Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Huh? Hoe denk je dat mensen geworven worden in de ICT?Xeli schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:03:
Afhankelijk van je branche waar je in werkt zoekt zou je ook prima zonder kunnen (IT bijvoorbeeld). Vaak pakken ze toch flink percentage van je jaarloon en dat zal links of rechts toch mee tellen bij het loon wat je krijgt
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
[ Voor 19% gewijzigd door Wish op 14-07-2017 19:24 ]
No drama
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Nee, da's onzin die mensen op een of andere manier blijven herhalen. Als je als bedrijf je max loon daarop naar beneden schroeft ben je natuurlijk per definitie nog meer kwijt aan je recruiter.Xeli schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:03:
Afhankelijk van je branche waar je in werkt zoekt zou je ook prima zonder kunnen (IT bijvoorbeeld). Vaak pakken ze toch flink percentage van je jaarloon en dat zal links of rechts toch mee tellen bij het loon wat je krijgt
https://niels.nu
Via een recruiter kan het zijn dat je in ieder geval het eerste jaar via het recruitmentbureau aan de slag gaat bij het desbetreffende bedrijf, niet heel ongebruikelijk in de IT in deze regio (Eindhoven)Hydra schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:15:
[...]
Nee, da's onzin die mensen op een of andere manier blijven herhalen. Als je als bedrijf je max loon daarop naar beneden schroeft ben je natuurlijk per definitie nog meer kwijt aan je recruiter.
Hah, die lees ik al een tijdje onder het genot van popcorn. Tot zover niets gezien over recruiters die je slinks via telefoon in een financiele of juridische verbintenis lokken dus ik ben blij dat dit geen probleem is.
[ Voor 29% gewijzigd door WollenTrui op 14-07-2017 21:31 ]
Klagen mag altijd. Ze hebben een afspraak met de opdrachtgever, niet met de kandidaat. Laat ze het lekker zelf uitzoeken. Maak je er vooral niet druk om. Ja sommigen willen wel eens facturen sturen die niet gegrond zijn. Dan is het vaak exit voor ze bij dat bedrijf zonder dat ze geld krijgen. Het regelt zichzelf wel.WollenTrui schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:24:
[...]
Hebben ze dan grond om te klagen als ik de positie vervul op basis van die vacaturesite i.p.v. die mail?
Dat is waarom ze vaak geheimzinnig doen over het bedrijf waarvoor ze werven. Da's om te voorkomen dat je dat bedrijf zelf benadert.WollenTrui schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:24:
[...]
Nog een vraagje, als recruiters een 'shotgun approach' hanteren en je mails sturen over posities die publiek in een vacaturesite staan. Hebben ze dan grond om te klagen als ik de positie vervul op basis van die vacaturesite i.p.v. die mail? (bijvoorbeeld als ik die mail nooit gelezen heb maar gewoon via de vacaturesite erop in ga)
Hoe doe je dat met je LinkedIn dan?Rukapul schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:21:
Lees vooral dit forum goed over hoe je moet voorkomen dat je een recruiter je CV in handen krijgt en ongevraagd voorlegt aan werkgevers waar je evt zelf direct had willen solliciteren. Exclusiviteit de andere kant op kan ook in je nadeel werken.
En verder:
[...]
... en dan willen ze je loonstrookje zien ...NLKornolio schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 01:16:
Zeg gewoon tegen de recruiter waar je naar opzoek ben.
Vraag om openheid welk bedrijf aangezien ik het nogal belangrijk vindt bij welk bedrijf ik überhaupt wil solliciteren. Goede bedrijven op je CV en je hebt nog 3x zoveel recruiters voor de volgende keer.
Gooi minimaal 500,- bovenop je huidige salaris en ga 5% hoger zitten met elk tegenbod.
Geef niet je telefoonnummer behalve als die zelf openheid biedt. Ze blijven je anders stalken.
Dan hebben ze pech gehad. Laat ze eerst maar hun eigen loonstrookje sturen.unezra schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:06:
[...]
