Vpn via camping netwerk , mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopke_wezep
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-07-2022
Mijn vraag

mijn mobile home caravan op de camping heeft een vaste netwerk aansluiting aanwezig waar ik zelf een routertje in prik om mijn eigen lan en wlan netwerkje te creeren , maar op het camping netwerk lopen alle vaste netwerkaansluitingen in de caravans en de hotspots via een (externe) inlogsysteem , dit loopt via een externe partij (provider of server)
iedere gebruiker (smartphone , laptop , tablet ) op het netwerk moet dus inloggen ...

is het mogelijk om hier een lan-to-lan vpn verbinding op te bouwen met thuis , en hoe gaat het dan met inloggen??
of is hier alleen een vpn client mogelijk ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier zal je best iets kunnen vinden
Nieuwe Travel router (WISP)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je zit met een wapenwedloop. Beheerders van netwerken waar je voor moet inloggen met een webpagina, willen vaak niet dat je het voor iets anders gebruikt dan wat surfen en mailen.
De gebruikers willen vaak meer, en willen dus een routertje dat automatisch inlogt, een lokaal netwerkje aanbied, en mogelijk nog een VPN tunnel legt, of zo.

Dus zijn er scripts beschikbaar om in te loggen op bekende captive portals, en die scripts kunnen runnen op custom firmware zoals dd-wrt of lede, en misschien ook wel op commerciële firmware.

Vervolgens maakt de netwerkbeheerder het weer wat moeilijker, door bijvoorbeeld een captcha toe te voegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mis ik wat?

Op het moment dat je op het netwerk van de camping zit, heb je toch een IP en internet? Dan kan je toch een VPN opzetten? Het enige wat niet goed hoeft te gaan, is dat je je VPN IP-range hetzelfde hebt als de IP-range op de camping en/of de gateway klopt niet. Hoe is dit anders dan een VPN opzetten als je bij de McDonalds zit, bij vrienden thuis of op werk?

Je maakt het jezelf gewoon moeilijk door ook nog eens je eigen router ertussen te hangen; weten wij veel wat daarmee niet goed gaat. In de startpost kan ik in ieder geval niet terugvinden of je hebt geprobeerd zonder router een VPN te leggen van een device van jou naar huis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 16:23
Als je internet hebt via je eigen router nadat je ben ingelogd op de camping, dan zou je (theoretisch gezien) een ddwrt / openwrt router (als p2p vpn) kunnen aansluiten op 1 van de lan poorten, en dan zou je een verbinding op kunnen zetten.

Het klinkt iig als iets dat mogelijk moet kunnen zijn, echter zou je die gewenste setup eerste wel thuis moeten testen, en dan neem je de client router mee naar je locatie, waar je dan alleen de ip adressen (lokaal netwerk en remote) moet aanpassen.

zit trouwens in de configuratie tussen site to site, en client to server wel een heel groot verschil, dus dit moet je zeker gaan testen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Prik a.u.b. niet zomaar een router in, straks zit de hele camping zonder internet omdat je de DHCP-server hebt ontregeld.

Wat wil je precies bereiken? Kan je niet beter een switch/AP eraan hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 16:23
Wat hij wil bereiken (tenminste van wat ik lees en begrijp) is dat hij op de camping een site to site verbinding wil maken over vpn naar zijn huis, zodat hij zijn thuisnetwerk kan benaderen / verlengen op de camping

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 08:16
Op zich is het niet zo ingewikkeld als je een beetje met Linux en netwerken overweg kunt. Ik heb zelf een Wisp router van TP-Link voorzien van openwrt.

Thuis heb ik een OpenVPN server opgezet die op poort 443 luistert. De router is voorzien van een OpenVPN client.

Op de camping, hotel of waar dan ook start ik de router op, log eventueel in met een verbonden apparaat op de portal en maak verbinding met mijn netwerk thuis. Op dat moment loopt al het verkeer via mijn thuis netwerk. Erg handig aangezien je Ziggo en Netflix apps werken. Neem ook altijd een Chromecast mee om live TV te kijken.

Het is even puzzelen om de router goed in te stellen. Er zijn diverse handleidingen te vinden om een OpenVPN omgeving in te richten.

Succes met tweaken !! :)

https://github.com/Nyr/openvpn-install

https://www.digitalreplic...-internet-privacy-shield/

productreview: TP-Link TL-WR710N review door FreakNL
Pagina: 1