VakantieVeilingen en hun Auto-Bieders. Mag dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Hey Tweakers,

Dit is natuurlijk niet iets nieuws, het is iets dat iedereen wel weet natuurlijk.
Mijn vraag is; mag dit?

Eigenlijk is het natuurlijk gewoon misleiding. Ze lokken je met het gevoel dat je voor weinig geld iets leuks kan kopen, dan ga je mee bieden en bied je vervolgens tegen een script, doordat je elke keer zit te bieden ga je automatisch mee bieden en zo lokken ze je dus om 'veel' geld uit te geven aan een veiling. Nogmaals, dit is natuurlijk niets nieuws. Maar mag dit eigenlijk wel?

Zouden ze niet verplicht moeten worden om overal een 'Bieden vanaf....' prijs neer te zetten?

(Foto ter illustratie van de bots..)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sMGsJf3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

Waarom zou dat niet mogen?
Zo is eBay jaren geleden groot geworden. Daar kon je ook gewoon auto-biedingen aanzetten en je maximum prijs, waarna het vanzelf geboden werd.

Volgens mij is bij elke veiling (niet de visafslag en bloemenveiling trouwens...) bedoeld om je te lokken met een lage prijs, alleen is de truc om voor jezelf een top te zetten en niet verder te bieden.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55

St@m

@ Your Service

Ja, dan was het een daadwerkelijke persoon die het daadwerkelijk zou kopen.
De TS suggereert dat vakantieveilingen scripts heeft lopen die de prijs opstuwen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:36
Hoe weet je trouwens dat dit auto bieders zijn? Gezien de naam is het wellicht een bejaarde die niet helemaal begrijpt hoe zo'n veilingwebsite werkt. Verder wat @DarkKnight zegt. Gewoon voor jezelf een maximum instellen.

Zelf mijd ik dit soort websites trouwens als de pest, aangezien er altijd verborgen kosten bijkomen. Zoals vijf euro "administratiekosten," kosten voor iDeal/creditcard, etc. Dan denk je eerst een een redelijke deal te hebben, komen er allerlei kosten bij.

Laatst heeft mijn vriendin ook weer eens meegedaan. Uiteindelijk kwam zij na een veiling op dezelfde prijs uit als de normale verkoopprijs, terwijl zij een leuk dealtje dacht te hebben :P Niet heel erg dus, maar je kan er dus zeker op verliezen.

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 17-07-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
oohh schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:59:
Hoe weet je trouwens dat dit auto bieders zijn? Gezien de naam is het wellicht een bejaarde die niet helemaal begrijpt hoe zo'n veilingwebsite werkt. Verder wat @DarkKnight zegt. Gewoon voor jezelf een maximum instellen.

Zelf mijd ik dit soort websites trouwens als de pest, aangezien er altijd verborgen kosten bijkomen. Zoals vijf euro "administratiekosten," kosten voor iDeal/creditcard, etc. Dan denk je eerst een een redelijke deal te hebben, komen er allerlei kosten bij.

Laatst heeft mijn vriendin ook weer eens meegedaan. Uiteindelijk kwam zij na een veiling op dezelfde prijs uit als de normale verkoopprijs, terwijl zij een leuk dealtje dacht te hebben :P Niet heel erg dus, maar je kan er dus zeker op verliezen.
Wat opvalt is dat als je door totaal verschillende groepen veilingen kijkt je heel vaak herhalend dezelfde namen ziet terugkomen. Vaak bieden er verschillende mensen door elkaar heen maar volgens mij was hun systeem gisteravond een beetje aan het flippen. Bij vrijwel elke veiling stonden alleen maar dezelfde persoon die zichzelf overbied.

Natuurlijk zijn wij als Tweakers vaak wat kritischer op deze sites dus vergelijken we voor aanschaf de prijs op internet om te kijken of het een goede deal is.

Het is heus niet altijd ruk, heb vaak zat kaartjes voor dierentuinen voor een leuk prijsje kunnen kopen. Maar zie vooral bij avondjes/weekendjes/weekjes weg dat je bijna altijd even veel betaald als wat je 'normaal' betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55

St@m

@ Your Service

oohh schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:59:

Hoezo zijn dat verborgen kosten? Staat er gewoon heel groot als je een bod wilt plaatsen. En iDEAL kost vziw geen geld bij vakantieveilingen.

