Advies advies en advies nodig voor een gaming PC.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers, Ik ben echt een super leak met PC's meer dan 10 jaar terug een PC gehad van me vader die systeem beheerder is van € 1625,- exclusief btw, was toen der tijd beste van alles wat er te halen viel. uitterraad kan ik daar nu niks meer mee, PS4 gehad maar verkocht, nu tijd om weer PC gamer te worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming Gaming, en Gaming

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond € 1200 goedkoper mag duurder kan ook, maar aub prijs/kwaliteit

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb niks nada noppes xD PS4 verkocht

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het idee, dat als je hele goede voeding + kast + air koeler koop, dat je daar zo 10 jaar mee vooruit kan. Daarom hoef ik ook geen kleine compacte kast, als je keer wilt upgraden kan het zo maar zijn dat je ook weer nieuwe kast moet kopen.
ik Hecht veel waarde aan kwaliteit, in de zin van waarom een voeding kopen van 400Watt, als je voor misschien 30 euro meer 800 watt kan kopen, en zeker van bent dat je tussen nu en bijv 10 jaar geen nieuwe voeding hoeft te kopen. zelfde geldt voor mensen reopen 8gig ram is genoeg, waarom 8 gig ram kopen, als je nu al 16 gig ram kan kopen totaal ? wie weet over 4a5 maanden dat je meer dan 8 nodig hebt voor games ???

Computer kast, ik denk dat normale grote kast altijd beter is dan een kleine kast, stel je wilt upgraden ? airflow heeft dat ook invloed ?, verder hoef ik geen tower ( denk dat het zo heet lijkt het alsof er 2 gewone kasten op elkaar staan )

Ik heb genoeg geode dingen gevonden op jullie website, maar ik heb bijv 1 voeding gevonden die heeft geen EU certificaat ( wat houd dat in ? )

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee gaat mij allemaal om prijs/kwaliteit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook niet echt gaat allemaal om prijs/kwaliteit, en dan gebasseerd op feiten.
Ik heb heb ook muis + toetsenbord + headset + monitor nodig.
Grote muisen doen pijn aan mijn Pols, heb geen super grote handen, gebruik op me werk altijd standard dell muisjes. Headsets is bij mij belangrijk dat oren groot zijn, als ze te klein zijn krijg ik ontzettende pijn na 2 uur gamen

Ga je overklokken?
Nee geen zin dat levensduur van mijn PC minder wordt.

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies voor een game pc gebassseerd op feiten, niet wat iemand persoonlijk prefereert, zoals ik eerder aangaf gaat mij om prijs/kwaliteit, stel ik betaal nu € 200 meer aan pc maar dan kan ik 2 jaar langer zonder upgrades, kan dan stuk voordeliger zijn dan nu € 200 besparen, en sneller upgrades moeten kopen.

Ik hoef geen Windows! mijn vader is gecertificeerd om dat te instaleren ivm zijn werk en Microsoft licenties die hij heeft.

Ik zou erg warderen als mensen de tijd nemen om mij te helpen, weet dat jullie voor je plezier doen, ben nog al kieskeurig en koppig ( dus vat aub niet op als arrogant ).
ik doe altijd uitgebreid research, en beslis niet binnen 1 dag, ik wil zelf ook snappen, feiten zien.

Korte uitleg op mijn warrige forum bericht.
Goede normale PC kast waar ik lang mee vooruit kan. ( met hele goede airflow, geen zin in overheating, of als ik upgrade dat ik problemen krijg )
denkt hoe groter je air koeler hoe beter, 140mm zal meer werk kunnen doen dan 1tje van 100mm bijv.
SSD Geheugen van minimal 525 ? waarom normale geheugen erin doen ? als niet meer van deze tijd is.
Goede voeding Platinum gecertificeert, toch wel 700-800 watt minimal.
16 gig Ram.
Misschien niet nieuwste video kaart, maar 1tje daar onder denk dat ik dan praat over GTX 1060 6gig, of concurrent als om AMD gaat.
Goede koeler!!!!!!!!
Ergens op internet gezien dat er een I5 bestaat die beter is met games qua fps als andere nieuwe I7's ik heb niks tegen AMD kwam alleen op me research vaak uit op intel via youtube.
TN Beeldscherm van 1ms responds betaalbaar, en beetje normale grote voor gamen, ik lees dat het 24inch is ? ik wil niet dat als ik shooters speel dat ik mis wat er links onder gebeurd of rechts boven ( je scherm te groot is ).

Ik zag hele mooie pc best buy Juli, alleen de compacte kast wordt gigantisch afgekraakt, dat houd me tegen. verder hoef ik geen micro videokaart, alles lekker normal voor upgrades etc.

Dit heb ik tot nu toe:

SSD kaart: € 163.50
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

Videokaart: € 344,-
pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G

Voeding: € 166,-
pricewatch: Seasonic Prime 650W Titanium

Kast: € 97.01
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window Zwart

Moederbord: € 160.95
pricewatch: Asus Prime Z270-A

Geheugen: € 142,50-
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16

Proccesor: € 229.53
pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed

Totaal € 1308,49

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:37
Heb je zelf al een lijstje gemaakt?
Een eerste ding, 700-800 watt heb je pas nodig als je 2-3 videokaarten gaat gebruiken. Ga je dat niet, dan heb je meer dan genoeg aan 450-550 watt. Meer watt levert ook niets op, een betere kwaliteit voeding wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen lijst gemaakt sorry, ik weet niet welke 16gig kaart beter kwaliteit/prijs verhouding heeft dan die van de concurrent, zelfde met kasten, etc.

ik kwam op een voeding uitreken site op 601watt wat ik nodig had. ( met I7 Beste videokaart, 16gig ram etc )
maar zoals Ik aangeef koop ik liever geen 400-500 watt reden is hierboven beschreven ik wil lang door kunnen.

ik kan ook geen lijst maken ik heb totaal geen verstand van aansluitingen, airflow van bepaalde kasten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een I7 wilt met de beste videokaart en al jouw andere eisen (+randapparatuur) dan is 1200,- euro aan de krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:37
Het is verplicht om een lijst te maken, Tweakers is geen dumpsite waar je kunt vragen of iemand even een pc in elkaar wil zetten en je leert er zelf van.
Je moet een voeding kopen die bij je pc past, en dat is in het geval van één videokaart dan 400-500 watt. Meer kost alleen maar onnodig geld en kan zelfs onveiliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je wil geen compacte kast maar ook geen tower? Dan wordt het wel lastig zoeken want je lijkt te relativeren dat een grotere kast wel betere koeling zou geven en ook beter is om "standaard afmetingen" van GPU's te kunnen huisvesten. Daarbij zijn de afmetingen van een kast over het algemeen geen reden om wel/niet voorbereid te zijn op toekomstige upgrades.

Misschien dat je reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 of reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 nog even wil doornemen en daarna DAA beleid kan lezen en je startpost even aanpassen?

Persoonlijke hint: doe wat aan het weghalen van overbodige tekst en zet de rest even netjes met wat leestekens ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg toch ook niet dat ik perse I7 wil ? ik sta open voor alles.

ik wil best met lijst komen maar geen idee of alles compatible is...

Ik geef toch aan wat ik ongeveer nodig denk te hebben Paradroid2???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:43:
Je wil geen compacte kast maar ook geen tower? Dan wordt het wel lastig zoeken want je lijkt te relativeren dat een grotere kast wel betere koeling zou geven en ook beter is om "standaard afmetingen" van GPU's te kunnen huisvesten. Daarbij zijn de afmetingen van een kast over het algemeen geen reden om wel/niet voorbereid te zijn op toekomstige upgrades.

Misschien dat je reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 of reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 nog even wil doornemen en daarna DAA beleid kan lezen en je startpost even aanpassen?

Persoonlijke hint: doe wat aan het weghalen van overbodige tekst en zet de rest even netjes met wat leestekens ;)
Sorry ik heb wel een Tower kast nodig, maar een normale geen extra extra grote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snapt Paradroid2 wel, maar het is verplicht om zelf onderzoek te doen en een lijst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ga ik een lijst maken, wat misschien maar 5% klopt van wat ik werkelijk zoek.

Ik snap de forum regels, maar als ik er geen klote verstand van hem, waar moet ik beginnen ? als ik niet weet wat belangrijker is dan wat ik misschien denk ?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin met reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 en doe daar een andere kast pricewatch: Fractal Design Define Mini C of pricewatch: Fractal Design Focus G Mini omheen. Zoek vervolgens een fraaie monitor als bijvoorbeeld de pricewatch: LG 24MP59G-P Zwart bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 11:39
Ik zou eens in het lijstje met topics kijken, staan al mooie adviezen tussen, de ene keer met monitor en toetsenbord er bij, de andere keer zonder.

