Torrented VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 4.320 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 894603

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik had vanmiddag een discussie met een vriend die een VPN gebruikt die gedownload is van een torrent site.

Volgens hem is de VPN gewoon betrouwbaar ondanks dat deze illegaal gedownload is. Maar mij lijkt het juist niet omdat bij dergelijke software van torrent sites geen recente updates (zullen) worden uitgevoerd. Ook moet de VPN ontwikkelaar dit ook merken omdat de encryptie en dergelijke via hun gaat. Of klopt deze redenatie niet?

Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 21:32
Vergeet ook niet dat er met de software gesjoemeld kan zijn....., wat een groter probleem is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
VPN is niet 1 app/ding wat je aan of uit zet, er zijn allerlei varianten en aparte settings die de veiligheid bepalen.
Alle VPNs die via een derde partij lopen zijn niet 100% te vertrouwen aangezien de derde partij ermee kan rommelen. Ook kan het gebruikte protocol of de implementatie ervan lek zijn waardoor vrijwel iedereen er mee kan rommelen. Als laatste gebruikt je vriend een programma wat door een onbekende bron is gemaakt/aangepast waardoor daar ook nog eens een virus of backdoor in kan zitten.
Denk je dat de VPN provider blij is om kosten te maken voor een klant die niet betaalt? ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 894603 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:26:
Hallo allemaal,

Ik had vanmiddag een discussie met een vriend die een VPN gebruikt die gedownload is van een torrent site.

Volgens hem is de VPN gewoon betrouwbaar ondanks dat deze illegaal gedownload is. Maar mij lijkt het juist niet omdat bij dergelijke software van torrent sites geen recente updates (zullen) worden uitgevoerd. Ook moet de VPN ontwikkelaar dit ook merken omdat de encryptie en dergelijke via hun gaat. Of klopt deze redenatie niet?

Wat denken jullie?
Een VPN is geen stuk software maar een manier om een private netwerk over een publieke te vervoeren. Dat kan met verschillende protocollen, en die worden vervolgens door verschillende clients ondersteund.

Anno 2017 is het hoogst opzienbarend dat je voor een client moet betalen. Normaliter betaal je voor de dienst, dus voor het feit dat iemand met een VPN-server die voor jou beschikbaar stelt.

Ik vraag me dus sterk af wat deze vriend exact gedownload heeft. Maar goed, ongeacht wat het is, de manier om na te gaan of het hetzelfde is als een vertrouwde kopie van wat data is hetzelfde: vind een md5sum danwel GnuPG signnature voor het origineel bestand en vergelijk dat met de md5sum/GnuPG sig van het gedownloade. Indien het afwijkt is het ofwel corrupt geraakt danwel heeft iemand eraan gerommeld.

Maar het lijkt me eigenlijk een stuk verstandiger om gewoon een simpele, gratis VPN client te gebruiken. OpenVPN's client ondersteunt de meeste VPN-verbindingen en kost niets: https://openvpn.net/index.php/open-source/downloads.html

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:31
Hallo allemaal,

Wat denken jullie?
Ik ben heel benieuwd hoe het programma heet wat hij gedownload heeft. En het lijkt me verstandig dat je vriend een volledige virusscan en malware scan van zijn computer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Volgens hem is de VPN gewoon betrouwbaar ondanks dat deze illegaal gedownload is.
Het downloaden van Torrents zegt niets over de legitimiteit van de data. Ik kan mijn vakantie foto's ook delen via Torrents. Niets illegaals aan
Maar mij lijkt het juist niet omdat bij dergelijke software van torrent sites geen recente updates (zullen) worden uitgevoerd.
Huh? Deze snap ik niet vrees ik. Uberhaubt, wat is het reeele risico van een niet geupdate grafisch schilletje om een VPN op te zetten en door relatief weinig mensen gebruikt wordt?

Maar stel je hebt gelijk dan kan die vriend toch gewoon een nieuwere versie downloaden via diezelfde Torrent-boer?
Ook moet de VPN ontwikkelaar dit ook merken omdat de encryptie en dergelijke via hun gaat. Of klopt deze redenatie niet?
Stukjes code ansich zijn waardeloos zolang een gebruiker geen licentie(code) heeft om het programma te gebruiken.