Zijn heel vaak leuke deals te vinden. Gewoon wat geduld hebben. Helaas zijn er een boel mensen die het niet snappen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mjah, het lijkt me een beetje stuk lopen op de bewijslast. Als jij zegt dat het een bot is, en vakantieveilingen zegt van niet, dan zijn zij in beginsel niet de partij die met bewijs hoeven te komen ;) . Kun je wel allemaal 'zeer opvallend' enzo vinden, maar da's nog geen bewijs.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
naitsoezn schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:52:
Mjah, het lijkt me een beetje stuk lopen op de bewijslast. Als jij zegt dat het een bot is, en vakantieveilingen zegt van niet, dan zijn zij in beginsel niet de partij die met bewijs hoeven te komen ;) . Kun je wel allemaal 'zeer opvallend' enzo vinden, maar da's nog geen bewijs.
Dat is zeker waar.
Maar stel, ik zou kunnen bewijzen dat er bots gebruikt worden om te zorgen voor een bodemprijs op alle veilingen.

Zijn de 'praktijken' van VakantieVeilingen dan legaal of illegaal? Of is het een grijs gebied?
Niet dat ik een rechtzaak wil aanspannen, ik ben gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Valandin schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:04:
[...]

Dat is zeker waar.
Maar stel, ik zou kunnen bewijzen dat er bots gebruikt worden om te zorgen voor een bodemprijs op alle veilingen.

Zijn de 'praktijken' van VakantieVeilingen dan legaal of illegaal? Of is het een grijs gebied?
Het lijkt me niet legaal. Je moet dan de veiling laten beginnen bij het minimale bedrag, lijkt mij.

Er zijn ook nog tal van veilingen met populaire producten, sommige zelfs waar je eerst coins of tickets moet kopen alvorens je mee kan bieden. Hier heb ik ook altijd mijn bedenkingen bij.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat niet gewoon zo'n auto-bod zoals op V&A ook is? Mogelijk heeft zij 120 max staan, iedereen die dan een bod doet, is auto overboden door die persoon.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 11:40
Valandin schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:04:
[...]

Dat is zeker waar.

De prijs opdrijven tot een niveau van 'wat de gek er voor geeft' is een prima business model lijkt mij. Niks illegaals aan, gebeurd op alle andere 'per opbod' sites ook. Het enige dat ze volgens mij moeten bewijzen, mocht het ooit tot een onderzoek leiden, is of de transactie gemaakt is nadat de veiling als gesloten bestempeld wordt. Dus dan zou VV het bedrag op hun eigen rekening moeten storten en het artikel, wanneer het beperkte oplage betreft, uit de veiling nemen.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

naitsoezn schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:52:
...tot er voldoende klachten komen bij de Reclame Code Commissie / de ACM :P

Maar inderdaad. Opvallend is eerder een hint dat het geen script is.Een scriptschrijver van een frauderende site kan ook gewoon een paar dozijn verschillende namen gebruiken, en randomized bedragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06
SinergyX schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:13:
Is dat niet gewoon zo'n auto-bod zoals op V&A ook is? Mogelijk heeft zij 120 max staan, iedereen die dan een bod doet, is auto overboden door die persoon.
Deze persoon heeft zichzelf 9 keer overboden, dat kan niet met een auto-bod systeem. Die gaat pas overbieden als iemand je overboden heeft. Tenzij er een bug in het autobod systeem zit (of een Bot is zoals de topic starter aangeeft).

Al moet je zeker goed opletten bij dergelijke sites. Mensen staren zich vaak blind op de "normale voor" prijs terwijl je op sites van pretparken ook kaartjes kunt kopen met korting die vaak soms (heb het vaak genoeg gezien) goedkoper zijn dan de veilingprijs + administratiekosten. Nooit begrepen dat mensen daar niet op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jongetje schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:18:
[...]

Deze persoon heeft zichzelf 9 keer overboden, dat kan niet met een auto-bod systeem. Die gaat pas overbieden als iemand je overboden heeft. Tenzij er een bug in het autobod systeem zit (of een Bot is zoals de topic starter aangeeft).

