Thunderbolt voor in de server

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb binnenkort een server en NAS met allebei 10gbit, maar mijn laptop is beperkt door 1gbit netwerksnelheid.

Is het mogelijk een pricewatch: Asus ThunderboltEX 3 kaart te kopen voor de server en deze te gebruiken vanaf een Mac? Of zit er verschil tussen de client en de server-kant van de kaarten?

USB 3.0 of 3.1 zou ook al leuk zijn, maar er is mij verteld dat je niet al server kunt fungeren met je USB-poorten. Terwijl naar 1gbit (ethernet) naar 5gbps (usb-3.0) toch een leuke goedkope upgrade zou zijn.

Ik zou eventueel op een VM op de server wel Windows kunnen installeren als dat helpt met betere drivers.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:44

Praetextatus

the dutch_paki

Volgens mij klopt het met betrekking tot de USB en kun je dit niet als een server inrichten. Overigens, wat hoop je hiermee te bereiken? Heb je op je laptop+server+NAS schijven die de transfer rates halen? Als je daar gewone sata ssd's in hebt, die hangen vaak max rondt de 500 mpbs read/write snelheden.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is "server"? Een Raspberry Pi van 3 tientjes kan 20 services aanbieden en is dan ook "server" en dat kan, bij wijze van spreken, over RS-232 of met de ingebouwde 100Mbit poort.

Ik snap jouw vraag dus absoluut niet. Waarom wil je met 1.2GB/s naar jouw MAC iets kunnen sturen? Heb je daar PCIe SSD's inzitten?

Begrijp me niet verkeerd; leuk 10Gbit voor thuis maar welke use-case heb je nou exact om jouw client van 10Gbit te voorzien en daarmee te communiceren met een ander apparaat op 10Gbit?

/edit: wordt dit net zo'n nuttig/constructief topic als Meer dan 1gbit halen op een laptop ? :|

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 11-07-2017 20:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof