Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Ik zoek een?
Een update voor een Nexus 5 (hiervoor een LG G4 die is overleden)

Wat is je budget?
€350 ongeveer

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om te bellen, Whatsappen, een spelletje spelen, emaillen en internetten eigenlijk waar een telefoon voor word gebruikt tegenwoordig. Zelf ben ik erg van de stock Android maar ik weet dat mijn vriendin dit weinig uitmaakt daarbij moet de telefoon wel lekker vloeiend werken en de foto's moeten van redelijke goede kwaliteit zijn (iig een update van de telefoon die ze nu gebruikt).

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf zit ik te twijfelen over 3 opties namelijk:

- Samsung Galaxy A5 (2017)
- Huawei P10 Lite
- LG Nexus 5X 32GB

Vergelijken: https://tweakers.net/pric...are/698565;738843;461344/

Zelf denk ik dat de A5 2017 een goede keus zou zijn maar ik hoor graag van de Tweakers die er iets meer verstand van hebben waar jullie keuze op zou vallen.

[ Voor 12% gewijzigd door DeEindbaas op 11-07-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Al naar de Lenovo P2 gekeken?
pricewatch: Lenovo P2 Grijs

Net als de A5 ook een Amoled scherm, meer Ram (4 tov 3), grotere acuu + quick charge.
Wellicht een nadeel, ''ouderwetse'' micro usb aansluiting en is iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:12
In de afgelopen weken stond ik voor hetzelfde dilemma, de Sony Xperia Z1 Compact van mijn zus werd tergend langzaam, zij gebruikt haar telefoon op min of meer dezelfde manier. Een Nexus 5X zou ik niet meer doen op dit moment, eind dit jaar is het twee jaar geleden dat deze gereleased is, waardoor je dus vermoedelijk gedurende een kortere periode nog updates krijgt in vergelijking met de A5 (2017). Daarbij komt de A5 (2017) veel beter uit de accuduur webbrowsetest hier op Tweakers. De Lenovo P2 is inderdaad ook een interessante optie, maar wel nog een tikje groter dan de A5 (2017).

Omdat mijn zus geen grote telefoon wilde, viel mijn oog op de Galaxy A3 (2017) en de iPhone SE 32 GB. De A3 was vorige week voor €199,- op Amazon.de te krijgen en de iPhone voor €216 in combinatie met een 2 jarig Hollandsnieuwe abonnement van €9,- of €11,- per maand (nog iets goedkoper bij mobiel.nl). Voor dat prijsverschil ben ik maar voor de iPhone gegaan, anders zou ze toch een simonly moeten hebben van ongeveer hetzelfde bedrag per maand. Bij het instellen heb ik wel wat dingetjes ontdekt die op Android handiger kunnen, maar ik was echt verrast over het gewicht, de accuduur, de vloeiendheid en vooral de camera. De camera is zoveel beter dan mijn kapotte Nexus 5 en dat op zo'n klein formaat :)

Als het mogelijk is zou je het budget eventueel nog kunnen verhogen om voor +/- €400,- een Samsung Galaxy S7 te nemen, die was gisteren op Amazon.de te koop voor die prijs. Ik weet natuurlijk niet hoe tech-minded je vriendin is, maar de meeste mensen in mijn omgeving zouden het verschil in zaken als snelheid en fotokwaliteit tussen een A5(2017) en een S7 denk ik niet opmerken, terwijl de accuduur van de A5(2017) zelfs beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
De pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Zilver is ook een erg leuk toestel met een erg goede camera, stock Android, 3GB aan RAM en is daardoor een prima totaalplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

FCG