Al moet je zeker goed opletten bij dergelijke sites. Mensen staren zich vaak blind op de "normale voor" prijs terwijl je op sites van pretparken ook kaartjes kunt kopen met korting die vaak soms (heb het vaak genoeg gezien) goedkoper zijn dan de veilingprijs + administratiekosten. Nooit begrepen dat mensen daar niet op letten.
Volgens mij werkte V&A dacht ook zo, geen idee of dat nu nog zo is, maar als iemand auto-bod van 120 staan en staat bovenaan met 102, als er iemand 103 doet, krijg die auto-bod automatisch die 103 omdat die eerder was.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

F_J_K schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:18:
[...]

...tot er voldoende klachten komen bij de Reclame Code Commissie / de ACM :P
Daarom zei ik ook in beginsel :P

Maar het is met dit soort dingen gewoon vrij simpel om door vakantieveilingen aannemelijk te maken (via logs / usernames / ip-adressen) dat dit gewoon 'echte mensen' zijn, waardoor anekdotisch bewijs zeer snel onderuit gehaald kan worden. Daar komt nog bovenop dat veel voorbeelden die aangehaald worden als 'bewijs' gewoon sowieso al vrij magere voorbeelden zijn, die vooral opvallen omdat mensen ernaar zoeken, en vaak verklaard kunnen worden door 'stupidy'.

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 10:32 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
Geen idee hoe veel er mogelijk is, maar als dit gedrag zich over de gehele site tentoonstelt zou je een case file kunnen opbouwen om in te dienen van de Reclame commissie. Moet je wel zin in hebben, volgens mij leven dit soort truukjes op het feit dat niemand dit doet tot ze een keer doorkrijgen dat ze goed genaaid zijn, en koppig genoeg zijn dit door te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Ah wat ik gezien heb is dat veel mensen zelf meer bieden dan de ticket direct zelf te kopen. Zeker met de kosten. En soms zie je zelf dat mensen hun eigen bod opbieden.

Koop liever iets met korting of soms heel soms als ik echt tijd over heb via vakantie veilingen op een moment dat het extreem rustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 18:09

GieltjE

Niks te zien...

Had enkele jaren geleden ook al het gevoel dat dit gebeurde, heb er een tijdje tegenaan geprogrammeerd puur voor de hobby.

Na enige tijd ging het erg opvallen dat sommige namen steeds in andere combinaties voorkwamen als de biedingen te laag waren in de laatste secondes...... (dit lijkt meer iemand die zichzelf dom overbied, voorheen waren het semi random namen).

[ Voor 13% gewijzigd door GieltjE op 17-07-2017 11:03 ]

Hell / 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06
SinergyX schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:24:
[...]

Volgens mij werkte V&A dacht ook zo, geen idee of dat nu nog zo is, maar als iemand auto-bod van 120 staan en staat bovenaan met 102, als er iemand 103 doet, krijg die auto-bod automatisch die 103 omdat die eerder was.
Dan zou je die 103 moeten zien en doet de autobod voor jouw de 104. Doel is natuurlijk de prijsopdrijven, niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jongetje schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Dan zou je die 103 moeten zien en doet de autobod voor jouw de 104. Doel is natuurlijk de prijsopdrijven, niet vervangen.
Klopt, maar hier bij V&A is het ook zo dat je dan gewoon de nieuwe hoogste prijs ziet staan (waardoor het lijkt alsof iemand tegen zichzelf opbied). Althans, zo heeft het eerder gewerkt (al een tijdje niet meer op iets geboden, dus weet niet of het nu nog zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 14:18
jongetje schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Vaak is dat alleen wanneer mijn autobod ook 103 is :) Is mijn autobod >103 dan zal hij er overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom zouden het niet gewoon bots bij mensen thuis zijn?

Zo ingewikkeld is het niet om een scriptje te maken wat elke minuut kijkt wie de laatste bieder is en anders een bod doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 18:09

GieltjE

Niks te zien...

Gomez12 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:24:
Waarom zouden het niet gewoon bots bij mensen thuis zijn?

