Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
Mijn vraag

Goh, ik ben enige tijd geleden op de knieën gegaan voor mijn vriendin, dit betekend dat er ook een effectieve trouwceremonie en bijbehorende feest aankomt. 8)7 ...
Op dit feest wil ik 'Tweaker' minded een photobooth bouwen waar mijn gasten met behulp van een klik op de knop (of touchscreen) een leuke foto kunnen maken, waarbij bij voorkeur vervolgens ook een foto (met watermerk) uit een printer pruttelt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment beschik ik over voldoende hardware voor eventuele 'hosting' van foto's (PC's, NAS,..) en de aankleding van de place to be is ook geen probleem. Het software/hardware voor het maken & kiezen van de foto's is dus nog een groot vraagteken: dit zal ik zelf nog moeten aankopen of lenen, afhankelijk van de oplossing.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
WifiBooth / PG Booth zijn app's voor (helaas enkel) de iPad/iOS, maar dit lijkt me omslachtig.
Op deze blog heb ik ook al enkele interessante tips gevonden voor het maken van foto's waarbij de bezoekers een draadloze knop kunnen indrukken, maar dit is wel met behulp van een veel te dure DSLR camera die ik helaas niet bezit. => Stel dat een (Full HD / 4K achtige) webcam of compacte camera ook het maken van de foto's kan voltooien? Voor een resolutie van max afdrukformaat 10x15 (en online gebruik) moet dit toch ook werken? Al maak ik me wel zorgen om de autofocus.
Verlichting is er voldoende, dus daar hoeft de camera geen rekening mee te houden.
De printer zelf kan een compacte fotoprinter zijn, maar dan heb je wel maar een zeer beperkt papiercapaciteit: wellicht moet er dan te snel papier gewisseld worden.

'Het idee'
Mensen bezoeken de aangeklede en goed verlichte hoek, klikken of duwen op een knop: na enkele seconden zal vervolgens de foto gemaakt worden van het feestelijk gezelschap. Hierbij is vooral de eenvoud belangrijk: ik wil gerust DIY'en en een doos of installatie in elkaar schroeven, zolang de bezoekers maar geen ingewikkelde handelingen moeten uitvoeren. Vervolgens zal er (na bevestiging of de foto goedgekeurd is) een afdruk uit een printer volgen. Het doormailen/sharen is in eerste instantie geen 'moeten' kunnen: dit kunnen we achteraf ook zelf doen, wat weer een extra boost geeft aan alle betrokken mensen voor de leuke herinneringen van betreffende avond }:O

Tips en trics zijn welkom: is het haalbaar of zal ik toch maar een bedrijfje erbij halen dat dit 'ready2go' doet?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:48
Zelf zou ik een bedrijfje zoeken dat zoiets verhuurd. Dat is waarschijnlijk een stuk goedkoper en dan heb je daarna dat gevaarte niet in de schuur staan.

Als je een beetje kwaliteit wil dan kan het bouwen best prijzig worden. Camera, printer en scherm tikt wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
.Maarten schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:45:
Zelf zou ik een bedrijfje zoeken dat zoiets verhuurd. Dat is waarschijnlijk een stuk goedkoper en dan heb je daarna dat gevaarte niet in de schuur staan.

Als je een beetje kwaliteit wil dan kan het bouwen best prijzig worden. Camera, printer en scherm tikt wel aan.
Stel dat mijn inkjetprinter voldoet voor foto's te printen, een scherm heb ik staan en ik moet voornamelijk een camera of bijv. goede webcam aanschaffen? :) Met name het 'met 1 druk op de knop' en het bijbehorende printgedeelte regelen is een groot vraagteken voor me. Tips zijn natuurlijk altijd welkom, maar deze bedrijfjes vragen al gauw minimaal 300+ euro voor x tijd langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje rondzoeken in de markt; 700 Euro voor 4 uur incl. personeel, onbeperkt printen, transport van/naar lokatie, accesoires (pruiken, brillen, etc). De gemiddelde inkjet-afdruk op goed papier kost je al snel 1 tot 3 Euro per afdruk (A5-formaat); dat is zonde geld voor jouw idee en voor de totale kosten voor het bruidspaar.

