Lieve mensen, afgelopen week liep het beeld van mijn computer tot twee keer toe vast, waarbij er verticale groene streepjes verschenen op het beeldscherm om de twee centimeter. Bij het daarna opstarten van de computer herkennen de beide monitoren (ik heb er twee) geen signaal meer van de computer; beide monitoren werken wel als tweede scherm van mijn laptop, dus daar ligt het probleem niet. Ik denk dat het aan de videokaart ligt, maar zeker weten doe ik het niet en daarom vraag ik om jullie hulp. Is het de videokaart en moet ik dan een nieuwe kopen? Welke raden jullie mij daarbij aan?
Mijn specificaties
Asus P5Q Deluxe moederbord
nVidia GeForce 8800 GTX videokaart met 2x DVI uitgang
Overigens nog belangrijk om te weten: ik heb zelf nooit iets gedaan met overclocken of dergelijke, daar ben ik niet handig genoeg in (en gebruik de computer ook niet voor gamen). Ik las in een paar topics dat een oplossing ervoor zou kunnen zijn om het onder te clocken, maar hoe doe ik dit, vooral met monitoren die automatisch naar de slaapstand gaan?
Mijn specificaties
Asus P5Q Deluxe moederbord
nVidia GeForce 8800 GTX videokaart met 2x DVI uitgang
Overigens nog belangrijk om te weten: ik heb zelf nooit iets gedaan met overclocken of dergelijke, daar ben ik niet handig genoeg in (en gebruik de computer ook niet voor gamen). Ik las in een paar topics dat een oplossing ervoor zou kunnen zijn om het onder te clocken, maar hoe doe ik dit, vooral met monitoren die automatisch naar de slaapstand gaan?