Toon posts:

Gaming laptop 15,6 inch!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wouterflip
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-07-2017
Hallo tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Ik gebruik hem vooral om te gamen en mee te nemen naar vrienden. Ik twijfelde tussen de gtx 1060 en 1070 maar ik vind de 1070 toch wel erg duur. Zouden jullie me kunnen helpen met advies? :>

Wat ga je met je laptop doen?
Het is vooral om te gamen en evt studie

Wat is je budget?
1500-1750.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja, maar zwaar mag die wel zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik zat zelf te denken aan deze:
15,6 inch X•BOOK 15CL77 met i7-7700HQ
+ 15CL77: 15.6" mat Full HD IPS-scherm met Core i7-7700HQ quad-core, WiGiG en GTX 1060 6GB en G-Sync
+ 16GB DDR4 (2400MHz), BTO Selected geheugen
+ Bigfoot Killer Wireless-AC 1535 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.1.

https://www.laptopplus.nl/producten/x-book-15cl77

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tusa
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-12-2017
@wouterflip Als jij de laptop veel mee wilt en gaat nemen, dan zou ik sowieso een laptop nemen met een degelijke behuizing. Dat kan ook een Clevo zijn, maar dan zou ik wel voor de aluminium behuizing gaan:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Clevo P650HP6-G - 15.6" FHD IPS/3K/4K - nVidia GTX 1060 - Intel HD Graphics 630 - i7 7700HQ/i7 7820HK
- Scherm (Onze laptops worden geleverd met schermen zonder bright en dead pixels): 15.6" FHD IPS (1920x1080) non-glare LED G-Sync
- Grafische Kaart: nVidia GTX 1060 6.0Gb GDDR5 Optimus
- Processor: Intel Quad Core i7-7700HQ (2.80-3.80Ghz) 6Mb cache
- Geheugen: Kingston HyperX 16Gb DDR4 2666Mhz (2x 8Gb)
- HDD/SSD: Zonder HDD/SSD
- M.2 SSD: Crucial MX300 1050Gb M.2 SSD
- Wireless: Intel AC-8265 M.2 (867Mbps, 802.11AC) + BT 4.0, vPRO
- Toetsenbord: US Internationaal RGB Verlicht Toetsenbord
- Besturingssysteem: Windows 10 Pro NL 64-bit + Installatie
- Accu: 60Wh accu
- Adapter: 200W Adapter
- Garantie: 2 jaar carry-in garantie
- Antivirus: Geen Antivirus
- Tas: Geen tas

Prijs: €1.557,00

Ook zou je kunnen kiezen voor MSI: pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

Ook dit is een stevige laptop die goed geschikt is om veel mee op pad te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wouterflip
Bedankt voor je reactie.

ik heb verder gekeken en denk nu aan deze:

https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p650hs-g

15,6 inch Clevo P650HS-G GTX 1070 - 8.0GB GDDR5
+ Arctic MX-4 Extreme koelpasta
+ 16GB Corsair VENGEANCE 2400MHz SODIMM DDR4 (1 x 16GB)
+ 500GB SERIAL ATA III 2.5" HARD DRIVE WITH 32MB CACHE (7,200rpm)
+ 128GB M.2 2280, SATA 6Gb/s (534MB/R, 150MB/W)
+ GIGABIT LAN & KILLER™ WIRELESS-AC 1535 M.2 GAMING 802.11AC + BLUETOOTH 4.1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

wouterflip schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:34:
Bedankt voor je reactie.

Een gtx 1070 (8gb) is momenteel een tikkeltje overkill voor 1080p.
Aan de andere kant is een GPU bij laptops vaak lastig te vervangen dus in deze snap ik je keuze om een stapje hoger te kiezen dan eigenlijk noodzakelijk.

Componenten als geheugen en opslag zijn daarentegen over het algemeen wel relatief makkelijk te vervangen c.q. plaatsen.
Ik weet natuurlijk niet hoe handig je bent maar je zou een stukje winstmarge kunnen besparen door b.v. de ssd zelf in te bouwen.

Sowieso zou ik minstens voor een 250GB ssd gaan

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-12 20:16
wouterflip schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:34:
Bedankt voor je reactie.

Ik heb mijn laptop net 4 dagen thuis, zelfde leverancier bijna zelfde specs. Alleen een gtx1060 6gb ipv de 1070. Voor 1080p gaming is de 1060 voldoende. Noem een veeleisend spel en hij draait het op ultra soepel. (witcher 3, gta 5, battlefield 1, arma 3, player unknown battlegrounds) Heb ze allemaal al getest met settings op ultra en overal 60 fps.
Bevalt zeer goed dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wouterflip
fijn om te weten @Baelrog

@Switchie Ja het kan een overkill zijn, maar ik wil er de komende jaren gewoon klaar mee zijn. Kleine onderdelen vervangen is.
Wat meer ssd is inderdaad wel fijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12 22:41
Waarom zou je niet voor een merkmachine kiezen zoals een van deze?

pricewatch: Lenovo Legion Y720-15IKB 80VR002EMH
pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T

Of wacht op de Acer Predator Helios. Die schijnt heel goede koeling te hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-12-2021

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Verwijzen naar eigen producten is niet de bedoeling.

[Voor 77% gewijzigd door DaMarcus op 31-07-2017 15:05]

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vind het zelf een ietwat ongebalanceerd systeem. De nadruk ligt op de CPU en GPU maar ram, ssd en scherm schieten er overduidelijk bij in.

Slechts 120gb opslag op een game- PC is natuurlijk sowieso een lachertje. GTA 5 neemt al de helft in

[Voor 16% gewijzigd door DaMarcus op 31-07-2017 15:05]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• laptopplus

laptopplus

Switchie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 00:22:
[...]

Vind het zelf een ietwat ongebalanceerd systeem. De nadruk ligt op de CPU en GPU maar ram, ssd en scherm schieten er overduidelijk bij in.

Slechts 120gb opslag op een game- PC is natuurlijk sowieso een lachertje. GTA 5 neemt al de helft in
Je kan hem helemaal zelf samenstellen, cpu en gpu zijn standaard, rest is variabel :) Klik maar eens door?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tusa
[...]

Tevens geen G-Sync ondersteuning volgens de specs. Uiterlijk oogt daarentegen wel mooi, maar de laptop wordt al snel erg prijzig als je interne hardware aan gaat passen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

laptopplus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 00:56:
[...]

Je kan hem helemaal zelf samenstellen, cpu en gpu zijn standaard, rest is variabel :) Klik maar eens door?
Als je als verkoper dan toch de moeite neemt om te reageren. Kom dan op zijn minst met een fatsoenlijk advies voor @wouterflip ipv van lukraak een compleet ongebalanceerd systeem neerplempen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-12 20:06
laptopplus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 00:56:
[...]

Als je de Laptop verder aankleed met een 256 SSD, 1 TB schijf, 16 gb RAM, en Windows ga je al richting 1900 euro wat best een meerprijs is. Alleen Windows is al 120 euro.

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe laptop en ik neig zelf naar een MSI.

[Voor 9% gewijzigd door spijkerhoofd op 31-07-2017 11:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:01
[...]

Ik zit naar een soortgelijk systeem te zoeken en heb Max Q eens opgezocht.
Die kaarten worden me toch een partij afgekraakt in dit topic:
http://forum.notebookrevi...clevos-with-max-q.805381/

Full price voor sub-par prestaties lijkt de consensus te zijn.
*Max Q laptops uit wenslijst streept.

PC: i5-8600K & GTX 1070. PS4 Pro.

• Tusa
@wouterflip Waarom kies je niet voor zoiets met een aluminium behuizing?

pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

Dan heb je een prima laptop waar je nog jaren mee vooruit kunt. Jij hebt ten eerste echt geen GTX1070 nodig, en ten tweede zijn de beeldschermen van de Clevo's ook niet High Quality. Ikzelf krijg een beetje het idee dat jij je blind staart op Clevo. Heb jij zelf ervaringen met Clevo of heeft iemand dit jou aangepraat? Ook @Switchie gaf het al aan dat de GTX1070 i.c.m. een 1920x1080 resolutie overkill is. Reken er daarnaast maar op dat de meerwaarde op een termijn van 5 jaren (gemiddelde levensduur van een laptop) echt nihil is ten opzichte van een GTX1060 GPU.

Tevens zijn de 'kant en klare' laptops van o.a. MSI ook goed uitgebalanceerd waardoor je er maximaal plezier aan zult (gaan) beleven. Tevens behoeft de MSI geen koelpasta omdat hij van zichzelf al uitstekend koelt. Bekijk de 14e foto maar eens in de bijgevoegde afbeeldingen. Daar zie je dat de bodemplaat 1 groot ventilatierooster is waardoor er sprake is van uitstekende natuurlijke koeling. Ik zou het 'verkapte' advies van @spijkerhoofd dus volgen.

Maar goed...zoals mijn vraag dus luidt; Waarom perse een Clevo laptop?

Hier een review: YouTube: MSI GE62VR 6RF Apache Pro Review

[Voor 21% gewijzigd door Tusa op 31-07-2017 20:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-12 20:06
Ik heb ook lang gedacht aan Clevo, maar toen ik meer ben gaan lezen over het merk met betrekking tot bouwkwaliteit en scherm ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb(thank god dat ik nog niet genoeg gespaard had). Nu ben ik aan het kijken naar een aluminium laptop van MSI en hoor er velen goede berichten over. Na mijn vakantie in oktober ga ik er een bestellen, waarschijnlijk het model wat @Tusa aanbeveelt.

