Twee weken geleden is mij hetzelfde overkomen. Ontvangstscan PostNL afgiftepunt ging goed vervolgens geen updates meer. De waarde van het pakket staat vast. Ik heb namelijk een webwinkel en gelukkig trok de klant op tijd aan de bel. Was een verjaardagscadeau. Ik heb toen een nieuw pakket verzonden, deze kwam wel aan. Als webwinkel versturen we ca. 8000 pakketten per jaar met PostNL. En dit is na enkele jaren pas de eerste keer dat het hier, en dus niet bij afgeven buren etc. fout gaat. De inkoopwaarde was €85,-. en dus niet verzekerd verzonden. We verzekeren pakketten met een inkoopwaarde van meer dan €200,- wel.
Nu waren wij de afgelopen weken niet de enige bij dit specifieke PostNL punt die een pakket verloren. Waardoor het vermoeden rees dat de koerier pakketten verduisterde. PostNL is hier met een intern recherche team direct op in gesprongen en na een aantal keer schaduwen en het inzetten van lok telefoonpakketjes konden ze de koerier op heterdaad betrappen op diefstal. Super! Koerier is op staande voet ontslagen door zijn werkgever. Nu is mijn vraag. Kan ik via PostNL het koeriersbedrijf aansprakelijk stellen en een schadevergoeding vragen? Het is niet dat €85 een enorm bedrag is maar het gaat hierbij om het principe.
Graag jullie reactie!
Groeten,
Joost
Nu waren wij de afgelopen weken niet de enige bij dit specifieke PostNL punt die een pakket verloren. Waardoor het vermoeden rees dat de koerier pakketten verduisterde. PostNL is hier met een intern recherche team direct op in gesprongen en na een aantal keer schaduwen en het inzetten van lok telefoonpakketjes konden ze de koerier op heterdaad betrappen op diefstal. Super! Koerier is op staande voet ontslagen door zijn werkgever. Nu is mijn vraag. Kan ik via PostNL het koeriersbedrijf aansprakelijk stellen en een schadevergoeding vragen? Het is niet dat €85 een enorm bedrag is maar het gaat hierbij om het principe.
Graag jullie reactie!
Groeten,
Joost