Al zou een inhuur je 1000 Euro kosten; wil je voor dat geld de hele dag/avond een high-end DSLR "onbewaakt" in een homemade behuizing aan een huis-tuin-keuken printer aansluiten en dan ook nog zorgen dat er voldoende inkt & papier in zit? Denk dat je wel iets anders aan je hoofd hebt zoals genieten van de dag en het gezelschap?

Maar als je het zelf wil doen, zou ik al bijna geen printer inzetten maar de foto's direct laten sharen op 960x540p ofzo. Dat kan waarschijnlijk goedkoop over WiFi of een beetje smartphone en mensen hebben meteen hun foto (in klein formaat) en mogelijk kan je een stapel met visitekaartjes achterlaten om ze later op groot formaat (A4 tot A0) te laten afdrukken tegen mooie vriendenprijs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 21:21
Zoiets is best leuk om zelf te knutselen, heb het destijds ook overwogen. Maar huren is veel makkelijker, zijn veel opties in. Uiteindelijk heb ik op marktplaats een polaroidcamera gescoord en iemand gevraagd van iedereen tenminste een foto te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:51
Zoals hier al wordt gezegd, niet zelf mee gaan klooien.

Vorige maand getrouwd en ook een photobooth gehad. Voor dat geld kun je zelf niks beginnen.
Niet alleen lost het bedrijfje waar je van huurt alle problemen op, iets wat je niet wil doen op je eigen bruiloft lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 15:06
Wij hebben dit uiteindelijk gehuurd op locatie, inclusief leuke foto attributen, digitale opslag en direct printjes voor de gasten voor zo'n 450 euro. Ik denk dat je daar zelf met man-uren en materiaal nooit onder gaat blijven.

Ik weet hoe hectisch tijd kan zijn richting een bruiloft toe dus kan je aanraden toch inhuur te overwegen.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:41
Wij hebben op onze dag een product: Fujifilm Instax Mini 8 neergezet met een hele stapel aan nieuwe film. Uiteindelijk wist iedereen de camera goed te vinden en is hij de hele zaal rond gegaan en hebben we stapels met super leuke foto's gekregen.

De vraag is nu wel hoe lang deze foto's goed blijven uiteraard, maar daarom dat ik ze ook nog een keer in ga (laten) scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:51
Heb even opgezocht welke wij hebben gehad.
https://www.fotodoos.nl Prijzen vanaf ~450 euro.

Uitstekend bevallen, Onbeperkt printen, gedurende de hele avond stond er een personeel bij het hokje die hielp/instructies gaf/ hielp met extra foto's printen als groepen op de foto gingen. Ook kregen wij als bruidspaar alle fotos nog eens digitaal.

Als ik het nog een keer moest doen was ik zeker weer voor een fotohokje gegaan.

Edit: Mocht het geld een probleem zijn, zou ik hebben bespaard op hapjes 's avonds en toch voor de photobooth zijn gegaan.
(TIP: mocht je toch onbeperkt printen hebben, laat al je gasten even extra pasfoto's voor zichzelf maken, is vaak toch 5-10 euro voor een paar pasfoto's :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Purehz op 18-07-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er is een tweaker mee bezig: Flitsers t.b.v. Fotobooth + Dual TTL, maar met dslr. Mss kan je hem contacteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Mocht je toch voor een doe-het-zelf project kiezen, kan je ook alleen de camera en eventuele andere hardware huren.

Make lovecraft not warcraft.

• remie180
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-10-2021
Wij hebben hem goedkoop gehuurd bij Knip voor een nog betere prijs. Wilde hem eerst ook zelf maken maar voor die prijs ga ik dat natuurlijk niet doen. Kwaliteit van prints en foto’s waren erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Wormaap op 02-09-2021 15:44 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:42
Na vier jaar zal de TS zijn oplossing wel hebben :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.