Omdat mijn MacBook inmiddels aan vervanging toe is en ik toch weer over wil stappen naar een Windows-systeem, ben ik voornemens om een geheel nieuwe PC samen te stellen. Ik heb mij daarbij gebaseerd op het compacte game systeem van de BBG deze maand, met hier en daar wat aanpassingen. Omdat ik nog nooit eerder zelf een systeem in elkaar heb gezet zou ik graag jullie feedback/advies horen.
De videokaart zal ik pas op een later moment aanschaffen, dus die kan nog wijzigen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk huis, tuin en keuken gebruik (lees internet, office) maar ook regelmatig fotobewerking (Photoshop & Lightroom) en in de toekomst zou ik toch ook weer graag wat meer gaan gamen (race sims, Planet Coaster).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de kosten graag op max. 1500 euro houden, inclusief alle randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Omdat ik van een laptop overstap zal ik geen componenten of apparatuur meenemen, met uitzondering van een muis
Daarnaast heb ik een DS216+II draaien met 3TB opslag, dus een SSD van 500GB volstaat.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het belangrijkste is dat Photoshop/Lightroom goed draait, maar aangezien ik hier op mijn oude MacBook nog geen enkel probleem mee ervaar (behalve bij het samenvoegen van meerdere foto's tot één panorama) zal dat geen probleem worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals gezegd heb ik mij laten inspireren door de BBG van deze maand, maar ben niet direct merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem vind ik wel wenselijk, vandaar mijn keuze voor een andere kast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht van jullie een check of mijn zelf bij elkaar geraapt systeem logisch is en of het zal werken. Heeft de voeding voldoende vermogen? Is de 1060 zwaar genoeg om de genoemde games op hoge settings te spelen? Daarnaast zou ik het graag horen wanneer er nog ergens ruimte voor verbetering is.
De videokaart zal ik pas op een later moment aanschaffen, dus die kan nog wijzigen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk huis, tuin en keuken gebruik (lees internet, office) maar ook regelmatig fotobewerking (Photoshop & Lightroom) en in de toekomst zou ik toch ook weer graag wat meer gaan gamen (race sims, Planet Coaster).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de kosten graag op max. 1500 euro houden, inclusief alle randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Omdat ik van een laptop overstap zal ik geen componenten of apparatuur meenemen, met uitzondering van een muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het belangrijkste is dat Photoshop/Lightroom goed draait, maar aangezien ik hier op mijn oude MacBook nog geen enkel probleem mee ervaar (behalve bij het samenvoegen van meerdere foto's tot één panorama) zal dat geen probleem worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals gezegd heb ik mij laten inspireren door de BBG van deze maand, maar ben niet direct merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem vind ik wel wenselijk, vandaar mijn keuze voor een andere kast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht van jullie een check of mijn zelf bij elkaar geraapt systeem logisch is en of het zal werken. Heeft de voeding voldoende vermogen? Is de 1060 zwaar genoeg om de genoemde games op hoge settings te spelen? Daarnaast zou ik het graag horen wanneer er nog ergens ruimte voor verbetering is.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 213,95 | € 213,95 |
1 | ASRock AB350M Pro4 | € 83,45 | € 83,45 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G | € 381,37 | € 381,37 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 55,04 | € 55,04 |
1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 315,- | € 315,- |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 23,95 | € 23,95 |
1 | Logitech K280e (Qwerty UK) | € 19,32 | € 19,32 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 133,95 | € 133,95 |
1 | Seasonic G-series 360 watt | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Crucial MX300 m.2 525GB | € 155,46 | € 155,46 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.442,44 |