Die vreemde MyCom Veiling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGuest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-01-2024
Hoe zit het toch met die vreemde MyCom Veiling? Er waren opmerkelijke koopspoken rond, die meer te keer gaan als verzamelaars, of koopverslaafden dan als gewone klanten.
Neem nu Maastercard, waarschijnlijk in bezit van een gouden Ma(a)stercard: deze wint een stevige Mycom Adventure Family PC en koopt er vervolgens ook nog een extra budget video kaart bij (ASUS EN7300GS/HTD, 256MB) en een willekeurige harddisk (WD 36GB Raptor) en zo'n fijne externe disk (WD 250GB,Passport Drive,2.5"). Dit zijn dus gewonnen kavels. Op zich niet zo gek, maar Maastercard biedt zich op dezelfde dag ook gek op een moederbord, laptops en toetsenborden a 1500 euro. Dat terwijl hij al een mooie complete PC heeft!
Hij zou eens contact moeten zoeken met Heleen33. Winnar(es?) van een laptopje FJS Amilo Pa 2548 Q17 - TL-60. Deze wint vervolgens ook de bijbehorende Sapphire ATI HD2900GT,256MB videokaart ( 8)7 ) en biedt uiteraard nog op drie ( :9~ ) andere laptops.
Hallo? Zijn dit geinponums die voor de lol veilinkje aan het spelen zijn? Niet zo leuk voor de anderen helaas! Of hoe zit het bijvoorbeeld met Eye Opener en tuxnl die altijd standaard een openingsbodje doen, al is het midden in de nacht. Maastercard? Heleen33? Eye Opener? tuxnl? zijn jullie misschien Tweakers die hier kunnen uitleggen wat er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zolang de prijs interessant is kan me goed voorstellen dat er mensen op bieden. Geld kun je er met wat geluk wel mee verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-05 09:27
Mycom veilingen daar geloof ik zelf al jaren niet meer in, de meeste producten werden toen ik wel eens mee probeerde te doen voor bijna en soms zelfs over de mycom winkelprijs verkocht.

Dus in vergelijking met shops uit de Pricewatch hier kunnen ze helemaal inpakken. De garantie is meestal ook maar 3 maanden op deze producten en tevens hebben ze tegenwoordig ook nog 9 euro verzendkosten per product.

Zelf heb ik uit frustratie een keer het maximum geboden en zo een Asus nforce4 sli moederbord, wat technisch overgens wel weer een goede koop is geweest.

Echter achteraf gezien had het goedkoper besteld kunnen worden bij een webshop van de pricewatch, Het moederbord functioneerd nog steeds in me servertje en heeft sinds 2005 en heeft bijna 24/7 gedraait.

Zelf heb ik ze ooit wel eens een mail gestuurd met de vraag waarom de veilingen toen wel eens over de nieuwprijs heenkwamen echter heb ik daar nooit antwoord op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

probleem is dat je de gewonnen veilings niet persee hoeft te kopen, dus op alles bieden en vervolgens 1 product bevestigen kan gewoon bij mycom. en sowiezo, misschien is het gewoon een winkel die de producten gelijk doorverkoopt, 1 a 2 jaar garantie heb je er namelijk toch op (fabrieks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is sowieso niet logisch om al 20 uur, of 10 uur, of zelfs 5 minuten voor sluiting al te gaan bieden op spullen, daarmee verhoog je de uiteindelijke prijs immers. Maar ja, wie garandeert dat daar echte klanten achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben er ook eens op gaan letten. Een mobo leek me wel interessant. Dagje meegedaan en opgelet maar er zijn er gewoon een paar die ze allemaal, ongeacht de prijs, opkopen. Ze kopen gewoon 3 op een dag oid. Beetje jammer voor de ''gewone'' klanten maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGuest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-01-2024
Geinig, ik was wel benieuwd of hier iemand in de groep de kaart "Deze veiling is nep" wilde spelen. Dit ligt namelijk wel voor voor de hand.
Maastercard heeft in de afgelopen 2 dagen ook nog een aantal dure laptops en een moederbordje gescoord. Je zou nog kunnen denken dat je die dan weer mooi met winst kan verkopen, maar dat is denk ik ook maar betrekkelijk.
De laptops zou je kunnen scoren met plm 100 euro winst. Maar stel dat je met eentje blijft zitten, dan ben je weer 4 laptops down. Niet echt een gegarandeerde vetpot dus. Blijft over dat er misschien random robot bieders zijn, maar de vraag is of die georganiseerd zijn via MyCom zelf of door iemand anders? Als ik MyCom was zou ik die robotbieders, die misschien ook nog de helft van hun gewonnen kavels zouden laten vallen blokkeren.

Is er dan misschien nog een scenario te bedenken? Wie zijn de mystery bieders? Misschien nog Iemand van MyCom onder de Tweakers die iets kan bijdragen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03
SuperGuest schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:18:
Misschien nog Iemand van MyCom onder de Tweakers die iets kan bijdragen? :X
Ik mis een beetje de onderbouwing voor de :X-smiley? Daarnaast denk ik dat als je Mycom actief in de vraagstelling wilt betrekken dat het effectiever is om een mail te sturen ipv hier een oproep te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Heb in het verleden ook wel eens meegedaan aan een veiling en ook nog wel eens iets gewonnen tegen een redelijke prijs. Die verzendkosten verpesten het vervolgens bijna een beetje, maar ach.

De berichten over dat de prijs de nieuwprijs zou overstijgen snap ik niet, een veiling gaat namelijk automatisch dicht zodra het maximum is bereikt, welke altijd onder de winkelprijs ligt? Dat is uiteraard wel de Mycom winkelprijs, niet de laagste pricewatch-prijs.
Spelregels
Om te voorkomen dat er meer geboden wordt dan MyCom in de winkel voor het desbetreffende product vraagt, heeft elke kavel een maximum prijs. Als iemand deze maximum prijs biedt, is het kavel direct verkocht.

[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 21-05-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 13:31

reuzekind

Ik geloof in GoT

Bas1978 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:50:
Zelf heb ik ze ooit wel eens een mail gestuurd met de vraag waarom de veilingen toen wel eens over de nieuwprijs heenkwamen echter heb ik daar nooit antwoord op gekregen.
Dat is voor Mycom alleen maar extra winst, dus daar zullen ze niet mee zitten. Mensen die dat bieden zijn gewoon hebzuchtig en gunnen de andere bieder het product niet heb ik het idee. Heb een keer bij een faillissementsveiling gezeten, en daar gingen 2e hands uitgeleefde magnetron's voor dik 150 euro de deur uit 8)7

edit:
Ah ok, volgens ^ kan het helemaal niet. Dat wist ik niet

[ Voor 6% gewijzigd door reuzekind op 21-05-2008 11:06 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
@TS: Ik zou gewoon een regel instellen dat je maar op een ding van hetzelfde type mag bieden zolang die gaande is. En dat je maar een ding per x tijd kan winnen. Viel me ook op dat er maar weinig mensen zijn die eraan mee doen en je telkens dezelfde namen weer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 22:30
Volgens mij worden een hoop van die Asus 8500GT-silence kaarten hier gewoon weer in de V&A voor een hogere prijs doorverkocht, en met andere producten zal het ongetwijfeld ook wel zo gaan.. De hoge verzendkosten moeten dit natuurlijk ontmoedigen, maar het lijkt weinig zin te hebben.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ach ja, veel van die bieders zijn blijkbaar niet bekend met de pricewatch. Ook zijn ze niet allemaal even slim, zoals degenen die na ieder bod direct een tegenbod plaatsen (ook al loopt de veiling nog een dag).

Daarentegen heb ik er wel een keertje voordelig een moederbord kunnen kopen (65 euro, nieuwprijs toen dikke 100 euro), door gewoon geduldig elke dag te kijken en een keertje 5 minuten voor het einde van de veiling te bieden.

Ik denk niet dat je kunt reken op Mycom om allerlei beperkingen in te gaan stellen, ze verkopen 2e hands produkten vaak tegen de nieuwprijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 15:36
De meeste spullen van de Mycom veiling kun je, als je zelf bij de groothandel kunt bestellen, ook direct bestellen voor een (soms interessante) prijs.

