aparte versterkerkanalen, het wel zou moeten kunnen. Die steken intern iets anders in elkaar en ik denk dat het dan wel goed zal gaan.
Maar pin me er niet op vast ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
De meeste versterkers zullen hier weinig problemen mee hebben, zeker niet op laag volume. Zet je de boel flink open dan heb je nog steeds kans dat het goed gaat, maar de versterker kan in de beveiliging schieten. Er gaat bij moderne versterkers niet snel iets kapot.
Pagina: 1