Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videokaart kapot (of wat anders)?

Pagina: 1
Acties:

• de-geit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 22:57
Lieve mensen, afgelopen week liep het beeld van mijn computer tot twee keer toe vast, waarbij er verticale groene streepjes verschenen op het beeldscherm om de twee centimeter. Bij het daarna opstarten van de computer herkennen de beide monitoren (ik heb er twee) geen signaal meer van de computer; beide monitoren werken wel als tweede scherm van mijn laptop, dus daar ligt het probleem niet. Ik denk dat het aan de videokaart ligt, maar zeker weten doe ik het niet en daarom vraag ik om jullie hulp. Is het de videokaart en moet ik dan een nieuwe kopen? Welke raden jullie mij daarbij aan?

Mijn specificaties
Asus P5Q Deluxe moederbord
nVidia GeForce 8800 GTX videokaart met 2x DVI uitgang

Overigens nog belangrijk om te weten: ik heb zelf nooit iets gedaan met overclocken of dergelijke, daar ben ik niet handig genoeg in (en gebruik de computer ook niet voor gamen). Ik las in een paar topics dat een oplossing ervoor zou kunnen zijn om het onder te clocken, maar hoe doe ik dit, vooral met monitoren die automatisch naar de slaapstand gaan?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Grote kans dat jouw GPU het eindelijk heeft begeven, tijd voor een nieuwe. Maar volgens mij mag je het hele systeem wel upgraden (P5Q is Core 2 toch?)

Edit; als je alleen een nieuwe videokaart gaat kopen, dan zou een GTX 750 al stukken beter moeten presteren.

[ Voor 20% gewijzigd door NitroX infinity op 28-12-2014 22:40 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:50
Grote kans dat ze inderdaad stuk zijn. Maar om het zeker te weten gewoon de gpu er uit halen en dan 1monitor aan sluiten op de igpu(moederbord) werkt het dan grote kans dat je gpu kapot is.(in kleine gevallen) kan het je pci-e lane zijn. Maar dat acht ik klein. Gewoon nieuwe gpu bestellen. Werkt het niet dan gewoon binnen 14 dagen terug sturen

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:40
Dat moederbord heeft volgens mijn geen onboard gpu,dat word lastig lijkt me.

• de-geit
Zit geen video-uitgang op het moederbord, dus lijkt me dat dat niet mogelijk is. Ik ga denk ik bezig met het aanschaffen van een nieuwe videokaart. Ik gebruik de computer niet voor gaming en dergelijke, enkel voor grafisch ontwerp en documenten en dergelijke; het hoeft dus geen high-end systeem te zijn. Nu vraag ik me echter af of ik dan toch moet overstappen op ook een nieuw moederbord? Of het hele systeem vernieuwen (CPU, moederbord, videokaart)? Ik heb onlangs namelijk geheugenkaarten bijgekocht om dit te vergroten naar 8 gb (nu 4x DDR2 2gb).

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 20:42
Gewoon een simpel videokaartje er in zetten, als de snelheid prima voor jou is nu. Leen er een van iemand om zeker te weten dat het je videokaart is die stuk is. Vervolgens koop je er een van een 10ntje of misschien 20 euro om in ieder geval dezelfde prestaties te krijgen als de 8800.

Alles upgraden kost veel geld, zeker bedenkende dat je net nieuw geheugen gekocht en geplaatst hebt ;) overstappen op ddr3 is dan niet aan te raden.

• de-geit
Een hele tijd later inmiddels, maar ik was er eerst nog niet aan toe gekomen:

Ik heb een GT730 videokaart gekocht en erin geplaatst. In eerste instantie gebeurde er niks en leek het probleem niet verholpen. Toen opeens: tadaa! De computer startte op, de normale start-procedure was zichtbaar op het scherm en het Windows-logo verscheen (Windows 8 hè), maar toen was het uit met de pret en zag ik weer niets meer. Dus ben ik terug bij af:

Bij het daarna opstarten van de computer herkennen de beide monitoren (ik heb er twee) geen signaal meer van de computer; beide monitoren werken wel als tweede scherm van mijn laptop, dus daar ligt het probleem niet. Ik denk dat het aan de videokaart ligt, maar zeker weten doe ik het niet en daarom vraag ik om jullie hulp.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 20:42
Wauw een topic uit 2014 :p

Heb je mogelijkheid om een andere voeding te lenen om te testen? En start eens op met 1 reepje geheugen?
Pagina: 1