Veel van de Mycom veiling zijn gewoon retour-gekomen goederen van Bas Distributie (=groothandel achter mycom). Kortom: wat RMA geweest is, en teruggekomen is door <insert-merk>. Vandaar ook regelmatig 'incompleet', bv alleen moederbord (geen backplate). Als je goed kijkt, zie je ook niet overal 'nieuw' bij staan.. Verder heb je 3mnd garantie.
De producten die op de veiling worden aangeboden zijn in principe nieuwe producten die door onze leveranciers voor garantie zijn omgeruild. Indien de aangeboden producten niet helemaal compleet zijn, staat dit duidelijk bij het desbetreffende kavel aangegeven. Op producten die je via de MyCom Veiling koopt, krijg je drie maanden garantie
Kortom: Gezien het (soms kleine) prijsverschil tov de pricewatch is het vaak niet meer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
Meeste spul is refurbisment bij de veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 17:11

BLACKfm

o_O

Als ik wat via de veiling koop zorg ik wel dat ik goedkoper uit ben dan een nieuw prijs. Al had ik toen. Een 7900GS voor enkele tientjes minder dan de nieuwprijs komt er bij mij wel goed in, dan maak ik me totaal niet druk dat er geen kabeltjes of doosjes bij zitten, want daar heb ik er inmiddels wel zat van.

Zie nu echter een HD2900GT videokaart met een MAX prijs van 80 euro, de mycom nieuwprijs is echter 60 euro, en de vorige videokaart die er uit ging via de veiling (waar ik een oog op had, maar de veiling klokt loopt 2 minuten voor :S) ging voor 52 euro weg (+9 verzendkosten word dan 61 euro).
Dan koop ik um toch liever nieuw want de mycom zit altijd wel in de buurt.

Ik zie verder ook heel vaak de zelfde bieders, en het is bij dit systeem ook uitermaten stom om te bieden voor de laatste minuut. De persoon met het hoogste bod krijgt gewoon het product als de tijd om is. Dus als je slim bent plaats je je bod ook pas in de laatste 5 seconden. Het kan dus gewoon niet anders dat er een automatisch systeem achter zit die de prijs op drijft, want een beetje hollander weet wat het waard is (en heeft z'n systeem wel snel door).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:25
Ik zit nu al 3 dagen op de mycom veilingsite en het valt me op dat constant dezelfde artikelen rouleren.

Hiernaast valt het me ook op dat sommige artikelen voor absurde prijzen verkocht worden, die 2 dingen samen heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.

Kopen mensen daar echt dingen of wordt de prijs expres hoog gehouden zodat het nogmaals aangeboden kan worden?

Uiteraard kan ik het helemaal mis hebben daarom zou ik graag willen weten hoe jullie ervaringen zijn met de veilingsite van Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik heb er wel eens wat gekocht voor een leuk prijsje. Je moet alleen niet verwachten dat je er courante en gewilde artikelen voor een spotprijsje kunt kopen. Er zijn immers (veel) kapers op de kust.

Ik heb er bijvoorbeeld eens een 4-poorts KVM-switch gekocht voor ongeveer de helft van de nieuwprijs en ooit eens een moederbordje uit de oude voorraad voor heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
GranCanaria schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:43:
Ik zit nu al 3 dagen op de mycom veilingsite en het valt me op dat constant dezelfde artikelen rouleren.

Hiernaast valt het me ook op dat sommige artikelen voor absurde prijzen verkocht worden, die 2 dingen samen heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.

Kopen mensen daar echt dingen of wordt de prijs expres hoog gehouden zodat het nogmaals aangeboden kan worden?

Uiteraard kan ik het helemaal mis hebben daarom zou ik graag willen weten hoe jullie ervaringen zijn met de veilingsite van Mycom.
Dat de zelfde artikelen rouleren zou dus al een teken kunnen zijn dat mensen hebben geboden maar uiteindelijk afzien van de koop. Dat kan en mag van het reglement.

Wel zijn een paar van die mogelijke autobots geblokkeerd inmiddels, die boden meteen het maximum.
Soms kwam de 1ste mogelijke bot, die 1 cent onder max biedt, dan moet je dus het maximum bieden als je het wilt. Mogelijk wil iemand die erg gefrusteerd is op MyCom hiermee de illusie wekken dat ze er zelf achter zitten om de prijs maar op te drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262748

Ok dit is egt raar.. ik probeer al 2 weken ofzo een leuk laptopje te winnen voor weinig geld, en in principe gaan ze er ook best voor weinig uit. Maar het enige probleem is dat er iemand die mr mycom heet alles opkoopt wat er voor weinig uitgaat. in die 2 weken heeft hij al zeker wel 15 laptops gewonnen. Wat is dit voor raar gedoe, is die gast miljonair ofzo =\

Edit: Dus begon ik me af te vragen of het wel niet een bedrijfje is. Want een particulier kan moeilijk zoveel opkopen om het vervolgens met weinig winst te verkopen op marktplaatst. Dus ik typ een paar laptopjes in op marktplaats die deze gast heeft gewonnen en vaak of zelfs als enigste komt er maar 1 aanbieder, een webshop die volgens mij deze "veiling laptops" verkoopt. Toevallig, vooral als hun hele aanbod bijna bestaat uit laptops die je vaak op de mycom veiling tegenkomt. Witte eee pc 701 op de veiling en ook op deze webshop. Speciale witte uitvoering van de asus 8300 die er vorige week was uitgegaan op de veiling, en ja ook op deze webshop te krijgen. En ga zo maar door. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maarja misschien heb ik wel gelijk en worden de veilingproducten van mycom weer voor nieuwprijs doorverkocht op een webshop.

Ik zal maar geen naam noemen, want mss doe ik weer iets wat niet mag. Maar probeer het zelf gerust. Hier heb je bijvoorbeeld laptops die ik vandaag op de veiling ben tegengekomen. Typ deze maar in marktplaats en kijk wat voor webshop eruit rolt. (Appart dat de specificatievolgorde op marktplaats overeenkomt met die van mycom) Bekijk gerust ook even het assortiment zodra je op de webshop bent en vergelijk deze met de veiling.

Vandaag op de veiling geweest:
Toshiba A300D-135 ( vandaag eruit gegaan voor 461 euro )
Toshiba L350D-10I ( gaat er ook altijd onder de 500 uit )

Misschien is het gewoon legaal om veilingproducten van mycom op te kopen en weer met winst door te verkopen. Ik weet iig wel dat zulke bieders veel verpesten voor de gewone klanten die eenmalig iets leuks willen kopen op de veiling...

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 262748 op 06-07-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb altijd het gevoel bij dit soort veilingen dat Mycom gewoon zelf een bod doet als ze het niet hoog genoeg vinden. Dus dat ze het altijd met winst verkopen en anders zelf "kopen" (en het dus gewoon niet gunnen voor het lage bedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252687

Goeiedag,
Ben zelf medewerker van MyCom en zag deze thread voorbij komen en las dat sommige mensen hier denken dat wij daar zelf op bieden?

Dit is totaal niet zo, de producten die worden aangebonden in de veiling zijn bijna altijd producten die retour zijn gebracht omdat ze overbodig waren voor een klant of niet aan de wensen voldeden, na dit proces worden de producten altijd grondig getest voordat ze weer in de verkoop terug gaan.
Het kan ook soms wezen dat bepaalde producten een kapotte doos hebben die niet meer voldoet aan de eisen om in de verkoop te gaan in de veiling belanden. Dit staat er dan ook bij als het om een kapotte doos gaat of gebreken heeft.

Hopelijk dat ik hiermee een beetje duidelijkheid in de zaak heb gebracht.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 252687 op 17-07-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:26
Misschien dat je dan ook kan uitleggen:
Waarom het zoveel de zelfde producten zijn?
Er soms absurde prijzen worden geboden?
Er vaak de zelfde kopers zijn?
De max. verkoop prijs hoger is dan de prijs bij mycom zelf?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:37

Lordy79

Vastberaden

Nu moet ik het even opnemen voor de Mycom medewerker:

zelf heb ik bij een andere computerketen gewerkt en op de website van dat bedrijf is ook zo'n soort veiling en we waren verbaasd dat sommige mensen MEER boden voor een veiling product dan dat een nieuw, beter product kost!

vb: ze boden bij wijze van spreken meer voor een P4 2,4GHz dan dat een nieuwe P4 2,8GHz op dat moment kostte.

Overigens hebben wij dit altijd aan de klant meegedeeld en een mooie deal gemaakt O-) zodat ie zich niet bekocht voelde. Ik weet niet hoe MyCom daarmee omgaat natuurlijk.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Lordy79 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:48:
Overigens hebben wij dit altijd aan de klant meegedeeld en een mooie deal gemaakt O-) zodat ie zich niet bekocht voelde. Ik weet niet hoe MyCom daarmee omgaat natuurlijk.
Ohw handig. Gewoon teveel bieden en wachten op de 'mooie deal' en dan kijken of je het zelf ook een goede deal vindt :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:37

Lordy79

Vastberaden

Kixtart schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:52:
[...]

Ohw handig. Gewoon teveel bieden en wachten op de 'mooie deal' en dan kijken of je het zelf ook een goede deal vindt :+
:+ Het is online koop en volgens mij mag je dan ook retourneren. Je kunt dan ook gewoon zeggen dat ze de moeite niet hoeven doen om het op te sturen :D Maar ja, dat is ook wel flauw.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

battler schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:43:
1e antwoord: Er zijn Artikelen die na een tijdje gewoon niet meer leverbaar worden dus de laatste zullen dan toch ook verkocht kunnen of moeten worden.
2e : Waarom worden er soms zulke duren prijzen geboden op kaarten van een uitverkocht concert terwijl ze normaal gesproken veel goedkoper zijn en dit de laatste is?
Er zitten altijd dwazen tussen die giga prijzen bieden, de veiling winnen, maar het product niet komen ophalen.
3e Sommige mensen zijn koopjes jagers, die zullen dus ook op de veiling te zien zijn.
4e Een direct quote uit de spelregels van de veiling, kunt u vinden op de website.
Om te voorkomen dat er meer geboden wordt dan MyCom in de winkel voor het desbetreffende product vraagt, heeft elke kavel een maximum prijs. Als iemand deze maximum prijs biedt, is het kavel direct verkocht. Zelfs als de sluitingsdatum en -tijd nog niet is bereikt. Verkochte kavels worden na 24 uur van de site verwijderd.
Zegt genoeg denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
battler schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:43:
Er is geen verplichting tot koop als je hebt gewonnen, vandaar wellicht veel de zelfde produkten.
Hoop mensen die op van alles en nog wat bieden, en dan niet tot koop overgaan. Kavel gaat dan binnen korte tijd terug het veilingproces in.

MyCom is een typische consumentenmerk, deze consumenten willen graag een vertrouwde naam met winkels waar ze waar nodig verhaal kunnen halen. Deze consumenten zijn over het algemeen veel minder geinformeerd dan de gemiddelde tweaker. Als alle consumenten prijsbewuster zouden zijn, zouden een hoop winkelketens failliet gaan, tevens scheelt het dan een hele berg aan wekelijkse folders.

Andere vragen zijn ook al beantwoord inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, en mocht er iets mis zijn met een pc die u bijvoorbeeld net heeft aangeschaft hoeft u hem niet terug te sturen naar een online webwinkeletje met alle gevolgen van dien, u kunt gewoon direct bij de winkel terecht en er word voor een oplossing gezocht.
Mensen betalen graag wel wat meer voor service en een persoon voor je neus waarbij je terecht kan als er een product stuk is of dergelijke en niet dat je tegen een web winkel voicemail moeten blijven zeuren of een rma te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 252687 op 17-07-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ja, die Maastercard viel mij ook al op. Na wat naar de veiling gekeken te hebben lijkt het inderdaad dat je enkel met de wat exotischer producten (dure high-end artikelen, niet standaard thuisgebruiker spul) een leuk prijsje kan scoren. Al heb ik laatst wel een extere harde schijf gescoord voor een redelijk bedrag.

Als ik al wat biedt dan kom ik meteen met een redelijke prijs; mensen die 100 euro gaan bieden op een product waarvan je weet dat het weggaat voor 400 a 500 euro.. En dan 105 en vervolgens 110 en dan 115 :z tijdverspilling.Trouwens gezien de gangbare verkoopprijzen dan lijkt mij het voordeel niet opwegen tegen gewoon in de winkel kopen en veel tijd besparen.

[ Voor 48% gewijzigd door bombadil op 18-07-2008 00:20 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zouden ze ebay ook kunnen schrappen natuurlijk, je kan weten dat iets veel meer waard is maar je kunt altijd proberen om een artikel goedkoper te kunnen bemachtigen.
Een veiling is altijd al aantrekkelijk geweest, het is een wedstrijd tegen de klok en de mede bieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

hmmm, nu is de site helemaal stuk? Althans bieden werkt niet meer. :o Wel mazzel al je nog net geboden had en straks je veiling lekker laag eindigt.

Ik zie trouwens dat ze videokaarten zo een maxium verkoopprijs van 400 euro meegeven terwijl ze voor nog niet de helft in de winkel liggen dus "biederbescherming" valt wel mee.

[ Voor 13% gewijzigd door bombadil op 19-07-2008 18:21 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

nieuws: Nederlandse gamestudio-inbreker opgepakt
Zou dit ook kunnen?
Naast de inbraak bij de gamestudio wordt de jonge cracker ook verdacht van het stelen van de gegevens van zo'n vijftigduizend creditcards. Hiermee bestelde de Limburger volgens het Team High Tech Crime van de nationale recherche onder andere beeldschermen, laptops en mp3-spelers.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4300

Caspah, je begeeft je nu wel op glad ijs moet ik zeggen.

Ik zit de laatste maand bijna elke dag op de veiling. Simpel voorbeeld, een externe HD van WD zonder esata of firewire stond laatst met een max prijs van 170 euro, terwijl hij in het normale assortiment van Mycom voor 130 euro staat genoteerd. En ja, er komen nogal veel produkten opnieuw de veiling in.
Wat heeft het voor zin om een veiling te gaan houden als de persoon die het maximum bedrag biedt vervolgens kan annuleren? Hou dan geen veiling want hiermee haal je de veilingsgedachte onderuit.
Stel ik zou enorm pissig zijn op mycom, dan ga ik lekker op de veiling met absurde bedragen alle kavels winnen, om ze vervolgens te annuleren.

Gebruikers die een veiling winnen, moeten dan ook verplicht worden om het produkt ook daadwerkelijk te kopen. Laat ze maar registreren met hun CC of bankrekening met automatische incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Inderdaad. Als iemand je te ver overbied bied jij gewoon extreen veel tot je niet meer overboden wordt, en vervolgens annuleer je.
Week later is het product weer op de veilig en probeer je het opnieuw net zolang tot je geen te hoog biedende concurrenten meer hebt. Die geven het op een gegeven moment toch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4300

Anoniem: 4300 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:48:

Gebruikers die een veiling winnen, moeten dan ook verplicht worden om het produkt ook daadwerkelijk te kopen. Laat ze maar registreren met hun CC of bankrekening met automatische incasso.
Wat je natuurlijk ook kunt doen is om die personen in het vervolg uit te sluiten van het bieden op kaveles: gedurende een bepaalde periode of op bepaalde produktgroepen.

Hoe kunnen we dit nou onder de aandacht brengen van Mycom? Via contactformulier krijg je geen antwoord (eigen ervaring). Heeft iemand contact met een van de Mycom chiefs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 19:46
Na deze thread te hebben gevolgd en vervolgens toch ook maar eens een bieding te doen ben ik naar de Mycom website gegaan en een bod gedaan op een MX5000 desktop setje. Duurt nog een minuut of 5 maar ik kan geen bod plaatsen, wat ik ook probeer.

