Clevo? Custom Laptop 1500 of standaard merk o.a Dell, Lenovo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 603309

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik wil graag jullie mening horen, en wat raden jullie mij aan?

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik zal voor mijn studie werktuigbouwkunde (hbo) programma's zoals solidworks moeten gebruiken. Maar ik wil er ook graag op gamen, Games zoals Forza horizon 3, f1 2016 etc.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn budget is 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, ik zal mijn laptop bijna dagelijks meenemen. Ik wil daarom ook niet een scherm groter dan 15.6inch. Accuduur moet redelijk zijn, denk aan 5 a 6 uur tijdens licht gebruik. Ik ben vooral op zoek naar een laptop die niet al te dik is en er niet te gamerig uitziet. Ik heb geen problemen met verlichte toetsen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik ben zeer onder de indruk van de looks en specs van de clevo p650hp-g. Het is betaalbaar, heeft voor mij geweldige specs en ziet er mooi uit.Dikte en gewicht is prima. Meeste reviews zijn zeer positief.
Ik haat de huidige gaming laptops van dell, Levovo, Msi etc. De meeste gaming laptops hebben veel rood en zien er kinderachtig uit.

Voor ongv 1500 euro heb ik het volgende samegesteld via de website laptopplus.nl _/-\o_ _/-\o_

Cpu: I7 7700HQ
Gpu:Gtx 1060 6gb
Ram: 2x 8GB Corsair VENGEANCE 2400MHz SODIMM DDR4 ( 16 gb)
Opslag:128GB SAMSUNG SM961 M.2, PCIe NVMe (up to 3100MB/R, 700MB/W) (m.2) + 1TB Harde schijf (7200RPM)
Afmeting:385mm x 271mm x 25mm
Gewicht:2.5kg
Batterij:60Wh (volgens website goed voor 5.5 uur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18

Detmer

Professioneel prutser

Is 128gb storage niet wat weinig? Windows, overige software en een spelletje (bij wijze van spreken) en de schijf is vol.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Detmer schreef op zondag 16 juli 2017 @ 00:37:
Is 128gb storage niet wat weinig? Windows, overige software en een spelletje (bij wijze van spreken) en de schijf is vol.
Oeps, vergeten de HDD toe te voegen. Heb het bijgewerkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miccamw2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 07:41
Nou top, niks meer aan doen toch? Aangezien je Clevo top vind en de rest uitsluit is dit je enige keuze. Bestellen en veel plezier er van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je 1500€ over hebt voor een laptop heb je vast wel wat centen over voor een grotere SSD, zo'n HDD is leuk maar als jouw twee games en Windows er op kwijt wilt heb je 'm bij wijs van spreken al vol, kies dan voor een 250GB SSD, of sterker ga future proof en kies een 500GB SSD.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-06 10:39
ook is laptop plus een stuk goedkoper dan laptopparts4less en bto (mits je kortingsbonnen kan vinden)

[ Voor 28% gewijzigd door Odysseus87 op 21-07-2017 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 888629

@Anoniem: 603309 Laptopparts4less is de goedkoopste, en je krijgt Windows 10 pro gratis geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Anoniem: 888629 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:54:
@Anoniem: 603309 Laptopparts4less is de goedkoopste, en je krijgt Windows 10 pro gratis geïnstalleerd.
*knip* Zo'n opmerking is nergens voor nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door DaMarcus op 24-07-2017 12:11 ]

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laptopplus schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:04:
[...]

Zou je wel even moeten afvragen of dat überhaupt wel kan :).
Of wat wel kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ja, ik zal mijn laptop bijna dagelijks meenemen.
Dan ver weg blijven van Clevo spul, ja het is lekker goedkoop maar de hardware is hetzelfde als de duurdere Dell/HP/... varianten dus waar kan het geld bespaart zijn? ;) De bouwkwaliteit is een stuk lager en als je ze dagelijks mee sleept zal de Clevo het heel goed doen als hij het eerste jaar overleeft...
Vergeet btw ook de 128/120GB SSDs. Windows met een paar programma's neemt al gelijk de helft in en tenzij je constant daarmee bezig wil zijn kan je veel beter met een budget van 1500,- een 512GB SSD nemen of minimaal 256GB.
SSDs blijven een stuk langer werken als ze niet volledig vol zitten met Windows en 1 of 2 games namelijk.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
RGAT schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 06:15:
[...]

Dan ver weg blijven van Clevo spul, ja het is lekker goedkoop maar de hardware is hetzelfde als de duurdere Dell/HP/... varianten dus waar kan het geld bespaart zijn? ;) De bouwkwaliteit is een stuk lager en als je ze dagelijks mee sleept zal de Clevo het heel goed doen als hij het eerste jaar overleeft...
Vergeet btw ook de 128/120GB SSDs. Windows met een paar programma's neemt al gelijk de helft in en tenzij je constant daarmee bezig wil zijn kan je veel beter met een budget van 1500,- een 512GB SSD nemen of minimaal 256GB.
SSDs blijven een stuk langer werken als ze niet volledig vol zitten met Windows en 1 of 2 games namelijk.
Er zijn Clevo's van aluminium. Deze zijn degelijk wel duurzaam en prima om mee te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Gratis windows? Of doelde je op de 'installatie', die leveren we allemaal namelijk (trial versie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

@RGAT Deze Clevo P650HP-G ziet er toch echt goed uit qua bouwkwaliteit: YouTube: Metabox P650HP-G 15" Laptop Unboxing and Review

@Anoniem: 603309 Ik zie op Laptopplus en Laptopparts4less niet dat exacte type staan P650HP-G staan. Er staat een 6 tussen, dus P650HP6-G. Klopt dat?
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen
https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p650hp6-g

Erg mooie laptop ja. Raar dat ze niet in de Pricewatch staan.

Die Windows 10 Home of Pro hoeft niet zo veel te kosten. Voor rond een tientje ben je klaar op www.psngames.org. Werkte perfect hier met een clean install, key werd direct geaccepeteerd. Soms vallen sommige mensen hier over een feit dat het een grijs gebied is, maar een bewijs daarvoor heb ik nooit gezien. Ik ga hier verder ook niet meer op in. Het is alleen een tip. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

laptopplus schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:01:
[...]

Gratis windows? Of doelde je op de 'installatie', die leveren we allemaal namelijk (trial versie) :)
Nee, ik doelde op installatie, en zelfs geactiveerd. Geen trial versie dus. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

RGAT schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 06:15:
[...]

Ik heb op mijn werk een aantal collega's met BTO/Clevo laptops. Die nemen hem elke dag van en mee naar huis. Die laptops doen het na een jaar nog meer dan prima.

Belangrijk is dat je zuinig bent met een laptop en dus investeert in een goede laptoptas en liefst een second ski.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Nee, ik doelde op installatie, en zelfs geactiveerd. Geen trial versie dus. 😉
En dan moet je dus afvragen of dat 'gratis' kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Baelrog schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Er zijn Clevo's van aluminium. Deze zijn degelijk wel duurzaam en prima om mee te reizen.
Dat zal best, de rest is en blijft echter goedkoop afgewerkt en gewoon van lagere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:55

GmR

laptopplus schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:34:
[...]

En dan moet je dus afvragen of dat 'gratis' kan :)
In de omschrijving staat: "deze 15.6inch P650HP6-G barebone van Clevo wordt standaard geleverd met processor, geheugen, hdd/ssd, draadloze netwerkkaart, en besturingssysteem.".
Het de-selecteren van het besturingssysteem levert dan ook een korting op.
Er lijkt dus weinig mis te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GmR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:33:
[...]

In de omschrijving staat: "deze 15.6inch P650HP6-G barebone van Clevo wordt standaard geleverd met processor, geheugen, hdd/ssd, draadloze netwerkkaart, en besturingssysteem.".
Het de-selecteren van het besturingssysteem levert dan ook een korting op.
Er lijkt dus weinig mis te zijn...
Exact......

Wat dat betreft vind ik het persoonlijk jammer dat @laptopplus en ook BTO hier behoorlijke prijzen voor vragen. BTO vraagt €99,00 en laptopplus zelfs €168,37 voor de pro versie. Dan zal er wel een schijfje of USB bij zitten, maar dan nog vind ik het behoorlijke meerprijzen. Windows 10 is namelijk gratis via microsoft te downloaden en een geldige licentie koop je al voor €23,95: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Ik ben zelf niet kapot van Clevo, maar eerlijk is eerlijk....Frits (laptopparts4less) is toch echt de goedkoopste als je zelf een Clevo samen wilt stellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:41:
[...]
Exact......

Wat dat betreft vind ik het persoonlijk jammer dat @laptopplus en ook BTO hier behoorlijke prijzen voor vragen. BTO vraagt €99,00 en laptopplus zelfs €168,37 voor de pro versie. Dan zal er wel een schijfje of USB bij zitten, maar dan nog vind ik het behoorlijke meerprijzen. Windows 10 is namelijk gratis via microsoft te downloaden en een geldige licentie koop je al voor €23,95: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
De prijzen zijn bij ons Retail prijzen (wij zijn geen OEM bouwer volgens Microsoft en bij BTO zijn het OEM prijzen.

Nogmaals, je moet je dus afvragen of de prijzen die je ziet hier op Tweakers 'officieel' wel kunnen. Maar goed, bestel de laptop bij ons, koop je licentie via de link hierboven en dan kan je hem er zo in kopieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 426269 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:47:
@RGAT Deze Clevo P650HP-G ziet er toch echt goed uit qua bouwkwaliteit: YouTube: Metabox P650HP-G 15" Laptop Unboxing and Review

@Anoniem: 603309 Ik zie op Laptopplus en Laptopparts4less niet dat exacte type staan P650HP-G staan. Er staat een 6 tussen, dus P650HP6-G. Klopt dat?
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen
https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p650hp6-g

Erg mooie laptop ja. Raar dat ze niet in de Pricewatch staan.

Die Windows 10 Home of Pro hoeft niet zo veel te kosten. Voor rond een tientje ben je klaar op www.psngames.org. Werkte perfect hier met een clean install, key werd direct geaccepeteerd. Soms vallen sommige mensen hier over een feit dat het een grijs gebied is, maar een bewijs daarvoor heb ik nooit gezien. Ik ga hier verder ook niet meer op in. Het is alleen een tip. :)
Ja de p650hp6-g bedoel ik. Windows heb ik gelukkig al. Clevo is voor mij nog onbekend dus ik ben op zoek naar feedback. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RGAT schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:22:
[...]

Dat zal best, de rest is en blijft echter goedkoop afgewerkt en gewoon van lagere kwaliteit.
Heb je zelf ooit een clevo gehad of is dit puur vanwege de lage prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Anoniem: 603309 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:42:
[...]

Heb je zelf ooit een clevo gehad of is dit puur vanwege de lage prijs?
Beide ;) Vanwege de lage prijs er zelf een gehad.
De prijs is geweldig, de hardware ook maar de bouwkwaliteit is gewoon overal een teleurstelling.
Daar heb ik het uiteindelijk *net* anderhalf jaar mee gedaan om m elke dag in een nette schoudertas mee te nemen maar de touchpad stopte met werken (achteraf bleek de ribbon kabel eruit te zijn getrokken omdat de laptop zo makkelijk buigt...), de LAN poort welke volledig plastic is (geen metalen kapje oid) kwam los te zitten en de behuizing had overal barsten...
Daarna vier jaar met een van de goedkoopste MSI's gedaan, nu ook weer zo'n twee jaar mijn nieuwe (MSI again...) en nog geen krasje te zien. Nou is MSI echt niet het laatste woord in bouwkwaliteit maar Clevo is gewoon veel rommel, zoals iemand zei is er een aluminium variant maar of die dan goedkoper is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 603309 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:38:
[...]

Ja de p650hp6-g bedoel ik. Windows heb ik gelukkig al. Clevo is voor mij nog onbekend dus ik ben op zoek naar feedback. 8)7
Het is vrij eenvoudig. Aangezien je de laptop veel mee wilt nemen, kun je beter geen Clevo kopen vanwege de matige behuizing. Er zijn ook aluminium Clevo's te koop, maar dan stijg je ver boven je budget uit. Bij Naak systems werden ze verkocht, maar ze zijn via Naak niet meer leverbaar:

https://laptopzelfsamenst.../#tab-laptop-configureren

Zoals je ziet begint de prijs dan al vanaf €1.448,00, en dan moet je nog gaan configureren.

Als ik een suggestie mag doen? Betaal heel iets meer en neem deze laptop met een aluminium behuizing:

pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 19-07-2017 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
RGAT schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:48:
[...]

zoals iemand zei is er een aluminium variant maar of die dan goedkoper is...
De aluminium variant is degene waar de OP het over had de P650. Ik heb hem van de week besteld, krijg hem over enkele dagen.

i7 7700hQ
gtx 1060
16gb 2400mhz ram
leuk prijsje en dus aluminium body.
Eigenlijk hetzelfde als wat de topic starter op het oog heeft alleen andere HDD / SSD . Met de een kortingsbon die nog ergens te vinden is net 1400 euro kwijt.

