Vraag

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
Ik denk er al een tijdje over na om een smartwatch te kopen. (Ik heb (nog) niet heel veel geld, dus ik wil geen miskoop doen, daarom vraag ik om advies)

Ik hoef niet per se een hartslagmeter, gps oid te hebben. NFC zou wel leuk kunnen zijn voor in de toekomst, maar of dat opweegt tegen een groot prijsverschil of een ander pluspunt..

Wel wil ik heel graag een toetsenbord of iets dergelijks, liever niet (alleen) standaardberichten, maar dat je zelf een bericht kunt typen. Spraak hoeft hierbij niet per se mogelijk te zijn, leuk meegenomen mocht het typen toch frustreren.

De smartwatches die ik op dit moment in overweging neem zijn:

1. Asus Zenwatch 3 €249
Voordeel: prijs, android wear 2.0 komt binnenkort
Nadeel: wellicht komen er verder weinig updates, omdat Asus zou stoppen met de smartwatches?

Twijfel over kleur.

2. Samsung S3 Classic €383
Voordeel: compleet.
Nadeel: prijs.

Twijfel: Tizen of Android Wear 2.0 beter?

3. Huawei Watch Classic €260 / €290 (afhankelijk van winkel)
Voordeel: Android Wear 2.0.
Nadeel: misschien komen er minder updates door zijn opvolger en heb je er minder lang plezier van (zoals bij de Zenwatch 3, maar in dit geval in iets mindere mate?).

4. Huawei Watch 2 Classic €399
Voordeel: Android Wear 2.0.
Nadeel: prijs, uiterlijk lijkt minder mooi dan zijn voorganger.

Ik zou in eerste instantie neigen naar de Samsung, ook omdat ik een mobiel van Samsung heb, maar ik weet niet of dit terecht is.

Anders denk ik toch uit te komen bij de Huawei Watch Classic, omdat die naar mijn verwachting 'langer geüpdatet' wordt en dus langer goed te gebruiken blijft dan de Zenwatch 3. Als ik dan bij Belsimpel bestel, is de prijs-kwaliteitverhouding denk ik in orde. De Zenwatch 3 vind ik misschien iets stijlvoller, maar dat oranje rondje vind ik iets minder.

De HW 2 vind ik op de foto's minder mooi dan zijn voorganger en ik weet niet of alle nieuwe dingen dit prijsverschil compenseren.

Alle reacties

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 14:26
Hi World,

Ik ben inderdaad ook zoekende; Smartwatch: Gear S3, Huawei Watch 2, Zen 3, Moto360 2?

Eigenlijk was ik op zoek naar eentje voor mijn verjaardag, maar dat is ondertussen maar een accuboor geworden :P

Neemt niet weg dat ik nog steeds interesse heb in een smartwatch. Ik ga zodra ik wat tijd weet te vinden in m'n oh zo drukke agenda proberen om binnenkort eens langs een mediamarkt o.i.d. te rijden.

De interesse in, of wellicht gebrek aan ervaring met smartwatches is opvallend te noemen. Maar ik deel graag mij interesse/richting en de redenen daartoe, wellicht dat het wat kan helpen.

Ik heb een vrij vergelijkbare uitgangspunt als jij. Al die fitness features interesseren me geen moer. Primair moeten communicatiemogelijkheden, batterijduur, bediening, uitstraling en comfort op orde zijn. De rest is mooi meegenomen/bijzaak. Enige verschil is dat ik niet per sé berichten hoef te kunnen typen. Ik zou content zijn met (het instellen van) standaardberichten, zoals bijvoorbeeld: zit momenteel in een meeting, ik bel je zo terug. Of; ik ben op dit moment even niet beschikbaar, ik lees straks je berichtje.. o.i.d..

De horloges die het dichtst in de buurt komen voor mij persoonlijk zijn de LG Watch Style (Wear 2.0) en Gear S3 Classic (Tizen). Beiden hebben een goede bediening en zijn aantrekkelijk om te zien. Het grootste nadeel van de LG is de batterijduur, die schijnt het net wel/niet een dag vol te houden. Deze is overigens wel de goedkoopste van de twee.

De huawei classic 2 is prijzig, minder mooi dan bijvoorbeeld de Gear S3 en LG style, bediening is minder goed (geen fysieke kroon/ring bediening, de ring op deze horloge is voor de sier) en er staat groot Huawei in een plastic cap op de zijkant.
De Zenwatch 3 schijnt een tegenvallende batterijduur te hebben. Verder lijkt de horloge mij ook niet echt comfortabel met de enorm grote drukknoppen aan de zijkant, en tot slot; drukknoppen. De kroon is geen draaimechanisme om het menu te bedienen, en dat betekent flink vegen.

Als het aan tweakers (Chris Broesder) ligt beginnen we simpelweg nog niet aan: reviews: Android Wear, Tizen en watchOS: drie smartwatchplatforms in de praktijk

Maar ik zelf zou uit deze keuze toch neigen naar de Gear S3 of Watch Style. Ik vind het niet erg om iedere avond m'n horloge op de lader te gooien (doe 'm 's avonds toch altijd af). Maar de horloge moet het toch wel minimaal 18u uithouden (van 's ochtends 6 tot 's avonds 00.00) bij regelmatig gebruik. En dat is een risico bij de watch style.

Ik neig zelf dan ook naar de Gear S3. Het enige wat mij nog wel interessant lijkt is de volgende watch: nieuws: Huawei presenteert waterdichte fitnesstracker met gps

Maar dat is persoonlijk. Ik vind het geen probleem om zo'n watch te dragen (sportief), en indien ik daarmee notificaties kan monitoren en reageren, dan vind ik het al prima. het is nogal uiteenlopend, zo'n Gear S3 van bijna 400 euro of zo'n Huawei horloge van 40 euro. Maar nogmaals, als het aan mijn eisen voldoet vind ik het prima, en voor dat geld ben ik gerust bereid op wat requirements in te leveren. Echter, als ik kijk naar de "echte" smartwatches, dan ben ik zelf niet van plan een compromis te sluiten, hij moet echt in orde zijn. Je draagt het apparaatje iedere dag, en alles boven de 100eu is veel geld. De gear S3 staat dusver op de eerste plaats, en niet zonder reden. Hij steekt op papier met kop en schouders boven de overige android devices uit voor wat betreft het eerder genoemde lijstje; communicatiemogelijkheden, batterijduur, bediening, uitstraling en comfort. En ik bekijk het maar zo; hij is ook nog altijd goedkoper dan een apple watch.

Wat ik zelf misschien ook nog ga doen (en daarmee tevens een advies, I guess..) is gebruik maken van het recht dat speciaal hiervoor bedoelt is; 14 dagen retourrecht. Probeer wellicht eerst eens een goedkoper; LG Watch Style, of de Zenwatch 3. Bevalt die goed, voldoet ie aan je wensen, dan ben je snel klaar. Zo niet, retour en probeer de Gear S3.

[ Voor 18% gewijzigd door IngamerX op 09-07-2017 23:25 ]

• -World-
IngamerX schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:12:
Hi World,

Ik ben inderdaad ook zoekende; Smartwatch: Gear S3, Huawei Watch 2, Zen 3, Moto360 2?

Eigenlijk was ik op zoek naar eentje voor mijn verjaardag, maar dat is ondertussen maar een accuboor geworden :P

Neemt niet weg dat ik nog steeds interesse heb in een smartwatch. Ik ga zodra ik wat tijd weet te vinden in m'n oh zo drukke agenda proberen om binnenkort eens langs een mediamarkt o.i.d. te rijden.

De interesse in, of wellicht gebrek aan ervaring met smartwatches is opvallend te noemen. Maar ik deel graag mij interesse/richting en de redenen daartoe, wellicht dat het wat kan helpen.

Ik heb een vrij vergelijkbare uitgangspunt als jij. Al die fitness features interesseren me geen moer. Primair moeten communicatiemogelijkheden, batterijduur, bediening, uitstraling en comfort op orde zijn. De rest is mooi meegenomen/bijzaak. Enige verschil is dat ik niet per sé berichten hoef te kunnen typen. Ik zou content zijn met (het instellen van) standaardberichten, zoals bijvoorbeeld: zit momenteel in een meeting, ik bel je zo terug. Of; ik ben op dit moment even niet beschikbaar, ik lees straks je berichtje.. o.i.d..

De horloges die het dichtst in de buurt komen voor mij persoonlijk zijn de LG Watch Style (Wear 2.0) en Gear S3 Classic (Tizen). Beiden hebben een goede bediening en zijn aantrekkelijk om te zien. Het grootste nadeel van de LG is de batterijduur, die schijnt het net wel/niet een dag vol te houden. Deze is overigens wel de goedkoopste van de twee.

De huawei classic 2 is prijzig, minder mooi dan bijvoorbeeld de Gear S3 en LG style, bediening is minder goed (geen fysieke kroon/ring bediening, de ring op deze horloge is voor de sier) en er staat groot Huawei in een plastic cap op de zijkant.

Als het aan tweakers (Chris Broesder) ligt beginnen we simpelweg nog niet aan: reviews: Android Wear, Tizen en watchOS: drie smartwatchplatforms in de praktijk

Maar ik zelf zou uit deze keuze toch neigen naar de Gear S3 of Watch Style. Ik vind het niet erg om iedere avond m'n horloge op de lader te gooien (doe 'm 's avonds toch altijd af). Maar de horloge moet het toch wel minimaal 18u uithouden (van 's ochtends 6 tot 's avonds 00.00) bij regelmatig gebruik. En dat is een risico.

Ik neig zelf dan ook naar de Gear S3. Het enige wat mij nog wel interessant lijkt is de volgende watch: nieuws: Huawei presenteert waterdichte fitnesstracker met gps

Maar dat is persoonlijk. Ik vind het geen probleem om zo'n watch te dragen (sportief), en indien ik daarmee notificaties kan monitoren en reageren, dan vind ik het al prima. het is nogal uiteenlopend, zo'n Gear S3 van bijna 400 euro of zo'n Huawei horloge van 40 euro. Maar nogmaals, als het aan mijn eisen voldoet vind ik het prima, en voor dat geld ben ik gerust bereid op wat requirements in te leveren.
Die LG Watch ziet er ook niet verkeerd uit inderdaad.
Zag net ook de Moto 360 2, die vind ik nog mooier, maar zijn deze 2 horloges (nog) wel te koop in Nederland?

Ik twijfel ook of ik zoveel geld aan de Samsung Gear S3 wil besteden. Het is bijna net zoveel als voor een mobiel en het voelt toch alsof je 'teveel' betaalt.
De Huawei 2 wordt het denk ik sowieso niet, omdat ik die niet mooi vind.
De Huawei 1 overweeg ik nog wel, vooral gezien de prijs. Ik weet alleen niet of dit een verstandige keuze is met het oog op de toekomst. Active vind ik hem trouwens mooier, maar dan zou ik gezien de prijs eerder voor de Samsung gaan. Ik denk wel dat de normale versie met een andere watchface er ook prima uit kan zien. En misschien is het bandje te vervangen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16
Ik heb een vrij vergelijkbare uitgangspunt als jij. Al die fitness features interesseren me geen moer. Primair moeten communicatiemogelijkheden, batterijduur, bediening, uitstraling en comfort op orde zijn. De rest is mooi meegenomen/bijzaak.
Gezondheid/fitness is volgens mij op dit moment nog de enige echte use-case voor een smartwatch, vandaar dat er best wel zwaar op ingezet wordt. Andere functies slaan blijkbaar gewoon niet zo aan bij de gemiddelde gebruiker :)
Dat zal het voor jullie ook wel lastig maken om een geschikt horloge te vinden, denk ik :)

• IngamerX
Raymond schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:29:
[...]

Gezondheid/fitness is volgens mij op dit moment nog de enige echte use-case voor een smartwatch, vandaar dat er best wel zwaar op ingezet wordt. Andere functies slaan blijkbaar gewoon niet zo aan bij de gemiddelde gebruiker :)
Dat zal het voor jullie ook wel lastig maken om een geschikt horloge te vinden, denk ik :)
Die mening kan ik niet met je delen. Apple voldoet compleet aan het door mij genoemde rijtje. De Gear S3 in principe ook. Bij beiden staat fitness niet centraal. Daarvoor kan je beter naar de Polar/Garmin achtige horloges kijken.

De fitness kant bij de apple smartwatch is dramatisch.. en dat is niet per sé erg, omdat de andere punten voor de gebruikers belangrijker zijn. Met name omdat het over het algemeen om zakelijke gebruikers gaat. Dan is het gewoon onwijs handig om in contact te staan met je smartphone als je die even in je tas of op een bureau hebt laten liggen / wanneer je een vergadering in gaat. Ook de gear S3 heeft de basiselementen goed voor elkaar, en ook daar is de fitness side niet helemaal top (een GPS die begint met tracken als je nog niet bent begonnen met hardlopen bijvoorbeeld). En dat is ook niet per sé erg, hoewel wel ietsje meer omdat die horloge veel groter is.. en dat zou zich dan ook eerder in toegevoegde waarde moeten vertalen imo.

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Mijn eigen keuze was (in januari) gevallen op de Asus zenwatch 3. En hoewel Asus een Ass is met updates is het horloge wel een erg fijne.
Ik heb wel leren omgaan met een smartwatch. Zoals bijvoorbeeld elke dag s nachts aan de oplader.
Maar hij werkt perfect samen met mijn telefoon (Samsung S7 Edge) en is in mijn optiek een mooi sieraad.
Ik gebruik de fitness functie niet zo (stappen teller daargelaten).
De andere watches ken ik alleen uit de youtube filmpjes of (zeer) af en toe bij een ander om de pols.
(Waarbij het me opvalt hoe groot andere zijn)
Deze watch voldoet precies mijn verwachtingen en ik ben er zeer tevreden mee.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is aankoopadvies, dus ik geef het topic even een schopje naar de MAA.

• -World-
Ik twijfel denk ik tussen de ZW 3 en de Gear S3, vooral een keuze tussen Android Wear 2.0 of Tizen..
De ZW3 is natuurlijk wel heel goed geprijsd.. De Gear S3 is waarschijnlijk wel duurzamer (qua updates enz.) en heeft een langere batterijduur, maar ik heb het gevoel dat de prijs ook wel bijv. €50 lager had kunnen zijn.
De ZW3 heeft misschien meer apps, maar ik weet niet of ik daar veel gebruik van maak. Misschien zijn de apps van Tizen voldoende.

Edit:

Klopt het trouwens dat je bij de Samsung alleen het laatste Whatsapp-bericht kunt teruglezen en bij Android Wear 2.0 alle berichten? (en heb je daar dan de hele app, dus ook andere gesprekken enz. die je kunt lezen, als je dat wilt?)

In dat geval neig ik toch naar Android Wear 2.0.. De ZW3 (of toch de Huawei Watch 1 als iemand mij overtuigt).

Of moet ik eerst de Gear S4 afwachten (eventueel om na die tijd alsnog de S3 te kopen met de update in het achterhoofd), maar weet iemand of het aannemelijk is dat het dan wel mogelijk is om alle berichten enz. te lezen? Dit zijn toch best wel simpele dingen voor zo'n apparaat? Een 3de partij heeft blijkbaar wel een app ontwikkeld, waardoor dit mogelijk is, maar dit is niet ideaal.
Gezien de prijs mag je dit toch wel standaard verwachten, zeker als o.a. de ZW3 die functie wél heeft, terwijl die zo'n €150 goedkoper is.