Opera (wat ik doorgaans gebruik) geeft foutmeldingen, FireFox geeft foutmeldingen, en tot slot heb ik dan maar uiteindelijk ook met IE het geprobeerd, soms zijn websites nog steeds enkel goed werkzaam op IE maar helaas, geen bod kunnen doen.

Nu wil ik het wel erg graag hebben, dat setje, maar ik zal toch ook een bod moeten kunnen doen anders poep ik er mooi naast. Zijn er meer tweakerts die daar last van hebben..?

Update: Inderdaad, er stond geen enkele bieding, het bieden begon op 30,00 euro en heb meermaals erboven geboden. De foutmelding in drie browsers heeft mij dus die desktopset door mijn neus geboord en nu staat er ineens dat hij verkocht is..! Elke minuut twee maal ververst en geen enkele bieding gezien.

Ik krijg nu een heel vervelend gevoel bij de Mycom veiling...

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Pagina niet gevonden
De pagina die u zoekt is wellicht verwijderd, van naam veranderd of tijdelijk niet beschikbaar.

Probeer het volgende:

* Controleer de spelling als u het adres in het adresvenster heeft getypt.
* Open de homepage en zoek naar een link die de informatie bevat die u zoekt.
* Klik op de terug knop om een andere link te proberen.
Bovenstaande foutmelding in drie grotere browsers, dus heb geen bieding kunnen doen. Ik heb zojuist nog geprobeerd een bieding te doen op eenzelfde desktopset maar dan op een kavel dat nog een ruime dag loopt. Dezelfde foutmelding dus en geen bieding kunnen maken.

Ik begin er een beetje louche ideeën bij te krijgen ja, ik heb het sterke vermoeden dat er dingen gebeuren bij Mycom die het daglicht eigenlijk niet verdragen kunnen.

Een Logitech MX5000 set kost om en nabij de 100 euro normaal gesproken volgens de Pricewatch, ik denk dat Mycom wil voorkomen dat de set weggaat onder de 80 euro of iets dergelijks. Lekkere veiling zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262748

Nee sleezball dat heeft iedereen vanaf gister. Er zal wel iets met hun host ofzo zijn waardoor je niet kan bieden. Maar daar gaat de hele topic niet over want dit is voor zover ik weet alleen gister en vandaag gebeurd.

Ik ben het ook eens met bieden is verplicht kopen. Want bieders uitsluiten helpt ook niet, of bieders 1 maal per dag laten bieden.. Want binnen 1 minuut heb je alweer een andere account. De enigste manier om deze veiling eerlijk te houden is verplicht kopen.

Zo hou je mensen weg die voor de lol bieden, mensen weg die teveel bieden, mensen weg die express winnen zodat ze volgende keer opnieuw kunnen proberen voor een lagere prijs, mensen weg die elke dag bieden en aan het eind van de week de beste koopjes bevestigen en de rest annuleren. Zo haal je dus HEEL VEEL problemen weg, dus doe wat aan die veiling Mycom.. tja en als jullie het niet normaal willen laten verlopen ga ik toch echt denken dat jullie het wel fijn vinden al die hoge prijzen en extra winst.. Want als het aan de bieders lag ging een product er voor veeeeel lager uit dan wat ze nu gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Ah okee, dat wist ik inderdaad niet. Is natuurlijk wel lullig dat net uitgerekend ik wat wil bieden het niet lukt...

Maar goed, ik probeer het morgen nog wel eens, misschien straks nog. Ik vond het al zo raar dat er zo weinig geboden werd maar ja, het is nu eenmaal zondag en veel ppls slapen uit op zondag.

Het heeft zo in ieder geval op de zondag morgen/middag weer wat spanning en sensatie gebracht... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 16:34

rg-mohwa

Phoe Hé

Hier werkt die ook niet...Vroeg me al af waarom die laptops nog zo laag stonden. Misschien een idee om mycom te mailen dat de veiling niet werkt en daarom alsnog die laptop willen hebben voor 200 Euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

sleezball schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:04:
Na deze thread te hebben gevolgd en vervolgens toch ook maar eens een bieding te doen ben ik naar de Mycom website gegaan en een bod gedaan op een MX5000 desktop setje. Duurt nog een minuut of 5 maar ik kan geen bod plaatsen, wat ik ook probeer.

Opera (wat ik doorgaans gebruik) geeft foutmeldingen, FireFox geeft foutmeldingen, en tot slot heb ik dan maar uiteindelijk ook met IE het geprobeerd, soms zijn websites nog steeds enkel goed werkzaam op IE maar helaas, geen bod kunnen doen.

Nu wil ik het wel erg graag hebben, dat setje, maar ik zal toch ook een bod moeten kunnen doen anders poep ik er mooi naast. Zijn er meer tweakerts die daar last van hebben..?

Update: Inderdaad, er stond geen enkele bieding, het bieden begon op 30,00 euro en heb meermaals erboven geboden. De foutmelding in drie browsers heeft mij dus die desktopset door mijn neus geboord en nu staat er ineens dat hij verkocht is..! Elke minuut twee maal ververst en geen enkele bieding gezien.

Ik krijg nu een heel vervelend gevoel bij de Mycom veiling...
Hoezo voorbarige conclusies trekken? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220297

Ik heb een paar keer gemazzeld met de veiling en voor weinig geld 2 nieuwe mobo's (in gesealde doos, met alles erbij) en nog zo wat op de kop getikt. Je moet inderdaad op het allerlaatst bieden anders wordt de prijs te hoog of zit jer er naast.
Je moet het goed uitzoeken in Pricewatch alvorens te bieden, ook al omdat de maximum-prijs vaak erg hoog ligt (zal wel de adviesprijs zijn, is geregeld hoger dan de prijzen in 't normale assortiment van Mycom).
Het valt idd op dat sommigen nogal naief zijn en meteen het maximum bieden. Zeker geld teveel...

Er is geregeld wat mis met de veiling-site, nu kennelijk dus ook weer, maar normaal werkt ie prima met Firefox (op een Linux-box).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 220297 op 21-07-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 4300 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Wat je natuurlijk ook kunt doen is om die personen in het vervolg uit te sluiten van het bieden op kaveles: gedurende een bepaalde periode of op bepaalde produktgroepen.

Hoe kunnen we dit nou onder de aandacht brengen van Mycom? Via contactformulier krijg je geen antwoord (eigen ervaring). Heeft iemand contact met een van de Mycom chiefs?
Dit gebeurt ook wel, het is niet zo dat je eindeloos zinloze biedingen kunt doen.
Voordeel is dat de koop dan niet doorgaat, en binnen korte tijd wordt het produkt en of produkten weer aangeboden.

IP van die kansloze nepbieders wordt geblokkeerd, totdat de volgende mafketel langs komt.

Overigens ben ik het met jullie eens dat het beter anders opgezet kan worden, maar het is niet aan ons om MyCom te vertellen hoe ze een veiling op moeten zetten. Je staat immers vrij om wel of niet te participeren volgens hun regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 220297 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:31:
Ik heb een paar keer gemazzeld met de veiling en voor weinig geld 2 nieuwe mobo's (in gesealde doos, met alles erbij) en nog zo wat op de kop getikt. Je moet inderdaad op het allerlaatst bieden anders wordt de prijs te hoog of zit jer er naast.
Je moet het goed uitzoeken in Pricewatch alvorens te bieden, ook al omdat de maximum-prijs vaak erg hoog ligt (zal wel de adviesprijs zijn, is geregeld hoger dan de prijzen in 't normale assortiment van Mycom).
Het valt idd op dat sommigen nogal naief zijn en meteen het maximum bieden. Zeker geld teveel...

Er is geregeld wat mis met de veiling-site, nu kennelijk dus ook weer, maar normaal werkt ie prima met Firefox (op een Linux-box).
Ja was inderdaad een storing afgelopen weekend en niet de 1ste. Bij de vorige waren er wel al biedingen gedaan, ze waren toen ook wel zo eerlijk om het voor die prijzen weg te doen.
Ging om belachelijke bedragen, 100 EU voor een laptop.

Wellicht dat de vroege bieders op dat soort kansen wachten, 70% die er biedt is sowieso niet bereid tot koop over te gaan als je naar hun biedgedrag kijkt.

