Nieuwe headset +-max 300€

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderball10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Beste spelers,

Ik kon dit in een ander topic gooien maar aangezien hier veel mensen zitten met waarschijnlijk goede headsets, stel ik de vraag hier :D

ik speel al lange tijd met een afterglow headset maar tijdens het spel kan ik echt niet uitmaken vanwaar al het schieten en het stappen vandaan komt. Vandaar mijn vraag naar jullie toe of jullie mij kunnen helpen bij het uitkiezen van een goede headset. Ik ken er zelf niet veel van maar heb ondertussen al veel research gedaan waardoor ik al enkele modellen ken.
Wat is er belangrijk voor mij?
Ik stream niet dus micro moet niet supergoed zijn maar toch van degelijke kwaliteit.
budget is zo rond max 300€ dus ik wil echt wel "DE BESTE" :P
draadloos mag, maar hij moet ook wel tijdens het spelen kunnen opladen en geen geluidskwaliteit verliezen
bekijk dit filmpje even want dit heeft toch veel info bijgedragen voor mij!!
https://www.youtube.com/watch?v=mgCMRai9K8I

Alvast bedankt guys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderball10
Beste spelers,

ik speel al lange tijd met een afterglow headset maar tijdens het gamen kan ik echt niet uitmaken vanwaar al het schieten en het stappen vandaan komt. Vandaar mijn vraag naar jullie toe of jullie mij kunnen helpen bij het uitkiezen van een goede headset. Ik ken er zelf niet veel van maar heb ondertussen al veel research gedaan waardoor ik al enkele modellen ken. wat kiezen?
Ik stream niet dus micro moet niet supergoed zijn maar toch van degelijke kwaliteit.
draadloos mag, maar hij moet ook wel tijdens het spelen kunnen opladen en geen geluidskwaliteit verliezen

bekijk dit filmpje even want dit heeft toch veel info bijgedragen voor mij!! hier wordt omschreven game headset vs normale muziek headset en wat de pros en contras zijn

Alvast bedankt guys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

thunderball10 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 02:49:
bekijk dit filmpje even want dit heeft toch veel info bijgedragen voor mij!! hier wordt omschreven game headset vs normale muziek headset en wat de pros en contras zijn
Het is natuurlijk de omgekeerde wereld als wij filmpjes moeten kijken om informatie op te doen om jouw visie te bevestigen.
Als dat filmpje inderdaad allesomvattend is, zou je daar logischerwijs je eigen conclusies uit kunnen trekken.

Uiteraard mogelijk dat je, zelfs na dat filmpje (zelf geen idee want ga het filmpje uit principe niet eens openen), nog met vragen zit. Lijkt me dan voor zowel jou als ons makkelijker als je die vragen concreet stelt.
Als je ons vraagt om een filmpje te kijken om jou vervolgens van advies te voorzien, zeg je feitelijk dat je 1. Het filmpje zelf niet kunt interpreteren en 2. Je vervolgens twijfelt aan onze huidige kennis en expertise op dit gebied

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 11-07-2017 03:57 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:03
Je hebt je vraag ook gesteld in het PUBG topic, is het niet zo dat je met elke headset in dat spel niet hoort waar de knal vandaan komt? Is iets waar de makers softwarematig nog wat aan moeten doen begreep ik.

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Je bent daarin niet de enige in elk geval (vage zoekterm, maargoed je snapt me). Ik weet niet of je de headset specifiek voor dat spel wilt kopen, maar anders heb je in dat geval daar niet zoveel aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 08:58
Knipperdeknip!

Alvast bedankt guys!
Ik heb jarenlang met een Sennheiser PCikweetnietmeerwelke gespeeld, totdat de oorkussens en de hoofdband teveel uit elkaar aan het vallen waren om het nog te rechtvaardigen...
Dit was gewoon een stereo headset die meer dan voldeed aan mijn wensen.

Mijn uitgangspunt voor een vervangend model was hoofdzakelijk het draagcomfort, de Sennheiser voelde nooit te zwaar of wat dan ook, en ondanks dat het een on-ear model was ook nooit geïrriteerde oorschelpen.

However wilde ik wel een keer een over-ear proberen. Ik ben (na vele reviews te lezen en te bekijken) uitgekomen op de Kingston HyperX CloudX. Deze was volgens iedere review die ik tegenkwam verrassend comfortabel, en presteerde bovendien boven verwachting.

Het is wederom een stereo headset; de meerwaarde van 5.1 of 7.1 heb ik nooit gezien, wel eerder een 5.1 gehad voor de Sennheiser dus weet wel wat het is.

Ik denk dat 'de beste' zoals jij het graag ziet een persoonlijke ervaring is, er zal straks wel iemand komen die een andere mening heeft, en dat is natuurlijk helemaal prima!' Ìk ben blij met die van mij :>

Wel een adviespuntje: duurder is niet altijd beter! Zelf vind ik €300,- voor een headset echt erg veel, maar dat is aan jou ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 21:34
Ik heb aan een logitech g9330 genoeg, goede headset, veel leuke revies en je houdt geld over voor bier en pizza tijdens pubg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

iamzero456 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 04:15:
Je hebt je vraag ook gesteld in het PUBG topic, is het niet zo dat je met elke headset in dat spel niet hoort waar de knal vandaan komt? Is iets waar de makers softwarematig nog wat aan moeten doen begreep ik.

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Je bent daarin niet de enige in elk geval (vage zoekterm, maargoed je snapt me). Ik weet niet of je de headset specifiek voor dat spel wilt kopen, maar anders heb je in dat geval daar niet zoveel aan :)
Nee hoor, dat werkt tegenwoordig eigenlijk prima. Het is voor mij geen enkel probleem om de bron van een geluid te lokaliseren.

@thunderball10 En ik ga geen filmpje van 12 minuten kijken, dat doe je maar lekker zelf en dan trek je zelf maar de conclusies die je nodig hebt. Je kan kijken naar koptelefoons als de DT 770, ATH-M50x of de HD 518. Meer dan genoeg keuze, kijk ander eens hier voor ervaringen: Het grote Headphones topic

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 11-07-2017 08:45 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 14:04
Zodra ik merkte dat geluid een enorme succesfactor is bij dit spel ben ik ook op zoek gegaan naar een goede headset. Ik ben uitgekomen bij de corsair void RGB:

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Bol.com heeft momenteel de laagste prijs d.m.v. uitverkoop.

Mijn keuze gemaakt aan de hand van een hoop positieve reviews, en mijn ervaringen komen nagenoeg overeen, enige punt van kritiek is dat geluid van voor en achter lastiger te onderscheiden zijn dan links/rechts... maar dat is denk ik de achilleshiel van veel surround headsets.

[ Voor 6% gewijzigd door Rob SOS op 11-07-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 15:44

ronalddus

Buffalo77

thunderball10 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 02:43:
Beste spelers,

Ik kon dit in een ander topic gooien maar aangezien hier veel mensen zitten met waarschijnlijk goede headsets, stel ik de vraag hier :D

ik speel al lange tijd met een afterglow headset maar tijdens het spel kan ik echt niet uitmaken vanwaar al het schieten en het stappen vandaan komt. Vandaar mijn vraag naar jullie toe of jullie mij kunnen helpen bij het uitkiezen van een goede headset. Ik ken er zelf niet veel van maar heb ondertussen al veel research gedaan waardoor ik al enkele modellen ken.
bekijk dit filmpje even want dit heeft toch veel info bijgedragen voor mij!!

Alvast bedankt guys!
Zoals wel vaker wordt aangeraden: Neem een aparte koptelefoon en een aparte microfoon. Deze koptelefoons zijn kwalitatief beter dan de vele 'gaming surround 7.1' headsets.

Voor verder inhoudelijk advies zou ik je hierheen willen verwijzen:

Consumentenelektronica Aankoopadvies

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 16:31

Louw Post

Cerenas

Mocht je kwaliteit zoeken is het makkelijkst om gewoon te kijken naar de Sennheiser koptelefoons of headsets. De Sennheiser G4ME One zou er goed moeten zijn en de gewone koptelefoons zijn überhaupt wel dikke prima. :)

Zelf gebruik ik de Sennheiser HD 558 met een los staande Trust microfoon, bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderball10
Ik zou graag een nieuwe headset aanschaffen maar dat is niet mijn vakgebied dus als jullie even jullie top 3 wil doorgeven, dat zou geweldig zijn! ik wil enkel heel goed gamen en het minste geluid horen en van welke richting het komt :) ik zou dus 7.1 willen hebben en stereo in de headset.
Gelieve ook even te melden enkel bij de eerste plek waarom je deze op die plek hebt gezet.
Alvast bedankt

1) Beyerdynamic DT-990-Pro-250
https://www.amazon.com/dp...msguide_forum_vgl-20&th=1

2) STEELSERIES-SIBERIA-840
http://www.nl.fnac.be/STE...igin=SEA_GOOG_PLA_MICRONL

3) logitech-g231
https://storesquare.be/wi...1gkgJeEAQYAyABEgKsn_D_BwE

4) Sennheiser GAME One
https://www.gamingheadset...eiser-game-one-zwart.html

5) https://www.bol.com/nl/p/...3r6gyzEAQYBCABEgJfLPD_BwE

6) https://www.bol.com/nl/p/...EAQYBCABEgJfLPD_BwEHyperX Cloud II

7) turtle-beach-ear-force-stealth-400
http://www.bartsmit.com/n...2lGQfsEAQYAyABEgI6hvD_BwE

