Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GamePC c.a. €1,200 - €1,300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik heb zelf een pc samengesteld op GamePC en vroeg me af wat jullie van deze samenstelling vinden.
  • Cooler Master HAF 912
  • Intel Core i5-7600K 3,8GHz --> i7 lijkt me overdreven?
  • Cooler Master Hyper 103
  • Asus Prime Z270-P
  • Crucial 12GB DDR4-2133
  • Asus NVIDIA GTX 1050Ti 4GB --> of ASUS NVIDIA GTX 1060 3GB (+€95,-), of Asus AMD Radeon RX 580 8GB (+€170 t.o.v. van de 1050Ti)
  • 275GB SSD Crucial MX300
  • 2000GB HDD SATAIII
  • Geheugenkaartlezer
  • Standaard geluidskaart
  • 1Gbit netwerkkaart
  • 600 Watt Cooler Master
Zoals hij nu staat is hij €1,202.00, dus er is wat ruimte voor speling met een max budget van €1,500.00 (zie vragen hieronder).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (van alles en nog wat: League of Legends, Skyrim, Left4Dead, Assassin's Creed etc.), fotobewerking & videobewerking voor werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer rond de €1,300.00. Max €1,500.00 voor de computer op zich. Eventuele extra's als beeldschermen hebben we al of vallen buiten deze prijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee schermen. Eén DVI (ouwetje, zullen we in de loop der tijd vervangen, maar doet het nog prima) en één HDMI. Verder toetsenbord en muis en boxjes, maar die gaan we allemaal vervangen wanneer we de pc hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk bovenstaande lijst nodig te hebben, maar ik twijfel over een aantal kleine dingen:
- Het moederbord, want daar heb ik weinig verstand van. Ik heb reviews opgezocht en krijg eigenlijk alleen iets als "degelijk, geen poespas". Maar als iemand een andere mening heeft hoor ik dat graag.
- De videokaart. Ik overweeg twee andere opties (staan erachter in de lijst hierboven). Ik heb er niet genoeg verstand van om te kunnen zeggen of die twee kaarten de hogere prijs waard zijn.
- Voeding. Is 600 Watt overkill of juist niet voldoende? Ik heb een aantal berekeningen online erop los gelaten, maar niet alle exacte onderdelen stonden er tussen, dus daar durf ik niet vanuit te gaan. De goedkopere optie die GamePC aanbiedt is de 500 Watt Cooler Master, de duurdere optie is de 750 Watt Cooler Master. Niet heel veel variëteit qua merk dus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie lijst hierboven. Ik zit niet vast aan een bepaald merk, behalve wat betreft de kast.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Cardreader is voor mij een must, tenzij iemand me vertelt dat een externe oneindig veel beter zou zijn. Het zou fijn zijn als hij stil is, maar het is altijd beter dan het wrak dat we nu hebben staan en daar klagen de buren ook niet over :-) Belangrijkste is dat hij er even mee door kan en dat hij games op hoge instellingen en wat zwaardere programma's zonder problemen kan draaien.
Edit:
Overige eisen: ik heb geen tijd om het zelf te bouwen, dus het moet van een winkel komen waarbij ze de pc voor je in elkaar zetten.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag horen of de build die ik nu heb toereikend is voor onze doelen, of juist overkill. Goedkoper mag altijd natuurlijk, maar we zijn bereid om een flinke uitgave te doen zodat we er even mee vooruit kunnen. Het max budget is nog niet bereikt, dus er valt zeker hier en daar nog wat bij te stellen, alleen weet ik er (buiten de basis) niet genoeg van om te zien op welk onderdeel dat tweaken het beste resultaat oplevert.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Een overclockbare i5 is al overkill voor een 1050Ti, zeker als je al weet dat je niet gaat overclocken. Lekker handig, geld uitgeven voor niks. Sinds de 1060's en 580's niet beschikbaar zijn op het moment is dat best wel jammer.

Overigens is een intel processor denk ik helemaal niet handig in jouw scenario. Een R5 1600 van AMD is veel beter in videobewerking en alles wat meer dan 4 kernen aan kan spreken.

12GB RAM is een beetje een rare tussenvorm. Meestal is het handiger om het in stappen van 8 te doen. Dus 8 of 16. Komt ook net wat beter uit sinds 16GB kitjes daadwerkelijk verkocht worden en 12 niet.

600 Watt voeding? Overkill. 450 zou al genoeg zijn.

Die 1Gbit netwerkkaart zit gewoon op je moederbord ingebouwd, niet nodig dus.

De HAF 912 is een oude kast. Iets moderners lijkt me wel handig en wat compacters. Is een SD kaart lezer verplicht voor jou? De meeste systemen hebben ze tegenwoordig niet meer. Je kan namelijk USB sticks kopen met een SD card slot erop. Meestal wat goedkoper dan een complete 5,25" cardreader.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1Biostar Racing X370GT3€ 125,01€ 125,01
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 163,-€ 163,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 67,-€ 67,-
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 38,04€ 38,04
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 23,95€ 23,95
1be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 8,47€ 8,47
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 125,-€ 125,-
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,49€ 95,49
1NZXT Aperture M€ 35,01€ 35,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,92

Dit is mijn suggestie. Heb er maar een cardreader bij gedaan voor de zekerheid. Je zal de pc waarschijnlijk zelf moeten bouwen in dit geval. Dat, of je moet bij Azerty kijken of ze een systeem naar eigen samenstelling kunnen assembleren voor je. Waarom het moederbord wat duurder is? Was even zoeken naar een bord met 2 USB 3.0 aansluitingen. (is nodig, 1 voor de kast en 1 voor de cardreader)

Door mining naar cryptocurrency als bitcoin, al gaat het in dit geval om Ethereum, zijn videokaarten of uitverkocht of veel duurder dan normaa. Desondanks zit je nog niet aan budget dus:
pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G

[ Voor 3% gewijzigd door youridv1 op 14-07-2017 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie.

De cardreader is in deze setup 9 euro, dus die is voor mij wel cheap genoeg dat ik dat heel veel liever zie dan losse USB sticks. Ik heb overigens al dergelijke USB's, maar vind het bloedirritant om mee te werken. Ik raak ze vaak kwijt etc.

Zelf bouwen heb ik vroeger gedaan, maar met onze huidige banen echt geen tijd/zin/puf voor. Vandaar dat GamePC.nl een handige uitkomst biedt.

De onderdelen zijn dus ook gedeeltelijk gebaseerd op de beschikbare opties daar.

De rest van je post moet ik nog even goed lezen. Zit net met eten op m'n schoot ;-)

Verwijderd

@youridv1 Bij installatie van een moederbord met 4 geheugensloten in de Versa H15 is de inbouwdiepte van het 5,25 bay beperkt tot 140mm. Aangezien de NZXT Aperture M 180mm diep is gaat dat niet passen. Behuizing zou ik daarom aanpassen naar een Cooler Master N200, Fractal Design Core 1500/Define Mini.

Voeding zou ik wijzigen naar een be quiet! Pure Power 400w welke een betere en stillere fan heeft dan de CX450M of een overall kwalitatief betere en efficiëntere Seasonic G- series 360w.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Ik vind 1200 euro betalen voor een game PC en dan een 1050TI krijgen krankzinnig.
Dat je geen zin of tijd hebt om hem zelf te assembleren kan ik inkomen, maar stel dan zelf een PC samen die je koopt en laat assembleren bij Azerty ofzo. Deze PC is aan alle kanten zonde.

• Wouter0.o
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10-2021
Met zoon ruim budget kan je ook voor zoiets als dit gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1Asus Prime B350M-A€ 72,95€ 72,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 444,-€ 444,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 23,95€ 23,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 125,-€ 125,-
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,49€ 95,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.133,24

Verwijderd

Topicstarter
@Wekko306 "Ik vind 1200 euro betalen voor een game PC en dan een 1050TI krijgen krankzinnig. "

Ok, daar kan ik wat mee, dan streep ik die sowieso van m'n lijstje. Ik geef al een tweetal alternatieven in m'n eerste post. Zijn die beter?

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik met hier en daar wat aanpassingen (in plaats van het over een compleet andere boeg gooien, zoals nu vooral wordt voorgesteld) hier nog een prima pc uit krijg, maar correct me if I'm wrong hoor.

Ik hoef ook geen super pro mega ultra fantastische elite nerd pc, als het maar gewoon lekker loopt en een beetje overeenstemt met elkaar qua kwaliteit.

Overigens is alles tot nu heel nuttig om te lezen! Alleen vind ik het gemak van alles bij 1 website bestellen + in elkaar laten zetten + alle garanties op 1 plek + binnen 1 werkdag in huis tot nu toe toch zwaarder wegen dan het wiel opnieuw uit te vinden.

M'n oude PCtje geeft nu wekelijks blue screens of death dus vandaar dat er ook enige druk achter zit voor mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2017 22:25 ]

Verwijderd

Als je er op gaat gamen is een i5 altijg genoeg, ik heb zelf een oudere i7 de i7 3820 en die gaat met gemak door mijn games heen. gta5, csgo, pd2 enz. jou i5 is beter dan mijn i7 dus i5 is genoeg. wat ik je afraad is de gtz 1050. als je echt lekker wil gaan gamen kan je beter een 1060 nemen, en als je wild gaat gamen dan kan je nog een 1070 erin zetten. en als je helemaal wild ga dan neem je een 1080ti maar die zijn heel duur.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:22:
@Wekko306 "Ik vind 1200 euro betalen voor een game PC en dan een 1050TI krijgen krankzinnig. "

Ok, daar kan ik wat mee, dan streep ik die sowieso van m'n lijstje. Ik geef al een tweetal alternatieven in m'n eerste post. Zijn die beter?

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik met hier en daar wat aanpassingen (in plaats van het over een compleet andere boeg gooien, zoals nu vooral wordt voorgesteld) hier nog een prima pc uit krijg, maar correct me if I'm wrong hoor.

Ik hoef ook geen super pro mega ultra fantastische elite nerd pc, als het maar gewoon lekker loopt en een beetje overeenstemt met elkaar qua kwaliteit.

Overigens is alles tot nu heel nuttig om te lezen! Alleen vind ik het gemak van alles bij 1 website bestellen + in elkaar laten zetten + alle garanties op 1 plek + binnen 1 werkdag in huis tot nu toe toch zwaarder wegen dan het wiel opnieuw uit te vinden.

M'n oude PCtje geeft nu wekelijks blue screens of death dus vandaar dat er ook enige druk achter zit voor mij.
Een 1060 3GB zou ik ook links laten liggen, dus van die 3 GPUs is de RX580 8GB zeker de betere keuze ja. Maar feit blijft dat je bij deze zaak veel te veel geld uitgeeft voor wat je krijgt. De voeding bijvoorbeeld, toch vrij essentieel, is de moeite niet waard.
Die opzet die @Wouter0.o gaf biedt je veel meer voor vrijwel dezelfde prijs. Enige lastige kan zijn om op korte termijn een fatsoenlijke GPU te vinden voor een redelijke prijs.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:55
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:22:

Je kunt gewoon het lijstje van Wouter0.o importeren en dan de bestelkosten berekenen. Daar kun je dan zeggen dat je alles bij 1 winkel wilt kopen. Je moet dan even de Windows er uit gooien. Die is namelijk € 100,- duurder bij de 3 winkels die alle producten hebben: SiComputers, Megekko en Azerty.

Daar kunnen ze het systeem waarschijnlijk wel voor je bouwen, hoef je alleen nog maar Windows en wat drivers er op te zetten. Dat laatste scheelt je dan die € 100,-.

Of je koopt de Windows ook bij die winkels en laat hun alles installeren. Heb je een aanzienlijk beter systeem voor dan bij Gamepc.

• Fenerf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11 05:30
En volgensmij kan je geen ryzen samenstellen bij gamepc dus dan lijkt me het beter om het bij azerty te laten samenstellen en assembleren.

Verwijderd

Topicstarter
Alright, dus het probleem ligt echt bij Gamepc. Ik ga vanavond weer een poging wagen bij azerty dan, ik ken die website niet verder.

Daar kunnen ze ook de boel voor je in elkaar zetten begrijp ik?

Bedankt voor al jullie hulp! Als ik vanavond een nieuwe samenstelling heb zal ik weer een post maken.

• Fenerf
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:02:
Alright, dus het probleem ligt echt bij Gamepc. Ik ga vanavond weer een poging wagen bij azerty dan, ik ken die website niet verder.

Daar kunnen ze ook de boel voor je in elkaar zetten begrijp ik?

Bedankt voor al jullie hulp! Als ik vanavond een nieuwe samenstelling heb zal ik weer een post maken.
Ja, je kan ervoor kiezen om het te laten assembleren maar dat kost wel 50 euro volgensmij.

• Wouter0.o
  • Laatst online: 01-10-2021
@Verwijderd

Koop je PC alstublieft niet bij GamePC.nl !
Die winkel is gewoon te DUUR !
Steek er zelf iets meer tijd in om alles los bij elkaar te zoeken en laat het eventueel assembleren door bijvoorbeeld azerty !
Heb mijn eerste pc ook gekocht bij gamepc.nl en heb er eeuwig spijt van ! vooral die voedingen zijn diep triest .

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij beginnen er nu spellen te komen waar een i7 meerwaarde ten opzichte van een i5 krijgt, omdat de spellen meer multithreaded worden.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:27:
Als je er op gaat gamen is een i5 altijg genoeg, ik heb zelf een oudere i7 de i7 3820 en die gaat met gemak door mijn games heen. gta5, csgo, pd2 enz. jou i5 is beter dan mijn i7 dus i5 is genoeg. wat ik je afraad is de gtz 1050. als je echt lekker wil gaan gamen kan je beter een 1060 nemen, en als je wild gaat gamen dan kan je nog een 1070 erin zetten. en als je helemaal wild ga dan neem je een 1080ti maar die zijn heel duur.

• Voyarch
  • Laatst online: 03:17
Ryzen 1600 erin
Of als je een groot budget hebt en puur gaat gamen de i7 7700k

• Fenerf
Wouter0.o schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:27:
@Verwijderd

Koop je PC alstublieft niet bij GamePC.nl !
Die winkel is gewoon te DUUR !
Steek er zelf iets meer tijd in om alles los bij elkaar te zoeken en laat het eventueel assembleren door bijvoorbeeld azerty !
Heb mijn eerste pc ook gekocht bij gamepc.nl en heb er eeuwig spijt van ! vooral die voedingen zijn diep triest .
Lol voedingen. Ik liet hun een pc bouwen en ze zetten er een 750watt erin terwijl dat helemaal niet nodig was. Gelukkig ben ik niet echt van plan geweest om het te kopen. En ja kijk youtube videos en het is gewoon puzzelen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat een volslagen waardeloos systeem voor €1200, echt. Gewoon niet kopen bij een winkel die dergelijke systemen aanbied. Kan je beter zelf samenstellen en laten assembleren bij Azerty ofzo.

Nog even een vraag vooraf die van belang is voordat je echt geholpen kan worden. Hoe veel videomateriaal render je in een week voor je werk? Is dit enigszins behoorlijk, dan is de Ryzen 1700 de enige correcte keuze want 8 cores. Verder moet ik ook de resolutie van je scherm weten om te bepalen wat voor GPU je nodig hebt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2017 21:33 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Hi iedereen,

Wegens omstandigheden moest dit projectje even op pauze gezet worden. Inmiddels ben ik er weer mee bezig... :-)

Ik heb nu gedaan wat @Wouter0.o hierboven voorstelde, alleen met een 2TB interne schijf erbij. Ik ga 'em samen laten stellen door Azerty inderdaad.

AMD Ryzen 5 1600 - Processor € 215,85
Asus Prime B350M-A - Moederbord € 81,95
Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming - OC Edition € 517,13
NZXT Source S340 - Midtowermodel € 69,90
Crucial Ballistix Tactical - DDR4 € 164,04
Corsair RMx Series RM550x - Voeding (intern) € 94,95
Crucial MX300 - Solid state drive 2,5" 275GB € 99,00
WD Blue WD20EZRZ 2TB - Vaste schijf € 71,95

Ik vind 'em zelf nu ietsjes te prijzig. Is er misschien een onderdeel waarvan jullie zeggen dat ik daarop kan besparen? De behuizing misschien? Ik geef niet zoveel om die doorzichtige zijkantjes.

Is de videokaart nog een goeie optie om op te besparen? Misschien 1060?

@DaniëlWW2 Weinig videomateriaal, verwaarloosbaar eigenlijk. We gaan zeer waarschijnlijk op korte termijn ook nieuwe schermen kopen. Op het moment twee schermen van 1920 x 1080.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 21:32 . Reden: kleine toevoeging ]

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 13:35
Ik ben recentelijk met ongeveer hetzelfde budget van start gegaan en heb uiteindelijk dit systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 209,-€ 209,-
1Asus Prime B350-Plus€ 86,95€ 86,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 324,-€ 324,-
1Fractal Design Define S€ 77,50€ 77,50
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK€ 188,51€ 188,51
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,49€ 53,49
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.088,45

Zie hier het topic waar ik tot dit systeem gekomen ben: Game PC - Budget: 1100 euro
Pagina: 1