Bij een stukje software dat puur op jouw PC draait en eenmaal geïnstalleerd, niet afhankelijk is van een internetverbinding, zijn er inderdaad knappe koppen die de licentie weten te manipuleren c.q. omzeilen door wijzigingen aan te brengen in bestanden die op jouw PC staan opgeslagen en je dus in theorie volledig toegang tot hebt.

Een vpn daarentegen draait per definitie op een (online) verbinding met een ander netwerk. Het valideren van de licentie gebeurd dan op basis van gegevens van die betreffende server, welke logischerwijs niet zomaar te manipuleren zijn.

Enfin. Er zijn vpn services die een gratis dienst aanbieden. In dat geval kun je net zo goed de software gewoon van de betreffende site plukken.
Bij betaalde vpn diensten wordt de licentie c.q. logingegevens gevalideerd op basis van gegevens op een andere server welke niet 1,2,3 te manipuleren is.

Long story short: of de software van jouw vriend betrouwbaar is kunnen we niet oordelen zonder te weten wat hij precies heeft gedownload. Maar een gratis versie had hij beter gewoon rechtstreeks bij de fabrikant gedownload want de snelheden van een betaalde dienst gaat hij toch niet kunnen behalen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hallo allemaal,

1 > Ik had vanmiddag een discussie met een vriend die een VPN gebruikt die gedownload is van een torrent site.

2 > Volgens hem is de VPN gewoon betrouwbaar ondanks dat deze illegaal gedownload is.
Maar mij lijkt het juist niet omdat bij dergelijke software van torrent sites geen recente updates (zullen) worden uitgevoerd. Ook moet de VPN ontwikkelaar dit ook merken omdat de encryptie en dergelijke via hun gaat. Of klopt deze redenatie niet?

Wat denken jullie?
Op 1 - WAT heeft hij precies gedownload ?
Een VPN client ?
Met welke service verbind hij, is dat 'normaal' een betaalde account ? ( dus van iemand anders )

op 2 - De enige VPN die 100% betrouwbaar is, is degene die je zelf opzet, en onderhoud
Elke andere verbinding met een server buiten jouw netwerk KAN potentieel kwaadaardig zijn ( en al zeker als je de client niet origineel gebruikt

Wie garandeert er niet dat je de (gedownloade) vpnclient installeert van PIA ( voorbeeld ) maar deze verbind zich met een extern opgezette server, en logt aan die kant alle data die je verstuurd ?
De client is niet meer dan een frontend van openvpn, alles kan nagemaakt worden, en de adressen zijn zo toegevoegd.

Voor hetzelfde idee verbind vriend zijn client met een FBI-server, en gaat vrolijk 100 films downloaden, onder het motto "anoniem met VPN" :+
Om over 2 maanden een stevige klop op de deur te krijgen ivm copyrightschendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Brein verzameld zonder dat je daar toestemming voor geeft ip adressen en andere informatie van torrenters.

Belangrijk is dat je vpn provider geen logs bewaard van je downloadgedrag.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
tja dit is een beetje een vreemd topic gezien een VPN account meestal wordt gebruikt om te torrenten en je niet via torrents VPN software of een gratis account binnenhaalt.

Bij alles wat je download uit niet legitieme bron moet je goed checken of het wel betrouwbaar is. Ten tweede een VPN account is niet gratis, daar zit een adder on het gras, dus of je zit op een account van een ander of al je verkeer loopt via iemand die er mee knoeit bijv.

Ik zou een gratis VPN software en account niet snel vertrouwen denk ik. Het beste is om zelf onder een anonieme naam en met anoniem betaal middel in het buitenland een legitieme VPN aanbieder te nemen. Dan kan brein je niks maken. Je kunt ook een VPS huren om torrent op te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 08:35
Terrestrial schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:09:
Ten tweede een VPN account is niet gratis, daar zit een adder on het gras, dus of je zit op een account van een ander of al je verkeer loopt via iemand die er mee knoeit bijv.
Dit.

Pick one:
  • Je wordt proxy voor andere gebruikers (al dan niet betaald) - dat is hoe Hola 'gratis' VPN-services aanbood.
  • Ze injecteren hun eigen ads in je HTTP-verkeer
  • Ze verkopen je verkeer door aan een Rus met een exploitkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vermoed dat de VPN dienst aangeboden wordt in samen werking met de torrent sites. Deze zijn in principe aardig betrouwbaar omdat juist voor het gebruik van torrents VPN diensten aangeboden worden die een zero logging beleid hanteren.

Maar hij zal dus een gratis client hebben gedownload en betalen voor het abonnement.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Tja via torrents wordt ook wel legaal spul gedeeld. Geloof dat Ubuntu hun versies ook altijd uitgeven via Torrent?

VPN Cliënts zijn inderdaad vaak erg lastig te downloaden valt mij op! Dit vond ik zelf altijd wel wat vreemd omdat je volgens mij gewoon betaald voor de licentie van de gehele server? De VPN client is een middel om deze dienst te gebruiken? Zonder een VPN server heb ik er niks aan?

Meestal geeft je werkgever de VPN software vrij dacht ik? Heb er ook wel eens mee geklooid omdat ik ambulant werk en de VPN software op het netwerk stond waarvoor ik eerst een VPN moest opbouwen. :+ In dit geval ging het om NetExtender. Uiteindelijk na lang zoeken er achtergekomen dat ze een demo site hebben en als je die demo wil testen moet je de client installeren en die wordt keurig zonder inlog aangeboden. :9 (TIP)

Als je de vraag veranderd in: delen van bestanden IN een VPN weet ik niet echt waar je dat onder moet schuiven.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:51:
Tja via torrents wordt ook wel legaal spul gedeeld. Geloof dat Ubuntu hun versies ook altijd uitgeven via Torrent?
Maar voor Ubuntu e.d heb je dan weer geen VPN nodig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

dion_b schreef op zondag 16 juli 2017 @ 00:10:
Maar het lijkt me eigenlijk een stuk verstandiger om gewoon een simpele, gratis VPN client te gebruiken. OpenVPN's client ondersteunt de meeste VPN-verbindingen en kost niets: downloads.html
magnet:?xt=urn:btih:75e4d4a4b5344dbd66bd5339c3d1c4d0d5e42525 bijvoorbeeld? (OpenVPN client voor Windows..)

Ik zie niet waarom je OpenVPN niet via bittorrent zou verspreiden. OpenVPN doet het niet (maar de client waar ik naar link is geupload door iemand die al jarenlang OpenVPN upload..)
FreshMaker schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:52:
[...]
Maar voor Ubuntu e.d heb je dan weer geen VPN nodig natuurlijk.
Waarom niet? Ubuntu-gebruikers willen geen privacy?

[ Voor 16% gewijzigd door burne op 16-07-2017 20:59 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Wat ik denk? Ik denk dat een VPN niet iets is wat je download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

M.l. schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:21:
Wat ik denk? Ik denk dat een VPN niet iets is wat je download.
Oh nee? Zelfs met de meest basic VPN oplossing, download je minstens x aantal bytes van server naar client om bepaalde handshakes etc. op te zetten. En pas daarna zal je daadwerkelijk een VPN hebben met alle security/functies aangeboden door de server.

VPN is niet 0; je zal altijd een config en/of bijbehorende client moeten downloaden voordat het werkt. Ik mis een beetje jouw argumenten dat een VPN niet iets is wat je download.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Volgens mij heeft de VPN Server wel gewoon 100% toegang tot je verbindingen en verkeer. Dus je moet die wel kunnen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

chronoz schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:46:
Volgens mij heeft de VPN Server wel gewoon 100% toegang tot je verbindingen en verkeer. Dus je moet die wel kunnen vertrouwen.
Wat niet het geval is wanneer je een VPN client download uit een niet officiele bron waarbij je de hashes niet kunt controleren. In het beste geval heb je een werkende client van een legitiem stuk software maar in veel gevallen gaat het om clients met gestolen credentials behorende bij een betaalde dienst of een aangepaste client waardoor je of malware krijgt of je verkeer inzichtelijk is voor mensen waarvan je niet wilt dat dit inzichtelijk is. Dergelijke downloads zijn defacto niet veilig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
burne schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:55:
[...]

magnet:?xt=urn:btih:75e4d4a4b5344dbd66bd5339c3d1c4d0d5e42525 bijvoorbeeld? (OpenVPN client voor Windows..)

Ik zie niet waarom je OpenVPN niet via bittorrent zou verspreiden. OpenVPN doet het niet (maar de client waar ik naar link is geupload door iemand die al jarenlang OpenVPN upload..)

[...]

Waarom niet? Ubuntu-gebruikers willen geen privacy?
Niet perse om het te downloaden.
90% van de VPN vragen die tegenwoordig op Tweakers komen, hebben echt niet te maken met het legaal downloaden over VPN, en de ECHTE bescherming van privacy.
Die willen alleen maar buzzword/hype VPN gebruiken om hun illegale media te kunnen blijven ophalen, en buiten schot van brein te blijven.
Die enkele ubuntu-iso die je gaat downloaden valt in het niets bij de behoeften die zij hebben

Elke keer als er weer een 'service' is opgerold, leeft de VPN-vraag weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Sowieso is het een illusie om te denken dat een vpn service veilig is.

Je installeert een onbekend stukje software van het internet met root rechten op je eigen machine en vervolgens tunnel je al je verkeer naar een onbekende partij op het internet die je ook nog eens €10 per maand betaald...

Kijk, of je beschermt jezelf tegen anti-piraterij clubjes omdat je bang bent voor rechtszaken (maar tenzij je zelf de halve pirate bay staat te uploaden komen ze echt niet aankloppen) of je bent bang van de overheid, maar als die je op de korrel hebben komen ze gewoon met een huiszoekingsbevel voor je computer.

Let op: ik zeg niet dat privacy en security niet belangrijk zijn. Wat ik zeg is dat het naief is om te denken dat een vpn service van een paar euro gaat helpen daarbij.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

JackBol schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:52:
Rijbewijs verlengt? Al eens een VoG moeten halen op het Gemeentehuis? Hypotheek voor je huisje in laten schrijven in het hypotheekregister?

Ik noem zomaar drie dingen die over 'VPN services' gaan. En jij zegt dat ze altijd onveilig zijn?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Je installeert een onbekend stukje software van het internet met root rechten op je eigen machine en vervolgens tunnel je al je verkeer naar een onbekende partij op het internet die je ook nog eens €10 per maand betaald...

Kijk, of je beschermt jezelf tegen anti-piraterij clubjes omdat je bang bent voor rechtszaken (maar tenzij je zelf de halve pirate bay staat te uploaden komen ze echt niet aankloppen) of je bent bang van de overheid, maar als die je op de korrel hebben komen ze gewoon met een huiszoekingsbevel voor je computer.

Let op: ik zeg niet dat privacy en security belangrijk zijn. Wat ik zeg is dat het naief is om te denken dat een vpn service van een paar euro gaat helpen daarbij.
Er is nog een andere keuze ....
Je draait zelf de server + vpntunnel.
Alleen gaat dat inderdaad niet helpen tegen de download-politie :+

Ik heb al sinds 2010 de vpnservice aanstaan op mijn Synology, en verbind mijn mobiele devices met mijn eigen netwerk.
Tevens hebben een paar kennissen toegang tot die service, voor als ze in het buitenland zitten ( één woont zelfs in België ) en de NL diensten willen gebruiken ( uitzending gemist, Netflix / Videoland )
Mijn verbinding is de laatste jaren alleen maar sneller ( upload ) geworden, zodat de huidige 30Mbit upload prima voldoet voor een paar simultane connecties ( 5 is echter wel de max )

Ik gebruik bij voorkeur geen 'ander' wifinetwerk, zelfs die van mijn werkgever niet, zonder vpnverbinding, puur en alleen omdat ik niet wil dat er een mogelijkheid is om het op te vangen / analyseren.
Een ieder die dat kan op mijn 4G / thuis-netwerk zal dat bewust en echt willen, daar helpen mijn homeschool-sysadmin-skills ook niet meer tegen ;)
burne schreef op maandag 17 juli 2017 @ 00:03:
[...]

Rijbewijs verlengt? Al eens een VoG moeten halen op het Gemeentehuis? Hypotheek voor je huisje in laten schrijven in het hypotheekregister?

Ik noem zomaar drie dingen die over 'VPN services' gaan. En jij zegt dat ze altijd onveilig zijn?
Die gaan niet over een 5$ abonnementje van PIA of PureVPN, die lopen over een bedrijfsVPN die van begin tot eind gecontroleerd is door de eigenaar zelf
Die 5$ abonnementjes waar men zo graag mee download is van een heel ander kaliber

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 17-07-2017 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

burne schreef op maandag 17 juli 2017 @ 00:03:
[...]

Voor al die drie dingen hoeft ik geen VPN software te installeren hoor.

Als je de code en de remote end vetrouwd is Vpn techniek an sich is niet onveilig. Ik doelde op die €10 vpn services die je anonimiteit op het internet beloven.

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 17-07-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 08:51
JackBol schreef op maandag 17 juli 2017 @ 00:12:
[...]

Voor al die drie dingen hoeft ik geen VPN software te installeren hoor.

Als je de code en de remote end vetrouwd is Vpn techniek an sich is niet onveilig. Ik doelde op die €10 vpn services die je anonimiteit op het internet beloven.
En dat doen ze ook tot op zekere hoogte. Ik wens een stichting zoals Brein veel succes met het achterhalen van mijn ip wanneer ik gebruik maak van een vpn. Dat gaat ze namelijk niet lukken. Jezelf anoniem laten zijn voor de overheid is dan weer een stukje lastiger omdat die andere middelen tot hun beschikking hebben. Maar voor bescherming tegen private partijen is een vpn echt dikke prima.
Hallo allemaal,

Wat denken jullie?
Onmogelijk om hier antwoord op te geven omdat je geen zinvolle informatie geeft. Om welke dienst gaat het dan bijvoorbeeld? Welke software heeft hij gedownload?

[ Voor 33% gewijzigd door Lennyz op 17-07-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lennyz schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:04:
[...]

En dat doen ze ook tot op zekere hoogte. Ik wens een stichting zoals Brein veel succes met het achterhalen van mijn ip wanneer ik gebruik maak van een vpn. Dat gaat ze namelijk niet lukken. Jezelf anoniem laten zijn voor de overheid is dan weer een stukje lastiger omdat die andere middelen tot hun beschikking hebben. Maar voor bescherming tegen private partijen is een vpn echt dikke prima.
Hoe weten airbnb en booking.com ondanks vpn mijn locatie? ?

Misschien dat je eens moet inventariseren wat jouw browser allemaal meestuurt. Dat is soms veeeeeel meer dan je denkt waardoor het voor een partij als Brein kinderlijk eenvoudig kan zijn om bepaalde informatie over jou te achterhalen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MAX3400 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:07:
[...]

Misschien dat je eens moet inventariseren wat jouw browser allemaal meestuurt. Dat is soms veeeeeel meer dan je denkt waardoor het voor een partij als Brein kinderlijk eenvoudig kan zijn om bepaalde informatie over jou te achterhalen.
Dan moeten ze toegang hebben tot de logging data van torrent sites. Als die sites al data loggen krijgen ze dat niet zomaar. Bovendien moeten ze die data nog aan een persoon koppelen wat betekent dat ze ook logging data van andere partijen moeten hebben om de koppeling tot een persoon te maken. Dat gaat Brein gewoon niet lukken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
[...]

Hoe wil Brein achterhalen wat ik download via torrents? Dat gaat ze niet lukken. Ik snap dan ook niet zo goed waarom het relevant is wat mijn browser meestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Bor schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:55:
[...]

Wat niet het geval is wanneer je een VPN client download uit een niet officiele bron waarbij je de hashes niet kunt controleren. In het beste geval heb je een werkende client van een legitiem stuk software maar in veel gevallen gaat het om clients met gestolen credentials behorende bij een betaalde dienst of een aangepaste client waardoor je of malware krijgt of je verkeer inzichtelijk is voor mensen waarvan je niet wilt dat dit inzichtelijk is. Dergelijke downloads zijn defacto niet veilig.
Ik bedoel dat ik alle traffic kan loggen op mijn eigen VPN via OpenVPN. Een legitieme VPN-service moet je dan ook maar vertrouwen dat ze niets loggen. De encryptie is dan toch ook alleen om een man-in-the-middle attack te voorkomen? Net zoals ssh- (public key) en https://-verkeer gewoon door de server ontsleuteld wordt, omdat zij de private key hebben. Bij http:// zou je VPN dan zelfs inclusief wachtwoorden gelezen kunnen worden door je VPN-service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Lennyz schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Hoe wil Brein achterhalen wat ik download via torrents? Dat gaat ze niet lukken. Ik snap dan ook niet zo goed waarom het relevant is wat mijn browser meestuurt.
De swarm joinen en alle peer IPs loggen? Dan hebben ze je VPN IP.

Stel je hypothetisch voor dat een hackergroup PIA of andere VPN provider hackt en bijv. de radius, ldap of /var/log/* buit maakt en online gooit. Dan hoeft BREIN alleen maar een match te doen op hun database en ze hebben je te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
JackBol schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:02:
[...]

De swarm joinen en alle peer IPs loggen? Dan hebben ze je VPN IP.

Stel je hypothetisch voor dat een hackergroup PIA of andere VPN provider hackt en bijv. de radius, ldap of /var/log/* buit maakt en online gooit. Dan hoeft BREIN alleen maar een match te doen op hun database en ze hebben je te pakken.
Ja als ze logs bewaren, gehackt worden en ik toevallig voorkom in die logs dan kan het zijn dat ik gematched word. De kans dat dat gebeurt neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agshlee
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-02 09:47
[...]

Agreed. Als je gebruik maakt van Firefox zijn er wel een aantal dingen te doen, zie bijvoorbeeld https://privacytoolsio.gi...vacytools.io/#fingerprint (en verder) voor meer informatie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 08:35
Kijk, of je beschermt jezelf tegen anti-piraterij clubjes omdat je bang bent voor rechtszaken (maar tenzij je zelf de halve pirate bay staat te uploaden komen ze echt niet aankloppen)
Dat is inderdaad het enige scenario (naast de Starbucks) waar er enig technisch nut is.

Maar er is verder totaal geen onderbouwde noodzaak, ook al ligt dat in andere landen heel anders. Met een lijst van 250.000 IP-adressen in de hand naar de rechter stappen gaat hem in ieder geval niet worden.
of je bent bang van de overheid, maar als die je op de korrel hebben komen ze gewoon met een huiszoekingsbevel voor je computer.
En in de tussentijd kun je er vergif op innemen dat het IP-adres/de server waar jij gebruik van maakt in heel veel andere politieonderzoeken in de kijker staat.

Het laatste interessante tegenvoorbeeld is ook al genoemd; de 'tracking' van adverteerders waar men pretendeert onderuit te komen. Als ze inmiddels ergens niet meer naar kijken, dan is het wel je IP. Browser/device fingerprints zijn veel nuttiger, en daar draagt een VPN niets aan bij.
Let op: ik zeg niet dat privacy en security niet belangrijk zijn. Wat ik zeg is dat het naief is om te denken dat een vpn service van een paar euro gaat helpen daarbij.
En dat kun je niet vaak genoeg herhalen, want 'VPN' wordt als een soort magisch anonimiteitsdeken gemarket. Terwijl je er in veel gevallen wmb. privacytechnisch enkel op achteruitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
MAX3400 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:36:
[...]

Oh nee? Zelfs met de meest basic VPN oplossing, download je minstens x aantal bytes van server naar client om bepaalde handshakes etc. op te zetten. En pas daarna zal je daadwerkelijk een VPN hebben met alle security/functies aangeboden door de server.

VPN is niet 0; je zal altijd een config en/of bijbehorende client moeten downloaden voordat het werkt. Ik mis een beetje jouw argumenten dat een VPN niet iets is wat je download.
Een VPN is een verbinding, bij een beetje besturingsysteem kan je dat instellen vanaf een schone installatie. De verbinding die je uiteindelijk legt hoef je niet eerst te downloaden. Natuurlijk kan het zijn dat je alternatieve software gebruikt om een VPN op te zetten, die software zal je op een of andere manier op je computer moeten krijgen. Dat kan vanaf een CD'tje, een vriend kan het sturen via een SD-kaartje per postduif of je download het.

Een VPN is niet de software die de verbinding legt, de verbinding is (deels) de VPN. Een VPN bestaat wel uit up- en downloaden, maar je kan een VPN niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Nu ik weer wat hoor over Darkweb lijkt deze vraag daar heel erg over te gaan?? Lijkt mij zeker niet legaal!?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1058605

Weg, dit riekt naar spam.. ben je nu speciaal geregistreerd om deze post te maken?

[ Voor 139% gewijzigd door Equator op 02-04-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ouwe koeien..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.