Micro ATX Ryzen Allround systeem (EUR 1400-1500)

Deze bijvoorbeeld.

als je dit forum leest, heb je een aantal mooie lijstjes, die je bij wijze van spreke zou kunnen kopieren of direct kan bestellen. Zitten onder jouw bedrag, maar jij wilt er graag nog een headsetje bij, kijk dan bij de pricewatch boven aan de pagina, schuif wat met de filters die je wilt en lees van de producten revieww. :)

Maar ook bijvoorbeeld de eerder aangegeven Best Buy Guide's zijn mooie bronnen om in ieder geval een begin te maken. Wij helpen je graag met de laatste puntjes op de i te zetten.

Succes er is voor 1200 euro van allerlei moois te krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Heyman op 18-07-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
Wat Heyman zegt, kijk ook eens in de andere topics naar wat daar allemaal tussen staat.

Snap best dat als je er geen verstand van hebt, je niet weet waar je moet beginnen.

Bij Vraag&Aanbod staan ook mooie complete pc's met garantie (kan je nog een hoop €'s schelen ook).

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SSD kaart: € 163.50
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

Videokaart: € 344,-
pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G

Voeding: € 166,-
pricewatch: Seasonic Prime 650W Titanium

Kast: € 97.01
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window Zwart

Moederbord: € 160.95
pricewatch: Asus Prime Z270-A

Geheugen: € 142,50-
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16

Proccesor: € 229.53
pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed

Totaal € 1308,49

Kan dit ? past dit ? is dit werkbaar? zijn er beter prijs kwaliteit dingen ? kan ik beter iets verbeteren want is maar € 20 duurder etc etc. mag ook goedkoper dat is maar 1% inlever maar het is 200 euro goedkoper hoor graag

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:49

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Het kan, het past, maar of het handig is?
Wat bedoel je met werkbaar?
Waarom geef je een sloot geld uit aan voeding terwijl je er maar 1 kaart in hangt?
Waarom dat dure geheugen , terwijl er setjes zijn die € 50-75 minder kosten maar hetzelfde presteren?
Waarom kies je dit moederbord specificiek? Wat ga je exact doen wat deze keuze rechtvaardigd?
SSD zou ik voor MX300 gaan omdat deze iets meer opslag biedt en toch iets goedkoper is.
Goedkoopste prijs voor de videokaart die je selecteert is € 385 als je hem nog voor de Kerst wil hebben.
Al met al is het een bij elkaar geraapt geheel.

Probeer eens wat oude topics door te lezen en vooral de BBG te bestuderen.
Voor dit geld zou je een systeem met een GTX1070 kunnen bouwen.

Dit is bijvoorbeeld mijn systeem met een ander mobo en geheugen omdat die een update hebben gehad.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 172,34€ 172,34
1MSI B250 PC Mate€ 91,95€ 91,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 444,-€ 444,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,-€ 28,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 105,-€ 105,-
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.114,74

Het is op dit moment niet meer volledig up to date maar je hebt een goede basis om mee te beginnen denk ik zo.

Succes

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijstje wat je nu hebt verbruikt tijdens zware belasting maar zo'n 200 watt, 650 watt is dan gewoon zwaar overkill. Wil je minimaal 10 jaar met de voeding doen heb je aan een pricewatch: Corsair RM550x Zwart ook al ruim voldoende, al is dit ook nog gewoon overkill. Het voornaamste verschil met de Seasonic Prime 650w is dat hij wat minder efficiënt is, maar dat ga je toch nooit terug verdienen (daar zou je in theorie misschien 100 jaar over doen). Kwalitatief maakt het weinig uit tussen de 2. Dit scheelt al weer mooi 80 euro, terwijl je nauwelijks (of eigenlijk gewoon niet) inlevert op kwaliteit en levensduur (in ieder geval niet in de mate waarin het voor de gemiddelde consument wat uitmaakt).

Verder heb je 2400MT/s geheugen gekozen, terwijl je in CPU intensieve taken best veel baat kunt hebben bij sneller geheugen. Nu zal dat met een GTX 1060 in de meeste games nog wel meevallen, maar als je over een paar jaar de videokaart wilt upgraden loop je in ieder geval niet tegen het geheugen aan. Denk aan bijvoorbeeld:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA of
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Zijn nog goedkoper ook.

De GTX 1060 die je hebt gekozen is pas leverbaar vanaf €388,95, een belachelijke prijs voor een 1060. Bij
CD-ROM-LAND Breda kost de pricewatch: Asus GeForce GTX 1060 OC 6GB (9 Gbps) nu €349 en dan heb je nog de versie met het snellere geheugen ook (niet dat dat in de praktijk nu zo veel scheelt qua prestaties).

Werkbaar is het nu overigens wel, maar dan valt je PC wel al heel snel weer uit vanwege een overhitte CPU. Je hebt namelijk nog geen koeler in je lijstje.

Hoe dan ook, je zegt niet te willen overklokken, terwijl je wel een Z270 bord en een i5 7600k CPU neemt (en dus ook een losse CPU koeler erbij moet kopen). Je betaalt dus een flinke meerprijs voor iets wat je niet gaat gebruiken. Als je dus niet wilt overklokken kun je misschien beter een sowieso een snellere CPU nemen, zoals een Ryzen 5 1600(x). In games gemiddeld even snel als een i5 7600k, maar in de meeste andere taken veel sneller. Ook gaan steeds meer games beter om met meerdere CPU Threads, dus hij zal sowieso langer mee gaan qua performance dan een i5 welke nu in meerdere games al op 100% load zit.

Wellicht kun je dan aan zoiets denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1MSI B350 PC Mate€ 90,-€ 90,-
1Asus GeForce GTX 1060 OC 6GB (9 Gbps)€ 349,-€ 349,-
1Fractal Design Define C Window€ 82,-€ 82,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 145,95€ 145,95
1Corsair RM550x Zwart€ 91,95€ 91,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 151,-€ 151,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.123,85

De MX300 bij algemeen gebruik en gaming net zo snel als de Samsung 850 EVO, maar bied wel 25GB extra opslag voor een iets lagere prijs, vandaar dat die in het lijstje staat, maar met de 850 EVO heb je natuurlijk ook een goede SSD met 2 jaar langer garantie. Bij de CPU zit al een prima koeler waar eventueel nog een leuk overklokje mee mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

bedankt voor je reactie, nou met mijn voeding als beetje mee zit doe ik 10 jaar, als ik extra wat nodig heb over 2 jaar hoef ik geen nieuwe te kopen, hij is platinum gecertificeerd dus bespaard stroom.
ja het is een bij elkaar geraapt zooitje maar ik moest met een lijst komen.
bij nl.hardware alles vergeleken, Samsung komt heel goed uit test, sneller en beter dan de MX300.

Moederbord heb ik gekozen omdat ik een videokaart van Asus heb gekozen, en deze komt goed uit de test.

ik heb zoals ik eerder vermeld te weinig verstand, hoe wie wat waar, waarom.

ik heb alleen goede kast gekozen voor de lange termijn, met genoeg ruimte en 2 koelers erin, hoef ik geen aparte koeler en aparte kast te kopen.

ik wil high end gamen, niet meteen volgend jaar upgrades nodig heb.

Zoals ik zei ik geef veel aan prijs/kwaliteit.

hoop dat jullie me nu verder kunnen helpen, ik weet bijna niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:49:
Het lijstje wat je nu hebt verbruikt tijdens zware belasting maar zo'n 200 watt, 650 watt is dan gewoon zwaar overkill. Wil je minimaal 10 jaar met de voeding doen heb je aan een pricewatch: Corsair RM550x Zwart ook al ruim voldoende, al is dit ook nog gewoon overkill. Het voornaamste verschil met de Seasonic Prime 650w is dat hij wat minder efficiënt is, maar dat ga je toch nooit terug verdienen (daar zou je in theorie misschien 100 jaar over doen). Kwalitatief maakt het weinig uit tussen de 2. Dit scheelt al weer mooi 80 euro, terwijl je nauwelijks (of eigenlijk gewoon niet) inlevert op kwaliteit en levensduur (in ieder geval niet in de mate waarin het voor de gemiddelde consument wat uitmaakt).

Verder heb je 2400MT/s geheugen gekozen, terwijl je in CPU intensieve taken best veel baat kunt hebben bij sneller geheugen. Nu zal dat met een GTX 1060 in de meeste games nog wel meevallen, maar als je over een paar jaar de videokaart wilt upgraden loop je in ieder geval niet tegen het geheugen aan. Denk aan bijvoorbeeld:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA of
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Zijn nog goedkoper ook.

De GTX 1060 die je hebt gekozen is pas leverbaar vanaf €388,95, een belachelijke prijs voor een 1060. Bij
CD-ROM-LAND Breda kost de pricewatch: Asus GeForce GTX 1060 OC 6GB (9 Gbps) nu €349 en dan heb je nog de versie met het snellere geheugen ook (niet dat dat in de praktijk nu zo veel scheelt qua prestaties).

Werkbaar is het nu overigens wel, maar dan valt je PC wel al heel snel weer uit vanwege een overhitte CPU. Je hebt namelijk nog geen koeler in je lijstje.

Hoe dan ook, je zegt niet te willen overklokken, terwijl je wel een Z270 bord en een i5 7600k CPU neemt (en dus ook een losse CPU koeler erbij moet kopen). Je betaalt dus een flinke meerprijs voor iets wat je niet gaat gebruiken. Als je dus niet wilt overklokken kun je misschien beter een sowieso een snellere CPU nemen, zoals een Ryzen 5 1600(x). In games gemiddeld even snel als een i5 7600k, maar in de meeste andere taken veel sneller. Ook gaan steeds meer games beter om met meerdere CPU Threads, dus hij zal sowieso langer mee gaan qua performance dan een i5 welke nu in meerdere games al op 100% load zit.

Wellicht kun je dan aan zoiets denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1MSI B350 PC Mate€ 90,-€ 90,-
1Asus GeForce GTX 1060 OC 6GB (9 Gbps)€ 349,-€ 349,-
1Fractal Design Define C Window€ 82,-€ 82,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 145,95€ 145,95
1Corsair RM550x Zwart€ 91,95€ 91,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 151,-€ 151,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.123,85

De MX300 bij algemeen gebruik en gaming net zo snel als de Samsung 850 EVO, maar bied wel 25GB extra opslag voor een iets lagere prijs, vandaar dat die in het lijstje staat, maar met de 850 EVO heb je natuurlijk ook een goede SSD met 2 jaar langer garantie. Bij de CPU zit al een prima koeler waar eventueel nog een leuk overklokje mee mogelijk is.
super bericht kerel, ik ga dit thuis even bestuderen, ik heb 2 Koelers in mijn kast zitten ( kast kost ook +-100 euro )
Mijn videokaart heeft geen semi passieve Fan, de jouwe wel, dat werkt minder zeggen ze op internet..

over de voeding zal ik is nadenken, en jij zegt minder goede moederbord nemen, maar waar moet ik dan op letten zonder dat ik moederbord heb die overkill is ? misschien kan ik wel I7 nemen en dan mindere moederbord, maar ik ga is kijken naar Ryzen die jij zei

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle videokaarten hebben momenteel belachelijke prijzen omdat miners ze allemaal opkopen. Zo kun je als je een jaar geleden een RX 480 of GTX 1060 hebt gekocht deze nu met een leuke winst verkopen op de 2e hands markt. Vandaar dat de prijzen op het moment totaal onlogisch zijn.

Bij een moederbord gaat het er voornamelijk om dat er alles op zit wat je nodig hebt. Qua mogelijkheden is de B350 PC Mate niet veel minder dan de Asus Prime Z270-A. In de stroomvoorziening voor de CPU zal de Asus wel beter zijn, maar dat betekent niet dat die van de MSI niet voldoet of niet net zo lang mee kan gaan. Dit wordt pas een probleem bij die borden als je zwaar gaat overklokken, maar bij de Ryzen 5 1600 is de kans groot dat je bij het overklokken eerder tegen de limiet van de CPU zelf aan loopt dan aan de stroomvoorziening van het moederbord.

Een i7 is ook nog wel een aardige optie en in veel huidige games en oudere games wel sneller dan de Ryzen 5, maar brengt wel weer een flinke meerprijs met zich mee (en je hebt dan persé een Z270 moederbord nodig wil je sneller geheugen dan 2400MT/s gebruiken). En dat sneller is overigens ook alleen maar met de meest High-End videokaarten, met een GTX 1060 zal er zo goed als geen verschil zijn. Bedenk ook dat een Ryzen 5 1600 nu in de meeste games nog lang niet ten volste wordt benut, maar dan komt weer het feit dat steeds meer games van meer dan 4 threads gebruik gaan maken. Over een paar jaar zal er waarschijnlijk nog maar weinig verschil zitten tussen de 2. Leuk is ook dat AMD van plan is om socket AM4 tot minimaal 2020 te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gelezen dat het verschil tussen 2400MT/s 3000MT/s minimaal is, dat je na 2166 amper meer merkt. maar dat klopt dus niet ? ik had eerst 16gig geheugen 2x8gig van 125 3000MTs die jij voorstelde toen zag ik op I5 dat je maar alleen 2400 hebt ( maar hij is compatible met meerdere dat stond er alleen niet bij )

Passieve Fan is minder goed dan actieve fan toch ?

en mijn computer kast met 2 fans erin zijn prima toch voor keeling ? misschien beeetje overkill maar ach goede koeling is altijd perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle socket 1151 CPU's ondersteunen sneller geheugen dan 2400MT/s, maar alleen op een Z270 moederbord. Het verschil tussen 2400 en 3000 is alleen merkbaar in CPU intensieve taken, of wanneer de CPU de bottleneck is in een bepaald scenario.

In de volgende video zie je hier een voorbeeld van. Maar let wel op dat dat met een Titan XP is:
YouTube: Core i5 7600K Review: The Best Gaming CPU?

Een niet-overklokte i5 7600k met 3000MT/s geheugen die beter presteert dan een i5 7600k overklokt naar 4,8Ghz met 2133MT/s geheugen.

In deze video - YouTube: High-Speed DDR4: Ryzen's Silver Bullet? - zie je ook een aantal games waar het zelfs behoorlijk veel kan uitmaken. In de beschrijving van de video staan een ander games met de tijden waar je op kunt klikken.

Maar ook dat is weer met een GTX 1080 Ti (vergelijkbaar met de Titan XP). Om deze videokaarten bij te houden, moet de CPU harder werken en in die gevallen heeft sneller geheugen dus eerder zin dan met bijvoorbeeld een GTX 1060. Al kan het met een 1060 ook al wel uitmaken in een aantal gevallen.

Over de passieve fan, dan heb je het waarschijnlijk over die in de RM550x? Deze voeding heeft een feature dat de voeding pas vanaf een bepaald punt gaat draaien (wanneer hij over een bepaalde temperatuur heen gaat) en is dus Semi-passief. Wanneer nodig gaat hij dus wel draaien. Het voordeel hiervan is een langere levensduur van de fan.

Over welke kast heb je het precies? Of de koeling voldoende zal zijn met 2 fans is ook afhankelijk van hoe de fans zijn geplaatst en of de lucht niet al te veel zal worden geblokkeerd door bijvoorbeeld kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://nl.hardware.info/...hanteks-enthoo-pro-window

Dit is de kast die ik hier heb gelinked, vandaar dat ik geen aparte koeler hoef.
Nee ik had eigenljik over Video kaarten met een passieve Fan, naja alles eigenlijk., je hebt ook met voedingen, en air koelers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand op of aanmerkingen over de kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een prima behuizing, alleen erg slecht leverbaar op het moment. De versie zonder raam is nog wel goed leverbaar:
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart

Als je graag een raam wilt dan zijn dit ook nog prima alternatieven:
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Wit
pricewatch: Phanteks Eclipse P400 - Zwart
pricewatch: Fractal Design Define C Window
pricewatch: NZXT S340 Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:28:
Het is een prima behuizing, alleen erg slecht leverbaar op het moment. De versie zonder raam is nog wel goed leverbaar:
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart

Als je graag een raam wilt dan zijn dit ook nog prima alternatieven:
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Wit
pricewatch: Phanteks Eclipse P400 - Zwart
pricewatch: Fractal Design Define C Window
pricewatch: NZXT S340 Zwart
het ging me niet eens perse om het raam, maar meer dat er 2 goede air koelers in zitten :)
dus jou behuizing onder raam is eigenlijk veel beter, scheelt 20 euro en ik geef niks om een raam, dat was ook niet heel sterk met krassen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 13:27 ]

Pagina: 1