Toon posts:

Spotify, PS4 en 5.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al weken te kloten met Spotify op m'n PS4, welk geen fatsoenlijk 5.1 geluid over toshlink sturen wilt. Ja het doet wel een 5.1 opstelling maar stuurt 3.1 kanalen blanco op waarop ik alleen 2 fronts overhou wat natuurlijk voor geen meter zonder subwoofer klinkt.

Ik kom gewoon niet verder dan via Wifi op m'n Iphone spotify aansturen op m'n PS4. Ik kan het account niet koppelen omdat het vermoedelijk al gelinkt stond of staat op m'n defecte PS3 (Hdd stuk). Ik heb bij Spotify & Sony entertainment alles uitgelogd, unlinked maar het blijft zeuren over een bestaande link. Het enige wat nu werkt is dus via m'n iphone de PS4 aansturen over wifi. B)

Dan is er een bijkomend probleem wat ik al in de TS geplaatst had dat het geluid weliswaar 5.1 richting de versterker wordt gestuurd (Bitstream, PCM, het maakt niet uit) maar alleen de fronts, geen LFE en geen surround in het geluid aanwezig is. Hetzelfde verhaal als [PS4] Film 1 app Dolby Digital dus. Ook een verloren abonnement gezien film kijken op een 50inch TV met alleen 2 fronts geen doen aan is helaas.

Ik wil graag kunnen genieten van Spotify in ook mijn woonkamer. Mijn versterker heeft geen native ondersteuning voor apps. Wat ik wel zou kunenn doen is deze trachten te installeren op m'n televisie. Die komt met een compleet entertainment gebeuren wat ik toch niet gebruik en internet ook gewoon niet gekoppeld heb erop. Straks kan ik alleen TV kijken tegen betaling van een stukje losgeld ofzo, je weet het maar nooit :+

De goedkoopste oplossing zou een Jack to Tulp kabeltje zijn van een paar euro, die ik aansluit op m'n telefoon. Echter omdat ik straks naar een Iphone 7 of gelijkwaardig wil gaan weet ik dat daar geen jack aansluiting meer op zal zitten. Een oplossing van tijdelijke aard dus. Ik kan de versterker vervangen waar wel native spotify op zou kunnen zitten. Dat zou het probleem hopelijk (mits ook hier niet hetzelfde gaande is) opgelost hebben.

Heeft iemand anders nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Welke receiver/versterker heb je momenteel achter hangen? Zit hier niet de boosdoener aangezien je hetzelfde ervaart in de film 1 app?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, met netflix en een blu-ray gaat het prima op de ps4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:03:
Ik loop al weken te kloten met Spotify op m'n PS4, welk geen fatsoenlijk 5.1 geluid over toshlink sturen wilt. Ja het doet wel een 5.1 opstelling maar stuurt 3.1 kanalen blanco op waarop ik alleen 2 fronts overhou wat natuurlijk voor geen meter zonder subwoofer klinkt.
Spotify is muziek, muziek is in 99,99% van de gevallen stereo. Als je Spotify in surround wilt hebben dan zal je iets van Dolby Pro Logic of DTS Neo op de receiver aan moeten zetten om een surround-sausje te krijgen. Of een optie als Multi Channel Stereo om gewoon stereo over alle speakers te doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:02:
[...]

Spotify is muziek, muziek is in 99,99% van de gevallen stereo. Als je Spotify in surround wilt hebben dan zal je iets van Dolby Pro Logic of DTS Neo op de receiver aan moeten zetten om een surround-sausje te krijgen. Of een optie als Multi Channel Stereo om gewoon stereo over alle speakers te doen.
Precies dit. Muziek is geen 5.1, dus alleen maar goed dat je PS4 dat niet in 5.1 uitstuurt.
Je kan dat vaak prima aanzetten in je versterker, maar dat verziekt je hele muziek. Het zijn 2 kanalen, geen 6. Je subwoofer kan je natuurlijk prima mee laten spelen, vaak in "DIRECT" mode op je versterker.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er geen stereo signaal wordt gestuurd maar een 5.1 DD of DTS signaal met daarin maar 2 kanalen actief, is die mogelijkheid er niet. Bij wijziging van en naar een andere instelling dan blijf ik 2 fronts behouden en verder geen sub. Ik heb een redelijk oudere versterker die voor films en de muziek dat ik afspeel voldoende is. Een sony STR-DG500 dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 15:41

cky

Zet je versterker dan eens op prologic II of Neo 6 of Multi stereo. (via de knopjes movie/music op je afstandsbediening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het lijkt me eerder een beperking of instelling op de PS4, wat uit Spotify komt zou gewoon stereo moeten zijn. PCM dus en geen AC3 of DTS.
Als je versterker een PCM signaal krijgt, kan de subwoofer dan wel mee doen? Als dat niet kan heb je daarbij nog te maken met een beperking/instelling van je versterker (mocht je dat überhaupt willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 15:18
Als je naar je audio uitvoer instellingen gaat op je ps4. Kan je aanvinken wat je wel of niet wilt PCM, Dolby of DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij had ik het gevonden & opgelost inmiddels. De tip van @FeaR was het 'm middels een instelling op m'n versterker en de keuze op m'n PS4 om deze naar PCM te zetten volgens mij.

Maar het is wel vervelend, want nu moet ik iedere keer switchen tussen netflix (DTS) en spotify (PCM) om het geluid goed te krijgen. Ook de Film1 app stuurt puur in stereo geluid uit wat een bummer is.
Pagina: 1