N.a.v. dit topic heb ik besloten om een nieuwe PC te bouwen. Het idee is dat het een game PC word, echter gaat het kopen van een GPU hem prijs technisch niet worden op dit moment (nog los van de cryptocoin gekte natuurlijk), en heb ik wel dringend een nieuwe PC nodig. Daarom koop ik nu alvast een systeem zonder GPU, om die op een later moment alsnog aan te schaffen.
Aangezien ik van gezonde concurrentie houd, en AMD met Ryzen ook op CPU gebied weer goede keuze biedt steun ik hun graag met mijn geld. Ook heb ik nog nooit een AMD CPU in gebruik gehad, dus lijkt me leuk om dat aan mijn tweaker CV toe te kunnen voegen
Overclocken is een must; ik wil daar gewoon eens mee spelen en gelukkig is het prijs verschil in een mobo met bijbehorende chipset klein. Dat de stock koeling daar waarschijnlijk niet ideaal voor is snap ik, en ik schaf terloops wel iets anders aan.
Het enige dat ik uit mijn huidige systeem meeneem is een SSD. Randapparatuur is ook allemaal aanwezig. Wel zal ik nog een W10 licentie moeten aanschaffen, alleen vind ik die in de PW nogal prijzig. Ik zag ze enkele maanden geleden voor enkele tientjes. Heeft iemand enig idee waar die zijn gebleven?
En als laatste: ik mag dan lang en breed volwassen zijn, ik vind een rood/zwart kleuren thema met enkele LEDs gewoon leuk
Dit zul je dus ook terugzien in mijn keuze voor bijvoorbeeld RAM en het mobo (een WD Red ipv Blue vond ik een beetje overdreven
).
Onderstaand mijn opzetje, en graag hoor ik jullie gedachten erover. Alvast bedankt!
Aangezien ik van gezonde concurrentie houd, en AMD met Ryzen ook op CPU gebied weer goede keuze biedt steun ik hun graag met mijn geld. Ook heb ik nog nooit een AMD CPU in gebruik gehad, dus lijkt me leuk om dat aan mijn tweaker CV toe te kunnen voegen
Overclocken is een must; ik wil daar gewoon eens mee spelen en gelukkig is het prijs verschil in een mobo met bijbehorende chipset klein. Dat de stock koeling daar waarschijnlijk niet ideaal voor is snap ik, en ik schaf terloops wel iets anders aan.
Het enige dat ik uit mijn huidige systeem meeneem is een SSD. Randapparatuur is ook allemaal aanwezig. Wel zal ik nog een W10 licentie moeten aanschaffen, alleen vind ik die in de PW nogal prijzig. Ik zag ze enkele maanden geleden voor enkele tientjes. Heeft iemand enig idee waar die zijn gebleven?
En als laatste: ik mag dan lang en breed volwassen zijn, ik vind een rood/zwart kleuren thema met enkele LEDs gewoon leuk
Onderstaand mijn opzetje, en graag hoor ik jullie gedachten erover. Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 213,95 | € 213,95 |
| 1 | MSI B350M Gaming Pro | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,45 | € 48,45 |
| 1 | NZXT S340 Elite Zwart/Rood | € 95,51 | € 95,51 |
| 1 | Team Group T-Force TDRED416G3000HC16CDC01 | € 133,50 | € 133,50 |
| 1 | Corsair RM550x | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 666,86 | |
When life throws you a curve, lean into it and have faith!