Ook ik ben opzoek naar een OLED televisie. de afstand die ik van de TV afzit is +- 4 meter. Budget voor een tv is 2000 euro. Ik heb zelf al gekeken naar een OLED 65 inch televisie maar volgens mij is dit niet haalbaar met dit budget? Iemand hier ervaring mee?
De 7-serie van LG gaat nog niet lukken voor € 2000, tenzij je een 55" wilt. Panasonic, Philips en Sony zijn duurder, dus die vallen sowieso af. Je hebt dus voor dit bedrag de keuze uit een model van vorig jaar, of even door te sparen. Zie:
\[Prijs-discussie] OLED Televisies voor de prijsdiscussie en
Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies" voor een opsomming van de courante aanbiedingen
Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies" voor een opsomming van de courante aanbiedingen
Your Friendly Neighborhood Moderator
Mag ik hierop aanhaken met betrekking de kijkafstand waar we nu inzitten.Jorgen schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:27:
De 7-serie van LG gaat nog niet lukken voor € 2000, tenzij je een 55" wilt. Panasonic, Philips en Sony zijn duurder, dus die vallen sowieso af. Je hebt dus voor dit bedrag de keuze uit een model van vorig jaar, of even door te sparen. Zie:
De vraag was budget € 2000,- Oled 65 inch op 4 meter +/- afstand.
Je schrijft terug tenzij je een 55 inch wilt, dit is totale nonsens voor op deze afstand naar 55 inch te gaan met 4k / 3.840 bij 2.160 pixels optimale kijkbeleving te ervaren
Of is het nu eenmaal zo : ik heb een
Dan heb ik vrede met de stelling die je nu neerzet,doch moet je wel beter weten,niet waar op deze afstand ?
@karper34 Waar het in mijn reactie om gaat is de prijs. @BP14 schrijft dat hij een budget heeft van € 2000 voor een OLED-televisie en graag 65" wil hebben. Ik geef puur en alleen aan dat ik denk dat je dan geen (nieuw model) 65" kunt kopen met dat budget. Niet van Sony, niet van Philips, niet van Panasonic en niet van LG. Tenzij je dus bereid bent een concessie te doen, te weten: 55" of een 2016-model.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Jajaja : Je bent toch nu in deze topic aan het schrijven van ervaringen met de beste kijkafstand voor een lg oled tv .
Maar goed ieder zijn eigen ding,ik rust in deze.
Het is niet zo dat het persé een OLED moet zijn maar mijn ervaring hiermee is dat het wel het mooiste beeld geeft. wat je qua afstand fijn vind is ook deels een gevoel lijkt me. wat vind je fijn..karper34 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:23:
[...]
Mag ik hierop aanhaken met betrekking de kijkafstand waar we nu inzitten.
De vraag was budget € 2000,- Oled 65 inch op 4 meter +/- afstand.
Je schrijft terug tenzij je een 55 inch wilt, dit is totale nonsens voor op deze afstand naar 55 inch te gaan met 4k / 3.840 bij 2.160 pixels optimale kijkbeleving te ervaren
Of is het nu eenmaal zo : ik heb eenOled
maar niet uit welke afstand ik nu eenmaal kijkervaring beleeft.
Dan heb ik vrede met de stelling die je nu neerzet,doch moet je wel beter weten,niet waar op deze afstand ?
Een 65 inch OLED TV lijkt mij een goede optie voor deze kijkafstand. Ik weet alleen niet of dat met mijn budget realistisch is.
Je vraag in ervaringen met de beste kijkafstand voor een lg oled tv afgesplitst naar een eigen topic. Je benoemt dan wel je kijkafstand maar in basis ben je op zoek naar persoonlijk aankoopadvies. Het is niet handig om dat in een algemeen topic te doen maar dit hoort in een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies thuis. Bij deze dus.BP14 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:58:
Ook ik ben opzoek naar een OLED televisie. de afstand die ik van de TV afzit is +- 4 meter. Budget voor een tv is 2000 euro. Ik heb zelf al gekeken naar een OLED 65 inch televisie maar volgens mij is dit niet haalbaar met dit budget? Iemand hier ervaring mee?
excuus, is inmiddels aangepast.karper34 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:44:
Jajaja : Je bent toch nu in deze topic aan het schrijven van ervaringen met de beste kijkafstand voor een lg oled tv .
De tv's die ik zelf gevonden heb; ( wel net buiten mijn budget.) Ik denk dat 2000 euro niet realistisch is voor een OLED 65 inch tv.
pricewatch: LG 65EF950V Zwart
pricewatch: LG 65EG960V Zwart
pricewatch: LG 65EF950V Zwart
pricewatch: LG 65EG960V Zwart
Pagina: 1