• laptopplus

laptopplus

spijkerhoofd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:14:
Ik heb ook lang gedacht aan Clevo, maar toen ik meer ben gaan lezen over het merk met betrekking tot bouwkwaliteit en scherm ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb(thank god dat ik nog niet genoeg gespaard had). Nu ben ik aan het kijken naar een aluminium laptop van MSI en hoor er velen goede berichten over. Na mijn vakantie in oktober ga ik er een bestellen, waarschijnlijk het model wat @Tusa aanbeveelt.
Zijn die berichten over de bouwkwaliteit recent? Hebben zitten zoeken en kennen ze alleen uit het verleden, maar de nieuwste modellen (vooral ook de alu-body modellen) die geschikt zijn voor gaming, zijn ons inziens van normale/degelijke bouwkwaliteit?

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-12 23:51
laptopplus schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:29:
[...]

Zijn die berichten over de bouwkwaliteit recent? Hebben zitten zoeken en kennen ze alleen uit het verleden, maar de nieuwste modellen (vooral ook de alu-body modellen) die geschikt zijn voor gaming, zijn ons inziens van normale/degelijke bouwkwaliteit?
Lees anders genoeg negatieve opmerkingen in verschillende forums en volgens mij ook diversen in dit forum. Vermoed dat je niet goed gezocht hebt of te specifiek.

• laptopplus

laptopplus

2green schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:31:
[...]

Lees anders genoeg negatieve opmerkingen in verschillende forums en volgens mij ook diversen in dit forum. Vermoed dat je niet goed gezocht hebt of te specifiek.
Zie wel 'oudere' berichtgeving en veel mensen met recente berichtinggeving die gebaseerd zijn op oudere modellen, vandaar dat ik het vroeg :)

• 2green
laptopplus schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:13:
[...]

Zie wel 'oudere' berichtgeving en veel mensen met recente berichtinggeving die gebaseerd zijn op oudere modellen, vandaar dat ik het vroeg :)
Ik kwam alleen eigenaars tegen die aangeven dat om verschillende redenen de bouwkwaliteit minder was dan nodig voor een laptop en nieuwe eigenaars die te kort zo'n laptop hebben om iets te zeggen over de kwaliteit, behalve hun unboxing ervaring.

Zou mooi zijn als die lijnen iets steviger werden, maar de geschiedenis leert toch dat steeds dezelfde issues naar boven komen.

• Tusa
@2green Ook een terugkerend issue blijft de kwaliteit van het scherm (kleur echtheid en contrast) en de Onkyo speakers. Ik moet wel zeggen dat Clevo er wel op vooruit is gegaan met de aluminium behuizingen, maar qua reviews is er nog niet zo heel veel over te vinden.

Wat ik wel heb kunnen vinden is deze, en toch lopen de temperaturen nog wel behoorlijk op tijdens full load gaming: YouTube: Sager NP8152-S (CLEVO P650RP6) Full Review

• 2green
Tusa schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:27:
@2green Ook een terugkerend issue blijft de kwaliteit van het scherm (kleur echtheid en contrast) en de Onkyo speakers. Ik moet wel zeggen dat Clevo er wel op vooruit is gegaan met de aluminium behuizingen, maar qua reviews is er nog niet zo heel veel over te vinden.

Wat ik wel heb kunnen vinden is deze, en toch lopen de temperaturen nog wel behoorlijk op tijdens full load gaming: YouTube: Sager NP8152-S (CLEVO P650RP6) Full Review
@Tusa Tof dat je de moeite neemt om dit op te zoeken, zal het straks na het trainen even bekijken. Zit me net te preppen voor sport... en met name het deadliften na mijn vakantie waar ik enigzins tegen op zie (lees: vermoed serieus dat die 250+ serieus onprettig gaat voelen :( ).

Straks thuis onder het genot van mijn postworkout maaltijd even bekijken. Zoek iets ter aanvulling op mijn xps 13 dat in ons gezin de portable is, naast een zware game pc en chromebook van het werk.

• laptopplus

laptopplus

Tusa schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:27:

Dat is dan ook de reden dat wij de 'plakstickers' standaard vervangen door vloeibare koelpasta, scheelt enorm en toch echt maar weinig klachten.

Qua bouwkwaliteit moeten wij wel het onderscheid maken tussen de 'basis' modellen en de gamersuitvoeringen. Deze laatsten zijn toch echt tegenwoordig degelijk te noemen. Maar vanuit ons is dat een beetje een wc-eend verhaal natuurlijk :)

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee