USB disk aan de Airport Extreme is zichtbaar, maar leeg.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik heb 4 disks aan mijn Airport Extreme hangen middels een USB hub. Alle disks zijn UFS+ geformatteerd, maar toch kan ik op slechts 2 van de 4 bij de data op de disk. De overige 2 disks zie ik wel in de finder, maar als ik die open, krijg ik geen files te zien. Ik kan wel zien dat de disks niet leeg zijn (capaciteit 2TB en 750GB vrije ruimte). Maar geen files dus, ook niet na lang wachten. Ik heb al eens geprobeerd de 2 disks die wel werken eraf te halen, of aan te sluiten op de USB poort waar de werkende disk aan hing op de USB hub, maar dat veranderd niks. De 2 disks die niet werken, werken perfect als ik deze rechtstreeks op mijn Mac mini aansluit, dus daar zit ook niks geks. Wat zou dit kunnen zijn?

Als ik zoek, vind ik alleen topics waar het helemaal niet werkt. Maar bij mij werkt het dus op 2 van de 4 disks perfect, op de resterende disks zie ik geen files, maar ik zie de disks wel. Ik krijg ook geen foutmeldingen ofzo.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:30

SuBBaSS

-has Ryzen

Heeft dit ooit al eens gewerkt en zo ja, is er iets aan je configuratie of software veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Is het wel een hub met externe voeding? Anders gaat het niet lukken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is de disk gecodeerd?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hub is met externe voeding. Het heeft nooit gewerkt zo. Ik moet even kijken of de disk encoded is, dat zou wel een verklaren.

/edit: disk is niet encrypted dus.

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 16-07-2017 22:59 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Ik denk dat het misschien aan de snelheid ligt. Ik zelf merk dat als ik heel ver van mijn apple airport zit mijn macbook ook de schijf niet inlaad. Let op, heel ver. Als ik binnen 10 meter zit is binnen een seconden alles te zien.

Ik weet dat als het te lang duurt er een time-out ontstaat en dat het inladen stopt. Treed het probleem ook op zodra je binnen bijvoorbeeld een meter met de apple airport zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
Dit kan voorkomen als je de data er op hebt gezet met een oudere mac. Dan kan de AE soms de bestanden niet goed indexeren. Wat je kunt doen is de data naar een andere disk kopiëren en dan de drive wissen. Vervolgens de data er weer opzetten als hij aan de AE hangt. Duurt even, maar dan heb je wel alle data goed er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
@supersnathan94 Dat ben ik nu aan het doen. Alleen het copieren duurt 4 dagen :O volgens de opgave van Finder. Vanavond even kijken hoe ver hij al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
@zonoskar tsja. Maximaal 480mbit/s throughput via USB 2 hea. Met 2,5tb kan dat ff duren.
Pagina: 1