Toon posts:

Boxen...Welke? Klipsch, paradign, mission, tannoy.

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke boxen moet ik nu gaan nemen ik zit gewoon te twijfelen.

Het gaat wel om een 5.1 opstelling als het kan met sub.
doeleinden: voor DVD's te kijken en gewoon muziek genre vanalles eigenlijk.

Het gaat er dus om dat ze gewoon goed klinken. De prijs moet niet superhoog zijn laten we zeggen als max 5 mille als het kan natuurlijk wel wat minder :)

Het is gewoon zo ik kom er niet helemaal uit en aangezien lang niet elke tent deze speakers hebben kan ik dus gigantisch gaan lopen scheuren door het land waar ik eerlijk gezegd niet al teveel zin in heb.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:42

Entity

9000rpm

Ik heb zelf een set Mission M74 speakers staan, voor die prijs (599,- per stuk) erg goed. Mission heeft zowieso erg goede series in het programma, bijv. ook de 77x serie (die buiten mijn eigen budget zaten). De Mission speakers heb ik gehaald bij Expert in Bergen op Zoom, hebben een speciale audio afdeling, ik weet alleen niet of iedere Expert zaak dat heeft.

Verwijderd

Niet geheel onbelangrijk, waar komen ze aan te hangen ... ? :+

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Wharfedale; Atlantic AT-400 als front speaker, AT-Centre als centrespeaker en Diamond (7/8/Anniversary) als rearspeaker. Kun je mooi de sub laten zitten...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb Tannoy boxen de grootste van de profile serie en die Bevallen mij heel goed.
Deze kan je heel goed combineren met een Rel subwoofer. De q100 bijvoorbeeld.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 07 juli 2001 12:10 schreef The Dude het volgende:
Het is gewoon zo ik kom er niet helemaal uit en aangezien lang niet elke tent deze speakers hebben kan ik dus gigantisch gaan lopen scheuren door het land waar ik eerlijk gezegd niet al teveel zin in heb.
Ga dan gewoon naar een tent, waat ze een flinke rits speakers hebben staan, en stel je daar tevreden mee. Ga dan lekker luisteren naar wat _jij_ mooi vind klinken.

Ik ga geen merken meer noemen, omdat dat compleet nergens op slaat. Je moet ze zelf mooi vinden klinken!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op zaterdag 07 juli 2001 12:34 schreef JvS het volgende:

[..]

Ga dan gewoon naar een tent, waat ze een flinke rits speakers hebben staan, en stel je daar tevreden mee. Ga dan lekker luisteren naar wat _jij_ mooi vind klinken.

Ik ga geen merken meer noemen, omdat dat compleet nergens op slaat. Je moet ze zelf mooi vinden klinken!
Maar je kunt iemand wel een zetje in de goede richting geven. Als diegene een goed afgewerkte speaker met een bovengemiddeld goede dynamiek/respons wil hebben moet je sowieso al bij de duurdere merken gaan kijken. (lees: kun je de Cambridge soundworks links laten liggen.)
edit:
No flame intended.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 07 juli 2001 12:42 schreef HaveBlue het volgende:

[..]

Maar je kunt iemand wel een zetje in de goede richting geven. Als diegene een goed afgewerkte speaker met een bovengemiddeld goede dynamiek/respons wil hebben moet je sowieso al bij de duurdere merken gaan kijken. (lees: kun je de Cambridge soundworks links laten liggen.)
edit:
No flame intended.
mjah, maar hij heeft zelf in z'n topictitel al gewoon een hele rits staan. In de winkel wordt je bij zo-iets gewoon goed geholpen. Zolang je maar naar de juiste winkel gaat...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat d8 je van infinity?? Kappa serie is erg lekker

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Neem eens contact op met Stassen.
Informeer daar naar een afspraak. Dan kun je zelf een lijst met speakers opgeven en wellicht dat zij nog ideeën hebben. Dan geef je ook meteen een plattegrondje van je kamer erbij. Vervolgens gaan zij een studio voor je inrichten met al die speakers erin (die studio lijkt dan het meest op je kamer, ze hebben er dacht ik 21). En dan kun je daar een complete dag gaan luisteren.
Het is echter wel in een stereo opstelling, maargoed, het gaat om de speakers, niet om het 5.1 effect.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• hervaz
Op zaterdag 07 juli 2001 14:15 schreef ShittyOldMan het volgende:
Neem eens contact op met Stassen.
Informeer daar naar een afspraak. Dan kun je zelf een lijst met speakers opgeven en wellicht dat zij nog ideeën hebben. Dan geef je ook meteen een plattegrondje van je kamer erbij. Vervolgens gaan zij een studio voor je inrichten met al die speakers erin (die studio lijkt dan het meest op je kamer, ze hebben er dacht ik 21). En dan kun je daar een complete dag gaan luisteren.
Het is echter wel in een stereo opstelling, maargoed, het gaat om de speakers, niet om het 5.1 effect.
Je kan beter luisteren bij een kleinere zaak, stassen en hobo zijn gewoonweg een stel onbeschofte HONDEN, echt waar....ik belde hobo en die verkocht 603 van B&W voor het bedrag van 1199, ja he??? de gangbare prijs is 1100, ik maakte kenbaar ze te willen beluisteren, maar er sowieso geen 1199,- voor te betalen, gevolg -> "dan kunt u beter NIET komen meneer" tuut tuut tuut...had die )(#&)#*(&# de hoorn erop gegooid....onbegrijpelijk.

Toen naar een klein maar fijn :) hifizaakje geweest en daar WEL fatsoenlijk te woord gestaan.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op zaterdag 07 juli 2001 15:48 schreef hervaz het volgende:

[..]

Je kan beter luisteren bij een kleinere zaak, stassen en hobo zijn gewoonweg een stel onbeschofte HONDEN, echt waar....ik belde hobo en die verkocht 603 van B&W voor het bedrag van 1199, ja he??? de gangbare prijs is 1100, ik maakte kenbaar ze te willen beluisteren, maar er sowieso geen 1199,- voor te betalen, gevolg -> "dan kunt u beter NIET komen meneer" tuut tuut tuut...had die )(#&)#*(&# de hoorn erop gegooid....onbegrijpelijk.

Toen naar een klein maar fijn :) hifizaakje geweest en daar WEL fatsoenlijk te woord gestaan.
WTF heeft dat te maken met Stassen?!?!?
Ik ben daar ook geweest (stassen dus), erg vriendelijke lui, mocht luisteren wat ik wou en ze sleepte zelfs speakers uit het hele pand mee naar de luisterruimte. Prettig gesprek gehad met die lui, ze weten absoluut waar ze over praten. En mocht zelfs hun fietsen lenen om ff bij het andere pand (Palazzo) te kijken (10 min fietsen). En daarnaast zijn ze zeker niet duur.

Hobo echter is wel een klotetent, tenminste, diegene waar ik ben geweest (A'foort). Het volk daar is extreem arrogant, nog erger dan de Staffhorst. Ze kijken je meteen al aan van 'jij hebt geen pak aan dus rot maar op je hebt geen geld'. Zal wel komen omdat ik erbij loop als een sloeber :). Maar die lui hebben dus geen respect voor de klant, terwijl ik toch wel heel wat te besteden heb voor hifi gebied.

Hobo kun je overslaan (just my opinion), maar Stassen is toch zeker wel de moeite waard!

Mijn Home Cinema in aanbouw

• micmac
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 13:21

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

• hervaz
Op zaterdag 07 juli 2001 16:11 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

WTF heeft dat te maken met Stassen?!?!?
Ik ben daar ook geweest (stassen dus), erg vriendelijke lui, mocht luisteren wat ik wou en ze sleepte zelfs speakers uit het hele pand mee naar de luisterruimte. Prettig gesprek gehad met die lui, ze weten absoluut waar ze over praten. En mocht zelfs hun fietsen lenen om ff bij het andere pand (Palazzo) te kijken (10 min fietsen). En daarnaast zijn ze zeker niet duur.

Hobo echter is wel een klotetent, tenminste, diegene waar ik ben geweest (A'foort). Het volk daar is extreem arrogant, nog erger dan de Staffhorst. Ze kijken je meteen al aan van 'jij hebt geen pak aan dus rot maar op je hebt geen geld'. Zal wel komen omdat ik erbij loop als een sloeber :). Maar die lui hebben dus geen respect voor de klant, terwijl ik toch wel heel wat te besteden heb voor hifi gebied.