Zo ingewikkeld is het niet om een scriptje te maken wat elke minuut kijkt wie de laatste bieder is en anders een bod doet.
Kan inderdaad heel makkelijk, maar als je ineens onder een x bedrag in de laatste seconden steeds dezelfde soort namen (leek op random voornaam + achternaam uit lijst) ziet langskomen maar nooit boven dat bedrag krijg je snel een vermoeden dat er iets niet klopt.
Kon het destijds vrij gemakkelijk zien door gewoon een bod van bedrag x te doen, was het bijna altijd rustig (op 1 of 2 andere na) in de laatste seconden.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:30
Het was logischer geweest als er anderen namen stonden.
Als ik het zou ontwerpen zou ik inderdaad een biedingsstrijd nabootsen.
Dit lijkt eerder op een fout. Alleen is de interval tussen de biedingen wel kort achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:05
@Valandin sidenote trouwens: die naam uit je screenshot komt mij bekend voor. Afgelopen zondag naar Movie Park Germany geweest en diezelfde user was keihard de prijs van MPG-tickets aan het opbieden. Nog 20 minuten op de klok en direct een bod van 40 euro... tja... iedereen begrijpt toch dat je beter op het laatste moment een veel te hoog bod neer kan zetten voor succes?
Sowieso: er zijn andere acties actief waardoor je er voor 40 euro sowieso al bent, zonder de 5 euro administratiekosten.

Ik had er toen al mijn twijfels bij, en als ik nu zie dat jij bij een hele andere advertentie dezelfde username ziet staan...

Er is trouwens een 'veilingmeester' bij Vakantieveilingen. Stelt dat wat voor, kunnen dat soort mensen er wellicht iets over zeggen? Of is dit sowieso een wassen neus?
GieltjE schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:52:
Na enige tijd ging het erg opvallen dat sommige namen steeds in andere combinaties voorkwamen als de biedingen te laag waren in de laatste secondes....
Dit dus.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
sbruynis schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:59:
Het was logischer geweest als er anderen namen stonden.
Als ik het zou ontwerpen zou ik inderdaad een biedingsstrijd nabootsen.
Dit lijkt eerder op een fout. Alleen is de interval tussen de biedingen wel kort achter elkaar.
Dat staat er normaal wel inderdaad. Gisternacht was er volgens mij een foutje want deze naam ging los bij meerdere veilingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16
Ik denk echt niet dat ze hun vingers hier aan willen branden. Er zitten volgens mij heel veel mensen op die normaal gesproken geen flauw benul hebben van prijzen, waardoor ze denken dat een veiling automatisch veel goedkoper is. Ik heb ook wel eens naar sites gekeken waar de inboedel van failliete toko's wordt aangeboden, nou dat gaat soms ook echt helemaal nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Bewijs maar eens dat het bots zijn. Ik gebruik deze bieding strategie ook wel eens om mensen te laten denken dat bots actief zijn en dan afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Tot ze een keer gehacked worden of een oud-medewerker uit de biecht klapt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
WhiteDog schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:06:
Tot ze een keer gehacked worden of een oud-medewerker uit de biecht klapt natuurlijk...
Inderdaad. Het wordt een lekker suggestief topicje op deze manier zonder hard evidence, maar het lijkt me sterk dat dit intern stiekem geregeld kan worden. Er hoeft maar één kwade (ex)medewerker IT tussen te zitten en de bom ontploft, weg is je hele zaak. Ik denk niet dat Vakantieveilingen dat zijn zijn geweten wil hebben.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44

Polycom

Poes van goud

Mijn ervaring; Ik heb vroeger gewerkt met/via dit soort veilingsites. Het was toen eigenlijk heel simpel, je zette een product op de site, koos een 'minimaal' bedrag wat je voor het product wilde hebben en je hoopte dat er consumenten over dat bedrag heen zouden bieden. De consumenten dachten dat ze een veiling hadden gewonnen maar eigenlijk was het gewoon een wassen neus.

-edit- post aangepast na moraalridders te paard in dit topic.

[ Voor 33% gewijzigd door Polycom op 26-07-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Polycom schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:08:
Ik heb vroeger gewerkt via dit soort veilingsites. Het is eigenlijk heel simpel, je zet een product op de site, kiest een 'minimaal' bedrag wat je voor het product wilt hebben en bingo. De consumenten denken dat ze 'bieden' maar eigenlijk is er een minimaal bedrag aan het product gekoppeld. Biedingen gaan 100% via bots.
Maar heb je hier ook bewijs van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Homeland schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:09:
[...]

Maar heb je hier ook bewijs van?
Ik hoef niets te bewijzen, want ik vind het allemaal prima. Je hebt namelijke domme mensen en mensen die net slim genoeg zijn om daar gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Polycom schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:11:
[...]

Ik hoef niets te bewijzen, want ik vind het allemaal prima. Je hebt namelijke domme mensen en mensen die net slim genoeg zijn om daar gebruik van te maken.
Het is wel fijn dat bepaalde uitspraken met iets van bewijs komen, iedereen kan een dergelijk iets posten maar dat heeft vrij weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
Polycom schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:11:
[...]

Ik heb vroeger ook bij Vakantieveilingen gewerkt. En die werken niet met dit Systeem. Die werken met een commissie systeem. 10% gaat naar de aanbieder 40% is voor onderhoud van Vakantieveilingen denk aan server en website. Maar ook personeel en kantoor pand. De overige 50% is direct Balastingvrij voor de grote baas. Die de hele dag niets anders doet als in Thailand op het stand ligt.

Oooh en nee ik hoef het niet te bewijzen. Want ik vind het allemaal prima. Je heb namelijk domme mensen. En mensen die net slim genoeg zijn om daar gebruik van te maken...

Did you see what i did there? Zonder bewijs is een loze kreet. En zal niemand je geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Het internet zou er wel mooi uitzien als iedereen altijd bewijsmateriaal moet aanleveren. Staat xandernieuws bij jullie ook in de bookmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Polycom schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:39:
Het internet zou er wel mooi uitzien als iedereen altijd bewijsmateriaal moet aanleveren.
Maar je ziet ook dat het nu voor anderen gewoon een loze uitspraak is over het eventuele gebruike van bots? Dat het totaal geen waarde heeft en daardoor eigenlijk ook vrij weinig toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Homeland schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:03:
[...]

Maar je ziet ook dat het nu voor anderen gewoon een loze uitspraak is over het eventuele gebruike van bots? Dat het totaal geen waarde heeft en daardoor eigenlijk ook vrij weinig toevoegt?
Ik heb mijn post inmiddels aangepast. Verder is deze discussie nutteloos en voeg jij helemaal niets toe aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zullen we het gezellig houden hier en niet op de man discussiëren, maar op het topic?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Polycom schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:08:
Mijn ervaring; Ik heb vroeger gewerkt met/via dit soort veilingsites. Het was toen eigenlijk heel simpel, je zette een product op de site, koos een 'minimaal' bedrag wat je voor het product wilde hebben en je hoopte dat er consumenten over dat bedrag heen zouden bieden. De consumenten dachten dat ze een veiling hadden gewonnen maar eigenlijk was het gewoon een wassen neus.

-edit- post aangepast na moraalridders te paard in dit topic.
Dat het vroeger zo werkte weet ik, alleen de laatste paar jaren werkt dat niet meer zo vanwege strengere wetgeving en controlerende instanties etc.

Er zijn nog wel bots alleen zitten deze niet meer bij vakantieveilingen, je kan als aanbieder een losse partij inhuren met bots of zelf bots gaan kopen. Maar vakantieveilingen en co gaan je er niet meer daadwerkelijk bij helpen omdat dat gewoon strafbaar is.

Uiteraard heb je nog wel van die schimmige soortgelijke sites die wel eigen bots hebben, maar die hebben meestal maar een levensduur van een half jaar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Deze kwestie zou sowieso een mooi representatief onderzoek waard zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:33

CasGas

.

Dit topic doet mij meteen denken aan het topic over de Mycom veilingen, ook daar was men achterdochtig (terecht of niet terecht dat weet ik niet):

Die vreemde MyCom Veiling

Ook daar was het dat men soms een hoger bod deed dan wat het waard zou zijn maar of dat dan ook meteen bots waren?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Pagina: 1