[PS4] Film 1 app Dolby Digital

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
jaja, het zoveelste ps4 geluids topic. Maar ik zit met de ps4 app film 1 welk opzich een beter en actueeler aanbod heeft tov netflix, maar de geluidsstream ondanks de melding op mijn versterker dolby digital, gewoon op 2.0 blijft. De versterker herkent dus een inkomen 3/2.1 signaal maar het geluid is alleen uit de fronts waar te nemen zonder lfe of surround. De 5.1 werkt op bijv netflix of met het kijken van een blu-ray wel prima met lfe / surround. Enig idee wat ik verkeerd doe? De pass through staat ingesteld op bitstream dts.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:33

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:43:
...ondanks de melding op mijn versterker dolby digital, gewoon op 2.0 blijft. De versterker herkent dus een inkomen 3/2.1 signaal maar het geluid is alleen uit de fronts waar te nemen zonder lfe of surround.
Volgens mij maak je een denkfout. Dolby Digital kan ook gewoon 2.0 stereo zijn, Dolby Digital is zeker niet altijd minimaal 5.1. Oftewel, is de Film 1 App niet maximaal 2.0 en doet de receiver het gewoon goed? Of mogelijk een setting in de app van Film 1 om toch naar 5.1 te gaan qua audio?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg op het display van de versterker 2 actieve speakers te zien, en verder niets. In-app instellingen zijn er niet. Het is domweg film kiezen, afspelen, en that's it. Het domme is wanneer je terug gaat in het menu en de film hervatten wil, de film gewoon weer opnieuw begint 8)7

Als ik een blu-ray of netflix doe, dan klopt het geluid wel gewoon zoals het hoort (5.1) met LFE erachteraan. Ik heb met de Film 1 app via de PS4 alleen front stereo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:33

FeaR

In GoT we trust

Dat zeg ik: wie zegt dat Film 1 (op de PlayStation 4) in 5.1 uitzendt? Dolby Digital kan ook gewoon stereo zijn. "Dolby Digital" zegt niets over het aantal kanalen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blijkbaar dus niet. Hoe kan anno 2017 5.1 of hoger nou ontbreken in een app dat zich presenteert als het platform om recente films legaal op te kijken ? B)

Meestal als er sprake is van een DD stream met op z'n minst 5.1 dan brand er een blauw lichtje op m'n versterker. Echter ontbreekt in de stream de rest van de kanalen dan links/rechts en het instellen van een Prologic II Movie instelling werkt natuurlijk niet. Dat is een filter bovenop de standaard stereo stream en dat is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bah.
Op PlayStation hebben wij momenteel alleen nog stereo geluid. Via een TV-abonnement op Film1 bieden wij wel 5.1
Pagina: 1