Hoe weten airbnb en booking.com ondanks vpn mijn locatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:39
Ik heb NordVPN geinstalleerd op Windows 10. wat mij verwondert is dat ik ondanks dat ik alle browsers heb verwijdert websotes als Airbnb en booking.com toch steeds weten dat ik in Nederland zit.
Ook een test met dnsleaktest.com geeft geen uitsluitsel.

Weet iemand hoe ik dit mogelijk is?

Beste antwoord (via asset185 op 16-07-2017 19:08)

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-06 10:50
asset185 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 02:19:
Dat is een handige site.

Bij language zie ik de taal, daar zou het misschien aan kunnen liggen dat ik steeds naar Nederlands word gestuurd. Ik zal eens kijken of ik die op engels kan zetten
Dit heet een locale en die stuurt elke browser mee, voorbeelden:
nl_NL nederlands / Nederland
fr_FR frans / Frankrijk
fr_CA frans / Canada

Elke fatsoenlijke website kijkt tegenwoordig naar lokale en niet naar IP.
Er zijn genoeg browser plugins waarmee je deze kan veranderen, google maar eens op *browser* locale plugin

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Privacy is meer dan alleen een of andere VPN installeren ;)
Je zal je moeten verdiepen in Javascript callbacks welke vaak buiten de VPN om terug 'praten' en e.a. aan trackers. Als je op een dag gewoon een VPN geinstalleerd hebt zal dat niks veranderen behalve jouw IP.
Cookies en tracking via canvas werken dan nog gewoon.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Dan blijf ik het toch vreemd vinden nadat ik alle browsergegevens gewist heb de browser opnieuw opgestart heb en zelfs in de instellingen van windows mijn locatie op Duitsland heb ingesteld dat airbnb en booking.com nog steeds naar Nederlands verschieten zodra ik deze websites bezoek.

Wat moet ik verwijderen om helemaal clean te worden.
Ik hebruik drie browsers en alle drie gaan naar nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11
Taal/regional settings wordt ook meegegeven door je browser, geloof ik.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:41
http://mybrowserinfo.com/detail.asp

Hier kun je zien wat er allemaal uit je browser te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Dat is een handige site.

Bij language zie ik de taal, daar zou het misschien aan kunnen liggen dat ik steeds naar Nederlands word gestuurd. Ik zal eens kijken of ik die op engels kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je je DNS instellingen verkeerd staan. Je connect dan via VPN maar gebruikt nog steeds je locale DNS, dus iedereen kan nog steeds zien waar je vandaan komt.

Kijk op deze site wat je DNS gegevens zijn en of je lokale IP te zien is. Als dit zo is, dan zit er ergens iets fout in je congifuratie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-06 10:50
asset185 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 02:19:
Dat is een handige site.

Dit heet een locale en die stuurt elke browser mee, voorbeelden:
nl_NL nederlands / Nederland
fr_FR frans / Frankrijk
fr_CA frans / Canada

Elke fatsoenlijke website kijkt tegenwoordig naar lokale en niet naar IP.
Er zijn genoeg browser plugins waarmee je deze kan veranderen, google maar eens op *browser* locale plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat je al je cookies en je localStorage hebt leeggegooid?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Stroopwafels schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 02:15:
http://mybrowserinfo.com/detail.asp

Hier kun je zien wat er allemaal uit je browser te halen is.
Gebruik anders deze:
https://browserprint.info/test

Het zou zomaar kunnen dat je browserprint uniek is en dat ze dus al gewoon weten wie je bent. Een VPN gaat daar niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:24
Croga schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:37:
[...]

Gebruik anders deze:
https://browserprint.info/test

Het zou zomaar kunnen dat je browserprint uniek is en dat ze dus al gewoon weten wie je bent. Een VPN gaat daar niets aan veranderen.
Goeie test, dit baart mij zorgen. Nu nog wat tips om er wat aan te veranderen, dwz je browser minder uniek te maken. Daar zullen toch wel plugins voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Ik heb het niet gelezen maar via VPN je de site bezoeken in incognito modus, heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:56

EnnaN

Toys in the attic

PhilipsFan schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Goeie test, dit baart mij zorgen. Nu nog wat tips om er wat aan te veranderen, dwz je browser minder uniek te maken. Daar zullen toch wel plugins voor zijn?
Tuurlijk! Dat is overigens heel makkelijk te vinden, maar wat je wil is je browsers 'user agent' veranderen. Die stuur je zelf mee, dus die kun je vrij simpel ook 'anders' meesturen. Dan ff googlen op wat d emeest voorkomende is, en dan die gebruiken. Ga dus niet "hoi, ik ben henkie" intikken, want dan ben je dus wel anders dan gisteren, maar ook erg uniek :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:24
EnnaN schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:45:
[...]

Tuurlijk! Dat is overigens heel makkelijk te vinden, maar wat je wil is je browsers 'user agent' veranderen. Die stuur je zelf mee, dus die kun je vrij simpel ook 'anders' meesturen. Dan ff googlen op wat d emeest voorkomende is, en dan die gebruiken. Ga dus niet "hoi, ik ben henkie" intikken, want dan ben je dus wel anders dan gisteren, maar ook erg uniek :)
Mja, die kende ik al, maar mijn ervaring is dat veel websites dan niet meer goed werken. Bovendien, ik gebruik altijd de nieuwste Firefox, dus zo uniek zal die user agent niet zijn. Ik maak me zorgen om dingen als die fonts en audio dingen, dat zijn zaken die behoorlijk uniek zijn dus die wil je eigenlijk veranderen. En dan niet in iets anders wat ook uniek is, maar in iets algemeens of iets wat telkens verandert. Ik zal eens zoekn of daar iets voor bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
@asset185 wat bedoel je precies met "hoe weten ze dat ik in Nederland zit? Is de site in het Nederlands? Staat er een pijl op een kaart met je exacte locatie? Mijn vermoeden is dat je gewoon een browser gebruikt die op Nederlands staat ingesteld en dat AirBnb en Booking dat gebruiken om je tot Nederlander te bombarderen en je de site in het Nederlands serveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34

Croga

The Unreasonable Man

EnnaN schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:45:
User Agent is al lang niet meer interessant. Er zijn veel uniekere gegevens die je mee stuurt.

- HTTP_ACCEPT header komt slechts in 0.2% van de gevallen overeen bij mij.
- Audio fingerprint zelfs maar in 2 van de 36'000 gevallen.

Je User Agent aanpassen is dus al lang niet meer interessant als je je wilt verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Bedankt voor alle reacties, het is inmiddels opgelost het had gewoon met de instellingen van mijn browser te maken
Pagina: 1