Voor de woning van mijn ouders is mijn vader zich aan het oriënteren op zonnepanelen. Situatie is als volgt:
- ca 47m2 dak oppervlak (schuin) met een dakkapel midden op het dak die dus schaduw zal geven op een deel van het dak
- Dak op zuidwest met redelijk wat schaduw van bomen etc op bepaalde momenten van de dag
- Energieverbruik ca 6500kWh per jaar
- Meterkast is 3-fase 3 x 25A ivm elektrisch koken, whirlpool en sauna
- Sterke voorkeur voor all-black panelen met zo min mogelijk zichtbare lijnen
- Meterkast zit aan andere kant van het huis en door het huis naar beneden is lastig, uiteindelijk gekozen oplossing was over het dak leggen naar ZO hoek van het huis waar de kabel dan achter een haag langs naar beneden kan en dan kruipruimte in richting meterkast.
Situatie:

Inmiddels 1 offerte binnen:
20 x LG Neon 320 Full Black LG320N1K-A5
1 x Solar Edge SE 7K (3fase) en 20 optimizers
20 x Clickfit montage
Legplan:

Totaalprijs: 8600 ex BTW.
Nu heb ik hier op het forum meerdere keren begrepen dat leden als @AUijtdehaag in dit soort situaties ook vaak kiezen voor SF, met name vanwege de hogere rendementen van de panelen in schaduw situaties.
Daarnaast staan we ook wel open voor een goede ZZP'er die dit kan aanleggen, dus aanbevelingen voor plekken (mag via DM) waar we offertes op kunnen vragen zijn ook welkom
- ca 47m2 dak oppervlak (schuin) met een dakkapel midden op het dak die dus schaduw zal geven op een deel van het dak
- Dak op zuidwest met redelijk wat schaduw van bomen etc op bepaalde momenten van de dag
- Energieverbruik ca 6500kWh per jaar
- Meterkast is 3-fase 3 x 25A ivm elektrisch koken, whirlpool en sauna
- Sterke voorkeur voor all-black panelen met zo min mogelijk zichtbare lijnen
- Meterkast zit aan andere kant van het huis en door het huis naar beneden is lastig, uiteindelijk gekozen oplossing was over het dak leggen naar ZO hoek van het huis waar de kabel dan achter een haag langs naar beneden kan en dan kruipruimte in richting meterkast.
Situatie:
Inmiddels 1 offerte binnen:
20 x LG Neon 320 Full Black LG320N1K-A5
1 x Solar Edge SE 7K (3fase) en 20 optimizers
20 x Clickfit montage
Legplan:
Totaalprijs: 8600 ex BTW.
Nu heb ik hier op het forum meerdere keren begrepen dat leden als @AUijtdehaag in dit soort situaties ook vaak kiezen voor SF, met name vanwege de hogere rendementen van de panelen in schaduw situaties.
Daarnaast staan we ook wel open voor een goede ZZP'er die dit kan aanleggen, dus aanbevelingen voor plekken (mag via DM) waar we offertes op kunnen vragen zijn ook welkom