Die vreemde MyCom Veiling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 19:03

Caveman

whahoehaha

Had ik ook gezien..... 8)7
Ik had zelf al een topic geopend (en weer laten sluiten :o ) waarin ik het een erg vreemde gang van zaken het soms vind.
ik doe al een tijdje wat pogingen om wat goedkoop spul te scoren op de veilingsite van Mycom. Ik gebruik hiervoor een vaste werkwijze, opzoeken in de pricewatch (voor de prijs, :) ) en dan voor mezelf een max instellen. Tot nu toe gaat dat nog niet al te best.... Ik krijg ook langzaam het gevoel dat er iets niet helemaal klopt. Producten gaan vaak over de "winkelprijs" (van de prijswatch althans) de deur uit. Ik zie ook vaak dat als het spannend wordt de biedprijs in 1x verdubbeld of iig met een grote stap.
Ben ik nu hier te naief in, en zeggen jullie "Joh, leuk lokkertje maar verwacht nu niet dat je ver onder de winkelprijs iets leuks binnen haalt." Of is een veilig een veilig en zou het de winkel geen worst uit moeten maken voor welke prijs het de deur uitgaat.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik weet dat het een oud draadje is, maar ik wou er toch ff op reageren.
Het is mij ook opgevallen dat die Zhiat erg driftig aan het bieden is.
Zo zou hij al 4 moederborden hebben, en een stuk of 5 processoren. (waar ik ook op aan het azen was)
Dus ik eens mailen met mycom, dat ik toch wel vond dat er een luchtje aan zit.
Wat denk je: Binnen 5 minuten antwoord!

Nee, dat was niet zo, het was een "bekende" koper die erg actief was. Ja ja....
Nu had ik op een gegeven moment mazzel dat ie op een zaterdag vrij was of zo, maar toen slipte er één bordje door.
Een P5Q Deluxe voor €100,00 incl verzendkosten.
Alles nieuw in de verpakking.
En een processor heb ik maar via Azerty gekocht, (men bood bij de Auction gewoon over de nieuwprijs heen. |:( )
Kennen die gasten geen Pricewatch? :9

Ennieweej, moraal van het verhaal: Het lijkt mij ook dat ze aan prijsopdrijving doen.
Maar gewoon goed in de gaten houden, en geduld hebben, dan kun je toch wel je slag slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Ik ben al compleet, maar hou het uit interesse nog steeds bij.
Nu heeft Zhiat weer €50,00 geboden op een E5200.
Daar heb je vlgs pricewatch ook bij diverse webwinkels een nieuwe voor.
Ik heb ze nog maar een keer een mailtje gestuurd, dat ik het beschamend vind voor mycom.
Laat de reactie hier nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 15:46
Volgens mij vind mycom het allang best, dat een onwetende niet tweaker, die na hun robots een bod doet, wat dan altijd hoger is dan de nieuwprijs een product bij hun "wint" op de veiling.

Maar ik heb ook al diverse malen mailtjes hierover gestuurd, hun reactie als ze reageren is altijd ontkennend.

Uiteindelijk is het een slimme manier van mycom om van refurbished spullen af te komen voor een gunstige prijs.

Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat concurrenten van mycom robots inzetten om de mycom veiling zwart te maken. Persoonlijk zou ik het fijn vinden als ze een limiet aanbrengen en het aantal kavels waaraan je mee mag doen beperken. (week limiet of maand limiet) Het is namelijk erg raar dat er schijnbaar iemand is met zoveel geld dat hij meestal kavels boven de nieuwprijs koopt en meerdere van dezelfde soort per maand.

Uiteindelijk zal in dit geval de waarheid verborgen blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bas1978 op 03-12-2009 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Zojuist weer een reactie ontvangen.
(Als je ze ergens van beticht zijn ze wel heeel snel :))
Zoals ik u al eerder had vermeld dit is een consument die erg actief is op de veiling,
Wij kunnen hier helaas niets tegen doen. Of we moeten de veiling dicht gooien maar dit wil tenslotte niemand.
Wij hebben het al vaker tegen Zhiat gezegd maar deze man koopt het toch telkens weer.
Er zijn consumenten die wel scherpe prijzen hebben geboden en hebben gewonnen.
Ze vinden het dus wel best, en er gebeurd verder niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even advocaat van de duivel spelen. Deze klant is gewoon een bestaande klant en geen bod van MyCom. Hoe denk je dat MyCom dan tegenover deze klant staat: tuurlijk gewoon een prima klant. Niks aan doen. Het zou ook wel erg vreemd zijn voor een winkel om een klant te verbieden zo veel bij je te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Toch beloven ze dat ze gaan kijken hoe ze dit in kunnen dammen:
We zijn eerst nog bezig met onze webshop,
Daarna zullen wij de Veiling onder handen nemen.
Echter kunnen wij deze maatregelen op dit moment nog niet aanpakken.

Ik begrijp dat het frustreert dat elke keer Zhiat het max bied of flink het bod verhoogd.
Echter blijft het een veiling en voor ons is het alleen maar gunstig.

Maar er komen zeker maatregelen hiervoor.
En gezien de een-na-laatste regel is het wel een eerlijk antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siemy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09-2019
Mycom is idd erg lekker bezig!

Oke is HappyFace lekker aan het opdrijven!

Nu staat er een Sony Vaio voor Sony VAIO F11M1E Gray - i voor 1.275 euro te koop.

Rara door wie is er als laatst geboden?

5-3-2010 om: 13:36
Zhiat € 1.275,00
4-3-2010 om: 17:44
happyface € 920,00
4-3-2010 om: 15:37
brnn21 € 865,00

Lekker realistisch!

Wie schakelt Radar of Kassa eens in! Dit is gewoon zo droevig van zo'n bedrijf! Bij Mycom koop ik nu sowieso niets meer! Wat is dit triest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik weet niet of het een bot is hoor, want ik denk dat ze bij MyCom wel slim genoeg zijn om niet iedere keer dezelfde naam te gebruiken maar afwisselen met anderen zodat het wel eerlijk lijkt.

Het kán valsspelen zijn, maar ik denk dat er iets anders aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299488

Wellicht wat Zhiat doet, en mycom niet vermeld.
Je mag bieden, en als je dan het hoogste bod hebt, mag je daarna nog het product weigeren.
Bij mycom zit je niet direct vast om te kopen voor je hoogste bod. (Eigen ervaring!)

Wat ook kan, is dat Zhiat geen verstand heeft van computers en dus denkt dat alles goedkoop is, vandaar dat hij dan het max biedt op alle producten en wellicht doorverkoopt. (Handelaar mischien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilvrentand
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08-2021
Ik heb ook vaker biedingen gedaan op mycom. Ik zal even uitleggen waarom ik zo bied.

Als ik een produkt wil hebben maar er is al een (voor mij) te hoog bod gedaan, wacht ik tot de eindtijd en bied dan een nog hoger bedrag en win ik dat product.

Nu is het zo dat ik dan nog steeds niet verplicht ben te kopen maar binnen 3 dagen moet reageren om het product aan te schaffen. Na die 3 dagen komt het product weer in de veiling en hoop ik zo op een lagere prijs.

Dit werkt jammer genoeg niet altijd maar heb wel een 24"scherm voor 150euro en mijn zallman 600w voeding voor 54 euro kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Laatst online: 22-06 09:09
heb gister een WD hardeschijf 500GB in het wit gewonnen voor 64euro! inplaats van 86,85 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
r--ndy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:03:
heb gister een WD hardeschijf 500GB in het wit gewonnen voor 64euro! inplaats van 86,85 :D
Hopelijk bedoel je dit sarcastisch want de 500GB schijfjes zijn nieuw al veel goedkoper!

pricewatch: Western Digital Elements Desktop 500GB Zwart
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB
etc etc

of is het een 2.5" extern dan zit je alsnog dicht bij de nieuwprijs.
pricewatch: Western Digital My Passport Essential 500GB Zwart
pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm

Die nieuwe veiling ziet er trouwens wel mooi uit jammer dat al die verkeerde mensen (robots) er ook nog gewoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

lol, ik wou al zeggen, ik heb 2 jaar geleden 4 stuks 500 gig samsung voor 45-50 euro per stuk op de kop getikt (2x nieuw, 2x 2ehands).. en vorig jaar 2 stuks spliksplinternieuwe seagate 7200.12 1tb schijven voor 63 euro per stuk (incl 'gratis' usb behuizing waar ik niets mee doe)

[ Voor 8% gewijzigd door AlexanderB op 17-06-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 14:35
Na wat afwezigheid ben ik ook weer een beetje actief op de Mycom/Zhiat veiling. Die gast moeten ze zeker verbannen. Ik bied een mooie prijs, wie bied er kort na mij... Je raad t al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 12:13
Even een vraagje,

EVGA biedt volgens hun website alleen garantie aan "the original owner." Nu vroeg ik me af, komt deze te vervallen als men een product van hen koopt via de Mycom veiling als een product aangeduid staat als
"retourproduct in nieuwstaat"? Helaas ben ik niet zo savvy op het gebied van consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-06 15:44

M2M

medicijnman

Je hebt garantie bij Mycom, en alleen bij Mycom. Bij alle overige partijen heb je 0 rechten.

offtopic:
Ps. mooie graafactie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 02-06-2011 11:22 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 12:13
Dus de spelregel opgegeven door Mycom: "Overige fabrieksgarantie kunt u zelf rechtstreeks afhandelen via de fabrikant"

Is dus een vette leugen? :(

Edit:

Ah, had over deze regel heen gelezen: "The EVGA extended warranty is non-transferable. Products purchased second hand, from a non-authorized seller, or from an auction site do not carry any extended warranty."

Dat maakt die veiling toch weer een stuk minder interessant. 3 maanden garantie is wel heel erg beperkt.

off-topic:
dacht dit beter was dan een nieuwe thread starten ;]

[ Voor 41% gewijzigd door Chippu op 02-06-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 15:41
Vaag, net als ik weer een mooi koopje kan binnen slepen is een paar minuten voordat het bieden afloopt de site niet bereikbaar. Vlak na het verstrijken van de tijd doet de site het weer :S

Was me laatst ook al eens overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Chippu schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:47:
Dus de spelregel opgegeven door Mycom: "Overige fabrieksgarantie kunt u zelf rechtstreeks afhandelen via de fabrikant"

Is dus een vette leugen? :(
Lees even hier: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

En ook hier: http://blog.iusmentis.com...en-er-voor-een-showmodel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik heb tot nu toe een positieve ervaring gehad met de mycom veiling. Geboden op een EVGA GTX 570 (incompleet) en gewonnen met mijn bod van €195.-

Paar dagen later pakje opgehaald bij postkantoor, het zat goed ingepakt en alles zat er volgens mij, behalve de beschrijving en een cd met drivers. De doos was iets beschadigd, maar de videokaart zelf zag er gewoon splinternieuw uit. Er was geen krastje of stof te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 04:02:
Wellicht wat Zhiat doet, en mycom niet vermeld.
Je mag bieden, en als je dan het hoogste bod hebt, mag je daarna nog het product weigeren.
Bij mycom zit je niet direct vast om te kopen voor je hoogste bod. (Eigen ervaring!)

Wat ook kan, is dat Zhiat geen verstand heeft van computers en dus denkt dat alles goedkoop is, vandaar dat hij dan het max biedt op alle producten en wellicht doorverkoopt. (Handelaar mischien?)
Maar er staat toch dat je een koopovereenkomst hebt? Of gaat die eigenlijk niet op?
Het uitbrengen van een hoogste bod leidt automatisch tot een koopovereenkomst (transactie) met MyCom Indien er 48 uur na het winnen van een kavel geen actie is uitgevoerd met betrekking tot het betalen van deze kavel, dan zal MyCom 15 euro aan administratiekosten in rekening brengen. Na deze 48 uur is het niet meer mogelijk om het gewonnen kavel alsnog af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436562

SLECHT - SLECHT - SLECHT

2 producten die ik tot nu toe heb besteld op de veiling hadden beide als omschrijving "nieuw".

ik was blij dat ik een paar tientjes van de nieuwprijs eraf had gekregen (minus de veilingkosten), dus het was de moeite waard geweest van het speuren, het online zijn etc.

echter bleken beide gebruikt/geretourneerd te zijn. de "nieuw" omschrijving was achteraf een "foutje", aldus Mycom.
maar dan wel de veiling met de nieuwprijs beginnen, he... oftewel, je betaalt dus (haast) de nieuwprijs voor een reeds gebruikt product dat ook nog 's veel minder garantie heeft (3mnd ipv 3 jaar).

Mycom zal er overigens "in de toekomst beter op letten"
goh, das een harde garantie zeg...

en trouwens, een bod vd klant is toch ook bindend? dus zou Mycom ook gewoon moeten leveren volgens afspraak = een nieuw product met een paar tientjes korting.
maar nee hoor, als compensatie (bij de gekochte tablet) wordt een sleeve aangeboden. dus een 2e hands tablet voor 340,- (nieuw 370,-), met 3mnd ipv 3jr garantie. maar dan krijg je er wel een sleeve bij! wow!

dus ofwel heel onkundig of echt schandalig. aan jou de keuze...

dus vd 2 ervaringen met een veilingaankoop: 2x een slechte ervaring = 100% negatieve score!
ik zeg: veiling: NIET DOEN!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 14:35
Mijn ervaring met de veiling is over het algemeen postief. Tot nu toe zeer mooie prijzen betaald voor nieuwe artikelen. Ik denk dat ik nu +- 20 transacties op de veiling heb gedaan. Van die 20 is het 2 keer fout gegaan.

- HTC Desire Z
Omschreven als nieuw, maar was gebruikt. 2 dagen later een nieuwe gekregen van Mycom. Dus erg goed opgelost.
- Moederbord rare bieding
Ik had het 'bijna' winnende bod van 121 euro op een moederbord van 249,-. In de laatste seconde werd het magische bedrag van 211,- geboden. Mycom gebeld en het verhaal uitgelegd, dat dit erg vaag is. Uiteindelijk een excuses en het moederbord alsnog voor 121,- gekregen.

Het gaat weleens mis met de veiling. Maar ben tot nu toe erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxjcs
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

jxjcs

...

Oplichterij. Er zijn veel te veel nep gebruikers actief, die echt op alles bieden

Werd net weer overboden door 'buka'. Even googlen:
http://www.google.nl/sear...891b59b8&biw=1920&bih=955

Gebruiker 'Kruil':
http://www.google.nl/sear...891b59b8&biw=1920&bih=955

[ Voor 22% gewijzigd door jxjcs op 20-12-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni_macaroni
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01 11:53
Mycom Veiling is inderdaad een oplichterij. Ze leveren vaak niet wat op de productomschrijving staat of met gebreken. Als je het niet gelijk door hebt kun j verder weinig aan doen. Ik zwijg maar over bieders die magisch heel vaak de winnende bod hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:16

RyuuPro

That Damn Fly

Je moet ff letten op wat je bied ja, maar er is soms wel eens wat moois te snipen.
(Ik heb vorig jaar er een Intel Core2Quad Q8300 gesnipet voor destijds 45 euro onder de nieuwwaarde.
-Oude Voorraad kwam die uit-)

[ Voor 7% gewijzigd door RyuuPro op 28-02-2012 01:23 ]

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 12:16
Er is ene groot verschil tussen oplichterij en een slecht systeem. De mycom veiling is geen oplichterij, het zou raar zijn als zo'n grote organisatie mensen bewust zou oplichten. Het is wel een waardeloos systeem wat wordt verziekt door het niet bindend zijn van een bod. Sommige mensen verzieken de veiling bewust, onder valse accounts, om er af en toe tussendoor te glippen en koopjes te doen voor de handel. Als het product te duur wordt gaan ze met een vals account het kavel kapot maken zodat hij er de volgende dag weer op staat.

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 28-02-2012 08:12 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:10

Quad

Doof

Had laatst een Asus Formula voor socket 775 op de kop getikt voor paar tientjes via de veiling.
Kwam helaas DOA aan, en dus naar de winkel gegaan er mee, kreeg direct een splinter nieuwe plus korting op processor.

Ook een mooie HP tas met 20,- minder als in V&A destijds kunnen krijgen, zijn wel weer leuke ervaringen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:36

mrc4nl

Procrastinatie expert

op de veiling staat ook een acer ultrabook (s3) http://www.mycom.nl/Veili...4G52iss2nd-i72637M/923508

leek me wel interesant, ben overboden en nu staat de prijs op 600 euro.
maar voor 500 koop je exact dezelfde op MP: http://link.marktplaats.nl/527356064

met nog 13 minuten te gaan. het is wel een goeie deal. (voor 600 dan) laagste op pw is 900
pricewatch: Acer Aspire S 3-951-2634G52iss

[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 28-02-2012 16:01 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467077

Ik vind de veiling goed maar ik snap de mensen die gaan bieden niet.
Als er een nieuwe produkt word aangeboden en men scoort het voor zeg maar 10euro goedkoper dan de nieuw prijs prima 10 euro is 10 euro en je krijgt de fabrieks garantie.Maar voor demo produkten of geretouneerde waar je drie maanden garantie op krijgt gaan ze ook zo'n 10 a 5 euro(of ze betalen zelfs meer als de nieuw prijs)onder de nieuw prijs zitten,ik heb zoiets van betaal dan voor een nieuw produkt waar je de volledige fabrieks garantie krijgt,ik vind het in ieder geval erg 8)7 van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:23
Overduidelijk doorgestoken kaart. Zie zo vaak dezelfde producten terugkomen als bepaalde bieders de kavel winnen. Of je ziet dat een product vrij voordelig de deur uit lijkt te gaan en dan komen er ineens veel hogere biedingen terwijl er nog tientallen minuten te gaan zijn. Soms kun je echter wel je voordeeltje halen via de veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

Een klein half jaar terug nog een 'koppeldeal' Smarttv met een ziggo pakket. Nu had ik aan dat laatste helemaal niks, maar al met al bespaarde ik toch een paar tientjes op de goedkoopste winkelprijs. De tv was wel nieuw, de ziggo shit niet.

Meestal staat er toch alleen maar troep op, in het begin had ik er nog wel wat goede dealtjes uit, maar sinds jaar en dag wordt daar gewoon getrolled, dat kan niet anders.

Een demoproduct met maar 3 maanden garantie ga je niet voor meer dan de nieuwprijs kopen. En ook niet voor 50 euro er onder.

Als ik iets zie wat ik wel zou willen hebben bepaal ik gewoon een max prijs en bied dat. 9 van de 10x weet je zeker dat die waarde nog flink hoger zou uitvallen, en ik ben me toch zeer bewust van van een product nog zou mogen kosten in een bepaalde staat. Kan niet geloven dat er daadwerkelijk mensen zijn die de producten kopen voor absurde prijzen...

Maargoed, zo af en toe heb je prijs, en dat zijn die 'goede verhalen' die nog wel rondzwerven, maar aanraden zou ik het niemand (...).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Derde keer nu bij de de Mycom veiling.

Eerste keer was ik aan het bieden op een galaxy Y had toen een mooi prijsje en was de advertentie ineens weg.

Keer daarop was ik aan het bieden op Diablo 3 collectors edition en die was ineens verwijderd. Bleek volgens de veilingmeester niet op voorraad te zijn en volgens de KS was hij verwijderd omdat iemand een te hoog bod had geplaatst.

Nu aan het bieden voor een laptop voor mijn broertje en dan komt er op het laatst ineens een veel hoger bod.. doorgestoken kaart.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XXG9m.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 25-06 12:16
@tonks hoezo doorgestoken kaart? Is toch niet zo raar dat er een hoger bod komt?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Laatst online: 29-06 16:46
Dat er opeens hoog wordt geboden in de laatste minuten/seconden is een manier van bieders om zeker te zijn van het product waar op wordt geboden. Er zijn genoeg mensen die op de veiling bieden in de laatste seconden omdat het voor hen voordelig is (wellicht ook voor doorverkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

Inderdaad. Een tactische bieder, wat in het geval van de mycom veiling dus op het laatste moment kan, bied gewoon een aantal x de 'verhoging' om er zeker van te zijn dat die het product heeft.

De bieder gaat er in dat geval van uit dat iemand anders op dat moment gewoon een standaard bod doet. Het risico is dat je dan wel een finke duit meer betaald, maar de hamvraag is natuurlijk of het nu nog steeds een goede aanbieding is.

Winnen om het winnen en dan met 5 euro 'winst' een 2e hands product kopen heeft natuurlijk geen zin.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is alleen zo stompzinnig dat "klanten" al ruim voor de sluiting van de veiling gaan opbieden (als het allemaal eerlijk verloopt, is toch niet controleerbaar). Dat irrationele gedrag maakt die veilingen in ieder geval niet betrouwbaarder.

Anoniem: 467077

Denk dat de mensen die bieden geen reclame folders thuis krijgen.Vorige week in de reclame folder bij een
electronica winkel een 2TB harde schijf voor 99 euro en zie mensen 90 euro+ 3,50 veiling kosten bieden voor een 1TB harde schijf(gebruikt produkt !!) op mycom veiling.
Op de home pagina van Mycom staat een 128GB OCZ vertex 4 met nadruk op '4' voor 99.98euro en men bied op de veiling zomaar 90euro voor een 120GB OCZ vertex 2 met nadruk op '2', hoe 8)7 kun je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Er staat nu al voor de derde dag op een rij een blauwe Nintendo Wii met Mario & Sonic op de veiling. De eerste twee keer was het een ex-demomodel, nu is het een teruggestuurd exemplaar van een klant. Natuurlijk iedereen er als de kippen bij om alvast het bod te verhogen, is natuurlijk ook zo lekker in je eigen belang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:03
Was mij wel eens eerder opgevallen, maar dacht ga dit eens roeptoeteren om te zien wat hier voor gedachtegang achter zit:

Als voorbeeld:
Je bied € 146,- op een demo model telefoon op de MyCom veiling, die dus gebruikerssporen kan hebben en maar 3 maanden garantie heeft, en dan win je de veiling. Diezelfde telefoon had je kunnen kopen volledig nieuw en dus met volledige garantie voor € 130,-. Dan kijk je blijkbaar niet wat de nieuwprijs is? MC daar goed mee wegkomt? Vraag mij gewoon af wat hier voor logica achter zit, die van MC snap ik wel, die willen gewoon winst, maar die van de koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42

krietjur

Where am I?

Wat je bij veilingen vaak ziet, is dat het lekker laag begint maar mensen dan dom door blijven bieden, waardoor de prijs uiteindelijk (te) hoog is voor het product. Mooi meegenomen voor de organisator van de veiling, knap stom van de bieder ;)

Op vakantieveilingen zie je vaak hetzelfde, worden er bedragen geboden op bijv. een sauna-arrangement.. en voor minder geld kan je het dan rechtsteeks boeken bij de betreffende sauna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:10
Heb Mycom er in het verleden ook al van verwacht de prijs op te drijven van hun eigen veilingen.
Producten waar na dagen nog niet op geboden is, en doe je een bod, dan zit er binnen twee minuten een hoger bod overheen. En als die bieder dan wint, dan wordt het product een week of twee later weer opnieuw aangeboden.

Hard maken is lastig, maar smells fishy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

krietjur schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:58:
Wat je bij veilingen vaak ziet, is dat het lekker laag begint maar mensen dan dom door blijven bieden, waardoor de prijs uiteindelijk (te) hoog is voor het product. Mooi meegenomen voor de organisator van de veiling, knap stom van de bieder ;)

Op vakantieveilingen zie je vaak hetzelfde, worden er bedragen geboden op bijv. een sauna-arrangement.. en voor minder geld kan je het dan rechtsteeks boeken bij de betreffende sauna.
En het beste is nog: de marketingafdeling is erin geslaagd om de mensen te laten denken dat ze iets hebben gewonnen, waardoor ze er nog superblij mee zijn ook, en dat ze snel terugkomen om nóg een keer te winnen! 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fellow11
  • Laatst online: 21-03-2022
De mycom veiling geeft inderdaad nogal eens problemen. Echter hebben wij geleerd dat je niet gelijk moet in gaan op de compensatie voorstellen. Zelf had ik een leuk korting op een artikel en deze was niet meer voorradig. Na wat e-mails, waarbij ik steeds meer Mycom afdelingen betrok (waaronder een winkel) werd mij door de winkel de juiste oplossing geboden wat de veiling niet deed.
Ik kreeg ook de mogelijkheid om te annuleren of een product met dezelfde korting te krijgen maar dan een product met mindere specificaties. Dat heb ik allemaal niet geaccepteerd.
Een winkel hoort een consument/klant minimaal iets vergelijkbaars of beter aan te beiden. De winkel deed dit dus en daarom ben ik nu ook tevreden. Ook een ander probleem is netjes opgelost vanuit de BASGroup. Kortom, ondanks de problemen uiteindelijk tevreden met de oplossingen.

Fellow

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:03
Ik heb tot nu toe voor een mooi prijsje een videokaart, ereader, laptop, mediaspeler, telefoon en nog wat kleine dingen aangeschaft. Sommige producten nieuw, en sommige producten waren een demomodel/verpakkingsschade. Bij deze een opsomming:

Galaxy Note: Demo product, zag er helemaal goed uit en m'n vriendin gebruikt 'm zonder problemen.
Videokaart: Verpakkingsschade, doosje was inderdaad goed beschadigd, kaart werkt echter als een trein! (GTX 660)
Laptop: Demo model, kon amper merken dat het een demo model was. In topstaat.

Zo kan ik nog even door gaan... Mijn ervaring is zeer positief met de Mycom veiling. Wat mij wel op valt is dat de site de aflopen tijd zeer populair is geworden. Hierom worden de gemiddelde biedingen met de week hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
ik houd een video kaart op die veiling besteld en wat krijg ik een kaart van 3 generatie ervoor
ik dacht wtf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kijk toevallig op die veiling voor leuke dingen en wat zie ik:
Mycom medewerker bied hoger! 35,
Zo kan ik de prijs ook wel opdrijven :F

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:01
Dan zit jij waarschijnlijk ook hier te kijken: https://www.mycom.nl/veil.../kingston-hyperx-3k-120gb.

Vind het allemaal nogal eigenaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:43
Nou als ik naar de 780TI kijke die ze hebben. http://www.mycom.nl/veili...orce-gtx-780-ti3gb?var1=3 Ik heb hem tijdens launch gekocht voor 625. Dan kan ik aannemen dat deze prijs niet klopt want hij is nu ook al voor minder nieuw te koop. Die gaan ze dus echt nooit kwijtraken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De goedkoopste 780 TI is nog altijd €587,- en dan loopt deze dus naar beneden richting de €499,-
Als je hem voor €425,- kan oppikken heb je een prima deal dus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 14:10
RonaldDesigns schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:10:
Kijk toevallig op die veiling voor leuke dingen en wat zie ik:

[...]

Zo kan ik de prijs ook wel opdrijven :F
Je kunt jezelf natuurlijk iedere naam geven die je wilt. Klinkt onlogisch dat een Mycom-medewerker zelf, in plaats van bijv. "Jan", de naam "Mycom medewerker bied hoger!" (Inclusief taalfout) zou kiezen. Ofwel gewoon een "grapje" van een bieder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Sowieso, 62,50 euro voor Kingston HyperX 3K 120GB terwijl die normaal in de mycom webshop goedkoper is.

Waarom meer bieden dan de prijs in de shop? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 11:43

Ezo

DEFI tech enjoyer

Zentbeer schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:00:
[...]

Je kunt jezelf natuurlijk iedere naam geven die je wilt. Klinkt onlogisch dat een Mycom-medewerker zelf, in plaats van bijv. "Jan", de naam "Mycom medewerker bied hoger!" (Inclusief taalfout) zou kiezen. Ofwel gewoon een "grapje" van een bieder...
Mijn veiling naam is ook "MyCom Administratie", onder het mom van een grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Ja vond ik ook... Maar als Mycom dat niet afkeurt weet ik ook wel nog wat leuke namen :9

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
[...]

Dat was inderdaad een grapje ;) HAHA zal het niet meer doen toeval dat je dat noemt.... _/-\o_

#################################

Betreft: aanpassing Nickname

Geachte heer/mevrouw xx,

Om de kwaliteit van de veiling voor u en anderen te waarborgen monitoren wij signalen die op misbruik kunnen duiden of voor verwarring kunnen zorgen.
Wij hebben geconstateerd dat uw nickname (Mycom medewerker bied hoger! ) op de veiling, verwarring veroorzaakt en willen u vragen dit per direct te wijzigen.

Dit kunt doen door in te loggen met uw account op www.mycom.nl. Vervolgens kunt u uw nickname aanpassen onder “mijn gegevens”.

##################################

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:09
freedzed6 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:22:
[...]
Wij hebben geconstateerd dat uw nickname (Mycom medewerker bied hoger! ) op de veiling, verwarring veroorzaakt en willen u vragen dit per direct te wijzigen.
Suggestie: De Mycom medewerker biedt hoger meer dan ik!
Weg met de verwarring. ;)

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Vroeger ook regelmatig wat via Mycom veiling gekocht, maar momenteel (nu 5 minuten veiling) zijn er al verschillende producten(incl demo producten) boven de nieuwprijs weggegaan.
Ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen zijn die niet vooraf checken op tweakers of kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
De afgelopen dagen heb ik geluk gehad, deze week al 2x goedkope games en vandaag een eindelijk een videokaart voor 295 euro asus 970 gtx 4gb. Gesniped met nog 1 seconde te gaan. >:) Wel een demomodel product, zal wel weer gewoon een open doos zijn, want zolang kan de kaart niet als demomodel gedraaid hebben.:) Nieuwprijs volgens de pricewatch 351,95 bij de goedkoopste en bij Mycom zelf 369! Eindelijk een upgrade voor mijn 6950 2gb! Zat al weken te wachten en uit te kijken naar een koopje. :P :)

Soms zit de veiling toch nog mee! ;)

Tijd voor een lekker uitgebreide review!

[ Voor 3% gewijzigd door Bas1978 op 05-11-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Een Demomodel heeft maar 3 maanden garantie bij Mycom geloof ik? Vraag is dan of je liever garantie hebt of 50 euro uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Pheace schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:46:
Een Demomodel heeft maar 3 maanden garantie bij Mycom geloof ik? Vraag is dan of je liever garantie hebt of 50 euro uiteraard.
Voor mij persoonlijk is de 50 euro korting meer waard dan 'winkel' garantie, persoonlijk kan ik namelijk altijd direct via Asus garantie claimen.Over het algemeen gaat je videokaart toch ook veel langer mee dan de garantie periode, ik verwacht ook niet dat een garantieclaim nodig zal zijn. De versie die ontvangen heb is dus inderdaad een kaart waarvan de doos open was geweest, gescheurd bij de sticker, maar het beschermplastic zat nog op de videokaart, dus echt ingebouwd en gebruikt zal hij niet zijn geweest! Afgelopen weekend al een paar uur BF4 en Eso kunnen testen en in vergelijken met de oude kaart (6950) is de 970 is echt een hele grote sprong voorwaarts. Alle instellingen op Ultra, hoge fps en de kaart gaat niet tekeer als een stofzuiger. Hopelijk heb ik volgend weekend tijd om wat benchmarks te draaien en een uitgebreide review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat zijn wel de leuke besparingen, het zorgt ervoor dat je elders binnen je budget extra ruimte krijgt voor wellicht een nieuwe of grotere SSD etc. €50 vind ik wel heel wat, in dit geval zo'n 15% korting wat best veel is voor een component.

Al zal de prijs van zo'n videokaart de komende maanden wel dalen en zit je met wellicht 6 maanden op hetzelfde prijsniveau als waarvoor je hem nu hebt gekocht, voor de een is dat de moeite van het wachten waard, voor de ander een dikke winst.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631812

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 18-02-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:11
Ik ben nu een tijdje aan het kijken naar de veiling en het valt me op dat de populaire items worden geveild en vervolgens een dag later gewoon er weer op staan.

Asus GTX780 3gb, exact zelfde gegevens ging weg voor volgens mij een 250euro, staat er een dag later op voor startbod van 475(riiiight). Zelfde met Toshiba notebook een i5 processor, nog een toshiba notebook en een MS surface3...

Doorgestoken kaart en oplichting riekt het naar. Volgens mij worden er sommige items idd daadwerkelijk geveild en de rest zijn moneymakers of lokkertje om op de rest te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:47
Ik heb er genoeg voor een mooie prijs gekocht - onder andere twee touchscreen laptops.

Er worden zowel demo als nieuwe modellen geveild en als iemand zijn kavel niet betaalt, dan wordt deze opnieuw geveild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2611
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06 14:28

Jeroen2611

Hi mum!

Ik denk ook dat het voornamelijk komt doordat mensen niet betalen. Hierdoor zetten ze weer opnieuw de producten in de veiling die jij dus een dag eerder al had gezien.

Zelf heb ik meerdere malen originele Apple iPad hoesjes besteld voor maar 20 euro terwijl ze in de winkel toentertijd 50 tot 70 euro kostten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Exact. Volgens mij zijn het gewoon (domme) mensen die teveel bieden en dan achteraf niet betalen. Daarom gaat hij er een dag later weer op.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 19:27
Morress schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:20:
Asus GTX780 3gb, exact zelfde gegevens ging weg voor volgens mij een 250euro, staat er een dag later op voor startbod van 475(riiiight).
Kijk je wel goed? Ze hebben ook veilingen die hoog beginnen en aflopen, zo kan die 475 naar 250 gaan, maar kan iemand hem ook kopen op 300. Het is een spelletje waarbij je moet afwegen of je hem snel koopt met minimaal voordeel of dat je lang wacht voor veel voordeel, maar met een kleine kans dat je op tijd bent.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:11
Ample Energy schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:13:
[...]

Kijk je wel goed? Ze hebben ook veilingen die hoog beginnen en aflopen, zo kan die 475 naar 250 gaan, maar kan iemand hem ook kopen op 300. Het is een spelletje waarbij je moet afwegen of je hem snel koopt met minimaal voordeel of dat je lang wacht voor veel voordeel, maar met een kleine kans dat je op tijd bent.
Ja zat ik ook naar te kijken, maar ik denk dat het idd zo is zoals mensen hier aangeven, producten die niet betaald worden en opnieuw geveild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb ooit een tablet (asus eeepad transformer prime) gewonnen op de veiling. Stond er op met alleen een productcode ofzo waardoor googlen nodig was om te achterhalen dat het om een tablet ging. Uiteindelijk gewonnen voor € 307,50 (nieuwprijs lag toen (2012) rond de 600 euro voor zon tablet met dock). Ook wel eens een mooie behuizing van fractal design gewonnen voor 1/3e nieuwprijs.
Het is en blijft een spelletje natuurlijk, de beste kavels zijn de kavels waar weinig op geboden wordt tot het laatste moment. Ik weet nog goed dat het hoogste bod voor die prime €250 was tot in de laatste minuut. Verhogen kon maximaal met € 50 en minimaal met een paar euro. Door in één keer te verhogen met €57,50 - in de veronderstelling dat er genoeg waren die in de laatste seconde zouden bieden) heb ik de kavel gewonnen.
Hoe dan ook: oplichting of doorgestoken kaart is het zeker niet! MyCom is ondertussen een flinke organisatie die er niets aan heeft als oude producten lang op de plank liggen. Ze hebben het liefst in elke winkel dezelfde producten liggen zonder verouderde meuk. En demo-modellen verkopen als nieuw (zoals veel andere winkels doen) vind ik eerder oplichting of doorgestoken kaart. Ook al is het product alleen uit de verpakking gehaald en in een afgesloten vitrine gelegd: het blijft een demo-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

Hoe dan ook: oplichting of doorgestoken kaart is het zeker niet! MyCom is ondertussen een flinke organisatie die er niets aan heeft als oude producten lang op de plank liggen. Ze hebben het liefst in elke winkel dezelfde producten liggen zonder verouderde meuk. En demo-modellen verkopen als nieuw (zoals veel andere winkels doen) vind ik eerder oplichting of doorgestoken kaart. Ook al is het product alleen uit de verpakking gehaald en in een afgesloten vitrine gelegd: het blijft een demo-model.
Dat is ook mijn indruk, er gebeuren wel eens rare dingen, maar het afgelopen jaar heb ik er toch ook genoeg leuke dingen vanaf gehaald, een i3 voor €70, een GT740 voor €58 en vorige week een i5 voor €120, vaak een kwestie van geluk hebben wie er meekijkt, de i5 had ik een paar uur voor einde op geboden, terwijl hetzelfde model i5 de dag daarvoor in de laatste minuut naar €176 steeg. (en een dag later stond er weer zon zelfde i5 op)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535545

TERW_DAN schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:30:
Zolang de prijs interessant is kan me goed voorstellen dat er mensen op bieden. Geld kun je er met wat geluk wel mee verdienen :)
Wordt eens wakker, dat lijkt mij beter dan dit soort simpele opmerkingen hier te plaatsen. De prijzen die op die veilig worden gehanteerd zijn ver voorbij de realiteit. Ik heb het sterke vermoeden dat personeel van mycom de prijs bewust opdrijft in de veronderstelling dat het toch wel wordt verkocht.

De laatste tijd lijkt mij dat twijfelachtig daar mensen dit soort geintjes in de gaten gaan krijgen, zoals hier al wordt vermeld. Goed advies; niet meer kopen daar. Ook de service is knudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ample Energy schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:13:
[...]

Dit was de startprijs en die kan alleen maar omhoog en NIET omlaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 535545 schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:44:
[...]

Wordt eens wakker, dat lijkt mij beter dan dit soort simpele opmerkingen hier te plaatsen. De prijzen die op die veilig worden gehanteerd zijn ver voorbij de realiteit. Ik heb het sterke vermoeden dat personeel van mycom de prijs bewust opdrijft in de veronderstelling dat het toch wel wordt verkocht.

De laatste tijd lijkt mij dat twijfelachtig daar mensen dit soort geintjes in de gaten gaan krijgen, zoals hier al wordt vermeld. Goed advies; niet meer kopen daar. Ook de service is knudde.
Ik ben prima wakker hoor, in 2007-2008 was er iig nog genoeg leuks te vinden als je geluk had, niet alleen bij MyCom. Of dat tegenwoordig nog zo is?, geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TERW_DAN schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:14:
[...]

Ik ben prima wakker hoor, in 2007-2008 was er iig nog genoeg leuks te vinden als je geluk had, niet alleen bij MyCom. Of dat tegenwoordig nog zo is?, geen idee eigenlijk.
Gelukkig. Ik dacht dat je ingedut was. Het is daar nu een complete puinhoop en nog steeds denken zij dat de bomen tot aan de hemel groeien. :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 535545 op 20-04-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Zolang zij hun spullen verkopen liggen ze echt niet wakker om die ene teleurgestelde klant die z'n korting niet krijgt. Als diezelfde klant dan ook ongefundeerd op internet gaat roepen dat de service niet goed is zijn ze je ook liever kwijt dan rijk. Gelukkig voor bedrijven denken de meeste mensen met hun portemonnee, anders had je überhaupt niet nog steeds op de veiling gekeken.

Mensen die lopen te zeuren over veilingen en "oneerlijke praktijken" zijn gewoon teleurgesteld omdat ze de marktconforme prijzen moeten betalen en de wereld ze niet als speciale personen behandelt. Oh, wat zijn mensen die erin trappen dom en oh, wat zijn winkels toch oneerlijk. Maar zodra het woordje korting valt begint de adrenaline te stromen en worden alle principes overboord gezet.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ample Energy schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:33:
Zolang zij hun spullen verkopen liggen ze echt niet wakker om die ene teleurgestelde klant die z'n korting niet krijgt. Als diezelfde klant dan ook ongefundeerd op internet gaat roepen dat de service niet goed is zijn ze je ook liever kwijt dan rijk. Gelukkig voor bedrijven denken de meeste mensen met hun portemonnee, anders had je überhaupt niet nog steeds op de veiling gekeken.