Hobo kun je overslaan (just my opinion), maar Stassen is toch zeker wel de moeite waard!
Ik was in arnhem, hobo is ook stukken erger dan stassen, ik was in arnhem. Zuigzaak :(

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 07 juli 2001 12:28 schreef HaveBlue het volgende:
Wharfedale; Atlantic AT-400 als front speaker, AT-Centre als centrespeaker en Diamond (7/8/Anniversary) als rearspeaker. Kun je mooi de sub laten zitten...
Hoe duur zijn de AT400's per stuk? Als je 5ruggen hebt, kun je er een mooi Paradigm PS1200 subje bij kopen. Komt tot 22Hz DIN (-3dB) superlaag dus, verder heb ik enkel ervaring met de PDR10 maar het princiepe is hetzelfde.

De PS1200 heeft een ander bass replex systeem (ook 3 bass poorten), actief systeem ik geloof 175Watt RMS, maar dat boeit niet. Paradigm subs komen laag en klinken erg (hoe heet die term ook weer) correct (niet zo'n blubberbase door te weinig stevighoud van het membraan) voor de prijs (PDR10 kost F599,- PS1200 kost F1150,- -> 3 maanden terug).

Excuus voor de evt. kromme zinnen :(

Voor die prijs heb je ze bij Richersounds, verkopen ook Mission en Tannoy, bijna alle bekende merken verkopen ze wel en ze zijn redelijk goedkoop (altijd wel prijs onder advies prijs) groot voordeel van die zaak.

Hier nog even de links:

Paradigm PDR reeks

Paradigm PS reeks

Richersounds producten

Verwijderd

Leuk, weer zo'n discussie waarbij de topicstarter niet meer omkijkt naar zijn topic... :Z

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 18:26 schreef Courage het volgende:
Leuk, weer zo'n discussie waarbij de topicstarter niet meer omkijkt naar zijn topic... :Z
we zijn pas 7 uurtjes verder joh! misschien moet die jongen vandaag gewoon werken, zoals zoveel mensen.

Maar je moet inderdaag gewoon bij een winkel gaan luisteren waar ze veel speakers hebben die bij je budget passen. Ikzelf ging voor JBL vloerstaanders kijken, maar ik kwam terug met Magnat Boekenplank speakers. Je kunt dus beter naar welke winkel je het beste kunt, dan te vragen welke speakers je moet kopen. En vervolgens gewoon gaan luisteren en kopen wat JIJ mooi vind. Da's mijn mening :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 18:26 schreef Courage het volgende:
Ow sorry hoor dat ik nog ff 2 PC's moest installeren voor mijn Familie en een barbeque had van mun werk.

Verwijderd

Topicstarter
anyways er werd gevraagd naar mijn kamer. Ach momenteel is het niet groot 4 by 4 meter maar het zou wel leuk zijn als ze ook leuk zouden klinken als ik op mijn eigen komt te wonen.

JvS kwam ook met een goeie dat alles opzich wel goed is wat ik noemde en dat het voor mijzelf maar moest luisteren. OK leuk maar als ik mijn keuze wat kan inperken doordat mensen bv. Tannoy trash vinden dan is dat ook leuk om te weten. Ik gaf die 4 gewoon op als een mogelijkheid. Andere merken mogen dus ook gewoon.

Zo hoor ik juist veel dat die Tannoy MX serie wel leuk is maar een sub daarbij wel aangeraden wordt. Zulke dingen zijn wel handig te weten.

• Flupke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

Flupke

Ik ben nog steeds verslaafd aan mijn Translators (nederlands merkje)http://home.wxs.nl/~transl/
Zelfs mijn vrouw hoort het verschil!:)

succes!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Ik heb de 77 serie: 774, 77c, 77ds en een sub uit de oude 73 serie.
Bij elkaar 4000 gulden (met korting op de mission 77 serie).
Hele mooie set, prachtig voor stereo en klinkt grandioos in DD5.1 of DTS.
Je blijft onder de 5 mille en je hebt echt top speakers.
Pagina: 1