Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NAS sync verschillende locaties met MS server backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Ik heb op locatie 1 een QNAP 469U RP staan. Hierop maakt de MS Server 2012 de backups van de Hyper-V machines. (Dus met de ingebouwde backup tool van Microsoft)

Nu zou ik deze QNAP graag willen syncen met een NAS (QNAP of Synology) op een andere locatie. Dit is opzich geen probleem maar,
Waar ik benieuwd naar ben is hoe het zit met de Windows server backup data. Is die te syncen ?

Volgens mij maakt die namelijk steeds 1 nieuw bestand (in dit geval 1.2Tb) aan, ipv heel veel kleine bestanden die steeds overschreven worden. Wat zou betekenen dat telkens dat hele bestand over moet toch? Dat is dan niet haalbaar over simpele ZIGGO lijnen met een upload van ongeveer 20/30 Mb/s.

Iemand die hier is over kan zeggen?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Beste antwoord (via Operations op 11-07-2017 20:52)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1.2Tb = ~ 125GB en dat over gemiddeld 25Mbit van Ziggo zou je de eerste keer ongeveer 12 uur duren. Als het 1.2TB is, dan kost je dat dus 96 uur.

Windows Server Backup is een vrij "inefficiente" tool maar mogelijk dat je eens kan kijken naar Microsoft Azure Backup Services; in tegenstelling tot wat de naam suggereert, hoef je geen Azure storage blob af te nemen. Maar, je kan je NAS over iSCSI aanspreken, dan lokaal een backup maken en daarna kan MABS middels een agent, de gewijzigde inhoud van je VM backuppen.

Knoop je dan de NAS lokaal aan een andere NAS (ingebouwde sync, rsync, whatever), dan ben je er ook. Wel aan te raden om de tweede NAS eerst on-prem te zetten om die 1.2Tb/TB over te zetten en pas de volgende diff/incr backup over het internet naar de andere kant te kopieren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

De ingebouwde tool van Microsoft? Zegt me niks; meer info gewenst.

Waarom maak je backups van 1.2Tb? Lijkt me sterk dat dat dagelijks gewijzigde data is.

Kan je geen dedup of andere zaken loslaten op die QNAP? Wat staat er in de handleiding of package-store?

Calculator pakken en je datagrootte delen door je upload levert je doorlooptijd.

• Operations
MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:31:
De ingebouwde tool van Microsoft? Zegt me niks; meer info gewenst.

Waarom maak je backups van 1.2Tb? Lijkt me sterk dat dat dagelijks gewijzigde data is.

Kan je geen dedup of andere zaken loslaten op die QNAP? Wat staat er in de handleiding of package-store?

Calculator pakken en je datagrootte delen door je upload levert je doorlooptijd.
Microsoft server backup:
https://technet.microsoft...ry/cc770757(v=ws.11).aspx

Het betreft 3 virtuele servers die bij elkaar net geen 1.2Tb in beslag nemen.

Het gaat erom dat in geval van brand ik die 3 virtuele servers kan restoren van die andere locatie.

De app store bevat wel honderden apps ook heel veel backup apps maar het gaat in dit geval meer om of de backup catalog van de MS backup op deze manier te syncen is.

Want als dit sowieso niet haalbaar gaan wij iets anders bedenken.

[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 11-07-2017 20:48 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

1.2Tb = ~ 125GB en dat over gemiddeld 25Mbit van Ziggo zou je de eerste keer ongeveer 12 uur duren. Als het 1.2TB is, dan kost je dat dus 96 uur.

Windows Server Backup is een vrij "inefficiente" tool maar mogelijk dat je eens kan kijken naar Microsoft Azure Backup Services; in tegenstelling tot wat de naam suggereert, hoef je geen Azure storage blob af te nemen. Maar, je kan je NAS over iSCSI aanspreken, dan lokaal een backup maken en daarna kan MABS middels een agent, de gewijzigde inhoud van je VM backuppen.

Knoop je dan de NAS lokaal aan een andere NAS (ingebouwde sync, rsync, whatever), dan ben je er ook. Wel aan te raden om de tweede NAS eerst on-prem te zetten om die 1.2Tb/TB over te zetten en pas de volgende diff/incr backup over het internet naar de andere kant te kopieren.

• Operations
MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:46:

Okee dat is duidelijk, ga ik is verder naar kijken.

• MAX3400

MAX3400

Operations schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:51:
[...]

Okee dat is duidelijk, ga ik is verder naar kijken.
Top!

Post je ook nog even of het de oplossing is geweest of dat je een andere oplossing hebt gevonden? Dat helpt anderen ook als ze tegen hetzelfde issue aanlopen en op GoT terecht komen met hun vragen :)

Pagina: 1