Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een synology DS109 waar ik redelijk tevreden van ben, maar de software wordt al een tijd niet meer geupdated (zit nog op DM4.4).
Ik overweeg de synology DS216j aan te schaffen.
Een groot probleem dat ik heb met de ds109 is dat de backup software van synology niet goed is en vooral bijzonder traag is. Als hij 's avonds opstart is hij 's morgens nog niet klaar. Een gewone backup (via een command line script) duurt ongeveer een uur of 3.
Wat mag ik verwachten van de nieuwe softwarepakketten die bij de ds216j zitten?
Werken die sneller?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
En als je nu info geeft kunnen andere hier zeggen of de snelheid goed is.
Je geeft 0 info en wat heb je geprobeerd om het sneller te krijgen?

http://www.smallnetbuilder.com/
Hier vind je de echte snelheden als je een nieuwe wilt kopen,
en goedkoop is normaal langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jan99999: zolang ik niet in de broncode van de synology data replicator kan neuzen is er eigenlijk weinig wat ik kan doen....
Het is niet mijn netwerk of de synology die traag is, het gaat enkel om de software die meegeleverd wordt. Met andere backup oplossingen gaat het opvallend sneller, ik weet niet welke relevante info ik nog zou kunnen geven

@MAX3400: dat gaat over het toestel en de packages, ik heb het over de meegeleverde software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Lees je vraag nu nog eens en je zult snappen dat we op deze manier geen antwoord kunnen geven.

Je geeft niet aan om hoeveel data het gaat, wat voor soort backup je maakt, of je een shr hebt of maar 1 schijf etc etc. Hoe kunnen wij dan weten of een nieuwe synology aan je verwachtingen voldoet? Het beste kun je kijken naar benchmarks als je deze info niet geeft.

Kort:
Koop je een 216j gaat het sneller, maar niet veel sneller denk ik aangezien dat echt geen snel model is. Ga je voor een hoger model dan zal het een stuk sneller gaan.

Ik heb een ds216+ en die backup software werkt prima, heb alleen niet het idee dat die wezenlijk anders is dan die op oudere dsm (heb hiervooor een 210j gehad). Bij een offsite backup trekt hij mn hele 15mbit upload vol.

[ Voor 17% gewijzigd door Bartske op 13-07-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Ik heb nooit problemen gehad met de backup software van Synology. Wellicht ligt het toch aan je eigen instellingen. Maar met zo weinig informatie kan niemand daar iets zinnigs over zeggen.

Om terug te komen op je vraag:

De backupsoftware in nieuwe modellen is echt dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Dus: stel een nieuw vraag in een nieuw topic, vermeld alle relevante configuratie en hardwaregegevens en stel de vraag: "Waarom is mijn backup zo traag?".

Verwijs hier daarna naar dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:42:
@jan99999: zolang ik niet in de broncode van de synology data replicator kan neuzen is er eigenlijk weinig wat ik kan doen....
Het is niet mijn netwerk of de synology die traag is, het gaat enkel om de software die meegeleverd wordt. Met andere backup oplossingen gaat het opvallend sneller, ik weet niet welke relevante info ik nog zou kunnen geven

@MAX3400: dat gaat over het toestel en de packages, ik heb het over de meegeleverde software
De 109 is een 1disk systeem
Waar backup je naartoe ?
Op dezelfde schijf, zal de kop heen en weer moeten blijven bewegen voor lees en schrijf
Ga je naar een usbhdd zit je aan de max. van de usb vast.

De DS216j is qua inhoud bijna identiek aan de 109, alleen heeft 2 hdd's
De backup zal gemiddeld 2x vlotter verlopen als je het van disk1 naar disk 2 laat lopen
Pagina: 1