Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows server Back up naar andere Windows server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ActieHunt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-01-2022
Mijn vraag

Ik wil graag mijn lokale windows server 2012 een back up laten maken en die opslaan op mijn andere windows server 2012
Dit zal over het internet moeten gaan doordat ze niet op de zelfde locatie staan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows server 2012
2 HP microservers gen 8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik zoek advies of de beste manier hiervoor.
Zelf had ik workfolders gevonden maar dit leek me niet helemaal geschikt.
iSCSI heb ik niet zo veel ervaring mee.

Graag hoor ik jullie ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door ActieHunt op 12-07-2017 14:32 ]

Alle reacties

Verwijderd

Ga eerst zelf maar eens zoeken.

• ActieHunt
Ik heb al het 1 en ander gezocht. ik vraag enkel advies.

Verwijderd

ActieHunt schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:30:
[...]

Ik heb al het 1 en ander gezocht. ik vraag enkel advies.
Laat even weten wat je zoal gevonden hebt dan. Beetje zonde om hier een hele post te maken en dan blijkt dat je het al haarfijn hebt uitgezocht.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat heeft dit met Netwerken te maken? Toevallig gisteren NAS sync verschillende locaties met MS server backup met vergelijkbare vraag.

Maar inderdaad; je hebt "iets" gezocht, geeft geen voorbeelden hoe je het nu hebt ingericht dus dan is het lastig advies te geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ActieHunt
MAX3400 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:34:
Wat heeft dit met Netwerken te maken? Toevallig gisteren NAS sync verschillende locaties met MS server backup met vergelijkbare vraag.

Maar inderdaad; je hebt "iets" gezocht, geeft geen voorbeelden hoe je het nu hebt ingericht dus dan is het lastig advies te geven.
Zelf dacht ik een WorkFolder aan maken en deze te koppelen. Echter was ik bang dat als er een schijf kapot gaat bij 1 van de 2 servers dan ook direct de backup zal verdwijnen doordat deze folders direct updaten.

• MAX3400

MAX3400

ActieHunt schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Zelf dacht ik een WorkFolder...
Work Folder? Ok, daar zitten een aantal requirements aan maar in de basis lijkt het me allicht handig om te weten wat voor site-to-site connectie je hebt liggen, in hoeverre biede machines elkaar "trusten" en wat je verwacht wat er welniet in de workfolder mag worden meegenomen.

Nogmaals; in de startpost lezen wij vooralsnog geen enkele reden "waarom" je backups wil inrichten, "wat" je wil backuppen en welke eigen (gevonden) oplossingen/strategieen je hebt gevonden.

• ActieHunt
MAX3400 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:48:
[...]

Work Folder? Ok, daar zitten een aantal requirements aan maar in de basis lijkt het me allicht handig om te weten wat voor site-to-site connectie je hebt liggen, in hoeverre biede machines elkaar "trusten" en wat je verwacht wat er welniet in de workfolder mag worden meegenomen.

Nogmaals; in de startpost lezen wij vooralsnog geen enkele reden "waarom" je backups wil inrichten, "wat" je wil backuppen en welke eigen (gevonden) oplossingen/strategieen je hebt gevonden.
Beste, Bedankt voor je hulp.

De situatie nu: wij hebben een windows server 2012 op ons kantoor waar al ons werk op word opgeslagen. de grote hiervan ligt rond de 150gb.

Nu bij mij thuis heb ik een nieuwe windows server met ook 2 terabyte in raid staan (1tb over).

Nu wil ik de backup van mijn werk opslaan op de nieuwe server die bij mij thuis staat.

Ik dacht zelf mijn domein via internet bereikbaar te laten worden.
En vervolgens op de server van mijn kantoor de windows server backup te runnen. en vervolgens de optie van een shared network folder te gebuiken (die linkt naar mijn folder die op mijn server thuis staat). Maar ik geen idee hoe ik op de server van mij werk die folder kan toevoegen.

Ik hoop het zo verduidelijkt te hebben

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Indien je met "mijn domein" je Active Directory bedoelde, dan zeker niet via internet beschikbaar maken.
Daar kunnen bedrijven die onlangs met ransomware via SMB besmet zijn over mee praten.

Leg bijvoorbeeld een site-to-site VPN tussen je thuislocatie en kantoor.
Vervolgens kun je idd via ISCSI of SMB een drive mappen naar je server thuis en Windows back-up of andere software gebruiken om je back-up weg te schrijven over deze VPN tunnel.

Dat gezegd hebbende..... doe het niet.
Gebruik professionele oplossingen zoals Cloud back-up van Veeam, Veritas, Acronis, Keep IT Safe etc.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben het met jimbo123 eens dat je het beste een site to site VPN verbinding kunt opzetten tussen beide locaties.

Bestanden kun je dan eenvoudig met ROBOCOPY sync-en tussen beide servers.

Wil je echt een backup van een compleet systeem met OS erbij, dan zul je hier geld voor moeten uitgeven. 1 van de goedkopere oplossingen is Macrium kopen en daarmee een volledige image backup maken naar een netwerk share aan de andere kant.

En daarna differentials te doen.

Geef je meer geld uit, dan kun je met software van Veeam incrementals forever doen etc. Dus dan heb je niet het probleem dat je steeds veel data over de lijn moet pompen.

Anyways, als het puur om de bestanden gaat, voldoet een site to site vpn en een robocopy script prima :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• MAX3400

MAX3400

ActieHunt schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:14:
[...]
...van mijn werk opslaan op de nieuwe server die bij mij thuis...
Dan ben ik er wel klaar mee; nog even afgezien van de gevoeligheid van data die op een niet-professionele plek wordt opgeslagen (met de kans op data-lekken, onbereikbaarheid, etc), raad ik je van harte aan om hier vooral de systeembeheerder bij te betrekken. En als je dat zelf bent, iemand in te huren met kennis van zaken.

Pagina: 1