Mensen die lopen te zeuren over veilingen en "oneerlijke praktijken" zijn gewoon teleurgesteld omdat ze de marktconforme prijzen moeten betalen en de wereld ze niet als speciale personen behandelt. Oh, wat zijn mensen die erin trappen dom en oh, wat zijn winkels toch oneerlijk. Maar zodra het woordje korting valt begint de adrenaline te stromen en worden alle principes overboord gezet.
Wie zegt dat ik ongefundeerd roep dat de service niet goed is! En ik kijk op de veiling welke 'slimmeriken' er kopen of 'verkopen', jij misschien? :)

Bovendien 'zeur' ik niet maar stel vast wat daar gebeurd en er worden zeer beslist geen marktconforme prijzen betaald maar eerder veel hoger. De rest doet niet terzake. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ample Energy:

Nog even dit op je 'verhaal' :

De vergelijking en onderbouwing van mijn opmerkingen:

MyCom:

Samsung Galaxy S5 Wit (2e hands oftewel gebruikt)
De Samsung Galaxy S5 is de nieuwe smartphone van Samsung met 16GB opslag. Werkt perfect samen met de nieuwste Gear-wearables.
Huidig bod
€ 389,- (dit is een openingsbod! en kan alleen maar hoger en niet lager worden).
Looptijd:

De goedkoopste prijs op het Internet:

Samsung Galaxy S5 wit (Gloednieuw)
The Phone Store - Gratis verzending naar België en Nederland
Score: 4.5
€ 390,-

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 535545 op 22-04-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30
En de reguliere prijs bij Mycom.nl zelf is EUR 499.
Tot zover je onderbouwing of je moet nog kunnen onderbouwen waarom de veiling perse goedkoper zou moeten zijn dan de laagste prijs die op internet te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 20:35
Ik heb meerdere malen bij de veiling gewonnen maar dan wel voor een leuke prijs.
Een dell xps 15z voor 600 i.p.v 900 (retour product zonder enige vorm van gebruik sporen, één rand zat niet goed dicht maar dat was na stevig drukken gefixed.)
2x de special edition van mass affect 3 voor de ps3, 15 euro i.p.v 60 destijds. (nieuw product)
2x een ac ryan media speler voor iets van 30 a 40 euro. (beide nieuw, ééntje bleek een gebruikt product dus kreeg een nieuwe).

Helaas zijn er wel steeds vaker domme biedingingen die al dicht bij de nieuwprijs komen voor een gebruikt/demo product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ninjazx9r98 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:50:
En de reguliere prijs bij Mycom.nl zelf is EUR 499.
Tot zover je onderbouwing of je moet nog kunnen onderbouwen waarom de veiling perse goedkoper zou moeten zijn dan de laagste prijs die op internet te vinden is.
De €389 betreft demo telefoon en de € 390 gaat over een gloednieuwe. Als dat bedrijf dus de zaak opfokt tot € 499 (hetgeen zakelijk dom is, als uiterst belachelijk en beschamend kan worden gesteld, is n.b. de adviesprijs) dan denk ik niet dat een weldenkend mens daarvoor zijn beurs trekt. Voor 2ehands(demo) dienen dus gewoon marktconforme prijzen te gelden. Goed advies zoek eens op 2e hands van deze telefoon en reageer dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 535545 op 23-04-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
En de 499 die ik noem gaat over een gloednieuwe maar dan bij Mycom zelf.
http://www.mycom.nl/netwe...463/samsung-galaxy-s5-wit
Het verschil tussen nieuw en gebruikt by Mycom is dan ook grofweg 20%.
Daarnaast staat het een ieder vrij om wel of niet te bieden, is het dus simpelweg een kwestie van "wat de gek er voor geeft" en jouw verhaal over een marktconforme prijs niets meer of minder dan een mening, jouw mening.
Goed advies, schrijf anderen niet voor wanneer ze wel of niet mogen reageren en accepteer dat er ook mensen zijn met een andere mening.

Voor de aardigheid ook nog even wat nieuwprijzen bij andere aanbieders:
http://tweakers.net/price...0pJLQrOLypRslJKSS1OVqoFAA

[ Voor 13% gewijzigd door ninjazx9r98 op 23-04-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:14:
Tja, dat Mycom een achtelijk hoge (advies?)nieuwprijs hanteert en daarbij niet naar de concurrentie kijkt, spreekt niet echt van goede opzet vd veiling 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Majin Buu op 23-04-2015 14:06 ]

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Majin Buu schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:05:
[...]

Tja, dat Mycom een achtelijk hoge (advies?)nieuwprijs hanteert en daarbij niet naar de concurrentie kijkt, spreekt niet echt van goede opzet vd veiling 8)7
Laat me raden, na die eerste regel ben je meteen gestopt met lezen?
Had je namelijk de moeite genomen om nog even op die Pricewatch link te klikken dan had je kunnen zien dat ze het helemaal niet zo gek doen qua prijs vergeleken met een redelijk aantal andere aanbieders.
Wat dat betreft zitten ze redelijk in de middenmoot.

Zolang er geboden wordt ondanks lagere prijzen bij de concurrentie lijkt de veiling mij voor Mycom juist heel goed opgezet, het is een commercieel bedrijf en men zit daar niet om zo weinig mogelijk winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Nope heb speciaal een hyperlink toegevoegd dankzij jouw PW lijstje ;)
Ze zijn gewoon te duur ivm Bol... Zeker voor tweedehands zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Anoniem: 535545 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:30:
En ik kijk op de veiling welke 'slimmeriken' er kopen of 'verkopen', jij misschien? :)
Jij kijkt serieus op een site waar je niet wilt kopen om te zien welke nicknames bieden?
Anoniem: 535545 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:30:
[...]
Wie zegt dat ik ongefundeerd roep dat de service niet goed is!
Je bedoelt waar je dat deed? Hier:
Anoniem: 535545 schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:44:
[...]
Goed advies; niet meer kopen daar. Ook de service is knudde.
Misschien bedoel je het als goedbedoeld advies, maar het komt heel kleinzielig over ;)
Mijn goedbedoelde advies: Zeg dat soort dingen niet of onderbouw het. Maar liever niet hier, omdat dit topic daar niet voor is bedoeld. Maak bijvoorbeeld een shopreview als je mensen echt wilt helpen.
Uiteraard niet. Je moet vooral alleen op prijs vergelijken, daarom zijn er tegenwoordig zo veel winkels met goed advies en goede garantie-afhandeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Nee, minder duur.
Wil je perse meer betalen of zo?
Probeer het eens vanuit het standpunt van een potentiele klant te bekijken.

Wie gaat er 389 voor een 2e hands telefoon neerleggen als je een nieuwe hebt voor 399 8)7

Maar goed dat is al meerdere keren gezegd nu en het wil er maar niet in.

[ Voor 27% gewijzigd door Majin Buu op 23-04-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ample Energy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:32:
[...]

Jij kijkt serieus op een site waar je niet wilt kopen om te zien welke nicknames bieden?

[...]

Je bedoelt waar je dat deed? Hier:

[...]

Misschien bedoel je het als goedbedoeld advies, maar het komt heel kleinzielig over ;)
Mijn goedbedoelde advies: Zeg dat soort dingen niet of onderbouw het. Maar liever niet hier, omdat dit topic daar niet voor is bedoeld. Maak bijvoorbeeld een shopreview als je mensen echt wilt helpen.

[...]

Uiteraard niet. Je moet vooral alleen op prijs vergelijken, daarom zijn er tegenwoordig zo veel winkels met goed advies en goede garantie-afhandeling ;)
Wat een trieste reactie..

1. Dat weet jij niet. Misschien al in de logfiles en aankooprekeningen van het bedrijf gekeken. Je hebt jezelf kenbaar gemaakt als een medewerker.

2. Onzin.

3. Het zit je kennelijk dwars kijkende naar het op jouw van toepassing zijnde woord 'kleinzielig' dat je gebruikt.

4. Mij beurs vindt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnaast staat het een ieder vrij om wel of niet te bieden, is het dus simpelweg een kwestie van "wat de gek er voor geeft" en jouw verhaal over een marktconforme prijs niets meer of minder dan een mening, jouw mening.
Goed advies, schrijf anderen niet voor wanneer ze wel of niet mogen reageren en accepteer dat er ook mensen zijn met een andere mening.

Juist ja. je treedt de laatste opmerking met de voeten. 'Goed advies, schrijf anderen niet voor wanneer ze wel of niet mogen reageren en accepteer dat er ook mensen zijn met een andere mening].'Ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marktconforme prijs is niet mijn mening maar de werking van het economisch principe.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 535545 op 23-04-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 16:36

Praetextatus

the dutch_paki

even die adem halen allemaal :) . Niets ernstigs aan de hand. Mycom is een zelfstandig bedrijf en beslist zelf hoe en wat ze verkopen met welke prijzen. Ook al is dit een veiling, het is de keus van Mycom. En het is maar wat de gek voor geeft.

Niet iedereen heeft zin/tijd/behoefte/kennis om perse de goedkoopste aanbieder te zoeken. (gelukkig maar). Mijn schoonbroertje gaat ook liever in de winkel iets iets voelen en kopen. Of van een betrouwbare winkel (zoals Mycom) waar hij rustig extra voor betaald. Dus no harm done.

zelf heb ik overigens ook een paar keer succesvol wat gekocht op de veiling. (laatst een usb soundcard van 35 euro. Bij Mycom gekocht voor 7 euro). En ja Mycom is niet de goedkoopste, maar dat hoeven ze ook niet te zijn :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem hier kennis van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem hier kennis van.

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 23-04-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Anoniem: 535545 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:42:
[...]
1. Dat weet jij niet. Misschien al in de logfiles en aankooprekeningen van het bedrijf gekeken. Je hebt jezelf kenbaar gemaakt als een medewerker.
2. Onzin.
3. Het zit je kennelijk dwars kijkende naar het op jouw van toepassing zijnde woord 'kleinzielig' dat je gebruikt.
4. Mij beurs vindt van wel.
Ik begrijp je niet helemaal, maar ik ga mijn best doen. Excuus als ik je niet goed begrijp.

1. Is Nederlands niet je eerste taal of vergeet je regelmatig wat je zegt?
2. Onzin? Het is een direct citaat van wat je zelf zegt...
3. Ik probeer je advies te geven, rustig maar ;)
4. Mensen zijn verschillend en iedereen mag zelf beslissen wat hij of zij doet. MyCom hoeft niet iets te doen omdat jouw portemonnee het zegt. Net als dat jij niet hoeft te kopen wat MyCom je aanbiedt. Met vrije wil is niks mis, zolang je elkaar maar in hun waarde laat.

Even voor de goede orde: ik vat je berichten niet persoonlijk op en probeer gewoon te reageren op wat je zegt. Dit is een openbaar discussieforum, hier is dat normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ample Energy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:57:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal, maar ik ga mijn best doen. Excuus als ik je niet goed begrijp.

1. Is Nederlands niet je eerste taal of vergeet je regelmatig wat je zegt?
2. Onzin? Het is een direct citaat van wat je zelf zegt...
3. Ik probeer je advies te geven, rustig maar ;)
4. Mensen zijn verschillend en iedereen mag zelf beslissen wat hij of zij doet. MyCom hoeft niet iets te doen omdat jouw portemonnee het zegt. Net als dat jij niet hoeft te kopen wat MyCom je aanbiedt. Met vrije wil is niks mis, zolang je elkaar maar in hun waarde laat.

Even voor de goede orde: ik vat je berichten niet persoonlijk op en probeer gewoon te reageren op wat je zegt. Dit is een openbaar discussieforum, hier is dat normaal.
Ik zeg hier niets maar schrijf wat. (over het gebruik van onze taal gesproken)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Kan het wat minder kinderachtig?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GugPanub
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb zelf met enige regelmaat veilingen gewonnen voor mezelf of voor vrienden. Zoals ik vorige week een Surface Pro 3 - i3 - 'Demo-product' heb 'gewonnen' voor 501,- euro. Dat is er slechts één uit meer dan tien veilingen die ik op de MyCom veiling de afgelopen jaren heb gewonnen en ik maak dus ook mijn vrienden blij met af en toe een leuke gadget of cadeautje. Ook de demo-producten waren bij mij werkelijk als nieuw en sommige producten krijg je voor de helft van de nieuwprijs als je goed timed. Mensen die verwachten dat anderen niet enigszins een strategie toe passen op de veiling (alleen het tijdstip van afloop is al cruciaal voor een scherpe prijs) zijn naief. Als ze dat verwarren met oplichting van MyCom staat dat werkelijk haaks op wat ik daar ervaar en mensen daar maar zo van betichten vind ik eigenlijk een paar bruggen te ver. Alle producten die ik heb gewonnen zijn in prima staat, communicatie is vlot en de verzending prima. En ik werk er niet, heb er geen aandelen en kom er niet dagelijks. Ik bied alleen tactisch mee op iets wat ik of een vriend van mij goed kan gebruiken en wat op een veiling voor een scherpe prijs gewonnen kan worden door mij of iemand die er meer voor over heeft. Enige nuance vond ik op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:47
Ik heb drie keer een demo laptop gekocht bij mycom. De 1e keer was 1 toets van het toetsenbord niet ok, zonder problemen volledige geld terug gehad.

2e keer betrof een sony vaio met touchscreen, demo model, maar werkelijk als nieuw, geen krasje op de behuizing en zelfs geen vlek op het scherm. Nieuwprijs meen ik destijds rond 650,- en gekocht voor 350,-.
Vorig jaar nog een lenovo yoga 2 gekocht, prijs nieuw 999,- gekocht voor 514,-, demo product, maar ook werkelijk als nieuw.

Het enige waar ik wel eens bezorg om ben is de staat van de accu, maar als je een laptop koopt die pas recent op de markt is, is dat risico bij demo modellen al kleiner en als ik me niet vergis sluit mycom vaak de laptops aan zonder accu erin.

Voor de rest is het inderdaad wat de gek ervoor geeft.
Niet iedereen is zich zo prijs bewust als menigeen op dit forum.
Als mycom een startprijs hanteert en je vindt het te hoog, dan biedt je toch niet. Er is genoeg te vinden, maar lang niet elke dag (voor mij).
Ook denk ik nog steeds dat er handelaren zijn die bij bepaalde producten, als deze een bepaalde prijs gehaald hebben, de prijs verder opdrijven zodat ze een winnend bod hebben, deze dan laten verlopen en enkel de veilingkosten betalen in de hoop de volgende keer te kunnen winnen met een flink lager bod (niet op feit maar gevoel gebaseerd).
Pagina: 1 2 Laatste