Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Mijn vraag
...Kan ik mijn huidige processor overzetten op een nieuw moederboard? En zo ja op elke?

Ik heb tot mijn grote spijt een aantal jaar geleden een acer predator G3620 gekocht. Op dat moment was het voor mij een goede pc waarmee ik veel spellen af kon spelen en aangezien (zoals je al raadt) ik geen verstand heb van een pc in elkaar zetten was dit de makkelijkste optie.. Nu kan ik bijvoorbeeld player unknown battlegrounds al niet normaal zonder haperingen op high spelen. En na een beetje uitzoekwerk is een andere VK ook niet de beste optie aangezien alles verouderd is en heb begrepen dat ik dan mn voeding moet veranderen en het moederboard simpelweg nieuwere kaarten niet ondersteund. Of dit allemaal klopt weet ik natuurlijk niet zeker.(misschien dat hier iemand het kan bevestigen) Ik was van plan om een nieuwe pc samen te laten stellen maar vind het erg zonde van het geld aangezien ik een hoop andere spellen nog met gemak kan spelen. Nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen dat als ik een nieuw recent moederboard koop, ik mijn I7-3770 processor ervoor kan gebruiken? Het zal ongetwijfeld een domme vraag zijn maar na heel wat googlewerk merk ik dat ik te weinig ervaring heb om erachter te komen of het kan en zo ja welke moederboards compattible zijn.

Ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken, en bij voorbaat is mijn dank groot!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...acer predator G3620
I7-3770
8 Gb ddr3 ram
amd R9 380 4gb videokaart

pricewatch: Acer Aspire Predator G3620 (DT.SJPEH.044)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Google uitzoekwerk

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Beste antwoord (via daltona op 19-07-2017 07:39)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je kan je (waarschijnlijk) beroepen op Wet Koop Op Afstand om het product te retouren. Hier gelden wel een aantal regels aan die je het beste kan bespreken met de winkel. Dus even in de vorm van een mailtje melden dat je graag een GPU koopt, maar niet 100% zeker bent of die wel of niet te gebruiken is met je huidige hardware. En dan vragen of het mogelijk is om het product te retourneren (in zijn volledigheid, dus doos en kabeltjes natuurlijk). Als je daar akkoord op krijgt (vast wel) dan zal je waarschijnlijk wel zelf voor die verzendkosten moeten opdraaien.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je CPU zou je zonder problemen moeten kunnen plaatsen op een ander moederbord. Het is een CPU bedoeld voor socket 1155 moederborden, die kan je via de Pricewatch vrij makkelijk vinden: categorie: Moederborden

Wat ook belangrijk is om te weten is wat voor koeling er nu op zit, is het de standaard intel koeler of een after market? Hoogstwaarschijnlijk passen de after market koeler ook wel op een nieuw moederbord maar dat moet je wel even checken.

Maar je wil dus graag een nieuwe GPU gaan gebruiken? En daarvoor heb je, zoals je zegt, een nieuw moederbord nodig. Dat lijkt me sterk, want alle moederborden ondersteunen wel PCI-Express, en dat gebruiken alle videokaarten, er is wel een kans dat de bios van het huidige moederbord niet een ander model accepteert. Qua voeding zou je wellicht wel in de problemen kunnen komen, maar de AMD 380 is volgens mij al niet een zuinige kaart. Maar hier valt weinig over te zeggen zonder te weten wat voor voeding je hebt.

Dit is misschien ook wel interessant: http://forums.hardwarezon...edator-g3620-4854621.html

Hier wordt bijvoorbeeld al gezegd dat een moederbord vervangen wellicht niet zomaar lukt omdat het moederbord dat gebruikt wordt een specifieke grote heeft. Geen idee of dat zo is, maar het is het nakijken waard.

Ik heb net het topic om Hardwarezones doorgelezen en ik denk dat je daar al veel informatie uit kan halen.

//kleine edit op aanraden van hier onder.

[ Voor 47% gewijzigd door MrVegeta op 10-07-2017 12:18 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:04:
Je CPU zou je zonder problemen moeten kunnen plaatsen op een ander moederbord. Het is een CPU bedoeld voor socket 1155 moederborden, die kan je via de Pricewatch vrij makkelijk vinden: categorie: Moederborden

Wat ook belangrijk is om te weten is wat voor koeling er nu op zit, is het de standaard intel koeler of een after market? Hoogstwaarschijnlijk passen de after market koeler ook wel op een nieuw moederbord maar dat moet je wel even checken.

Maar je wil dus graag een nieuwe GPU gaan gebruiken? En daarvoor heb je, zoals je zegt, een nieuw moederbord nodig. Dat lijkt me sterk, want alle moederborden ondersteunen wel PCI-Express, en dat gebruiken alle videokaarten. Qua voeding zou je wellicht wel in de problemen kunnen komen, maar de AMD 380 is volgens mij al niet een zuinige kaart. Maar hier valt weinig over te zeggen zonder te weten wat voor voeding je hebt.

Dit is misschien ook wel interessant: http://forums.hardwarezon...edator-g3620-4854621.html

Hier wordt bijvoorbeeld al gezegd dat een moederbord vervangen wellicht niet zomaar lukt omdat het moederbord dat gebruikt wordt een specifieke grote heeft. Geen idee of dat zo is, maar het is het nakijken waard.
Je vergeet hierbij dat dit soort barebones nog wel eens een aangepaste BIOS hebben die alleen bepaalde onderdelen ondersteunen, waarbij een andere GPU dus bijvoorbeeld gewoon niet geaccepteerd wordt. Het is wel even belangrijk om dat na te zoeken en eventueel budget vrij te houden om het moederbord alsnog te vervangen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eerder aan de optimalisaties binnen PUBG dan aan je systeem. Om mij heen hoor ik jan en alleman klagen over een niet lekker lopende game.

Heb je de videokaart al eens geupgrade? Die systemen werden toch met een HD 7000 geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
True schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:13:
[...]

Je vergeet hierbij dat dit soort barebones nog wel eens een aangepaste BIOS hebben die alleen bepaalde onderdelen ondersteunen, waarbij een andere GPU dus bijvoorbeeld gewoon niet geaccepteerd wordt. Het is wel even belangrijk om dat na te zoeken en eventueel budget vrij te houden om het moederbord alsnog te vervangen.
Ja dat heb ik dus gelezen en dat bedoelde ik ook. De nieuwere videokaarten zullen ongetwijfeld passen maar niet werken. En wat betreft dat het moederboard niet past, word daarmee bedoel niet past in mijn huidige kast?

Ik vind het geen probleem om het een en ander erbij te kopen. als die processor mee kan scheelt dat al een hoop knaken. De vraag is alleen of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:21:
Ligt eerder aan de optimalisaties binnen PUBG dan aan je systeem. Om mij heen hoor ik jan en alleman klagen over een niet lekker lopende game.

Heb je de videokaart al eens geupgrade? Die systemen werden toch met een HD 7000 geleverd?
Klopt, ik heb er nu een AMD Radeon R9 380 in zitten.
Waarschijnlijk heb je gelijk en ligt het echt aan het spel. Zo slecht is die kaart op dit moment toch niet?
Maar mijn vraag is ook meer met het oog op de toekomst. Het is nu allemaal wat verouderd maar de processor denk ik nog niet. als ik die dan kan meenemen en dan wat losse onderdelen erbij koop heb ik misschien weer een super kastje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Mijn inziens zit jou systeem aan het einde.
Gewoon erop blijven spelen tot het echt niet meer gaat en dan een volledig nieuwe setup gaan halen.
Die 3770 gaat op geen enkel modern moederbord draaien.
Dit systeem dan gewoon verkopen en met dat geld heb je dan een mooi begin voor je nieuwe.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

daltona schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:18:
[...]
En wat betreft dat het moederboard niet past, word daarmee bedoel niet past in mijn huidige kast?

Ik vind het geen probleem om het een en ander erbij te kopen. als die processor mee kan scheelt dat al een hoop knaken. De vraag is alleen of dat kan?
Er zijn verschillende maten moederborden (ATX, Micro ATX) en het kan zelfs zijn dat een fabrikant een moederbord op een speciale grote heeft laten maken voor jouw kast. Dus het is verstandig om te kijken wat voor formaat moederbord er nu in zit. Het makkelijkste wat je kan doen is het zijpaneel er afhalen en even met een liniaal opmeten, dan weet je iig wat voor moederbord er in kan. Als je het zijpaneel er af hebt doe je er ook goed aan om te kijken wat voor soort voeding er in zit (merk + type).

Je CPU kan je gewoon overzetten op een nieuw moederbord.

//edit. Oh ja, je kan beter even je post wijzigen en daarin de andere reactie plaatsen dan 2 keer achter elkaar posten :)
arbraxas schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:27:
Mijn inziens zit jou systeem aan het einde.
Gewoon erop blijven spelen tot het echt niet meer gaat en dan een volledig nieuwe setup gaan halen.
Die 3770 gaat op geen enkel modern moederbord draaien.
Dit systeem dan gewoon verkopen en met dat geld heb je dan een mooi begin voor je nieuwe.
Die 3770 kan toch hier gewoon op pricewatch: Asus H61M-K? Ik heb zelf een I5 4670K, die draait ook op 3.5 GHz, en 4 cores. Daar doen 95% van de games het prima op.

Overigens ben ik het wel met Arbraxas eens, als je dit systeem zou kunnen verkopen zou ik dat ook doen en dan iets nieuws in elkaar zetten, ga je meer plezier van hebben op lange termijn. En tegenwoordig is het bouwen van een pc ook helemaal niet meer moeilijk.

YouTube: PC Building with my 3 Year Old

[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 10-07-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor gamen is een i7-3770 nog een prima cpu. Er zijn hordes gamers die graag hun i5-2500 willen upgraden naar een i7-2700/3770. Helaas zijn er op de 2e hands markt weinig van en de prijs is hoog.
Een upgrade naar bijvoorbeeld een GTX 1070 is zeker mogelijk bij de cpu. Deze kaart is 2x zo snel dan een R9 380 met hetzelfde verbruik. Hoef je ook geen voeding te vervangen.

Waarom zou je een ander moederbord kopen? Mis je bijvoorbeeld mogelijkheden op het moederbord die je graag zou willen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:26
Even terug naar het waarom, hoor.

Waarom wil je een nieuw moederbord?

Een nieuw moederbord op zich geeft eigenlijk vrijwel nooit prestatiewinst, op zichzelf. Verder zit je per processorserie vast in dezelfde moederbord-socket, dus je zal eigenlijk maximaal wat aansluitingen winnen (denk usb-poort extra of extra beeldschermaansluiting). Een processor voor socket 1155 gaat nooit in een Skylake- of Kaby Lake-moederbord passen, want die hebben socket 1151. Je zal dus ook geen DDR4 RAM kunnen gebruiken ofzo, en je videokaart wordt door een 1155-socket mobo ook niet noemenswaardig beperkt.

Als je winst wilt, zul je juist moederbord + processor + RAM moeten vervangen, zodat je naar Sky-/ Kaby Lake (Intel) of Ryzen (AMD) gaat, in combinatie met DDR4 Ram. Of inderdaad je videokaart vervangen, want de R380 scoort tegenwoordig nog maar ergens in de middenmoot - geen ramp, zeker niet, maar ook niet direct een hoogvlieger.

Ik zou inderdaad even heel goed kijken of je probleem niet gewoon in het spel zit, en ondertussen even doorsparen voor een échte upgrade, ipv geld uit te geven aan dingen die je effectief niks op gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:36:
Waarom zou je een ander moederbord kopen? Mis je bijvoorbeeld mogelijkheden op het moederbord die je graag zou willen hebben?
Omdat zijn moederbord nu wellicht geen andere hardware ondersteund vanuit de bios. Persoonlijk zou ik eerst eens kijken of ik Windows opnieuw kon installeren, vaak kom je hier ook al een eind mee. Als de game dan nog niet goed draait een high-end GPU (1070) kopen en kijken of het werkt. Als het niet werkt kan je 2 dingen doen, of je stuurt de GPU retour of je vervangt het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:38:
Omdat zijn moederbord nu wellicht geen andere hardware ondersteund vanuit de bios.
Hij heeft de videokaart al eens geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Hij heeft de videokaart al eens geupgrade.
Oeps, overheen gelezen. Dan zou je toch vrij veilig (de videokaarten van nu zijn wel erg lang, weet niet hoe dat zit met de 380) een nieuwe GPU er in moeten zetten. Maar de 380 is ook helemaal niet zo slecht dacht ik. Dan moet je naar de 1070 toe, maar die is wel wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Als de info uit het starttopic klopt zat er oorspronkelijk een GTX670 in deze G3620.
Als de R9 380 werkte, lijkt mij de kans groot dat het moederbord ook andere kaarten zal aanvaarden.

Aangezien de 3770 nog best mee kan, is bv een GTX1070 een interessante optie.
Als je op veilig wil spelen kan je misschien ergens zo'n kaart lenen om eens te testen of het werkt.
Of de kaart laten plaatsen in de winkel zelf (wat mogelijks iets duurder is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
wauw wat een hoop reacties! Bedankt daarvoor

Om de vraag waarom te beantwoorden:
Ik wil dus een betere videokaart erin doen alleen had dus gelezen dat bijv gtx10xx kaarten niet werken op het moederboard. Er zat standaard een radeon 7770 in. Plus er zit een voeding van 500watt in. Dus als ik een nieuwere kaart erin wil moet ik waarschijnlijk ook de voeding veranderen. en de kabels die erin zitten. Ik dacht dus nieuw moederboard, waarvan ik op langere termijn profijt heb en kan upgraden. Maar als ik alle reacties zo lees kan ik beter deze pc behouden tot hij echt op is of verkopen. Ik dacht dus dat de processor nog goed genoeg was voor komende jaren dus als ik een nieuwe kast in elkaar zou laten zetten die nog wel mee kon om kosten te besparen. Een kaart testen word wat lastiger als ik ook andere voeding moet aanschaffen. Kortom doorspelen op dit ding en ondertussen sparen voor een monster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

daltona schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:09:
wauw wat een hoop reacties! Bedankt daarvoor

Om de vraag waarom te beantwoorden:
Ik wil dus een betere videokaart erin doen alleen had dus gelezen dat bijv gtx10xx kaarten niet werken op het moederboard. Er zat standaard een radeon 7770 in. Plus er zit een voeding van 500watt in. Dus als ik een nieuwere kaart erin wil moet ik waarschijnlijk ook de voeding veranderen. en de kabels die erin zitten. Ik dacht dus nieuw moederboard, waarvan ik op langere termijn profijt heb en kan upgraden. Maar als ik alle reacties zo lees kan ik beter deze pc behouden tot hij echt op is of verkopen. Ik dacht dus dat de processor nog goed genoeg was voor komende jaren dus als ik een nieuwe kast in elkaar zou laten zetten die nog wel mee kon om kosten te besparen. Een kaart testen word wat lastiger als ik ook andere voeding moet aanschaffen. Kortom doorspelen op dit ding en ondertussen sparen voor een monster!
Waar had je gelezen dat een GTX 1070 niet zou werken? De 380 en de 1070 gebruiken beide de PCI-e 3.0 x16 interface, dus dat moet lukken. En qua stroom verbruikt de 380 meer dan de 1070.

pricewatch: Nvidia GeForce GTX 1070
pricewatch: MSI R9 380 Gaming 4GB

Dus je hoeft je voeding dan niet aan te passen. Alleen even kijken of je voeding dus een 8 pin (6+2) stekkertje heeft. Anders komt de 1070 daar wellicht wel mee, en anders kan je vast wel ergens kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
op verschillende fora's.
Maar is de gtx 1070 een flinke upgrade vergeleken met de R9 380?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

http://www.videocardbench...gpu=Radeon+R9+285+%2F+380 dat zou wel een flinke prestatieboost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
wauw duidelijk.

Iedereen bedankt voor alle reacties!

Ik ga kijken of ik voor een leuk prijsje een gtx 1070 op de kop kan tikken en ondertussen sparen voor een leuke kast.

Helemaal top alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
daltona schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:39:
wauw duidelijk.

Iedereen bedankt voor alle reacties!

Ik ga kijken of ik voor een leuk prijsje een gtx 1070 op de kop kan tikken en ondertussen sparen voor een leuke kast.

Helemaal top alle hulp.
Vooraf eventjes gluren of er nog een bios update beschikbaar is voor je pc. Als je een andere kast wilt met dit huidige moederbord moet je er even op letten of je frontpanel connectors er wel op kunnen.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
aminam schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:13:
[...]

Vooraf eventjes gluren of er nog een bios update beschikbaar is voor je pc. Als je een andere kast wilt met dit huidige moederbord moet je er even op letten of je frontpanel connectors er wel op kunnen.
Bedankt vd tip! Maar ik zei het fout, ik bedoelde met kast gewoon een complete nieuwe samenstelling :9

Mensen die toevallig ervaring hebben met websites zoals gamepc.nl waar je een pc kan samenstellen, of betaal je dan veel te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die computers zijn vaak veel te duur. Het is praktischer zelf (met behulp van Tweakers hier) een systeem samen te stellen en deze zelf aan te schaffen bij een webwinkel. Zelfs inclusief assemblagekosten kom je nog een stuk goedkoper uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
in elkaar zetten zou me nog wel lukken, maar dingen zoals bios etc heb ik nog geen kaas van gegeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je moet gewoon je MB vervangen door een exemplaar met socket 1155. Waar @daltona naar moet kijken is de formfactor van het MB. Zijn huidge MB is M-ATX volgens mij. Dus ieder M-ATX sochet LGA 1155 zou moeten passen. De CPU kan nog heel goed mee.

categorie: Moederborden

categorie: Moederborden

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Kijk dit is handig. Ff koekeloeren of er wat tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat nieuwe moederbord snap ik nog steeds niet. Tik eerst een snellere videokaart op de kop en kijk of het werkt.

Met een H/Z6x bord moet ook maar net de juiste biosversie geïnstalleerd zijn anders gaat een 3e gen i7 niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:32:
Dat nieuwe moederbord snap ik nog steeds niet. Tik eerst een snellere videokaart op de kop en kijk of het werkt.

Met een H/Z6x bord moet ook maar net de juiste biosversie geïnstalleerd zijn anders gaat een 3e gen i7 niet werken.
Ik ben inmiddels van gedachte veranderd en ga op zoek naar een gtx 1070. Zit er erg veel verschil tussen de merken? aangezien de prijzen ook erg verschillen. Zitten er echt merken tussen die ik absoluut moet vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

daltona schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:25:
[...]

Ik ben inmiddels van gedachte veranderd en ga op zoek naar een gtx 1070. Zit er erg veel verschil tussen de merken? aangezien de prijzen ook erg verschillen. Zitten er echt merken tussen die ik absoluut moet vermijden?
Ehh, ze zijn vast allemaal van goede kwaliteit. Je moet even kijken naar wat je belangrijk vindt. Wil je je GPU overclocken? Dan zal daar wel een kaart voor zijn. Of wil je juist een stillere kaart, dan zal daar ook wel wat voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Oke bedankt! Top dat iedereen zo behulpzaam is. Ik heb nog een hoop te leren wat dit onderwerp betreft. Ik heb uiteindelijk besloten om een gtx 1070 aan te gaan schaffen.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je zou eventueel in dit topic [nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid nog wat kunnen vragen of lezen over het aanschaffen van 1070. Ik kan je ook aanraden om, voordat je je GPU vervangt, toch je Windows te herinstalleren. Dat helpt vaak ook goed als de PC langzaam voelt.

[ Voor 28% gewijzigd door MrVegeta op 11-07-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
MrVegeta schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:47:
Je zou eventueel in dit topic [nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid nog wat kunnen vragen of lezen over het aanschaffen van 1070. Ik kan je ook aanraden om, voordat je je GPU vervangt, toch je Windows te herinstalleren. Dat helpt vaak ook goed als de PC langzaam voelt.
Ah dat ga ik ff op mn gemakje doorlezen. En dat her installeren van windows zal ik zeker doen. Bedankt vd tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Kan iemand mij vertellen of dit eventueel ook een mooie upgrade is?

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G

aangezien de gtx 1070 op dit moment moeilijk verkrijgbaar is en toch even aan de dure kant.

[ Voor 6% gewijzigd door daltona op 13-07-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

https://www.reddit.com/r/...c9ww2/pubg_gpu_benchmark/ misschien heb je daar wat aan. De 1060 scoort 44fps en de 380 scoort zo'n 24fps. Dus het lijkt er op dat een 1060 een flinke boost aan je fps kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
MrVegeta schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:12:
https://www.reddit.com/r/...c9ww2/pubg_gpu_benchmark/ misschien heb je daar wat aan. De 1060 scoort 44fps en de 380 scoort zo'n 24fps. Dus het lijkt er op dat een 1060 een flinke boost aan je fps kan geven.
wauw en dat op ultra. interessant. ook een mooie optie dus. helaas lees ik wel op meerdere sites dat niemand gtx 10xx kaarten aan de praat krijgt op een predator G3620. Zelfs na bios updates, dus hopen dat ik de videokaart kan terugsturen mocht het niet lukken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je kan je (waarschijnlijk) beroepen op Wet Koop Op Afstand om het product te retouren. Hier gelden wel een aantal regels aan die je het beste kan bespreken met de winkel. Dus even in de vorm van een mailtje melden dat je graag een GPU koopt, maar niet 100% zeker bent of die wel of niet te gebruiken is met je huidige hardware. En dan vragen of het mogelijk is om het product te retourneren (in zijn volledigheid, dus doos en kabeltjes natuurlijk). Als je daar akkoord op krijgt (vast wel) dan zal je waarschijnlijk wel zelf voor die verzendkosten moeten opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Dat ga ik maar is doen dan, slim bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
MrVegeta schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:44:
even een update:
Ik heb inmiddels via bol.com een willekeurige gtx 1060 besteld en getest puur om te kijken of het werkte en van 8gb ram, 16gb ram gemaakt. EEN WERELD VAN VERSCHIL!!!

Player unknown battleground draai ik nu op ultra zonder problemen, maar op high draait het toch iets lekkerder. Ik wil iedereen bedanken voor de hulp en als ik over 1 a 2 jaar een nieuwe pc ga bouwen dan horen jullie mij wel weer voor advies _/-\o_

Iemand enig idee tot hoever mijn pc kan mbt videokaart? Ik denk dat de gtx 1070 nog wel kan maar zou de gtx 1080 ook nog kunnen?

[ Voor 5% gewijzigd door daltona op 19-07-2017 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je weet nu dat elke gpu past. Het enige wat nu belangrijk is is de stroom aanvoer. Het advies is, probeer er achter te komen wat voor voeding in de PC zit. Dan kan je namelijk uitzoeken hoeveel watt je kan leveren en of je de GPU kan aansluiten qua stekkers. Maar ik vermoed dat er niet heel veel verschil tussen een 1060 en 1080 zit.

[ Voor 150% gewijzigd door MrVegeta op 19-07-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
MrVegeta schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:05:
Je weet nu dat elke gpu past. Het enige wat nu belangrijk is is de stroom aanvoer. Het advies is, probeer er achter te komen wat voor voeding in de PC zit. Dan kan je namelijk uitzoeken hoeveel watt je kan leveren en of je de GPU kan aansluiten qua stekkers. Maar ik vermoed dat er niet heel veel verschil tussen een 1060 en 1080 zit.
Maar speelt het geen rol of de cpu de videokaart aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

daltona schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Mwah. Je hebt een vrij goede CPU. de GPU en CPU staan los van elkaar, het enige wat er kan gebeuren is dat de CPU je GPU bottlenecked omdat die te langzaam is maar dat zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:26
daltona schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Ach, in het uiterste geval gaat je CPU de videokaart afremmen, maar het zal werken. Maar zelfs dat hangt sterk af van het spel dat je speelt. Als een spel veel meer op de GPU hangt, zal je CPU veel minder beperken, als je iets CPU-intensiefs speelt (Zeg CIV6 ofzo), zal je GPU-winst eerder afvlakken. Maar als ik zo zie hoe mensen nu pas van de i5 2500's beginnen af te stappen, zou ik denken dat je nog wel even goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Oke duidelijk. ff offtopic, dus als ik een snelle videokaart heb maar een trage processor waardoor mijn videokaart niet volledig benut kan worden dan is mijn cpu de bottleneck? (vroeg me al een tijdje af wat de term bottleneck betekend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

daltona schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:58:
Oke duidelijk. ff offtopic, dus als ik een snelle videokaart heb maar een trage processor waardoor mijn videokaart niet volledig benut kan worden dan is mijn cpu de bottleneck? (vroeg me al een tijdje af wat de term bottleneck betekend)
Klopt helemaal.

Bottleneck betekent iets als de beperking.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stel je hebt een cola fles. Het aantal water dat je er maximaal uit kan spuiten is beperkt door de dop. Aka de bottleneck ;)

Pagina: 1