[ Voor 52% gewijzigd door -World- op 10-07-2017 15:59 ]

• -World-
wortel1 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 06:21:
Mijn eigen keuze was (in januari) gevallen op de Asus zenwatch 3. En hoewel Asus een Ass is met updates is het horloge wel een erg fijne.
Ik heb wel leren omgaan met een smartwatch. Zoals bijvoorbeeld elke dag s nachts aan de oplader.
Maar hij werkt perfect samen met mijn telefoon (Samsung S7 Edge) en is in mijn optiek een mooi sieraad.
Ik gebruik de fitness functie niet zo (stappen teller daargelaten).
De andere watches ken ik alleen uit de youtube filmpjes of (zeer) af en toe bij een ander om de pols.
(Waarbij het me opvalt hoe groot andere zijn)
Deze watch voldoet precies mijn verwachtingen en ik ben er zeer tevreden mee.
Ik denk dat ik binnenkort de ZW3 neem, maar ik wacht eerst even de update af (die waarschijnlijk morgen komt) en dan hoop ik dat alles goed functioneert (vooral reageren op whatsapp berichten met toetsenbord en dat je alle berichten daarvoor ook kunt lezen, dit is voor mij een reden om niet voor de Gear S3 maar de Asus te gaan). Wel jammer dat er geen NFC is, maar voor deze prijs is het logisch dat je ergens inlevert.

• wortel1
-World- schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat ik binnenkort de ZW3 neem, maar ik wacht eerst even de update af (die waarschijnlijk morgen komt) en dan hoop ik dat alles goed functioneert (vooral reageren op whatsapp berichten met toetsenbord en dat je alle berichten daarvoor ook kunt lezen, dit is voor mij een reden om niet voor de Gear S3 maar de Asus te gaan). Wel jammer dat er geen NFC is, maar voor deze prijs is het logisch dat je ergens inlevert.
Ik zou niet weten waar ik NFC voor zou gebruiken bij een Smartwatch?
Wat ik persoonlijk het meest fijn vind is de keuze aan watchface die je bij android hebt.
ik neem elke dag een andere ;)

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• -World-
wortel1 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:38:
[...]

Ik zou niet weten waar ik NFC voor zou gebruiken bij een Smartwatch?
Wat ik persoonlijk het meest fijn vind is de keuze aan watchface die je bij android hebt.
ik neem elke dag een andere ;)
Ik dacht dat het misschien in de toekomst mogelijk wordt om contactloos te betalen met een smartwatch.
Maar dat zal dan wel niet zo zijn (of wellicht pas als ik alweer toe ben aan een nieuwe, niet dat het mijn plan is om net als mijn mobiel na enkele jaren steeds weer mijn smartwatch te vervangen, maar ben bang dat er niet aan te ontkomen is)

Eigenlijk kan ik niet langer meer wachten en wil ik hem zo snel mogelijk bestellen. :D
Zit er eigenlijk een screen protector bij?

Wat raad je eigenlijk aan om erbij te bestellen?
Ik denk zelf alleen dit: https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch

Is zoiets ook nuttig?
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Hoe zit trouwens het normale bandje? Het lijkt me nogal stug in het begin om te buigen enzo, maar zit het (na verloop van tijd) wel goed/beter?

Even voor de zekerheid:
Klopt het trouwens dat je met Android Wear 2.0 whatsappberichten kunt typen?
Of alleen hangouts enzo.

[ Voor 60% gewijzigd door -World- op 10-07-2017 20:13 ]

• -World-
Hi World,

De Zenwatch 3 schijnt een tegenvallende batterijduur te hebben. Verder lijkt de horloge mij ook niet echt comfortabel met de enorm grote drukknoppen aan de zijkant, en tot slot; drukknoppen. De kroon is geen draaimechanisme om het menu te bedienen, en dat betekent flink vegen.

Maar ik zelf zou uit deze keuze toch neigen naar de Gear S3 of Watch Style. Ik vind het niet erg om iedere avond m'n horloge op de lader te gooien (doe 'm 's avonds toch altijd af). Maar de horloge moet het toch wel minimaal 18u uithouden (van 's ochtends 6 tot 's avonds 00.00) bij regelmatig gebruik. En dat is een risico bij de watch style.

Maar dat is persoonlijk. Ik vind het geen probleem om zo'n watch te dragen (sportief), en indien ik daarmee notificaties kan monitoren en reageren, dan vind ik het al prima. het is nogal uiteenlopend, zo'n Gear S3 van bijna 400 euro of zo'n Huawei horloge van 40 euro. Maar nogmaals, als het aan mijn eisen voldoet vind ik het prima, en voor dat geld ben ik gerust bereid op wat requirements in te leveren. Echter, als ik kijk naar de "echte" smartwatches, dan ben ik zelf niet van plan een compromis te sluiten, hij moet echt in orde zijn. Je draagt het apparaatje iedere dag, en alles boven de 100eu is veel geld. De gear S3 staat dusver op de eerste plaats, en niet zonder reden. Hij steekt op papier met kop en schouders boven de overige android devices uit voor wat betreft het eerder genoemde lijstje; communicatiemogelijkheden, batterijduur, bediening, uitstraling en comfort. En ik bekijk het maar zo; hij is ook nog altijd goedkoper dan een apple watch.

Wat ik zelf misschien ook nog ga doen (en daarmee tevens een advies, I guess..) is gebruik maken van het recht dat speciaal hiervoor bedoelt is; 14 dagen retourrecht. Probeer wellicht eerst eens een goedkoper; LG Watch Style, of de Zenwatch 3. Bevalt die goed, voldoet ie aan je wensen, dan ben je snel klaar. Zo niet, retour en probeer de Gear S3.
Waar zou jij eigenlijk de Style kopen, als ik vragen mag?
Bestel je die dan op een buitenlandse site?
Ik kan hem namelijk nergens vinden (op Nederlandse sites).

• wortel1
-World- schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:01:
[...]

Ik dacht dat het misschien in de toekomst mogelijk wordt om contactloos te betalen met een smartwatch.
Maar dat zal dan wel niet zo zijn (of wellicht pas als ik alweer toe ben aan een nieuwe, niet dat het mijn plan is om net als mijn mobiel na enkele jaren steeds weer mijn smartwatch te vervangen, maar ben bang dat er niet aan te ontkomen is)

Eigenlijk kan ik niet langer meer wachten en wil ik hem zo snel mogelijk bestellen. :D
Zit er eigenlijk een screen protector bij?

Wat raad je eigenlijk aan om erbij te bestellen?
Ik denk zelf alleen dit: https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch

Is zoiets ook nuttig?
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Hoe zit trouwens het normale bandje? Het lijkt me nogal stug in het begin om te buigen enzo, maar zit het (na verloop van tijd) wel goed/beter?

Even voor de zekerheid:
Klopt het trouwens dat je met Android Wear 2.0 whatsappberichten kunt typen?
Of alleen hangouts enzo.
Ik heb zelf geen screen protector o.i.d. na ruim een half jaar is hij bij mij nog steeds als nieuw.
Maar ik ben dan ook wel voorzichtig met mijn spullen.
Als ik ga sporten of klussen gaat de ZW3 af.
Verder altijd om.
p.s. Die bandjes zijn voor de ZW2.

• -World-
wortel1 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 05:51:
[...]

Ik heb zelf geen screen protector o.i.d. na ruim een half jaar is hij bij mij nog steeds als nieuw.
Maar ik ben dan ook wel voorzichtig met mijn spullen.
Als ik ga sporten of klussen gaat de ZW3 af.
Verder altijd om.
p.s. Die bandjes zijn voor de ZW2.
Oh inderdaad, iets te snel gekeken.

Ik doe meestal ook wel voorzichtig, maar soms bij mijn normale horloge (die ook best wat gekost heeft, wel veel minder dan een smartwatch), komt er soms toch iets tegen het scherm zonder dat je er echt iets aan kunt doen.

Af en toe loopt er bijvoorbeeld iemand met een tas en draait die zich ineens om en dan kan er zomaar een kras ofzo op komen. Of als je net even te lomp langs een muur loopt.

Denk je trouwens dat het uitmaakt of je de ZenWatch 3 of de Huawei Watch neemt?
Ik heb wel gelezen dat na de update de batterijduur van de Huawei gedaald is.
Misschien gebeurt dit ook bij de Zenwatch..

Ik begin toch weer naar de Samsung Gear S3 te neigen.. :+ :D
Het is misschien niet ideaal, maar met de app W-History is het belangrijkste 'probleem' voor mij opgelost.
Na nog een keer het internet afgezocht te hebben, lijkt de bezel mij inderdaad wel functioneler dan x keer vegen. Alleen de prijs is dan nog een groot minpunt in vergelijking met bijv. de ZenWatch 3. En Tizen heeft minder apps dan Android Wear 2.0, maar met behulp van die app W-History kan ik m.b.t. Whatsapp alles doen wat ik zou willen. En verder denk ik ook niet dat ik (veel) games ofzo op mijn watch ga zetten.
Tizen lijkt verder wel een goed systeem..

[ Voor 34% gewijzigd door -World- op 11-07-2017 15:47 ]

• IngamerX
@-World- de style is inderdaad lastig verkrijgbaar, maar hier kan je 'm nog bestellen bij bijv. Eglobal.

Wil je geen gedoe, en zeker zijn van een solide smartwatch die nog jaren mee kan, dan zou ik voor de gear s3 gaan.

Je laatste optie is een goedkope smartwatch om tijd te overbruggen tot er meer en betere solide watches zijn door bijvoorbeeld de chinese Xiaomi Amazfit of No1 D5 te bestellen (beiden rond de 100 euro). Maar garantie is dan wel weer een issue.

De amazfit is meer een fitness watch dan smartwatch. Je krijgt wel notificates maar kan niet reageren (dus ook niet appen). Je krijgt daar wel een solide watch voor terug die tot wel 6 dagen mee kan op 1 lading. Echt een prachtig stuk techniek die ik nu zelf overweeg als overbrugger: Xiaomi Huami Amazfit sports smart watch

De no1 d5 is een pure smartwatch, gaat een dag mee, kan alles wat je van een smartwatch wil. Ook bellen, maar dan moet je een extra sim plaatsen. En de armband kan niet worden vervangen, daar zit een antenne in (net als bij de lg sport smartwatch): pricewatch: No.1 D5 Zwart (Zwart)

[ Voor 4% gewijzigd door IngamerX op 11-07-2017 20:21 ]

Verwijderd

Je twijfelt voor mijn gevoel behoorlijk dus waarom niet eerst eens bij de MediaMarkt de verschillende horloges bekijken? De indruk 'in het echt' is vaak toch van belang om een goede keuze te maken en het kan dan zomaar zijn dat je vanwege bijvoorbeeld de looks of de eenvoud van het systeem bij een andere keuze uit komt, dat kun je bijna niet via internet beslissen. Daar komt bij dat zaken als berichten typen op een smartwatch niet bepaald handig gaat, daar is een watch ook niet voor bedoeld. Dat zou ik dus eerst eens uittesten als ik jou was voordat je iets koopt.

• -World-
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:29:
Je twijfelt voor mijn gevoel behoorlijk dus waarom niet eerst eens bij de MediaMarkt de verschillende horloges bekijken? De indruk 'in het echt' is vaak toch van belang om een goede keuze te maken en het kan dan zomaar zijn dat je vanwege bijvoorbeeld de looks of de eenvoud van het systeem bij een andere keuze uit komt, dat kun je bijna niet via internet beslissen. Daar komt bij dat zaken als berichten typen op een smartwatch niet bepaald handig gaat, daar is een watch ook niet voor bedoeld. Dat zou ik dus eerst eens uittesten als ik jou was voordat je iets koopt.
Goed idee!
Wel jammer dat de Mediamarkt volgens mij alleen de Samsung Gear S3 (en de nieuwe Huawei) heeft.
Misschien kan ik nog wel even naar de Huawei 2 kijken voor de 'bediening', dat lijkt waarschijnlijk op de oude.
Zou fijn zijn als ik ook de Zenwatch 3 en de oude Huawei zou kunnen testen, zodat ik het beter kan vergelijken.

• -World-
IngamerX schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:17:
@-World- de style is inderdaad lastig verkrijgbaar, maar hier kan je 'm nog bestellen bij bijv. Eglobal.

Wil je geen gedoe, en zeker zijn van een solide smartwatch die nog jaren mee kan, dan zou ik voor de gear s3 gaan.

Je laatste optie is een goedkope smartwatch om tijd te overbruggen tot er meer en betere solide watches zijn door bijvoorbeeld de chinese Xiaomi Amazfit of No1 D5 te bestellen (beiden rond de 100 euro). Maar garantie is dan wel weer een issue.

De amazfit is meer een fitness watch dan smartwatch. Je krijgt wel notificates maar kan niet reageren (dus ook niet appen). Je krijgt daar wel een solide watch voor terug die tot wel 6 dagen mee kan op 1 lading. Echt een prachtig stuk techniek die ik nu zelf overweeg als overbrugger: Xiaomi Huami Amazfit sports smart watch

De no1 d5 is een pure smartwatch, gaat een dag mee, kan alles wat je van een smartwatch wil. Ook bellen, maar dan moet je een extra sim plaatsen. En de armband kan niet worden vervangen, daar zit een antenne in (net als bij de lg sport smartwatch): pricewatch: No.1 D5 Zwart (Zwart)
Die No. 1 D5 leek me best een goede optie, maar volgens mij is het voor mij niet mogelijk om een extra sim te krijgen (als ik het goed heb, kan dit alleen bij T-Mobile/Vodafone/KPN).

Verwijderd

-World- schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Goed idee!
Wel jammer dat de Mediamarkt volgens mij alleen de Samsung Gear S3 (en de nieuwe Huawei) heeft.
Misschien kan ik nog wel even naar de Huawei 2 kijken voor de 'bediening', dat lijkt waarschijnlijk op de oude.
Zou fijn zijn als ik ook de Zenwatch 3 en de oude Huawei zou kunnen testen, zodat ik het beter kan vergelijken.
Je kan bij webshops met een goede service eventueel ook een dergelijk model bestellen en terugsturen als je het niks vindt op basis van WKOA. Ik doe dat zelf ook wel eens als ik het product niet in een fysieke winkel kan zien. Als wederdienst voor de betreffende webshop koop ik al mijn producten bij voorkeur bij hen, mits het prijsverschil niet meer dan 10% is.

• -World-
Ik ging even kijken en ik heb de Gear S3 genomen, want het lukte me niet om de winkel uit te lopen zonder smartwatch :)

Had verwacht dat het langer duurde om het door te hebben, maar het is best eenvoudig en snel te begrijpen.

(Eigenlijk is ie wel iets te groot voor mijn smalle pols, maar dat weerhield me niet van de aankoop)

[ Voor 18% gewijzigd door -World- op 12-07-2017 15:40 ]

Pagina: 1