8) Astro A 50
http://www.gamegear.be/as...2a_w7pEAQYASABEgLIKvD_BwE
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 14:04
Geen 7.1 headsets bestaan niet je hebt maar 2 oren . Beter koop je open koptelefoon die kan je namelijk ook gebruiken voor anderen dingen dan gamen muziek luisteren op game headset is echt verschrikkelijk namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Koop de beyer in 32 ohm met 250 ohm heb je echt een versterker nodig, en een losse mic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderball10
Amdwarrior schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:14:
Geen 7.1 headsets bestaan niet je hebt maar 2 oren . Beter koop je open koptelefoon die kan je namelijk ook gebruiken voor anderen dingen dan gamen muziek luisteren op game headset is echt verschrikkelijk namelijk.
dank voor je reactie, kun jij dan eentje aanraden die ook een micro heeft? ik weet dat die 7.1 fictief is maar ik wil echt goeie merchandise dus als jij een uitschietertje hebt, laat het me weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ik game meestal op mijn PS4 ik gebruik akg q701 quincy jones die heeft gigantisch ruimtelijke geluid via PS4 controller sluit ik goedkope oordopjes van mijn mobiel aan puur alleen voor microfoon en ben prima te verstaan volgens vrienden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb het topic dat je gestart had in Audio en Hifi...
thunderball10 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 02:43:
En het topic dat je hier had gestart in Consumentenelektronica Aankoopadvies samengevoegd.
thunderball10 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:35:
Ik zou graag een nieuwe headset aanschaffen maar dat is niet mijn vakgebied dus als jullie even jullie top 3 wil doorgeven, dat zou geweldig zijn!
Het is namelijk niet de bedoeling om dezelfde zoektocht naar een headset op 2 plekken te gaan bespreken. Je topics betreffen aankoopadvies dus graag in dit topic verder.

Verder is het niet heel handig om forumbezoekers te vragen om een lang Youtube filmpje te laten bekijken en de linken naar een waslijst aan externe sites. Dat zal nagenoeg niemand gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thunderball10 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:42:
[...]

dank voor je reactie, kun jij dan eentje aanraden die ook een micro heeft? ik weet dat die 7.1 fictief is maar ik wil echt goeie merchandise dus als jij een uitschietertje hebt, laat het me weten ;)
Waarom moet de microfoon perse in de koptelefoon geïntegreerd zijn? Waarom geen oplossing zoals de V-Moda BoomPro of de Modmic?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ondanks dat sommige mensen denken dat ze het horen, is 7.1 in een hoofdtelefoon natuurlijk gewoon onzin. Je zou - in theorie - inderdaad kunnen horen uit welk van de minispeakertjes het geluid afkomstig is, echter zitten deze allemaal zo dicht op je oren dat in de praktijk enkel het links-rechts-verschil - stereo dus - zal werken. Er zijn verschillende websites/artikelen over geschreven dat 5.1 / 7.1 in hoofdtelefoons echt niet werkt. Beter investeer je dan in een prima stereohoofdtelefoon.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderball10
Tsurany schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:48:
[...]

Waarom moet de microfoon perse in de koptelefoon geïntegreerd zijn? Waarom geen oplossing zoals de V-Moda BoomPro of de Modmic?
omdat ik op een laptop speel en ook op verplaatsing en dus niet extreem veel plaats heb om vanalles te installeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
thunderball10 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:50:
[...]

omdat ik op een laptop speel en ook op verplaatsing en dus niet extreem veel plaats heb om vanalles te installeren ;)
Die V-Moda kan je gewoon heel makkelijk vast plakken aan je koptelefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderball10
oke dus ik ga al zeker een gewone headset kopen zoals jullie aanraden :)
nu enkel nog de knoop doorhakken, ik heb van jullie enkele aangeraden gekregen
maar waarvoor zou ik moeten gaan? 32 ohm of 80 ohm? ik ken daar niets van :P
enkele die jullie hebben voorgesteld zijn:
Beyerdynamic DT 770 (32 of 80ohm), ATH-M50X, Sennheiser maar de welke want er worden 3 verschillende aangeboden (518,558,598) en 559 bestaat ook zie ik? ik heb ook wat research gedaan en ik vind deze op andere forums ook veel voorkomen Bose QuietComfort 35. Welke raden jullie aan? ik wil dus echt wel goede kwaliteit en ik weet ook duurste is niet het beste dus ik ben benieuwd naar de reacties. En deze kunnen allemaal verbonden worden met een V-Moda? :)

overear zou leuk zijn, micro, SUPER geluid en wireless mag maar moet zeker ook wired kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door thunderball10 op 12-07-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan niet elke koptelefoon gebruiken met een V-Moda omdat deze een 3,5mm jack vereist. Sennheiser gebruikt vaak een ander type en sommige koptelefoons hebben geen verwijderbare kabel.

Hier op Reddit staat er nog wat over: https://www.reddit.com/r/...da_boompro_compatibility/

Pagina: 1