Toon posts:

Geen beeld meer..??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Sinds 2 dagen heb ik een probleem met mijn computer thuis..
Ik krijg van dag op dag ineens geen beeld meer..

Nu denk ik zelf dat het aan de videokaart ligt maar als ik hier zo eens wat dingen doorlees heb ik het idee dat het overal aan kan liggen..

Nu is geval als ik de computer aanzet dat alle ventilatortjes allemaal gaan draaien, ik hoor geen piepjes bij het opstarten, maar als ik mijn speakers aanzet hoor ik wel de windows sound zodra deze is opgestart..

Het beestje (zoals ik hem wel eens noem) draait al bijna 10 jaar.. jaja een oudje dus..

Zal hieronder even de specificaties neezetten zoals deze in de computer zitten..

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 - Midtowermodel
TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader, Zwart
Kingston HyperX - Geheugen
WD RE WD3200YS - Vaste schijf
Be Quiet Straight Power, 550 Watt, Retail
Club3D GeForce 8800GTS, 640 MB, DDR3, PCI Express x16
Gigabyte GA-P35C-DS3R - Moederbord
Welke processor durf ik zo niet te zeggen, Staat namelijk alleen maar processor op de site waar ik deze toen gekocht heb, niet met modelspecificatie)

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen..

Mochten er na uitleg van mijn probleem nog vragen zijn zal ik deze natuurlijk zo goed mogelijk proberen te beantwoorden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Gezien het feit dat je een GeForce 8800-GPU hebt, is er een kans dat deze defect is gegaan. Tenminste, er was een bovengemiddelde uitval bij de 8-serie van Nvidia; zie ook Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Neem aan dat je al hebt geprobeerd om een PCIe-kaartje te lenen van een kennis/buur zodat je in ieder geval kon testen of de GPU daadwerkelijk het issue is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:07

Nemesizz

Untouchable

Zou ook de videokaart verdenken.

Het wil nog wel eens verschillen wat een kaart doet wanneer deze defect gaan, de een geeft artefacts, een ander komt nog wel goed door de POST maar wil niks meer met 3d renderen, en weer een ander geeft gewoon geen beeld meer (maar kaart 'werkt' nog wel dusdanig dat de BIOS niet door heeft dat de kaart eigenlijk niks meer doet, en geeft dus geen foutmelding).

Het is eigenlijk een wonder dat die 8800 het zo lang heeft uitgehouden, de meeste halen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:43

rdejongjr

Gnome

Die videokaarten vielen vaak pas weg na belasting (en uiteindelijk helemaal niets meer).
De eerdere be quiet modellen hebben trouwens ook plofcaps er in zitten welke eerst voor een onstabiele 5v standby zorgen (in 2 keer opstarten en niet uit slaapstand willen komen) en vervoogens vertikken om op te starten.

Zijn de wat kleinere caps als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Is niet gewoon je monitor defect?