Wacht dus je kans af, zoals altijd bij een veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
sleezball schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:11:
[...]

Bovenstaande foutmelding in drie grotere browsers, dus heb geen bieding kunnen doen. Ik heb zojuist nog geprobeerd een bieding te doen op eenzelfde desktopset maar dan op een kavel dat nog een ruime dag loopt. Dezelfde foutmelding dus en geen bieding kunnen maken.

Ik begin er een beetje louche ideeën bij te krijgen ja, ik heb het sterke vermoeden dat er dingen gebeuren bij Mycom die het daglicht eigenlijk niet verdragen kunnen.

Een Logitech MX5000 set kost om en nabij de 100 euro normaal gesproken volgens de Pricewatch, ik denk dat Mycom wil voorkomen dat de set weggaat onder de 80 euro of iets dergelijks. Lekkere veiling zo...
Er was een storing, je bent wel erg snel in je aanname's.
Als je verder had gekeken dan je neus lang is, had je kunnen klikken op het kavel na einde veiling om te zien dat niemand heeft geboden. Daarom zijn alle produkten die dus tijdens de storing vanaf Zaterdagavond tot vanochtend niet zijn verkocht opnieuw aangeboden.

Dat heb je inmiddels zelf gevonden, je bent immers volop aan het bieden.

Tip, zet je wekker tot 15 min voor einde en ga dan bieden indien nog interessant.
Nog een tip, wacht niet tot de laatste seconden ala eBay.

Verder hoop ik dat je de spelregels hebt gelezen en gezien dat alles onder rembours wordt verzonden a € 9,-. Je huidig bod incl die kosten is al 93% van de nieuwprijs volgens je eigen woorden
Grote kans dat je ook nog incomplete en of open verpakking produkten koopt met 3 maanden garantie van MyCom. Rest via fabrikant indien van toepassing. Kijk dus goed bij de omschrijving of er opmerkingen zijn. Eigenlijk hoor ik je dit niet te vertellen, staat allemaal namelijk uitgelegd in de spelregels. Onderhand klink ik bijna als een ambassadeur van MyCom, pertinent onwaar, maar van sommige reactie's hier...beetje slechte verliezer gedrag zeg maar.

Kortom, verdiep je eerst ergens in en als je het niet eens bent met de veiling, dan biedt je niet..toch?

ps: Je wil dat kavel wel heel graag he, volgens mij zit je er de hele dag al naar te kijken, en je moet nog 14 uur. kijk is, volgende dag in huis bij een gerenommeerd bedrijf met een goede reputatie.
Bij MyCom gaat er nog paar dagen overheen voordat het wordt opgestuurd.

[ Voor 10% gewijzigd door Yippie op 22-07-2008 00:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
Yippie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:16:
[...]
Tip, zet je wekker tot 15 min voor einde en ga dan bieden indien nog interessant.
Nog een tip, wacht niet tot de laatste seconden ala eBay.
Bij sommige producten wordt er juist in de laatste 2 minuten geboden...
Ik had de veiling van mijn camera gewonnen door in de laatste 30 a 40 seconden te bieden :)

[ Voor 255% gewijzigd door rhepius op 22-07-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
rhepius schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:31:
[...]

Bij sommige producten wordt er juist in de laatste 2 minuten geboden...
Ik had de veiling van mijn camera gewonnen door in de laatste 30 a 40 seconden te bieden :)
In de laatste seconden as in laatste 5. Kan je net de laat zijn omdat alle geinteresseerden massaal zitten te F5'en.

Gefeliciteerd met je camera, een 400D gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
Yippie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:00:
[...]

In de laatste seconden as in laatste 5. Kan je net de laat zijn omdat alle geinteresseerden massaal zitten te F5'en.

Gefeliciteerd met je camera, een 400D gok ik ;)
Helemaal juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

reactie op een mailtje naar mycom:

Beste Praetextatus

Mensen die onzinbiedingen doen krijgen eerst een waarschuwing als het dan aan blijft houden verwijderen wij het account van de veiling.Het is een blijft natuurlijk een spelletje/sport om het zo goedkoop mogelijk te krijgen als ik mensen moet blokkeren bij 2 biedingen dan is het hele concept niet meer werkend.Iedereen die een beetje handig hiermee is/word kan makkelijk wat tegen een goede prijs winnen. Ik begrijp natuurlijk ook dat het frustrerend kan zijn als u verschillende kavels verloren heeft maar geduld en misschien een beetje handigheid zou heel veel kunnen helpen.

Met vriendelijke groet

Veilingmeester

Ze doen er (of proberen :p ) er wel wat aan t doen blijkbaar :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Praetextatus schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:05:
reactie op een mailtje naar mycom:

Beste Praetextatus

Mensen die onzinbiedingen doen krijgen eerst een waarschuwing als het dan aan blijft houden verwijderen wij het account van de veiling.Het is een blijft natuurlijk een spelletje/sport om het zo goedkoop mogelijk te krijgen als ik mensen moet blokkeren bij 2 biedingen dan is het hele concept niet meer werkend.Iedereen die een beetje handig hiermee is/word kan makkelijk wat tegen een goede prijs winnen. Ik begrijp natuurlijk ook dat het frustrerend kan zijn als u verschillende kavels verloren heeft maar geduld en misschien een beetje handigheid zou heel veel kunnen helpen.

Met vriendelijke groet

Veilingmeester

Ze doen er (of proberen :p ) er wel wat aan t doen blijkbaar :)
Als je had gelezen wat al eerder is gepost had je dit al geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Yippie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:25:
[...]

Als je had gelezen wat al eerder is gepost had je dit al geweten...
Ik heb alles al gelezen en er staat nergens iets over de maatregelen die Mycom treft tegen de zogenaamde "spookbieders" Jij wel dan? ;) En waar als ik vragen mag? Want daar ging mijn mailtje naar mycom ook over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

dubbel post

[ Voor 94% gewijzigd door Praetextatus op 25-07-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Praetextatus schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:19:
[...]

Ik heb alles al gelezen en er staat nergens iets over de maatregelen die Mycom treft tegen de zogenaamde "spookbieders" Jij wel dan? ;) En waar als ik vragen mag? Want daar ging mijn mailtje naar mycom ook over :)
Zie mijn eerdere post(s). Heb het niet specifiek over wat jij noemt spookbieders, maar komt op het zelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
De excessen van de afgelopen tijd hebben blijkbaar MyCom ook aan het denken gezet.
"Spelregels" zijn aangepast.

Grootste wijzigingen:

- Verplichting tot koop als je winnaar bent van een kavel ( dus niet meer vrijblijvend)
- 3 dagen om te bevestigen ipv 5.
- Niet meer mogelijk om de afgelopen kavels te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Yippie schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:45:
De excessen van de afgelopen tijd hebben blijkbaar MyCom ook aan het denken gezet.
"Spelregels" zijn aangepast.

Grootste wijzigingen:

- Verplichting tot koop als je winnaar bent van een kavel ( dus niet meer vrijblijvend)
- 3 dagen om te bevestigen ipv 5.
- Niet meer mogelijk om de afgelopen kavels te zien
Nu vraag ik me af of dat iets zal uitmaken want nepbieders bevestigen toch zo en zo de koop niet, en als je ziet wat voor bedragen er soms geboden worden gewoon meer dan de nieuwprijs bij mycom zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bas1978 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:04:
[...]

Nu vraag ik me af of dat iets zal uitmaken want nepbieders bevestigen toch zo en zo de koop niet, en als je ziet wat voor bedragen er soms geboden worden gewoon meer dan de nieuwprijs bij mycom zelf.
Als je even de moeite neemt om de link daadwerkelijk aan te klikken, zal je lezen dat men het recht heeft juridische stappen te ondernemen als je wel biedt, maar niet koopt.

Of ze wel of niet van dat recht gebruik maken zal in de toekomst moeten blijken, voor ons lastig te controleren.

Er staat ook als je per ongeluk op het verkeerde kavel bijv. hebt geboden, je contact met de veilingmeester moet zoeken om je bod te verwjideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb tijdens een cursus van MyCom aan een van de hoge piefen even doorgegeven wat er gaande is en of ze hierin wijzigingen kunnen aanbrengen.
Volgens mij hebben ze er naar geluisterd want ze zijn er als goed is druk mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Yippie schreef op maandag 28 juli 2008 @ 03:20:
[...]

Als je even de moeite neemt om de link daadwerkelijk aan te klikken, zal je lezen dat men het recht heeft juridische stappen te ondernemen als je wel biedt, maar niet koopt.
en wat is de juridische waarde van zomaar wat online voorwaarden? Is dat "ter hand stellen" zoals de wet het voorschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
bombadil schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:42:
[...]

en wat is de juridische waarde van zomaar wat online voorwaarden? Is dat "ter hand stellen" zoals de wet het voorschrijft?
Ik ben geen jurist, maar hier is wat leesvoer voor je.
Gaat om een uitspraak, dus jurisprudentie.

Hier gaat men er nog iets verder op in met argumenten en links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dat is een uitspraak van de kantonrechter die voor zover ik weet weinig navolging heeft gevonden, en imho op een incorrecte en onlogische uitleg van de wet berust.
Waarom? Je moet volgens het artikel de voorwaarden hetzij 'ter hand stellen', hetzij 'langs de elektronische weg ter beschikking stellen' (dus zeggen dat ze daar en daar op je site te vinden zijn), indien de de overeenkomst langs elektronische weg tot stand komt. En daar ligt de crux. Als onder 'ter hand stellen' ook het verwijzen naar je website valt, waarom zou de wetgever dan opnemen dat je bij een overeenkomst 'langs de elektronische weg' ook naar je website mag verwijzen? Dat lijkt me dan redelijk overbodig.
De kantonrechter gaat hier doodleuk op de stoel van de wetgever zitten. Omdat hij vindt dat je ook naar je website zou moeten mogen verwijzen zegt hij dat dat ook onder 'ter hand stellen' valt. Maar dat is zijn plaats helemaal niet. Hij moet het geldende recht toepassen. En natuurlijk moet hij daarbij de wet interpreteren. Maar hier valt imho niets te interpreteren. Het is overduidelijk dat het niet de bedoeling van de wetgever is geweest dat je bij een gewone offerte die niet over internet tot stand komt naar de algemene voorwaarden op je website mag verwijzen.

Hier nog het artikel waaruit ik citeer, voor zover relevant:
1.
De gebruiker heeft aan de wederpartij de in artikel 233 onder b bedoelde mogelijkheid geboden, indien hij

a.
hetzij de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand heeft gesteld,

b.
(...)

c.
hetzij, indien de overeenkomst langs elektronische weg tot stand komt, de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij langs elektronische weg ter beschikking heeft gesteld op een zodanige wijze dat deze door hem kunnen worden opgeslagen en voor hem toegankelijk zijn ten behoeve van latere kennisneming of, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt waar van de voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen, alsmede dat zij op verzoek langs elektronische weg of op andere wijze zullen worden toegezonden.
edit:
Ik zie nu dat Arnoud Engelfriet het volledig met me eens is :P Om dus terug te komen op de hoofdvraag: zomaar je AV ergens online plempen is niet 'ter hand stellen' zoals bedoeld in art. 6:234.

[ Voor 4% gewijzigd door Cocytus op 09-08-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Los van het feit wat je vindt van de uitspraak vindt ik het in het geval van MyCom zoals hier besproken wordt niet eens zo gek. Of het rechtsgeldig goed in mekaar steekt weet ik niet, ben geen expert.

In dit geval, je registreert je bij MyCom om te mogen bieden ( anders niet mogelijk ) dus je hebt internet en hebt de site gevonden. Bij elk kavel staat een link naar de voorwaarden.

Het is dus niet zo dat je op straat loopt en naar een website wordt verwezen.
Feit is namelijk dat je internet hebt ( hoe kom je immers op die site ).

Als je niet weet hoe iets werkt, lees je de gebruiksaanwijzing.
Het ter hand stellen, dat wordt bij een echte winkel ook zo goed als nooit gedaan.

Supermarkt, drogist etc..
Voorbeelden te over lijkt me.

Lijkt me dat hiermee destijds was bedoeld dat deze makkelijk te overleggen moeten zijn indien van toepassing. ( doel hiermee op het "ter hand stellen" )

Wel interessant en actueel topic in ieder geval.
Benieuwd hoe rechters in hoger beroep gaan oordelen in soortgelijke gevallen.

[ Voor 2% gewijzigd door Yippie op 09-08-2008 20:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12611

Advies: koop hier NIET tenzij prijs lager dan 50% van de laagste internet-prijs.
Ik kocht een asus wl500gp router voor 47+9=56 en die ging net binnen een jaar kapot.
Geen garantie dus. De normale garantie is 2 jaar!!

Hier geldt dus : GOEDKOOP is DUURKOOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Jou klacht hoort volgens mij in een ander topic, maar hierbij toch een tip:

Het Juridisch Loket voor gratis juridisch advies: www.juridischloket.nl of
0900-8020 (10cpm) of een van de dertig vestigingen in het land

De MyCom website heeft dit te vertellen over garantie
En dit is te vinden op ConsuWijzer over de Europese Wettelijke Garantietermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Laatste tijd een hoop weido`s die meteen het maximum bieden. Beetje jammer.

Helaas momenteel zelf toch ook een slechte ervaring; videokaart gewonnen blijkt het echter de verkeerde (langzamere) versie te zijn. Vervolgens moet mycom het eerst "intern uitzoeken" en wacht ik nu al twee weken. :( Dat wekt toch een slechte indruk..

Edit:14/3 alsof ze meelezen.. zojuist de juiste versie in ontvangst mogen nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door bombadil op 14-03-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Het is waar veel rare biedingen de laatste tijd,

Van de week geluk gehad met de Mycom veiling, een asus 3870x2 TOP voor 160 euro. Ik weet dat ze nieuw rond de 190-200 kosten maar die zijn van een ander merk. En de top versie is standaard al iets overclocked. dan scheelt het nog 40 euro. Al zit er maar 3 maanden garantie op via mycom.

Wat me ook opvalt dat de highend kaarten wel meestal redelijk goedkoop weggaan.En dat de mycom veiling 5 minuten voor dat de tijd op 0 gaat al dicht zijn dus 6 minuten voor eind moet je bieden en niet wachten tot laatste minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 17:20
als je gaat kijken wie er op al die items bieden zijn het steeds dezelfde volgens mij is dat hele mycom door gestoken kaart zou er persoonlijk nooit wat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Het zijn een paar alle oelewappers die alles doorverkopen op oa marktplaats :) Als ze merken dat dat er hoger wordt geboden dan bieden ze gewoon t maximum bedrag en nemen ze niet af. Zodoende wordt t artikel nog een keer geveild en hopen ze deze keer wel goedkoop te kunnen kopen. En anders begint t verhaaltje weer opnieuw :D
Dit is gewoon wat ik denk he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zoals je net kon lezen ben je tegenwoordig verplicht het artikel ook te kopen. Is overigens niet nieuw want bij eBay gebeurt dat al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Dan vind ik het toch vreemd dat dezelfde vogels in meerdere biedingen mee doen en hoger bieden dan de winkel prijs ;)
Mycom kan wel dingen opschrijven, maar er is dus echt geen controle op. Ja behalve van hun kant. Maar niemand weet hoe nauw die regels worden genomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer het dan eens zou ik zeggen. Biedt gewoon zolang totdat jij winnaar bent en laat dan weten dat je het product niet wil hebben. Zullen we zien hoe t werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Ik heb wel wat beters te doen dan voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten voor iets wat ik niet nodig heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
MyCom veiling... zucht... wel eens geprobeerd, maar na een tijdje wordt het gewoon te duur. Of je bent net te laat en bied iemand net weer iets meer.

Ik kijk wel bij Alternate voor leuke afgeprijste hardware. Laatst nog twee moederborden gekocht voor 29 en 19 euro. Niet helemaal compleet, maar dat stond er ook bij. Moederborden zelf zijn wel nieuw, handleiding en kabels heb ik niet nodig of kan ik anders hier en daar wel vinden of kopen.

Zo zijn er wel meer winkels die hun snuffel / opruimingshoek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303513

Voor €500 koop je al een degelijke laptop bij de "buurt-super" maar wil je voldoende geheugen, een processor die niet in de onderste performance-regionen ligt, geen ge-integreerde video-kaart en een "groot" beeldscherm heeft dan ben je toch wel minimaal €700 kwijt.
Afgelopen week toch de stoute schoenen aangetrokken en ondanks alle waarschuwingen aan het bieden begonnen op diverse laptops bij de Mycom Veiling.
Door schade en schande nu ook wijs geworden dat je geduldig moet wachten tot de laatste minuut en niet al heel vroeg in de veiling meehelpt aan het opstuwen van de prijs.
Afgelopen weekend 2 maal achter het net gevist omdat er 7 boden werden geregistreerd in de laatste minuut ;-)
Maar vanochtend was het raak, de Asus F50GX-6x069E aan kunnen kopen voor €565 terwijl ik afgelopen zaterdag nog naast de boot viel voor €554.
Mycom verkoopt de laptop voor €999,- in haar winkel en via kieskeurig.nl kun je de goedkoopste aanbieder vinden op €854,-
De namen van de prijs-opdrijvers of inkopers voor diverse webshops zijn lichtjes gewijzigd ten opzichte van het moment dat deze topic begon maar een vijf-tal haal je er nu ook zo uit.
Denk ook niet dat het voor Mycom een haalbaare kaart is, mochten ze dat al willen, om hier iets aan te doen.
Beetje jammer natuurlijk voor de incidentele consument die op zoek is naar een koopje, maar misschien dat mijn klein succesje een aantal mensen over de streep trekt om Mycom niet links te laten liggen.
Verzend-kosten zijn blijkbaar in de tussen-tijd ook al aangepast, €4,95 vind ik geen onoverkomenlijk bedrag als je via Ideal betaalt.
Succes allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De vraag is ook of Mycom daar iets aan wil doen. Prijsopdrijvers klinkt voor hun zelf niet heel ongunstig ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Zit ik vandaag te bladeren,

Kom ik deze tegen: http://www.mycom.nl/Auction/Lot/493249.aspx

Mycom Test systeem, geen plaatje geen specificaties, daar zou toch niemand op gaan bieden.

Maar een aantal mensen of mischien wel robots. doen dat wel!

MyCom Test Systeem
Nog: 6 Uur 6 Min43 Sec
Huidige bod € 113,00
Min. nieuw bod € 123,00
Jouw bod €
*

Middels het bieden op dit kavel accepteert u onze spelregelsKavelgeschiedenis
15-8-2009 om: 7:25
zepydeus € 113,00
15-8-2009 om: 6:22
Zatara € 103,00
14-8-2009 om: 20:31
chowchownl € 93,00
14-8-2009 om: 19:38
freaky__14... € 83,00
14-8-2009 om: 19:27
ZHiat € 73,00
14-8-2009 om: 19:20
cpvn € 63,00
14-8-2009 om: 17:43
kok59 € 53,00
Kavel Informatie

--------------------------------------------------------------------------------

Product Overzicht

--------------------------------------------------------------------------------

Specificaties

Merk MyCom Bekabelingstechnologie F/UTP

Het viel me dus op dat er voor echt oude videokaarten op dit moment zoveel geboden word. maar volgens mij is iemand de prijs aan het opdrijven, voor mycom alleen maar gunstig natuurlijk als iemad het ook daadwerkelijk koopt. maar kan me niet voorstellen dat mensen voor kaarten die 2e hands minder dan 70 euro doen nu het 2 a 3 dubbele gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is inderdaad vreemd. Misschien ook een scriptje dat ingrijpt (zoals dat waarschijnlijk ook gebeurd bij die centveilingen om de veiling aan de gang te houden) zodat dingen voor een minimale prijs weg gaan. Zulke dingen zijn niet te controleren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52
Alhoewel ik me best in kan beelden dat mensen < 200 € overhebben voor een werkende computer. Er zijn genoeg mensen die bij de Dixons naar binnen lopen, niets van specs afweten en met een laptop van 800+ € naar buiten gaan voor 'normaal internetgebruik en soms een spelletje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:39

Caveman

whahoehaha

Had ik ook gezien..... 8)7
Ik had zelf al een topic geopend (en weer laten sluiten :o ) waarin ik het een erg vreemde gang van zaken het soms vind.
ik doe al een tijdje wat pogingen om wat goedkoop spul te scoren op de veilingsite van Mycom. Ik gebruik hiervoor een vaste werkwijze, opzoeken in de pricewatch (voor de prijs, :) ) en dan voor mezelf een max instellen. Tot nu toe gaat dat nog niet al te best.... Ik krijg ook langzaam het gevoel dat er iets niet helemaal klopt. Producten gaan vaak over de "winkelprijs" (van de prijswatch althans) de deur uit. Ik zie ook vaak dat als het spannend wordt de biedprijs in 1x verdubbeld of iig met een grote stap.
Ben ik nu hier te naief in, en zeggen jullie "Joh, leuk lokkertje maar verwacht nu niet dat je ver onder de winkelprijs iets leuks binnen haalt." Of is een veilig een veilig en zou het de winkel geen worst uit moeten maken voor welke prijs het de deur uitgaat.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik weet dat het een oud draadje is, maar ik wou er toch ff op reageren.
Het is mij ook opgevallen dat die Zhiat erg driftig aan het bieden is.
Zo zou hij al 4 moederborden hebben, en een stuk of 5 processoren. (waar ik ook op aan het azen was)
Dus ik eens mailen met mycom, dat ik toch wel vond dat er een luchtje aan zit.
Wat denk je: Binnen 5 minuten antwoord!

Nee, dat was niet zo, het was een "bekende" koper die erg actief was. Ja ja....
Nu had ik op een gegeven moment mazzel dat ie op een zaterdag vrij was of zo, maar toen slipte er één bordje door.
Een P5Q Deluxe voor €100,00 incl verzendkosten.
Alles nieuw in de verpakking.
En een processor heb ik maar via Azerty gekocht, (men bood bij de Auction gewoon over de nieuwprijs heen. |:( )
Kennen die gasten geen Pricewatch? :9

Ennieweej, moraal van het verhaal: Het lijkt mij ook dat ze aan prijsopdrijving doen.
Maar gewoon goed in de gaten houden, en geduld hebben, dan kun je toch wel je slag slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Ik ben al compleet, maar hou het uit interesse nog steeds bij.
Nu heeft Zhiat weer €50,00 geboden op een E5200.
Daar heb je vlgs pricewatch ook bij diverse webwinkels een nieuwe voor.
Ik heb ze nog maar een keer een mailtje gestuurd, dat ik het beschamend vind voor mycom.
Laat de reactie hier nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Volgens mij vind mycom het allang best, dat een onwetende niet tweaker, die na hun robots een bod doet, wat dan altijd hoger is dan de nieuwprijs een product bij hun "wint" op de veiling.

Maar ik heb ook al diverse malen mailtjes hierover gestuurd, hun reactie als ze reageren is altijd ontkennend.

Uiteindelijk is het een slimme manier van mycom om van refurbished spullen af te komen voor een gunstige prijs.

Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat concurrenten van mycom robots inzetten om de mycom veiling zwart te maken. Persoonlijk zou ik het fijn vinden als ze een limiet aanbrengen en het aantal kavels waaraan je mee mag doen beperken. (week limiet of maand limiet) Het is namelijk erg raar dat er schijnbaar iemand is met zoveel geld dat hij meestal kavels boven de nieuwprijs koopt en meerdere van dezelfde soort per maand.

Uiteindelijk zal in dit geval de waarheid verborgen blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bas1978 op 03-12-2009 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Zojuist weer een reactie ontvangen.
(Als je ze ergens van beticht zijn ze wel heeel snel :))
Zoals ik u al eerder had vermeld dit is een consument die erg actief is op de veiling,
Wij kunnen hier helaas niets tegen doen. Of we moeten de veiling dicht gooien maar dit wil tenslotte niemand.
Wij hebben het al vaker tegen Zhiat gezegd maar deze man koopt het toch telkens weer.
Er zijn consumenten die wel scherpe prijzen hebben geboden en hebben gewonnen.
Ze vinden het dus wel best, en er gebeurd verder niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even advocaat van de duivel spelen. Deze klant is gewoon een bestaande klant en geen bod van MyCom. Hoe denk je dat MyCom dan tegenover deze klant staat: tuurlijk gewoon een prima klant. Niks aan doen. Het zou ook wel erg vreemd zijn voor een winkel om een klant te verbieden zo veel bij je te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Toch beloven ze dat ze gaan kijken hoe ze dit in kunnen dammen:
We zijn eerst nog bezig met onze webshop,
Daarna zullen wij de Veiling onder handen nemen.
Echter kunnen wij deze maatregelen op dit moment nog niet aanpakken.

Ik begrijp dat het frustreert dat elke keer Zhiat het max bied of flink het bod verhoogd.
Echter blijft het een veiling en voor ons is het alleen maar gunstig.

Maar er komen zeker maatregelen hiervoor.
En gezien de een-na-laatste regel is het wel een eerlijk antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siemy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09-2019
Mycom is idd erg lekker bezig!

Oke is HappyFace lekker aan het opdrijven!

Nu staat er een Sony Vaio voor Sony VAIO F11M1E Gray - i voor 1.275 euro te koop.

Rara door wie is er als laatst geboden?

5-3-2010 om: 13:36
Zhiat € 1.275,00
4-3-2010 om: 17:44
happyface € 920,00
4-3-2010 om: 15:37
brnn21 € 865,00

Lekker realistisch!

Wie schakelt Radar of Kassa eens in! Dit is gewoon zo droevig van zo'n bedrijf! Bij Mycom koop ik nu sowieso niets meer! Wat is dit triest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik weet niet of het een bot is hoor, want ik denk dat ze bij MyCom wel slim genoeg zijn om niet iedere keer dezelfde naam te gebruiken maar afwisselen met anderen zodat het wel eerlijk lijkt.

Het kán valsspelen zijn, maar ik denk dat er iets anders aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299488

Wellicht wat Zhiat doet, en mycom niet vermeld.
Je mag bieden, en als je dan het hoogste bod hebt, mag je daarna nog het product weigeren.
Bij mycom zit je niet direct vast om te kopen voor je hoogste bod. (Eigen ervaring!)

Wat ook kan, is dat Zhiat geen verstand heeft van computers en dus denkt dat alles goedkoop is, vandaar dat hij dan het max biedt op alle producten en wellicht doorverkoopt. (Handelaar mischien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilvrentand
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08-2021
Ik heb ook vaker biedingen gedaan op mycom. Ik zal even uitleggen waarom ik zo bied.

Als ik een produkt wil hebben maar er is al een (voor mij) te hoog bod gedaan, wacht ik tot de eindtijd en bied dan een nog hoger bedrag en win ik dat product.

Nu is het zo dat ik dan nog steeds niet verplicht ben te kopen maar binnen 3 dagen moet reageren om het product aan te schaffen. Na die 3 dagen komt het product weer in de veiling en hoop ik zo op een lagere prijs.

Dit werkt jammer genoeg niet altijd maar heb wel een 24"scherm voor 150euro en mijn zallman 600w voeding voor 54 euro kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 17:04
heb gister een WD hardeschijf 500GB in het wit gewonnen voor 64euro! inplaats van 86,85 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
r--ndy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:03:
heb gister een WD hardeschijf 500GB in het wit gewonnen voor 64euro! inplaats van 86,85 :D
Hopelijk bedoel je dit sarcastisch want de 500GB schijfjes zijn nieuw al veel goedkoper!

pricewatch: Western Digital Elements Desktop 500GB Zwart
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB
etc etc

of is het een 2.5" extern dan zit je alsnog dicht bij de nieuwprijs.
pricewatch: Western Digital My Passport Essential 500GB Zwart
pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm

Die nieuwe veiling ziet er trouwens wel mooi uit jammer dat al die verkeerde mensen (robots) er ook nog gewoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

lol, ik wou al zeggen, ik heb 2 jaar geleden 4 stuks 500 gig samsung voor 45-50 euro per stuk op de kop getikt (2x nieuw, 2x 2ehands).. en vorig jaar 2 stuks spliksplinternieuwe seagate 7200.12 1tb schijven voor 63 euro per stuk (incl 'gratis' usb behuizing waar ik niets mee doe)

[ Voor 8% gewijzigd door AlexanderB op 17-06-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
Na wat afwezigheid ben ik ook weer een beetje actief op de Mycom/Zhiat veiling. Die gast moeten ze zeker verbannen. Ik bied een mooie prijs, wie bied er kort na mij... Je raad t al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
Even een vraagje,

EVGA biedt volgens hun website alleen garantie aan "the original owner." Nu vroeg ik me af, komt deze te vervallen als men een product van hen koopt via de Mycom veiling als een product aangeduid staat als
"retourproduct in nieuwstaat"? Helaas ben ik niet zo savvy op het gebied van consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 16:27

M2M

medicijnman

Je hebt garantie bij Mycom, en alleen bij Mycom. Bij alle overige partijen heb je 0 rechten.

offtopic:
Ps. mooie graafactie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 02-06-2011 11:22 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
Dus de spelregel opgegeven door Mycom: "Overige fabrieksgarantie kunt u zelf rechtstreeks afhandelen via de fabrikant"

Is dus een vette leugen? :(

Edit:

Ah, had over deze regel heen gelezen: "The EVGA extended warranty is non-transferable. Products purchased second hand, from a non-authorized seller, or from an auction site do not carry any extended warranty."

Dat maakt die veiling toch weer een stuk minder interessant. 3 maanden garantie is wel heel erg beperkt.

off-topic:
dacht dit beter was dan een nieuwe thread starten ;]

[ Voor 41% gewijzigd door Chippu op 02-06-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 20:35
Vaag, net als ik weer een mooi koopje kan binnen slepen is een paar minuten voordat het bieden afloopt de site niet bereikbaar. Vlak na het verstrijken van de tijd doet de site het weer :S

Was me laatst ook al eens overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Chippu schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:47:
Dus de spelregel opgegeven door Mycom: "Overige fabrieksgarantie kunt u zelf rechtstreeks afhandelen via de fabrikant"

Is dus een vette leugen? :(
Lees even hier: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

En ook hier: http://blog.iusmentis.com...en-er-voor-een-showmodel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb tot nu toe een positieve ervaring gehad met de mycom veiling. Geboden op een EVGA GTX 570 (incompleet) en gewonnen met mijn bod van €195.-

Paar dagen later pakje opgehaald bij postkantoor, het zat goed ingepakt en alles zat er volgens mij, behalve de beschrijving en een cd met drivers. De doos was iets beschadigd, maar de videokaart zelf zag er gewoon splinternieuw uit. Er was geen krastje of stof te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 14:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 04:02:
Wellicht wat Zhiat doet, en mycom niet vermeld.
Je mag bieden, en als je dan het hoogste bod hebt, mag je daarna nog het product weigeren.
Bij mycom zit je niet direct vast om te kopen voor je hoogste bod. (Eigen ervaring!)

Wat ook kan, is dat Zhiat geen verstand heeft van computers en dus denkt dat alles goedkoop is, vandaar dat hij dan het max biedt op alle producten en wellicht doorverkoopt. (Handelaar mischien?)
Maar er staat toch dat je een koopovereenkomst hebt? Of gaat die eigenlijk niet op?
Het uitbrengen van een hoogste bod leidt automatisch tot een koopovereenkomst (transactie) met MyCom Indien er 48 uur na het winnen van een kavel geen actie is uitgevoerd met betrekking tot het betalen van deze kavel, dan zal MyCom 15 euro aan administratiekosten in rekening brengen. Na deze 48 uur is het niet meer mogelijk om het gewonnen kavel alsnog af te rekenen.
Pagina: 1 2 Laatste