Ga de laptop 4 dagen per week meenemen vanaf september.
Anoniem: 888629 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:44:
[...]
Het is vrij eenvoudig. Aangezien je de laptop veel mee wilt nemen, kun je beter geen Clevo kopen vanwege de matige behuizing. Er zijn ook aluminium Clevo's te koop, maar dan stijg je ver boven je budget uit. Bij Naak systems werden ze verkocht, maar ze zijn via Naak niet meer leverbaar:

pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)
De laptop waar de topicstarter het over heeft is van aluminium (de p650 clevo)

[ Voor 46% gewijzigd door Odysseus87 op 19-07-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Baelrog Als @Anoniem: 603309 echt voor Clevo wil gaan, en het is echt de aluminium variant, dan zou ik hem via laptopparts4less kopen omdat die de goedkoopste is. :)

Hou er echter wel rekening mee dat de Onkyo speakers niet bijster mooi klinken en de koeling van MSI beter is aangezien de bodem 1 groot ventilatierooster is. Daarin spreek ik uit ervaring. De DYNAUDIO speakers van MSI klinken daarentegen geweldig....en er is zelfs een lekker baswoofertje aanwezig. :)

Ik hoop dat @Anoniem: 603309 ons wel laat weten wat zijn uiteindelijk keuze wordt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
@Anoniem: 888629 Ik was 30 euro meer kwijt bij laptop plus, maar heb nu wel 1 jaar dode pixel garantie en betere koelpasta. Wel heb ik een kortingsbon gebruikt anders was het verschil groter.

Denk dat ik het met je eens ben over de boxen, ik verwacht niet heel veel , maar zelf game ik altijd met een headset dus dat is geen probleem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Anoniem: 888629 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:44:
...
https://laptopzelfsamenst.../#tab-laptop-configureren
...
Zoals je ziet begint de prijs dan al vanaf €1.448,00, en dan moet je nog gaan configureren.
TS: "... ik zal mijn laptop bijna dagelijks meenemen. Ik wil daarom ook niet een scherm groter dan 15.6inch."

De laptop die jij aanhaalt is 17" en bijna helemaal van plastic: YouTube: Clevo P670RS-G (Sager NP8173) NVIDIA GeForce GTX 1070 Gaming Laptop ... :)

Juist de p650hp6-g is van aluminium. Echt een mooi ding, die p650hp6-g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

RGAT schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:48:
[...]

Beide ;) Vanwege de lage prijs er zelf een gehad.
De prijs is geweldig, de hardware ook maar de bouwkwaliteit is gewoon overal een teleurstelling.
Daar heb ik het uiteindelijk *net* anderhalf jaar mee gedaan om m elke dag in een nette schoudertas mee te nemen maar de touchpad stopte met werken (achteraf bleek de ribbon kabel eruit te zijn getrokken omdat de laptop zo makkelijk buigt...), de LAN poort welke volledig plastic is (geen metalen kapje oid) kwam los te zitten en de behuizing had overal barsten...
Daarna vier jaar met een van de goedkoopste MSI's gedaan, nu ook weer zo'n twee jaar mijn nieuwe (MSI again...) en nog geen krasje te zien. Nou is MSI echt niet het laatste woord in bouwkwaliteit maar Clevo is gewoon veel rommel, zoals iemand zei is er een aluminium variant maar of die dan goedkoper is...
Geen idee waar je het idee van 'rommel' vandaan haalt, maar als je je verdiept in de branche zal je ondervinden dat veel van de Alienware's gewoon uit de Clevo fabriek komen en er minder fabrieken zijn dan merken... :).

#justsaying

PS. Aluminium is natuurlijk wel praktischer, maar zeker niet goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
laptopplus schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 00:50:
[...]

Geen idee waar je het idee van 'rommel' vandaan haalt, maar als je je verdiept in de branche zal je ondervinden dat veel van de Alienware's gewoon uit de Clevo fabriek komen en er minder fabrieken zijn dan merken... :).

#justsaying

PS. Aluminium is natuurlijk wel praktischer, maar zeker niet goedkoper.
Dat staat dan net mooi beschreven in het deel wat je zelf al quote ;)
Het is goedkoop plastic spul, dan kan je vallen over het woord 'rommel' en het 'mindere kwaliteit' oid noemen maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer: het is gewoon vaak lage kwaliteit, goedkoop en duurkoop...

Verder zijn die Alienwares ook wat ik al aankaart: er zijn aluminium versies maar of die dan ook nog kwa prijs goed mee komen... Alienwares zijn gewoon duur, goede bouwkwaliteit maar daar is de prijs dus ook naar, totaal andere prijsklasse dan hier ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RGAT op 20-07-2017 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
@RGAT beetje moeite met lezen zie ik. Die aluminium body zit in zijn prijs klasse. Heb er 1 besteld met de specs die hij zoekt onder de 1500 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Baelrog schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:13:
@RGAT beetje moeite met lezen zie ik. Die aluminium body zit in zijn prijs klasse. Heb er 1 besteld met de specs die hij zoekt onder de 1500 euro..
Geen moeite met lezen, sterker nog ben al een stap verder dan jouw aluminium laptop ;)
BTO is goedkoop plastic of normaal geprijst met vergelijkbare kwaliteit, geen direct pluspunt dus zolang je de plastic varianten ontwijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196788

Zit zelf ook met eenzelfde dilemma:

Of ik kies een "standaard" Gaming laptop ASUS ROG Strix GL553VD-FY040T( i7 7700HQ,16GB,128GB M2, 1TB HD, GTX1050 4GB) voor 1299 euro

Of ga voor een Clevo Alu P650HP6-G (i7 7700HQ, 16GB, 256GB M2 NVMe, 1TB SSHD,GTX1060 6GB) voor 1475 euro

Bouwkwaliteit van de Asus (met name het scherm) was ook niet wat ik van mijn oude laptops (Dell Latitude D en E series) gewend ben...

Maar voor 175 euro heb ik dan wel de mogelijkheid om er NOG een SSD en nog TWEE geheugen modules bij te steken.....

Draai zelf windows en in VMware Workstation diverse linux VM's... 16GB kan , maar met een i7 zou ik er wel eens veel meer kunnen draaien....

Heeft Baelrog zijn P650 binnen en kan hij iets zeggen over de stevigheid van het systeem ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
@Anoniem: 196788 nog niet, ik verwacht dinsdag of woensdag volgende week.

Er zit een groot verschil tussen de gtx1050 4gb en een gtx1060 6gb qua gaming. ALs je dus veel wilt gamen, is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Baelrog schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:13:
Wat is uw bestelnummer? Eens even snuffelen wat u besteld heeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
@laptopplus Uw betaling aangaande bestelling met ordernummer #20601 is in goede orde bij ons ontvangen.

edit: je gaat me blij maken als ik hem morgen al kan ophalen ;P

[ Voor 24% gewijzigd door Odysseus87 op 21-07-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Baelrog schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:28:
@laptopplus Uw betaling aangaande bestelling met ordernummer #20601 is in goede orde bij ons ontvangen.

edit: je gaat me blij maken als ik hem morgen al kan ophalen ;P
Morgen gaat niet lukken, alles is wel verzameld, maar assemblage en testen is nog niet afgerond, maar dat gaat geen week meer duren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
laptopplus schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:17:
[...]

Morgen gaat niet lukken, alles is wel verzameld, maar assemblage en testen is nog niet afgerond, maar dat gaat geen week meer duren :).
Ja zag dat jullie morgen helaas maar een half dagje werken :) Had afgesproken dat ik hem op zou halen (ipv versturen) omdat ik nog een SSD hier heb liggen die erin gaat ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Baelrog schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:22:
[...]

Ja zag dat jullie morgen helaas maar een half dagje werken :) Had afgesproken dat ik hem op zou halen (ipv versturen) omdat ik nog een SSD hier heb liggen die erin gaat ter plekke.
Sommigen werken de hele dag wel, maar de middag is voor andere zaken gepland dan orders verwerken :) afhalen is bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
@laptopplus zou het nog lukken vandaag ^^ ? Een paar dagen playstation is toch minder leuk dan een laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Baelrog schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:38:
@laptopplus zou het nog lukken vandaag ^^ ? Een paar dagen playstation is toch minder leuk dan een laptop :)
Bel even met onze assemblage afdeling? Zij kunnen het aangeven of het lukken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@baelrog : Al kunnen genieten en alvast een kleine indruk van stevigheid van de P650HP6 ?

@laptopplus : Zijn alle Clevo P modellen van ALu ? met name de P640HK1 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
@Anoniem: 196788 jazeker, heb hem nu 2 dagen. Heerlijk ding. Als je vragen hebt kan ik ze wel beantwoorden.

Hij is prima stevig. Heb er nog niet mee hoeven te reizen. Heb er wel een laptop koeler bij gehaald (pricewatch: Cooler Master Notepal XL. Gewoon omdat het de levensduur volgens mij net wat langer maakt als het mooi koel blijft.

alle games tot nu toe gewoon op ultra (bf1 / player unknown battlegroudns / arma 3 / wow / overwatch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43
Hier ook een tevreden Clevo gebruiker van Laptopplus. Model met de gtx 970m, maar die doet nog altijd lekker mee :)

Qua stevigheid volstaat een goede tas waarin ie niet klem zit. Het is minder stevig dan een MB pro bijvoorbeeld, maar verder prima. Meenemen gaat goed, al komt het gewicht van de flinke adapter er wel nog bij. Heb je wel véél power voor weinig geld. Neem hem zelf zelden mee, maar gebruik hem als mobiele game- en knutselcomputer.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor ons (laptop wordt voor zoon-lief die HBO ICT gaat doen...) is het duidelijk, het gaat een Clevo P650HP6-G worden....

Nu nog de goedkoopste shop vinden :) (we blijven hollanders...)

En een goede laptop rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Bedankt voor alle feedback. Ik heb mijn keuze gemaakt en heb de clevo via www.pcspecialist.nl besteld. Dit zijn de specs:
Chassis en display
Defiance-serie: 15,6" mat Full HD IPS led-breedbeeldscherm (1920x1080)
Processor (CPU)
Intel® Core™ i7 met vier kernprocessoren 7700HQ (2,8 GHz, 3,8 GHz Turbo)
Geheugen (RAM)
16 GB Corsair VALUE 2133 MHz SODIMM DDR4 (1 x 16 GB)
Grafische kaart
NVIDIA® GeForce® GTX 1060 - 6,0 GB GDDR5 Video RAM - DirectX® 12.1, G-SYNC
1e harde schijf
1 TB WD SLIM BLUE 2,5" WD10SPCX, SATA 6 Gb/s, CACHE VAN 16 MB (5400 rpm)
M.2 SSD-station
128 GB M.2 2280, SATA 6 Gb/s (560 MB/R, 467 MB/W)

Ik krijg hem morgen binnen en laat weten hoe de laptop me bevalt. Bedankt voor alle info!

Voor een total prijs van +/- 1400 euro plus hoes etc.

EDIT:

Laptop is geweldig! Stevig, mooi afgewerkt, still en geweldige game prestaties. Het scherm is scherp en helder. Een echte aanrader voor mensen die graag een performance laptop willen die er normaal uitziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 603309 op 31-07-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-05 10:41
Hoe zit het met de koeling? Wil uiteindelijk ook eentje halen, twijfel alleen aan bouwkwaliteit en koeling ( vooral koeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mounir schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 01:34:
Hoe zit het met de koeling? Wil uiteindelijk ook eentje halen, twijfel alleen aan bouwkwaliteit en koeling ( vooral koeling).
Hoeveel geld wil je besteden? Je moet eigenlijk altijd wel koelpasta aan laten brengen inzake Clevo's. Waar je wel vraagtekens bij kunt plaatsen dat is de kwaliteit van het scherm en het materiaal als je geen aluminium Clevo kiest.

*Wat is je maximale budget?
*Welke programma's ga je gebruiken en/of welke games ga je spelen?
*Welke schermgrootte prefereer je?

Lees in dit topic ook het laatste commentaar van @spijkerhoofd maar eens:

Gaming laptop 15,6 inch!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 01-08-2017 05:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Mounir schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 01:34:
De defiance serie, ook wel Clevo P650HS als basis, heeft 3 koelfans, als je de reviews erop naleest, zeker afdoende.

Zorg wel voor jaarlijks onderhoud, stofvrij maken en re-pasten van de koelpasta, dat houdt de apparatuur langer in goede conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laptopplus schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:31:
[...]

De defiance serie, ook wel Clevo P650HS als basis, heeft 3 koelfans, als je de reviews erop naleest, zeker afdoende.

Zorg wel voor jaarlijks onderhoud, stofvrij maken en re-pasten van de koelpasta, dat houdt de apparatuur langer in goede conditie.
Jaarlijks stofvrij maken en nieuwe koelpasta aan (moeten) brengen omdat anders de levensduur van de GPU en CPU verkort lijkt mij niet handig om eerlijk te zijn. Het systeem stofvrij maken en de oude koelpasta verwijderen is al heel veel werk, mede doordat je het voorzichtig moet doen. De nieuwe koelpasta aanbrengen moet ook heel secuur gebeuren om het maximale resultaat te behalen.

Dit is dus niet iets wat voor elke consument weggelegd is. Dan moet je het dus al laten doen en dat kan mede gezien het uurloon nog wel eens een prijzig stukje onderhoud betekenen....elk jaar weer.

Het lijkt er tevens op dat @Mounir ook niet meer reageert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Anoniem: 888629 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:47:
[...]
Jaarlijks stofvrij maken en nieuwe koelpasta aan (moeten) brengen omdat anders de levensduur van de GPU en CPU verkort lijkt mij niet handig om eerlijk te zijn. Het systeem stofvrij maken en de oude koelpasta verwijderen is al heel veel werk, mede doordat je het voorzichtig moet doen. De nieuwe koelpasta aanbrengen moet ook heel secuur gebeuren om het maximale resultaat te behalen.

Dit is dus niet iets wat voor elke consument weggelegd is. Dan moet je het dus al laten doen en dat kan mede gezien het uurloon nog wel eens een prijzig stukje onderhoud betekenen....elk jaar weer.

Het lijkt er tevens op dat @Mounir ook niet meer reageert. ;)
Of je zoekt iemand die een vaste prijs berekend en geen uurloon verwerkt? :) Daarnaast, als je € 1500,- + uitgeeft voor een notebook is € 40,- per jaar voor een onderhoudsbeurt die je vooral veel gemak levert (minder geblaas, minder warmte, minder stroomverbruik) toch niet overdreven 'duur' :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stofvrij houden (regelmatig schoonmaken, wellicht ook van binnen) kan ik begrijpen. En is wellicht een klus die NON tweakers schrik inboezemt...

Maar heeft MSI en Asus dan andere koelpasta, want daar hoor ik geen verhalen van het jaarlijks vervangen van Koelpasta... en daar zitten toch dezelfde processoren en GPU's in en ik neem aan dat er geen verschil in game gebruik is..

Waarom bij een Clevo wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Anoniem: 196788 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:50:
Stofvrij houden (regelmatig schoonmaken, wellicht ook van binnen) kan ik begrijpen. En is wellicht een klus die NON tweakers schrik inboezemt...

Maar heeft MSI en Asus dan andere koelpasta, want daar hoor ik geen verhalen van het jaarlijks vervangen van Koelpasta... en daar zitten toch dezelfde processoren en GPU's in en ik neem aan dat er geen verschil in game gebruik is..

Het is te adviseren, geen noodzaak. Ook bij een MSI/Asus is jaarlijks onderhoud te adviseren, al is het alleen maar om de boel gewoon goed te houden. Pasta die warm wordt gaat uiteindelijk hard worden en dan geleid hij minder, niet erg, gaat er niet stuk door, maar beter om het wel netjes bij te houden (Je auto breng je ook 1x per jaar naar de garage, ook al rijdt je er maar 10.000 kilometer in als voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196788 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:50:

Dat heb je goed Rene. Asus en MSI gebruiken geen pasta. Kijk, alleen jaarlijks de ventilatieroosters stofvrij maken met een kwastje, dat is niet erg lastig. Koelpasta verwijderen en opnieuw aanbrengen is nogal een secuur werkje. @laptopplus geeft aan hier €40,00 voor te rekenen, en daar kun je weinig van zeggen. Je moet echter wel je laptop zelf brengen en halen. Tevens ben ik van mening dat je geen Clevo moet kopen als je €1500,00 te besteden hebt. Daar koop je een mooie Asus ROG of Strix voor, of een MSI. Gewoon een gamelaptop waarbij geen gebruik is gemaakt van koelpasta, en ook geen koelpasta nodig heeft op de GPU en CPU.

Dit is echter hoe ik er tegenaan kijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Anoniem: 888629 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:43:
[...]
Dat heb je goed Rene. Asus en MSI gebruiken geen pasta. Kijk, alleen jaarlijks de ventilatieroosters stofvrij maken met een kwastje, dat is niet erg lastig. Koelpasta verwijderen en opnieuw aanbrengen is nogal een secuur werkje. @laptopplus geeft aan hier €40,00 voor te rekenen, en daar kun je weinig van zeggen. Je moet echter wel je laptop zelf brengen en halen. Tevens ben ik van mening dat je geen Clevo moet kopen als je €1500,00 te besteden hebt. Daar koop je een mooie Asus ROG of Strix voor, of een MSI. Gewoon een gamelaptop waarbij geen gebruik is gemaakt van koelpasta, en ook geen koelpasta nodig heeft op de GPU en CPU.

Dit is echter hoe ik er tegenaan kijk. ;)
Hoezo gebruiken hun geen thermal paste? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VdBorght schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:28:
[...]

Hoezo gebruiken hun geen thermal paste? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Zit er echt niet op. Als je ventilatoren stofvrij wilt maken, dan moet je dus ook de heatsinks ontkoppelen om de ventilator in zijn geheel 'vrij' te krijgen voor reiniging. Zodra deze ontkoppeld zijn zie je dus geen 'paste residu' op de GPU en CPU.

Ik heb dit zelf al een paar keer gedaan bij mijn vorige MSI, en de GPU en CPU zagen er brandschoon nadat ik de heatsinks ontkoppeld, en dus tijdelijk verwijdert had van beide componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

Anoniem: 888629 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:40:
[...]
Zit er echt niet op. Als je ventilatoren stofvrij wilt maken, dan moet je dus ook de heatsinks ontkoppelen om de ventilator in zijn geheel 'vrij' te krijgen voor reiniging. Zodra deze ontkoppeld zijn zie je dus geen 'paste residu' op de GPU en CPU.

Ik heb dit zelf al een paar keer gedaan bij mijn vorige MSI, en de GPU en CPU zagen er brandschoon nadat ik de heatsinks ontkoppeld, en dus tijdelijk verwijdert had van beide componenten.
Klinkt nog steeds onwaarschijnlijk, vind ook nergens anders gelijkaardige verhalen. Wat ik wel vind zijn verschillende reviews, forum posts, disassembly videos en beeldingen die jou tegenspreken?

Asus gl502vs https://i.imgur.com/WGeQqHH.jpg
MSI GE62 http://i.imgur.com/kgm1FCW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VdBorght schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Klinkt nog steeds onwaarschijnlijk, vind ook nergens anders gelijkaardige verhalen. Wat ik wel vind zijn verschillende reviews, forum posts, disassembly videos en beeldingen die jou tegenspreken?

Asus gl502vs https://i.imgur.com/WGeQqHH.jpg
MSI GE62 http://i.imgur.com/kgm1FCW.jpg
Ikzelf ben het nog niet tegen gekomen. Over anderhalf jaar (i.v.m. breuk garantiesticker) maak ik mijn Titan open en zal ik het eens nakijken hoe het bij deze zit. Mijn vorige had geen paste residu op de GPU en CPU.

Ik wordt verder ook weinig wijs uit de pics. Heb je zo'n videolink voorhanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

Anoniem: 888629 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:42:
[...]
Ikzelf ben het nog niet tegen gekomen. Over anderhalf jaar (i.v.m. breuk garantiesticker) maak ik mijn Titan open en zal ik het eens nakijken hoe het bij deze zit. Mijn vorige had geen paste residu op de GPU en CPU.

Je ziet toch duidelijk op de afbeeldingen waar de paste zit? Die grijze vlekken?

YouTube: ASUS GL502VS - Removing the CPU and GPU Heatsink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Anoniem: 888629 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:42:
[...]

Jij bedoeld geen vloeibare pasta, dat kan. Clevo's en de meeste andere merken komen met 'plakkers' en daar krijg je geen 'afval' van (residu), maar koelpasta wordt er ALTIJD gebruikt, hoe je het ook went of keert, anders gaat zo'n cpu/gpu echt stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekboy7
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-04-2020
Hee op laptopplus kun je een clevo halen met 1050ti 4gb, 8gb ddr4 en 1tb hdd voor maar 860 eu.... Het zal meer dan genoeg zijn voor jou gaming needs en het halveert praktisch je budget.... Ook als je dan hem weer doorverkoopt later on in life zul je stuk minder hoeven in te schieten aangezien hij meer zijn waarde behoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounir
@Anoniem: 888629 Ja, ik hield tweakers een paar dagen even niet in de gaten :) .
Ik ben niet bepaald van plan de clevo elke dag te laten vallen dus bouwkwaliteit is niet zozeer een groot probleem eerlijk gezegd (dat gezegd, heb ik nu wel een vaio die heel goed is gemaakt dus geen idee hoeveel van een downgrade dat is).
Schermkwaliteit is van wat ik heb gemerkt volgens wat mensen zeggen goed genoeg voor normaal gebruik (dus geen foto en videobewerken).
Waar clevo op heeft bezuinigt hebben ze net niet genoeg bezuinigd dat het te slecht voor mij wordt.
Ook vind ik de look van de clevo laptops veel beter dan die van msi of asus. Daarbij is het dom dat ik zo veel moet betalen (1600) voor laptop met een 3gb versie van de 1060, niet eens een 6gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mounir schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:36:
@Anoniem: 888629 Ja, ik hield tweakers een paar dagen even niet in de gaten :) .
Ik ben niet bepaald van plan de clevo elke dag te laten vallen dus bouwkwaliteit is niet zozeer een groot probleem eerlijk gezegd (dat gezegd, heb ik nu wel een vaio die heel goed is gemaakt dus geen idee hoeveel van een downgrade dat is).
Schermkwaliteit is van wat ik heb gemerkt volgens wat mensen zeggen goed genoeg voor normaal gebruik (dus geen foto en videobewerken).
Waar clevo op heeft bezuinigt hebben ze net niet genoeg bezuinigd dat het te slecht voor mij wordt.
Ook vind ik de look van de clevo laptops veel beter dan die van msi of asus. Daarbij is het dom dat ik zo veel moet betalen (1600) voor laptop met een 3gb versie van de 1060, niet eens een 6gb versie.
Als je voor een Clevo wilt gaan, dan zou je hier eens moeten kijken, want deze verkoper is over het algemeen de goedkoopste, en je krijgt er een legitieme Windows 10 Pro bij (geïnstalleerd) :)

https://laptopparts4less.frl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounir
Yep, had die al in de gaten.
Pagina: 1