Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor Adobe CS en games

Pagina: 1
Acties:

• de-geit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 22:57
Ik heb een oude computer, ooit de gaming-PC van mijn broer geweest, die niet meer werkt. Daar heb ik al een eerder topic aan gewijd (zie: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1618734) maar door gebrek aan tijd en inzet is het nooit echt gelukt om deze weer draaiende te krijgen. Destijds kreeg ik al de tips om gewoon over te stappen op een nieuwe generatie systemen, maar destijds wou ik slechts de foute componenten vervangen om het geheel weer draaiende te krijgen. Daarom ben ik nu hier...

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het nieuwe systeem gebruiken als tweede systeem naast mijn Dell Inspiron 15-7537 laptop. Edit: in tegenstelling tot de link heeft mijn laptop 16gb intern geheugen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Inspiron 15 7537 (cn75315)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-
Ik gebruik het dan voor programma's zoals Adobe Illustrator/Photoshop/Dreamweaver/After Effects/Premiere Pro, maar zou het ook graag voor een aantal games willen gebruiken. Dat zouden dan vooral games van Paradox Interactive zijn en soms een shooter uit de Battlefield-serie (wil vooral eens Battlefield 1 gaan spelen).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vaste prijs, maar ik hoop natuurlijk mijn budget zo goed mogelijk te rekken. Ik ga op dit moment uit van 560 euro voor de nieuwe componenten, op basis van wat ik naar aanleiding van de BBG en verschillende topics hier op het forum heb kunnen samenstellen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb eerder een videokaart gekocht voor mijn vorige systeem, omdat dat toen de problemen zou moeten oplossen. In wat ik heb kunnen vergelijken zijn meeste stats nog redelijk goed in vergelijking met de keuzes uit verschillende BBG's. Het gaat om deze videokaart:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GeForce GT 730 2GB LP€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 62,-
Verder heb ik verschillende monitoren die ik kan aansluiten. Het moederbord heeft zelf al een internet-kaart, en anders heb ik die ook nog liggen. Ook heb ik van de vorige computer nog veel losse fans liggen om het allemaal lekker door te luchten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik reeds heb weten samen te stellen op basis van wat ik hier allemaal gelezen heb en denk nodig te hebben:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 110,35€ 110,35
1MSI B150M BAZOOKA€ 67,74€ 67,74
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,95€ 135,95
1Corsair RM550x Zwart€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 560,99
De chipset schijnt erg koel te zijn, dus ik weet niet of ik nog meer koeling nodig heb? Het is gewoon de eerste keer dat ik een heel systeem zelf in elkaar zet, dus het is voor mij ook beetje kijken en gokken wat ik nu heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig vooral naar Intel/Asus, maar heb geen harde voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nu komt de grootste grap: ik ga deze computer niet inbouwen in normale behuizing, maar in een kastje van een IKEA Expedit/Kallax (zie afbeelding hieronder). Het moederbord wil ik dan aan de zijkant monteren, zodat die schijn staat (zoals doorgaans in een behuizing-toren ook het geval is). Ik hoop naast de gaten voor de fans slechts één gat naar buiten waardoor alle draden naar binnen gaan; de uitgangen van het moederbord en de videokaart zitten dan dus gewoon in het kastje zelf. Daarnaast verwacht ik nog ruimte open te houden op de vloer van het kastje waar ik dan nog mijn externe harde schijf neer kan zetten, evenals draadloze muis en toetsenbord kan opbergen. Ik ben bezig een deur van plexiglas aan het maken waardoor het allemaal ook nog mooi zichtbaar is. Afbeeldingslocatie: https://cdn.gratisaftehalen.nl/images/a/593x404/348445f7e59949fc9167bfaea28ab122/IMG_4125.JPG
Let op: wordt in slechts één kastje ingebouwd!

Ga je overklokken?
Heb het nog nooit gedaan dus verwacht het niet, maar wat niet is kan mogelijk nog komen. Ik ben doorgaans blij met de standaard.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil een systeem waarmee ik minstens dezelfde of betere resultaten krijg dan bij mijn huidige laptop. Ik hoop dezelfde programma's te draaien die ik ook op mijn laptop draai en eerder genoemd heb, evenals ook enkele games erop te gaan spelen. Wat ik van jullie vraag is of ik hiermee op goede weg zit, of dat er misschien een mismatch is tussen de gekozen onderdelen? Kan ik een beter systeem samenstellen dat mogelijk zelfs goedkoper is met de zelfde stats? Ik hoop gewoon zo wat feedback te verkrijgen; alvast hartelijk dank voor alle tips!

• Fenerf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11 05:30
Met die videokaart ga je batlefield 1 niet eens op 20 fps kunnen spelen. Ik raad je een betere aan zoals 1050/1060 die moeilijk verkrijgbaar zijn. De i3 is denk ik niet echt iets voor games nu je eigenlijk ryzen hebt dus daar zou je ook eens een kijkje nemen.

PS: als ik iets verkeerds heb gezegd gelijk zeggen aub want ik ben nieuw en probeer me best te doen om tweakers te helpen. ( dat terwijl ik nieuw ben)

[ Voor 23% gewijzigd door Fenerf op 19-07-2017 12:45 ]

Verwijderd

De GT 730 kan je eruit houden. Die is niets sneller dan de interne gpu van de i3-6100. De laatste is een cpu van een vorige generatie. De i3-7100 is nieuwer en iets sneller. Ik vraag mij echter af of dat de juiste keuze is voor jou. Aan een AMD Ryzen 5 1500X op A320 met minimaal 2666 MHz ram ga je meer hebben.

550w is een abnormale hoeveelheid vermogen voor dit systeem. Aan een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt heb je meer dan genoeg.
Met onderstaande lijst moet je wel de GT 730 gebruiken.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 184,-€ 184,-
1ASRock A320M Pro4€ 71,25€ 71,25
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16€ 78,95€ 78,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 60,95€ 60,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 151,-€ 151,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 546,15

• de-geit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 22:57
Fenerf schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:42:
Met die videokaart ga je batlefield 1 niet eens op 20 fps kunnen spelen. Ik raad je een betere aan zoals 1050/1060 die moeilijk verkrijgbaar zijn. De i3 is denk ik niet echt iets voor games nu je eigenlijk ryzen hebt dus daar zou je ook eens een kijkje nemen.

PS: als ik iets verkeerds heb gezegd gelijk zeggen aub want ik ben nieuw en probeer me best te doen om tweakers te helpen. ( dat terwijl ik nieuw ben)
Je hebt zeker niks verkeerds gezegd hoor; ik ben juist heel dankbaar voor je tips! Is die videokaart überhaupt nog houdbaar of zal ik het gewoon verkopen, als ik er nog iets voor krijg?
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:04:
De GT 730 kan je eruit houden. Die is niets sneller dan de interne gpu van de i3-6100. De laatste is een cpu van een vorige generatie. De i3-7100 is nieuwer en iets sneller. Ik vraag mij echter af of dat de juiste keuze is voor jou. Aan een AMD Ryzen 5 1500X op A320 met minimaal 2666 MHz ram ga je meer hebben.

550w is een abnormale hoeveelheid vermogen voor dit systeem. Aan een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt heb je meer dan genoeg.
Met onderstaande lijst moet je wel de GT 730 gebruiken.
Bedankt voor de tips. Ik wist wel dat ik met de voeding erg ver boven wat ik nodig had zat, maar die komt dus uit een BBG (of uit meerdere BBG's eigenlijk). Kom je met jouw lijstje eigenlijk dichter bij de wensen die ik heb? Ik vind het lastig te vergelijken namelijk. Overigens; is er een reden waarom je voor 8gb intern geheugen gaat? Mijn huidige laptop heeft, in tegenstelling tot de link die ik eerder deelde, 16gb intern geheugen, en ik probeer het op z'n minst te matchen.