... en dan willen ze je loonstrookje zien ...
Wat is dat toch altijd met 'loonstrookje laten zien'?unezra schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:06:
[...]
... en dan willen ze je loonstrookje zien ...
Hoi!
Er is een verschil tussen de vraag "wat verdien je nu" en de vraag "wat wil je verdienen".EWK schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:30:
[...]
Wat is dat toch altijd met 'loonstrookje laten zien'?
Mij nog nooit overkomen, maar ik zou echt beledigd zijn als ze dat zouden vragen, wat heeft een potentie nieuwe werkgever met het loonstrookje van mijn oude werkgever te maken?
Als ze niet vinden dat ik X-bedrag waard ben, dan beëindigen ze toch gewoon de procedure met mij, of zie ik het nu niet goed?
Ik zeg ook niets over of het vaak of niet vaak gebeurt, ik geef alleen aan dat in een branche zoals de IT je prima zonder kunt genoeg keus wat betreft bedrijven.unezra schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:18:
[...]
Huh? Hoe denk je dat mensen geworven worden in de ICT?
Dat gaat *juist* vaak via recruiters, die gaan op zoek naar de meest geschikte kandidaten en benaderen vanuit de bedrijven.
Andere optie is zelf solliciteren, maar volgens mij is het juist in de ICT redelijk gebruikelijk dat kandidaten worden gehunt in plaats van dat ze zelf op zoek gaan op allerlei vacaturesites of de sites van de bedrijven zelf.
Toegegeven, ik heb geen ervaring hoe grotere bedrijven hier mee om gaan. Maar bij kleinere bedrijven waar de eigenaren nog nauw betrokken zijn met aannemen van mensen kun je mij niet vertellen dat in een salarisonderhandeling er niet rekening gehouden wordt met een recruiter die een 10-20% extra van het jaarloon pakt.Hydra schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:15:
[...]
Nee, da's onzin die mensen op een of andere manier blijven herhalen. Als je als bedrijf je max loon daarop naar beneden schroeft ben je natuurlijk per definitie nog meer kwijt aan je recruiter.
Die eerste kun je ook prima beantwoorden met "dat is volgens mij niet van belang", waar niks aan gelogen is.unezra schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:25:
[...]
Er is een verschil tussen de vraag "wat verdien je nu" en de vraag "wat wil je verdienen".
Die eerste kun je maar beter eerlijk beantwoorden, bij die 2e kun je prima het bedrag noemen dat je wil verdienen. (Maar dat is iets ingewikkelder dan "500 EUR bij je huidige salaris optellen".)
The devil is in the details.
Of dat inderdaad, maar er over liegen vind ik onverstandig.Hahn schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:44:
[...]
Die eerste kun je ook prima beantwoorden met "dat is volgens mij niet van belang", waar niks aan gelogen is.
Misschien een "about" regeltje ergens in je openbare CV waar je aan geeft dat je wel benaderd wilt worden door werkgevers op basis van deze versie van je CV, maar dat je het niet wilt gebruiken als sollicitatiemateriaal.
Tegen dit soort bepalingen wordt vreemd aangekeken.WollenTrui schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:07:
[...]
Misschien een "about" regeltje ergens in je openbare CV waar je aan geeft dat je wel benaderd wilt worden door werkgevers op basis van deze versie van je CV, maar dat je het niet wilt gebruiken als sollicitatiemateriaal.
Vervolgens stuur je een iets meer gerichte CV met een "about" regeltje waarin je aan geeft dat het bestemd is voor bedrijf x op datum 15 Juli
exact wat ik een tijdje terug heb gedaan. Recruiter heeft er 600 euro van gemaaktYucon schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:16:
[...]
Dan hebben ze pech gehad. Laat ze eerst maar hun eigen loonstrookje sturen.
Volgens mij bedoelt hij trouwens niet claimen dat je nu 500 euro meer verdient, maar gewoon 500 euro meer dan nu vragen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq