Het downloaden van Torrents zegt niets over de legitimiteit van de data. Ik kan mijn vakantie foto's ook delen via Torrents. Niets illegaals aan
Maar mij lijkt het juist niet omdat bij dergelijke software van torrent sites geen recente updates (zullen) worden uitgevoerd.
Huh? Deze snap ik niet vrees ik. Uberhaubt, wat is het reeele risico van een niet geupdate grafisch schilletje om een VPN op te zetten en door relatief weinig mensen gebruikt wordt?
Maar stel je hebt gelijk dan kan die vriend toch gewoon een nieuwere versie downloaden via diezelfde Torrent-boer?
Ook moet de VPN ontwikkelaar dit ook merken omdat de encryptie en dergelijke via hun gaat. Of klopt deze redenatie niet?
Stukjes code ansich zijn waardeloos zolang een gebruiker geen licentie(code) heeft om het programma te gebruiken.
Bij een stukje software dat puur op jouw PC draait en eenmaal geïnstalleerd, niet afhankelijk is van een internetverbinding, zijn er inderdaad knappe koppen die de licentie weten te manipuleren c.q. omzeilen door wijzigingen aan te brengen in bestanden die op jouw PC staan opgeslagen en je dus in theorie volledig toegang tot hebt.
Een vpn daarentegen draait per definitie op een (online) verbinding met een ander netwerk. Het valideren van de licentie gebeurd dan op basis van gegevens van die betreffende server, welke logischerwijs niet zomaar te manipuleren zijn.
Enfin. Er zijn vpn services die een gratis dienst aanbieden. In dat geval kun je net zo goed de software gewoon van de betreffende site plukken.
Bij betaalde vpn diensten wordt de licentie c.q. logingegevens gevalideerd op basis van gegevens op een andere server welke niet 1,2,3 te manipuleren is.
Long story short: of de software van jouw vriend betrouwbaar is kunnen we niet oordelen zonder te weten wat hij precies heeft gedownload. Maar een gratis versie had hij beter gewoon rechtstreeks bij de fabrikant gedownload want de snelheden van een betaalde dienst gaat hij toch niet kunnen behalen
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren